Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksuhäiriömerkintä joka toisella vuokralaiseksi haluavalla

Vierailija
24.04.2021 |

Olen ensimmäistä kertaa vuokraamassa omaa asuntoani ja huomannut kuinka joka toisella asunnonsta kiinnostuneella on maksuhäiriömerkintä. Monet kertovat jo etukäteen, mutta kukaan ei kerro merkinnän tulleen vuokrista vaan aivan muista jutuista. Osa koittaa peitellä asiaa.
Onko tämä kovinkin yleistä?

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö takuuvuokra ole turvasi?

Et selkeästikään ole koskaan ollut vuokranantajan asemassa missään tilanteessa tai tiedä asiasta mitään. Se prosessi ei kuule ole mikään sormia napsauttamalla tapahtuva jos sattuu perseilevä vuokralainen, takuuvuokra on viimeisenä vaihtoehtona siellä kun on jo saatu painia pitkään ongelmien kanssa ja siihen menee aikaa (ja siten rahaa) tolkuttomasti. 

Vierailija
22/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai kuvitellut, että vuokralla asujat ovat jotain yhteiskunnan eliittiä ja hyvätuloisimpia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas pääsette haukkumaan muita :) Minun raha asiat ovat kunnossa mutta en kyllä ymmärrä tämän palstan lyttäämistarvetta heidän kohdalla joilla ei aina käy elämässä yhtä hyvä tuuri. Mitä te siitä mollaamisesta itsellenne saatte?

Kuka tässä mistään tuurista on puhunut? Useimpien tapauksessa se on ihan vaan holtitonta rahankäyttöä mikä johtaa tuohon.

Useimpien? Lähde? Vai onko oma mielipiteesi tuo?

Lähde nimeltään elämänkokemus!

Vierailija
24/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokranantaja ei edes tiedä että mulla ei ole enää luottotietoja. Ne meni n. vuoden päästä siitä kun muutin tähän asuntoon. Ei ole vuokranmaksukykyyn vaikuttanut mitenkään.

Vierailija
25/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne on ne muut syyt?Eli asialliset syyt saada maksuhäiriömerkintä joka takaa kuitenkin että vuokralainen on luotettava?

Vierailija
26/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli merkintä kun POSTI hukkasi laskuni useampaan otteeseen. Sitä merkintää ei suostuttu perumaan.. että näin.

Vierailija
27/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen tulee niin monesta asiasta ettei kerro ihmisen vuokranmaksukyvystä/ halusta mitään.

Taidat olla yksi niitä maksuhäiriöisiä? Onko pikavippejä?

Ei mitään järkeä ottaa sitä riskiä vuokranantajana, on niin paljon oikeuksia vuokralaisella mutta ei velvollisuuksia.

Meinaat, ettei se rahallisesti varma vuokralainen voi pistää sun asuntoa päreiksi tai viettää siellä asiatonta elämää ja häiriköidä naapurustoa? Yhtä lailla se jolla ei vielä ole merkintöjä voi menettää työnsä tai sairastua, eikä vuokranmaksu enää niin varmaa olekaan. Sosiaalituethan laahaa kuukausia jälkijunassa joten siinä ehtii mukavasti kertyä helposti 3 kuukauden vuokrat rästiin.

Vierailija
28/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne on ne muut syyt?Eli asialliset syyt saada maksuhäiriömerkintä joka takaa kuitenkin että vuokralainen on luotettava?

Työpaikka menee alta.

Sairastuminen.

Puolison kuolema.

Kaikilla ihmisillä ei ole säästöjä.

Vierailija
29/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli merkintä kun POSTI hukkasi laskuni useampaan otteeseen. Sitä merkintää ei suostuttu perumaan.. että näin.

Ootko kuullut OmaPostista koskaan? Nettiin saa kaikki laskut kyllä. Paperilaskun hukkaaminen ei käy enää tekosyynä.

Vierailija
30/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen tulee niin monesta asiasta ettei kerro ihmisen vuokranmaksukyvystä/ halusta mitään.

kertoo aika paljon ihmisestä, jos tekee enemmän laskuja kuin viitsii maksaa

Vierailija
31/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että maksaa vuokransa. Eikö se muka riitä?

Vierailija
32/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas pääsette haukkumaan muita :) Minun raha asiat ovat kunnossa mutta en kyllä ymmärrä tämän palstan lyttäämistarvetta heidän kohdalla joilla ei aina käy elämässä yhtä hyvä tuuri. Mitä te siitä mollaamisesta itsellenne saatte?

Kuka tässä mistään tuurista on puhunut? Useimpien tapauksessa se on ihan vaan holtitonta rahankäyttöä mikä johtaa tuohon.

Useimpien? Lähde? Vai onko oma mielipiteesi tuo?

Lähde nimeltään elämänkokemus!

Jaahas :D

Vierailija
33/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kertoo aika paljon ihmisestä, jos tekee enemmän laskuja kuin viitsii maksaa

Ei se kerro itse ihmisestä juuri mitään.

Vierailija
34/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten tullut mieleen olla velkojalle itse yhteydessä? Hukkasiko Posti kaikki ne maksumuistutuksetkin?

Vierailija
35/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai kuvitellut, että vuokralla asujat ovat jotain yhteiskunnan eliittiä ja hyvätuloisimpia?

No mitä olen itse juttuja lukenut ja kuunnellut niin kyllä myös hyvätuloisia asuu vuokralla koska he eivät halua sitoutua omistusasuntoihin. Helppo lennellä vuokrakämpästä toiseen. Kuulostaa minusta todelliselta vapaudelta koska itse elän ns. velkavankeudessa mutta itsepähän tämän valitsin.

Vierailija
36/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdissä on viimevuosina hehkutettu paljon kiinteistösijoittamista. mainitaan vain kuinka paljon rahaa ja kiinteistöjä ihmiset ovat tehneet aloittaessaan tyhjästä. koskaan ei kuitenkaan mainita, että kiinteistösijoittajat joutuvat olemaan tekemisissä epämääräisen pohjasakan eli vuokralaisien kanssa.

Vierailija
37/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan yleistä nykyään.

Vierailija
38/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lehdissä on viimevuosina hehkutettu paljon kiinteistösijoittamista. mainitaan vain kuinka paljon rahaa ja kiinteistöjä ihmiset ovat tehneet aloittaessaan tyhjästä. koskaan ei kuitenkaan mainita, että kiinteistösijoittajat joutuvat olemaan tekemisissä epämääräisen pohjasakan eli vuokralaisien kanssa.

Kummasti tämän "pohjasakan" rahat kuitenkin kelpaa "paremmalle väelle". Kuvottava ja ylimielinen asenne sulla.

Vierailija
39/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vuokrata jos maksuhäiriömerkintä. Siinä jää ennemmin tai myöhemmin vuokra saamatta ja vittumaista soitella vuokran perään tai järjestää häätö.

Vierailija
40/143 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten tullut mieleen olla velkojalle itse yhteydessä? Hukkasiko Posti kaikki ne maksumuistutuksetkin?

Tämä tapahtui aika kauan sitten kun olin vasta 18 vuotias. Usko tai älä mutta en saanut lapun lappua juuri siitä tuotteesta! En muistutuksia, en mitään. Siihen aikaan olin muuttamassa pois kotoa, laskuja tuli melko paljon niin oletin jo maksaneeni sen tuotteen. Maksukykyä oli koska olin saanut perintörahaa.

En ymmärrä yhtään minne juuri se (olisiko ollut keittiönpöydän) lasku loppujen lopuksi päätyi. Ei osannut Postikaan silloin vastata kun yritin asiaa jälkikäteen setviä.