Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihduttaa, ilman että elämänlaatu laskee kuin lehmän häntä? :(

Vierailija
24.04.2021 |

Sokerit koholla, mutta laihdutus pilaa elämän ilon. Ruoka on ihanin ja positiivisin asia elämässäni.
BMI 38

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ehkä pilannut makuaistisi, jos vain lihottavat ruuat maistuu hyvälle.

Hommaa kunnon nälkä, niin sen jälkeen vähäkalorinenkin ruoka maistuu hyvälle. Jatkuva ruuan puputtaminen on pahinta. Lopulta syö vain kun on tapana, tai jos on tylsää; ei siksi että on oikeasti nälkä.

Tuo makuaistin pelkistyminen on totta. Joskus vuosia sitten pidin viikon mehupaaston. Loppuajasta, kun syöminen alkoi taas tulla ajankohtaiseksi, haavailinko pizzasta tai sulkaasta? En! Unelmoin syöväni mm. porkkanaa ja uuniohrapuuroa.

Olin sairaalassa odottamassa leikkausta, piti olla syömättä.

Kävi monesti niin, että illalla sainkin ruokaa, kun leikkaus peruttiin kiireellisemmän vuoksi. Ja mistä haaveilin nälissään? Saarioisten jauhelihapitsasta!! Jumalten nektaria!

Ap

Vierailija
82/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitahan sillä ettet laihduta, vaan kirjaat jokaisen suupalan ylös. Osta keittiövaaka jos sellaista ei ole. Opettele sen avulla mitä on "vähän suklaata", "loraus salaatinkastiketta" ja "hippusellinen sokeria". 

Tossa menee aloittelijalta ihan kiitettävästi aikaa, mutta ota joku semmoinen jakso milloin ei ole kauheasti muuta. Ala kiinnostumaan siitä mitä suustasi menee alas, lue tuoteselosteita, ota selvää kaloreista, missä on paljon, missä vänhemmän. Tee vain mielenkiintoinen retki omiin syömistottumuksiisi. Kun olet tehnyt tuota n. viikon, niin huomaat kuinka paljon kaloreita tulee, ja ennen kaikkea MISTÄ ne tulevat. Itse huomasin että sudenkuoppani olivat suuret annoskoot jolloin terveellistä ruokaa tuli kyllä paljon, mutta kun syö kaksinkertaisesti kasviksia, niin syö samalla kaksinkertaisesti pihviä ja kermakastiketta.

Mulla on keittiövaaka ja kalorilaskuri. Ongelma on, että syön n 3500 kcal päivässä, enkä pysy siinä 1800 kcal, vaikka kuinka yritän. Viikon yritin, lopulta meni hermot, poistin kalorilaskurin. (koska joka ilta lopulta näytti 3500 kcal) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä mulle toimi, oli päivittäisen liikunnan lisäys (kävely ja juoksu näin korona-aikana, aikana ennen koronaa kävin salillakin) ja kasvisten lisäys ruokavalioon ja lihan +herkkujen vähentäminen. Ei siis edes lopettaminen. Hyvin maukasta ruokaa syön vieläkin.

Vierailija
84/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä mulle toimi, oli päivittäisen liikunnan lisäys (kävely ja juoksu näin korona-aikana, aikana ennen koronaa kävin salillakin) ja kasvisten lisäys ruokavalioon ja lihan +herkkujen vähentäminen. Ei siis edes lopettaminen. Hyvin maukasta ruokaa syön vieläkin.

Liikunta ei toimi mulla, edelleen, lihoin lisää. Liikuta lisää syömisen himoa äärettömäksi.

Vierailija
85/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitahan sillä ettet laihduta, vaan kirjaat jokaisen suupalan ylös. Osta keittiövaaka jos sellaista ei ole. Opettele sen avulla mitä on "vähän suklaata", "loraus salaatinkastiketta" ja "hippusellinen sokeria". 

Tossa menee aloittelijalta ihan kiitettävästi aikaa, mutta ota joku semmoinen jakso milloin ei ole kauheasti muuta. Ala kiinnostumaan siitä mitä suustasi menee alas, lue tuoteselosteita, ota selvää kaloreista, missä on paljon, missä vänhemmän. Tee vain mielenkiintoinen retki omiin syömistottumuksiisi. Kun olet tehnyt tuota n. viikon, niin huomaat kuinka paljon kaloreita tulee, ja ennen kaikkea MISTÄ ne tulevat. Itse huomasin että sudenkuoppani olivat suuret annoskoot jolloin terveellistä ruokaa tuli kyllä paljon, mutta kun syö kaksinkertaisesti kasviksia, niin syö samalla kaksinkertaisesti pihviä ja kermakastiketta.

Mulla on keittiövaaka ja kalorilaskuri. Ongelma on, että syön n 3500 kcal päivässä, enkä pysy siinä 1800 kcal, vaikka kuinka yritän. Viikon yritin, lopulta meni hermot, poistin kalorilaskurin. (koska joka ilta lopulta näytti 3500 kcal) ap

Älä yritä pudottaa 1800 kcal kerralla vaan yritä ensin vaikka pysyä 3000. Ja sitä kulutusta eli liikuntaa lisää. Paino ei edes sais pudota nopeesti vaan hiljalleen.

Vierailija
86/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla BMI 31 ja nyt vihdoin ajattelin päästä eroon keskivartalolihavuudesta. Otin käyttöön Sulamo.fi ja nyt syön säännöllisesti enkä napostele. Olen päättänyt käyttää tähän reilusti aikaa. Siksi pidän kalorivajeen vain n 300/päivä. Olen lisännyt proteiinia. Syön suositusten mukaisesti. Yllättävästi huomaan, että kun syön kunnolla, makean nälkä on hävinnyt lähes kokonaan! Samoin kun nukun riittävästi, ei tee mieli makeaa. Olen silti sitä silloin tällöin nauttinut.

Koiran kanssa olen pudentänyt lenkkejä

Vaa'alla käyn maanantaisin ja silloin myös mittaan. Vyötäröltä on lähtenyt nyt Puolessatoista kuukaudessa 6 senttiä ja painoa on lähtenyt 2.5 kiloa. Se riittää. Syön hyvin ja paljon. Olen ollut nykyisessä painossani yli 10 vuotta, joten se saa lähteä hitaasti. 10 kiloon menee vähintään loppuvuosi, mutta ajattelin tehdä tämän vain kerran.

Tämä on maratoni. Pään pitää kestää.

Vierailija
87/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla BMI 31 ja nyt vihdoin ajattelin päästä eroon keskivartalolihavuudesta. Otin käyttöön Sulamo.fi ja nyt syön säännöllisesti enkä napostele. Olen päättänyt käyttää tähän reilusti aikaa. Siksi pidän kalorivajeen vain n 300/päivä. Olen lisännyt proteiinia. Syön suositusten mukaisesti. Yllättävästi huomaan, että kun syön kunnolla, makean nälkä on hävinnyt lähes kokonaan! Samoin kun nukun riittävästi, ei tee mieli makeaa. Olen silti sitä silloin tällöin nauttinut.

Vaa'alla käyn maanantaisin ja silloin myös mittaan. Vyötäröltä on lähtenyt nyt Puolessatoista kuukaudessa 6 senttiä ja painoa on lähtenyt 2.5 kiloa. Se riittää. Syön hyvin ja paljon. Olen ollut nykyisessä painossani yli 10 vuotta, joten se saa lähteä hitaasti. 10 kiloon menee vähintään loppuvuosi, mutta ajattelin tehdä tämän vain kerran.

No mulla tämä 35kg ylipainoa ei ole ollut 10v.

Enkö todellakaan kestä mitään pitkää kärsimystä.

Rasvaimuun menisin, mutta Suomessa ei lihavilla niitä tehdä. Yritin tutkia Viron markkinat.

Ap

Vierailija
88/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien suurin ilo ei ole sama.

Vierailija
89/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa jonka olen keksinyt on pätkäpaasto oikein ajoitettuna. Jää ne hötöt pois. Mutta sekään ei kaikille sovi.

Vierailija
90/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista ihmistä olekaan, joka voisi vain maata sohvalla suklaalevy toisessa ja sipsipussi toisessa kädessä ja olisi silti hoikka ja hyvinvoiva. Joku 15 cm vuodessa kasvava nuori mies ehkä voi hetken elää näin, mutta ei kukaan pituuskasvun lopettanut. Ongelman ydin on siis käsityksesi siitä, että on ihan sattuman kauppaa, kuka on lihava ja että sinunkin pitäisi olla kropaltasi kuin ne jotka liikkuvat ja syövät terveellisesti.

Minä olen 4-kymppinen 165-senttinen nainen enkö oe raskauksia lukuunottamatta painanut koskaan yli 60 kiloa. Mutta jos lopettaisin urheilun ja arkiliikkumisen ja korvaisin monipuolisen ja perusterveellisen ruuan päivittäisellä herkuttelululla, olisin taatusti parissa vuodessa satakiloinen.

Vierailija
91/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö se nimenomaan parane kun korjaa elintavat..

Loppuelämän pupeltaa karmeita ruokia ilman nautintoa, onko se elämää...?

Kuka käskee pupeltamaan karmeita ruokia? 🤔

Diabetes vihkosen ohjeissa oli vaan kaikkea vastenmielistä ruokaa..

Syöt kaksi viikkoa mitä tahansa ruokaa niin sen jälkeen alkaa maistumaan se ruoka.

Vierailija
92/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista ihmistä olekaan, joka voisi vain maata sohvalla suklaalevy toisessa ja sipsipussi toisessa kädessä ja olisi silti hoikka ja hyvinvoiva. Joku 15 cm vuodessa kasvava nuori mies ehkä voi hetken elää näin, mutta ei kukaan pituuskasvun lopettanut. Ongelman ydin on siis käsityksesi siitä, että on ihan sattuman kauppaa, kuka on lihava ja että sinunkin pitäisi olla kropaltasi kuin ne jotka liikkuvat ja syövät terveellisesti.

Minä olen 4-kymppinen 165-senttinen nainen enkö oe raskauksia lukuunottamatta painanut koskaan yli 60 kiloa. Mutta jos lopettaisin urheilun ja arkiliikkumisen ja korvaisin monipuolisen ja perusterveellisen ruuan päivittäisellä herkuttelululla, olisin taatusti parissa vuodessa satakiloinen.

Ok. Itse painoin jo 13-vuotiaana 62kg. (pituus 162cm)

Ap

Vierailija
93/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla tämä 35kg ylipainoa ei ole ollut 10v.

Enkö todellakaan kestä mitään pitkää kärsimystä.

Rasvaimuun menisin, mutta Suomessa ei lihavilla niitä tehdä. Yritin tutkia Viron markkinat.

Ap

Tämä ei ole yhtään kärsimystä, siksi juuri teen tämän näin. Jos et halua muuttaa mitään, et laihdu. Piste.

Vierailija
94/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö se nimenomaan parane kun korjaa elintavat..

Ei parane kun on nälkä, väsyttää ja vituttaa 247. Kestäisi vielä, jos sitä pitäisi sietää pari viikkoa, mutta laihtuakseen edes 5kg täytyy nälässä olla useita vuosia.

Vierailija
95/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän treeniä, säästät herkut viikonlopulle ja pienennät herkkujen annoskokoja. Jos tykkäät vetää sipsejä, osta ison pussin sijasta semmoinen euron hintainen pienempi. Jos vedät sipsejä dippien takia, kokeile huviksesi vaihtaa sipsit johonkin vähäkalorisempaan kuten porkkanapaloihin. Sama suklaan kanssa. Jos ostat Fazerin sinisen, pistät sen kahtia ja säästät puolet seuraavalle viikonlopulle.

Treeneihin mukaan podcastiä tai äänikirjaa kuunneltavaksi. Esim. lenkki on aina mälsää aloittaa mutta kun pääsee vauhtiin niin ei se tunnukaan enää pahalta. Ja jos kuuntelet jotain tosi mielenkiintoista podcastiä niin silloin seuraavaa lenkkikertaa jopa odottaa innoissaan kun haluaa kuulla miten se juttu jatkuu.

Siis kenellä säilyy suklaa kaapissa viikon??? :D alle vartti ja levy syöty

Ap

Mulla, ostan kaappiin erilaisia suklaamakuja siltä varalta että on mitä tekee mieli, sitten syön joskus pari palaa jos mieli tekee, enempää ei saa ottaa. On niitä mennyt roskiinkin asti kun ehtivät vanhentua, aina ei kaikki maistukaan. 

Vierailija
96/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kilot lähtee kun sunulla todetaan Diabetes. Multa lähti 40 kiloa ennätystahtiin.

Vierailija
97/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kilot lähtee kun sunulla todetaan Diabetes. Multa lähti 40 kiloa ennätystahtiin.

Esidiabetes on jo. Sokerirasituskokeen tuloksien jälkeen latasin kalorilaskurin. Auttoiko? Ei.

Ap

Vierailija
98/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esidiabetes on jo. Sokerirasituskokeen tuloksien jälkeen latasin kalorilaskurin. Auttoiko? Ei.

Ap

Eikö kalorilaskurin lataaminen auttanut? Hitto. Mikähän vika siihen oli tullut.

Vierailija
99/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei. Minäkin olen 4-kymppinen, 166cm ja painan 58kg. Rakastan kokkaamista ja leipomista, syön erittäin hyvää ruokaa ja vedän viiniäkin silloin tällöin. En harrasta liikuntaa, kävelen kyllä paljon koska en omista autoa. Ei paino-ongelmia. Syön hyvin, mutta kohtuudella. Sinä vaan haluat mättää sitä muonaa kilotolkulla naamaasi. 3500 kaloria on ihan järkyttävä määrä, en ikinä edes jaksaisi syödä noin paljon. Yök.

Vierailija
100/176 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei. Minäkin olen 4-kymppinen, 166cm ja painan 58kg. Rakastan kokkaamista ja leipomista, syön erittäin hyvää ruokaa ja vedän viiniäkin silloin tällöin. En harrasta liikuntaa, kävelen kyllä paljon koska en omista autoa. Ei paino-ongelmia. Syön hyvin, mutta kohtuudella. Sinä vaan haluat mättää sitä muonaa kilotolkulla naamaasi. 3500 kaloria on ihan järkyttävä määrä, en ikinä edes jaksaisi syödä noin paljon. Yök.

Minäkin rakastan kokkaamista ja leipomista ja syöminen on parasta elämässä. Eikä tarvitse edes määrällisesti paljon syödä, että 3500 kcal tulee kasaan : pähkinöitä, lohta, croissantia, suklaata, viineri. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän