Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettitreffit/mies haluaa nähdä ennenaikaisesti, sekä tungettelevat kysymykset?

pettynyt nettinainen
23.04.2021 |

Kysymys miehille (saa naisetkin kommentoida):

Olen eronnut 40+ nainen, kaupungista, mutta en pääkaupunkiseudulta enkä ole mikään tohtorisnainen, eli nyt ei ole se ongelma kysymyksessä ettei löytyisi korkeakoulutettua stadilaishemmoa :)

Etsin tavallista ikäistäni kaupunkilaismiestä. Saa olla putkimies, lääkäri, automyyjä, mitä vain. Kunhan on pinkka kasassa kaikin puolin!

Olen nyt 2 eri treffipalstalla ja useaan kertaan on tullut tämä ongelma: Minulle vastaa mies joka miltei heti ehdottaa näkemistä, ja vieläpä omassa kodissaan. Heti menee maku, mutta yritän jatkaa ja ehdottaa että jos ensin vähän kyseltäisiin toisistamme ennenkuin edes kannattaa sopia kahvila/lenkkitreffit. Menee molempien aika hukkaan jos jo muutaman tutustumislauseen jälkeen tulee jommalle kummalle olo että ei sittenkään. Miehet ovat kovin huonoja kertomaan itsestään mitään, jankkaavat sitä vain että koska nähdään? Tilanteessa jossa olen jopa kuvattomalla profiililla! Tulee oletus että miehelle kelpaa mikä vain kun heti ollaan jopa kotiin kutsumassa naista josta ei tiedä mitään!

Toinen kysymys. Minulle vastaa usein ns. maaseudun miehet, ja ystävällisesti tiedustelen hänen tulevaisuuden suunnitelmiaan. Mikäli on aikomuksena pysyä siellä maaseudulla, homma tyssää heti, turha jatkaa tai nähdä (ajanhukkaa molemmille) mä en muuta maaseudulle vaan pysyn täällä kaupungissa. Okei, omakotitaloon voisin muuttaa kunhan se on kaupungissa, mutta nämä miehet tuntuvat olevan niin maapaikkaansa ilmeisesti (ymmärrettävästi) kiintyneitä, ovatko ehkä jotain isän perintötaloja pikkukunnan laitaseuduilta? Todella usein mies katoaa tämän kysymyksen jälkeen täysin, tai jos ei katoa, niin jättää kokonaan vastaamatta tähän hyvin oleelliseen kysymykseeni. Jankkaa vain että koska nähdään? No siinä tilanteessa minä sitten vihellän pelin poikki.

Kolmas kysymys: tajuatteko että ihmeellisillä seksistisillä vihjailuillanne karkoitatte kaikki fiksut naiset heti? Kaikki vihjeet saunakutsuista, selänpesuista, tms. tuiki tuntemattomalta ihmiseltä ovat hyvin riskikysymyksiä. Noita voi heitellä sitten kun tunnetaan mutta täysin tuntemattomalle naiselle kutsu selänpesijäksi - muuten profiili on ollut ehkä hyvinkin asiallinen, hyvine kuvineen tms - mitä tää tarkoittaa?

Miehet, selventäkääs minulle hiukan mielenliikkeitänne? :)

Odotan että korona loppuu, ei taida löytyä miestä minulle netistä. Yksillä treffeillä kävin mutta mies oli ihan kuin jostain sketsisarjasta, vaikka profiili antoi olettaa aivan muuta.

Ja älkää ottako niitä vessaselfieitä profiiliinne.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran kommentoin, että maaseudulla asuvien miesten ammatti on usein siinä tilalla. On järjetöntä vaatia, että toinen jättäisi elantonsa sinun vuoksesi. Ja jos on elänyt ikänsä siellä maalla, niin myös kaikki ihmissuhteet ovat siellä maalla. Otahan nyt järki käteen. Et halua nurkkiisi lojumaan vuoksesi yksinäisyydestä kärsivää työtöntä miestä. Juttusi oli niin älytön, että olet joko provo, tai sitten 😏

Heh, kommentti ei ainakaan paranna maalla asuvien miesten painetta. Eihän ap vaatinut ketään jättämään elantonsa, hän vain olisi halunnut kuulla juuri tuon asian, jotta molempien aika olisi säästynyt. Ongelma oli,etteivät miehet tuon vertaa hänelle vaivautuneet vastaamaan.

Vierailija
122/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt korona-aikana jonkin verran työn vuoksi ja kavereidenkin kanssa käyttänyt Zoomia ja Teamsia, ja täytyy kyllä sanoa, että olen joka kerta näyttänyt tosi kamalalta videokuvassa. Joko naama on näyttänyt punertavalta tai sitten jotenkin sinivihertävältä, kun mikään kotini valaistus ei tunnu toimivan, ja lisäksi vielä tietokone tuntuu muutenkin valottavan oudosti. Eli minä olisin ainakin todella epäedustava kaikissa videotapaamisissa. Lisäksi tietokoneen kuvakulma on alakulmasta, mikä on videokuvassa epäedustavaa, ja en tiedä vääristääkö koneen kamerakin vielä jotenkin. En esim. valokuvissa näytä ollenkaan kamalalta, niissäkään joissa ei ole mitenkään poseerattu, mutta videokuvissa olen ihan hirveän näköinen.

Joten minulle ainakin olisi videotreffit varmaan aika hirveä kokemus, ja toinen saisi minusta varmaan vaikutelman, että olen laittanut deitti-ilmoitukseen väärät tai vanhat kuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mies enkä ole koskaan nettideittaillut, mutta jos tekisin niin, haluaisin itsekin nähdä mahdollisimman pian livenä. Kenenkään kotiin en kylläkään menisi ensitreffeillä.

En vain jaksa uskoa että pitkä viestienvaihto hyödyttäisi kumpaakaan. Livenä tietää muutamassa minuutissa onko toinen potentiaalinen kumppani vai ei, viestitellessä molemmat luottavat enimmäkseen omiin mielikuviinsa.

Tapaaminen ei vie muutamaa minuuttia. Matka jo paikalle kestää enemmän. Sen sijaan muutamilla veisteillä saa selville jos toinen ei lainkaan sovi itselle. Säästää kaikkien aikaa jutella ensin.

No sekin on totta. Itse kuitenkin käyttäisin aikani mieluummin tapaamiseen kuin viestittelyyn, sillä koen saavani tuhatkertaisen määrän informaatiota tunnin tapaamisella kuin päivien viestittelyllä.

Viesteissähän kaikki kertovat itsestään vain ne hyvät asiat. Kirjoittaminen on niin erilainen tapa viestiä kuin livekeskustelu. Ilmeet, eleet ja äänenpainot jäävät ensimmäisestä pois, ja kirjoittaessa vastauksia ehtii miettiä pitkään. Niistä ei saa aitoa kuvaa ihmisestä vaikka molemmat rehellisyyteen pyrkisivätkin.

Miksi vaihtoehtoina on tapaaminen tai päivien viestittely? Muutaman viestin vaihtaa samana päivänä, kun on tullut kontakti. Kirjoitat ne samassa ajassa kuin tähän keskusteluun kirjoittamasi kommentit.

Jos sen päivän aikana toinen ei ole ehtinyt osoittaa olevansa kiinnostava siirryt seuraavaan?

Vierailija
124/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun sinulla ei ole kuvaa niin olet näille miehille vain pelkästään NAINEN. Sinuna laittaisin pian kuvan ja alkaisin seuloa tarkemmin miehiä. Jos mies on maalta niin älä edes viestittele sen kanssa ja jos mies haluaa heti tavata, niin et suostu jos et ole kiinnostunut.

Mene Tinderiin, siellä on kuvat ja pääsee pikaviestitteleen.

Vierailija
125/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä tulee kyllä mätsejä mutta miehet hyvin harvoin aloittaa juttelemaan mikä on tosi harmillista 🤔😑

Vierailija
126/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mies enkä ole koskaan nettideittaillut, mutta jos tekisin niin, haluaisin itsekin nähdä mahdollisimman pian livenä. Kenenkään kotiin en kylläkään menisi ensitreffeillä.

En vain jaksa uskoa, että pitkä viestienvaihto hyödyttäisi kumpaakaan. Livenä tietää muutamassa minuutissa onko toinen potentiaalinen kumppani vai ei, viestitellessä molemmat luottavat enimmäkseen omiin mielikuviinsa.

Useille naisille vaan on tärkeämpää se miten tullaan juttuun henkisellä tasolla, huumori, arvot, eikä päällimmäisenä se ulkonäkö mikä sinulle on tärkeintä selvästi.

Eikö nyt kuvista jo saa käsityksen miltä se nainen näyttää ja jos hirveästi pelkää, että on kuvat muokattu, niin videopuhelua kehiin.

Kaiken maailman hörhöjä Suomikin pullollaan, niin ihan fiksuakin ensin tutustua!!

Mihin vit.. uun teillä miehillä on kiire?

Eiku niin... just sinne 😏

Eihän se että haluaa tavata nopeasti tarkoita, että vain ulkonäkö merkkaa. Kemia on paljon muutakin kuin ulkonäkö, ja mielestäni on enemmän ajan ja tunteiden tuhlausta kirjoitella pitkään, tai edes muutaman päivän miehen kanssa, joka on viestien perusteella huuomrintajuinen ja fiksu, mutta sitten lievenä on ihan plääh.

Tämä! Ei pelkistä viesteistä selviä miten toinen liikkuu, elehtii, ilmehtii, tuoksuu ja koskee. Kaikilla näistä on oleellinen roolinsa kemiassa. Jos kemiat pelaa, niin monet vaatimuslistan kriteerit on suhteellisia. Jos kemiat ei pelaa, niin ihan sama vaikka olisi paperilla täydellinen, homma ei vaan toimi.

Vierailija
127/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt korona-aikana jonkin verran työn vuoksi ja kavereidenkin kanssa käyttänyt Zoomia ja Teamsia, ja täytyy kyllä sanoa, että olen joka kerta näyttänyt tosi kamalalta videokuvassa. Joko naama on näyttänyt punertavalta tai sitten jotenkin sinivihertävältä, kun mikään kotini valaistus ei tunnu toimivan, ja lisäksi vielä tietokone tuntuu muutenkin valottavan oudosti. Eli minä olisin ainakin todella epäedustava kaikissa videotapaamisissa. Lisäksi tietokoneen kuvakulma on alakulmasta, mikä on videokuvassa epäedustavaa, ja en tiedä vääristääkö koneen kamerakin vielä jotenkin. En esim. valokuvissa näytä ollenkaan kamalalta, niissäkään joissa ei ole mitenkään poseerattu, mutta videokuvissa olen ihan hirveän näköinen.

Joten minulle ainakin olisi videotreffit varmaan aika hirveä kokemus, ja toinen saisi minusta varmaan vaikutelman, että olen laittanut deitti-ilmoitukseen väärät tai vanhat kuvat.

Minä olen se, joka tuolla ketjussa noita videopuheluita ehdotti. Totta, että näyttääkseen videolla järkevältä tai jopa hyvältä, niin pitää nähdä vähän vaivaa. Itse olen puhunut töissä videopuheluita jo vuosia ja tottunut tuohon asetteluun ja valaistuksen säätöön jne. Kamera pitää saada oikealle korkeudelle (vaikka kirjapino), valon pitää tulla edestäpäin (vaikka pöytälamppu). Meikkiä pitää laittaa tosi runsaalla kädellä, muuten näyttää helposti haamulta (etenkin huulipuna). Pitää valita sopiva paita.

Se ei ole vaikeaa, kun vähän testaa ennalta. Ei minuakaan kukaan neuvonut. Vasta koronan alkaessa alkoi joka tuutista (työmaailmassa) tulla ohjeita miten parhaiten pidät videopuhelun. Ne ohjeet ovat kuitenkin aika maalaisjärkisiä, eikä se ole mikään luonnonlaki, että videolla aina näyttää kamalalta.

Kaikki ei tykkää videopuheluista, ja se on myös ok.

Vierailija
128/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mies enkä tiedä mitään deittailusta, mutta kysynpä kuitenkin. Eikö välimuoto kirjoittelun ja naamakkain tapaamisen välillä olisi puhelu tai videopuhelu? Niille jotka eivät jaksa viestejä kirjoittaa (se voi olla hidasta). Samalla näkisi kuitenkin vähän, millainen olemus toisella on ja sujuuko keskustelu välillänne.

Tämä ei tietenkään poista tuota ongelmaa miesten kanssa jotka sovelluksesta ajattelevat tilaavansa kotiin ilmaisen pil... tarkoitan pizzataksin. Mutta kivempien miesten kanssa voisi olla hyvä välimallin ratkaisu.

Tämä. Muutama viesti, jotta tiedetään, että ollaan ylipäänsä samalla aaltopituudella, ja sen jälkeen anonyymista osoitteesta Google Meet.

Jos se ei sovi, niin itselläni ainakin soi heti hälytyskellot.

Vierailija
129/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap. linjoilla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti ekoista urpomerkeistä siirryt seuraavaan mieheen, etkä tuhlaa sekuntiakaan noihin toivottomiin tapauksiin, joita on kuitenkin nettideittimiehistä suurin osa, valitettavasti.

Tämä on erinomaisen toimiva keino valikoida seurakseen ne miehet jotka ovat kaikkein kokeneimpia naisten pyörittämisessä, eli tekevät sitä harrastuksekseen tai ammatikseen. 

Se parisuhdeainesta oleva perusjamppa on luultavasti jollakin tapaa pikkuisen urpo.

Totta, pikkuisen urpo saa ollakin (olenhan sitä varmasti itsekin), mutta ei mikään täyskaheli.

En etsikään mitään sataprosenttista elvistä, en halua mitään kukasta kukkaan lentäviä pelimiehiä. Vaan ihan tavallisen vaikkapa sen putkiasentajan. Ihan tavallisen. En saata uskoa että he kaikki ovat varattu.

Tai sitten ne fiksut miehet eivät liiku palstoilla, löytävät nopeasti hyvän naisen muutenkin. Tietäisipä vaan mistä, etenkin näin koronan aikaan. 

Jotkut miehet laittavat sellaisen esittelytekstin ja kuvat että siitä heti tajuaa että ovat pelimiehiä, näille en ole vastannut. Osa toki toteaakin hakevansa vain päiväkahviseuraa. Pisteet rehellisyydestä heille. Ei mene kenenkään aika hukkaan. Miksi nämä kaikki seksiseuran perässä olijat eivät voi laittaa sitä suoraan ilmoitukseensa, koska on myös paljon naisia jotka eivät hae mitään avioliittotason roomeota...

edelleen jos seksiä saisi helpommin sanomalla suoraan, miehet sanoisivat suoraan.

Jos ei saa seksiä iskurista, tai mitä nykyisin lieneekään, ihan suoraan sanomalla, niin sitä voi ostaa. Uskoisin, että tulos on huomattavasti parempi kuin lähettämällä vonkausviestejä parisuhdetta etsiville naisille.

(Itse aikoinaan sinkkunaisena hain netistä myös ihan pelkkää seksiä. Ikinä en olisi kiinnostunut miehestä, joka pyytää suoraan luokseen ja/tai ei osaa kirjoittaa mitään, mikä herättäisi kiinnostuksen tavata juuri hänet.)

Vierailija
130/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yhdellä ystävällä kävi niin, että viestittelyn tasolla ei ollut mitään kemiaa miehen kanssa, päinvastoin, sanoi että mies vaikutti vähän "mäntiltä". Menivät kuitenkin näkemään. Yllätys! Heillä olikin todellisuudessa kemiaa, mies oli vaan sanallisesti ei niin sulavaa. Ihastuivat puolin ja toisin, suhde kehittyi. Myöhemmin päätyivät eroamaan, mutta kuitenkin.

Kemia netissä eri kuin kemia todellisuudessa. Yhtäläisyysviivaa ei voi vetää netistä todellisuuteen. Vaikka ihmiset olisivat omia itsejään sekä netissä että todellisuudessa, niin netissä se oleminen on kuitenkin eri kuin todellisuudessa, elekieltä ja ilmeitäkään ei näe, ei kuule, ei haista, ei luonnollista elämistä,  jne, ilma on erilaista. 

Minulle sanallisuus, sekä kirjoitettu että suullinen, on sen verran tärkeää, että en lähtisi tapaamaan miestä, jonka kanssa ei ole helppoa ja luontevaa vaihdella ensin muutama spontaani viesti.

Vierailija
131/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän, että halutaan tavata nopeasti. Treffeillä toisesta voi paljastua sellaista, joka tekee tyhjäksi kaiken aiemman viestittelyn. Vaikka kuinka olisi paperilla täydellinen niin aina kemiat ei vaan natsaa. Minusta on turhaa puhua elämänhaaveista, kun jo vartissa tietäisin livenä onko kiinnostusta vai ei. Ja vaikka tämä on pinnallista, niin kyllä ulkonäkökin on iso osa vetovoimaa. Se taas ei ole pelkkä valokuva, vaan se on liikkumista, elehdintää, ilmeitä, tavallaan jopa ääntä. Ja lopulta se kosketus. Se joko sytyttää ihon tuleen tai sitten ei. Sitä ei netissä saa selvitettyä.

Tämä on tietenkin vähän näkökulmakysymys. Jollekin se pitkä viestittely on ajantuhlausta jos ei olekaan kemiaa, toiselle taas ne treffit on turhat jos keskustellessa paljastuu joku sellainen deal breaker joka olisi ollut selvitettävissä viestittelyssäkin. Ja joillakin se pariutumisen pullonkaula on niissä kriteereissä ja toisella kemioissa. Itsellä oli lopulta enää yksi ainut kriteeri - vahva molemminpuolinen vetovoima. Niillä spekseillä oli aika turhaa lähteä mihinkään pitkään sähköpostimaratoniin.

Ihan samaa mieltä. Silti haluaisin ennen _videotreffejä_ vaihtaa sen verran viestejä, että kävisi ilmi, miksi minun kannattaa tavata juuri tämä ihminen. Eli mikä meitä yhdistää, miksi juuri hänet kannattaa tavata jne (ja sama tietysti toisinpäin eli hänkin haluaa tietää, miksi kannattaisi tavata juuri minut).

Vierailija
132/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiin pyytelijät ovat vain seksin perässä. Olisit vähän kuin pizzataksi, paitsi pi**utaksi.

Sama juttu liian pitkä etäisyys, eivät aiokaan mitään pitkäaikaista..

Ei auta vaikka sanoo tositarkoituksella tai kaveripohjalta. Nämä alkavat heti vongata mutta valehtelevat että olisi muutakin.

Jos nyt vielä eroan, ikinä en enää etsi parisuhdetta sovelluksesta. Jos ei osu niin ei osu.

Näin on. Myöhemmin ne sitten soittelee kolmelta aamuyöllä, ja ehdottelee että tulisitko tänne. Selvinpäin ei kuulu mitään.

Joo. Ja eräs ilmiö: hepusta ei ole kuulunut enää kuukausiin mitään. Yhtäkkiä perjantaina klo 21 tulee viesti (voi se tulla keskellä yötäkin tosiaan) että tuutko saunomaan? 

Mitä hittoa! Onko jossain joku nainen joka näihin lähtee mukaan. Poislukien toki he jotka seksiseuraa hakevatkin, mutta kun hepusta ei ole kuulunut enää aikoihin mitään? Eli on ollut muija naisia kierroksessa ja sitten nähtävästi joku daami on tehnyt oharit tai pistänyt poikki klo 20 ja heppu laittaa sitten listalta sijalta 5 viestiä että tuutko saunaan.

Tuohan kertoo vain siitä, että on oltu jurrissa. Turha edes hillota tuollaisten ihmisten yhteystietoja.

Vierailija
133/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun sinulla ei ole kuvaa niin olet näille miehille vain pelkästään NAINEN. Sinuna laittaisin pian kuvan ja alkaisin seuloa tarkemmin miehiä. Jos mies on maalta niin älä edes viestittele sen kanssa ja jos mies haluaa heti tavata, niin et suostu jos et ole kiinnostunut.

Mene Tinderiin, siellä on kuvat ja pääsee pikaviestitteleen.

Tuosta maaseutuasiasta. Itse asun Treella enkä muuta mihinkään maaseudulle. Palvelussa ilmoitetaan paikkakunta. Okei, vastaan miehelle jolla myös paikkakuntana Tre. Selviääkin että hän asuu naapurikunnassa, ja sielläkin jossain peräseudulla, ollen hyvin usein tällainen vannoutunut omakotihemmo.

Millä ihmeen miehen logiikalla yllättävän monetkin valehtelevat asuinpaikakseen Tampere, vaikka todellusuudessa hän asuu Sahalahden maaseudulla josta on 40 km keskustorille. Ja josta hän ei lähde. Hyvänen aika sentään, ei todellakaan tule kahveja. Yksikin hemmo kutsui mut talolleen suoraan kahville, en olisi ajokortittomana ihmisenä edes päässyt sinne.

Mitä vielä voidaan valehdella?

Vierailija
134/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain jaksa uskoa että pitkä viestienvaihto hyödyttäisi kumpaakaan. Livenä tietää muutamassa minuutissa onko toinen potentiaalinen kumppani vai ei, viestitellessä molemmat luottavat enimmäkseen omiin mielikuviinsa.

Viestitellessä voi vähän kuulostella, vaikuttaako toinen täyspäiseltä, vai saattaako ongelmana olla joko mielenterveysongelmaa tai tyhmyyttä. No, tietenkään kaikki ei tule ilmi, mutta joskus viestittelytyyli tai asiat, joista kirjoittaa, voi paljastaa jonkinlaisia ongelmatapauksia. Tällaiset on parempi karsia jo ennen kuin menee edes tapaamaan.

Juurikin nuo selänpesutöräykset riittää siihen ettei kannata nähdä. Hyvä yrittää saada miehestä edes vähän irti.

Hyvin voimakkaasti alkaa etomaan kun pyydetään heti kylään.

Vierailija
135/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina tietokone asetettuna kirjapinon päälle (silloin, kun en ole muistion kirjoittaja), niin ettei kuvakulma ole alakulmasta. Potentiaalinen elämänkumppani näkee paljon pahemmistakin "kulmista" ja huonommissa valaistuksissa, joten jos ei sitä kestä etten näytä samalta kuin naiset instassa, niin silloin ei ole minun mieheni.

Olennaisinta minulle onkin, että juttu luistaa ja on luontevaa keskustella ja olla yhteyksissä myös puhumalla. Tällä hetkellä ei ole ollut mitään järkeä lähteä tapaamaan ihmisiä kahviloihin tai edes kävelylle, kun on niin helppo tavata ensin videolla.

Jos miehelle on ongelma ottaa Google Meet niin aika hyvä selitys pitää olla sille, miksi hänet kannattaisi sitten lähteä tapaamaan livenä.

Mutta jokainen tavallaan, pääasia, että löytää sen tavan, joka omalla kohdalla toimii.

Vierailija
136/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mie kuulun niihin tyyppeihin, jotka haluavat tavata netin kautta bongatun miehen mahdollisimman pian ilman pitkiä viestittelyjä, koska sitten jos viestittelee pitkään, alkaa omassa päässään muodostaa mielikuvaa miehestä ja useimmitenhan ne mielikuvat eivät pidä paikkaansa. Sitten joutuu vaan pettymään. Eikä se haittaa vaikka kävisikin treffeillä turhaan.

MIuta vaan ihmetyttää se ap:n tekstissä, että miksi maaseudulla asuva mies ei hänelle kelpaa ? Tai toki jos on suunnitelmissa, että haluaa joskus muuttaa avoliittoon, niin silloin ei kannata tutustua mieheen joka asuu maaseudulla jos itse ehdottomasti in kaupunkilainen. Mutta Ei kai nelikymppinen nainen enää haikaile yhteenmuuttoa...

Hah.. minäpäs muutin 47v iässä uuden miehen kanssa yhteen ja naimisiinkin mentiin. Ei se elämä lopu keski-iässä. Ok, kaikki ei muuta yhteen.

Sitäpaitsi, mitähän yhteistä jollain citynaisella ja maajussilla on. Hyvin todennäköistä että eri arvot, kiinnostuksen kohteet jne. Lisäksi maajussi tuskin viihtyisi daaminsa ns. tylsässä kaupunkiasunnossa.

Vierailija
137/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän, että halutaan tavata nopeasti. Treffeillä toisesta voi paljastua sellaista, joka tekee tyhjäksi kaiken aiemman viestittelyn. Vaikka kuinka olisi paperilla täydellinen niin aina kemiat ei vaan natsaa. Minusta on turhaa puhua elämänhaaveista, kun jo vartissa tietäisin livenä onko kiinnostusta vai ei. Ja vaikka tämä on pinnallista, niin kyllä ulkonäkökin on iso osa vetovoimaa. Se taas ei ole pelkkä valokuva, vaan se on liikkumista, elehdintää, ilmeitä, tavallaan jopa ääntä. Ja lopulta se kosketus. Se joko sytyttää ihon tuleen tai sitten ei. Sitä ei netissä saa selvitettyä.

Tämä on tietenkin vähän näkökulmakysymys. Jollekin se pitkä viestittely on ajantuhlausta jos ei olekaan kemiaa, toiselle taas ne treffit on turhat jos keskustellessa paljastuu joku sellainen deal breaker joka olisi ollut selvitettävissä viestittelyssäkin. Ja joillakin se pariutumisen pullonkaula on niissä kriteereissä ja toisella kemioissa. Itsellä oli lopulta enää yksi ainut kriteeri - vahva molemminpuolinen vetovoima. Niillä spekseillä oli aika turhaa lähteä mihinkään pitkään sähköpostimaratoniin.

Ihan samaa mieltä. Silti haluaisin ennen _videotreffejä_ vaihtaa sen verran viestejä, että kävisi ilmi, miksi minun kannattaa tavata juuri tämä ihminen. Eli mikä meitä yhdistää, miksi juuri hänet kannattaa tavata jne (ja sama tietysti toisinpäin eli hänkin haluaa tietää, miksi kannattaisi tavata juuri minut).

Olette mätsänneet toisenne? Eli kumpikin on jo hyväksyny toistensa ulkonäön ja mahdollisesti profiilista löytäneet jotain kiinnostavaa. Tämä on jo oikein hyvä lähtöasetelma puolen tunnin kahvittelulle. Toki voitte parin päivän aikana viesteillä kaivaa kaikki puheenaiheet halki,mutta sitten ei pidä ihmetellä miksei treffeillä ollut enää juteltavaa .

Vierailija
138/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette mätsänneet toisenne? Eli kumpikin on jo hyväksyny toistensa ulkonäön ja mahdollisesti profiilista löytäneet jotain kiinnostavaa. Tämä on jo oikein hyvä lähtöasetelma puolen tunnin kahvittelulle. Toki voitte parin päivän aikana viesteillä kaivaa kaikki puheenaiheet halki,mutta sitten ei pidä ihmetellä miksei treffeillä ollut enää juteltavaa .

"Miksei treffeillä ollut enää juteltavaa"?? "Hyväksynyt toistensa ulkonäön"?

Oikeasti? Minkä ihmeen takia ikimaailmassa kiinnostuisin ihmisestä, jonka kanssa ei ihan koko ajan löytyisi uutta juteltavaa? Jos kaikki mielenkiintoinen on "kaivettu halki" viesteillä parin päivän aikana, niin ei hän todellakaan ole sellainen mies, jonka seurasta nauttisin :-DDDDDDDD

Vierailija
139/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina tietokone asetettuna kirjapinon päälle (silloin, kun en ole muistion kirjoittaja), niin ettei kuvakulma ole alakulmasta. Potentiaalinen elämänkumppani näkee paljon pahemmistakin "kulmista" ja huonommissa valaistuksissa, joten jos ei sitä kestä etten näytä samalta kuin naiset instassa, niin silloin ei ole minun mieheni.

Olennaisinta minulle onkin, että juttu luistaa ja on luontevaa keskustella ja olla yhteyksissä myös puhumalla. Tällä hetkellä ei ole ollut mitään järkeä lähteä tapaamaan ihmisiä kahviloihin tai edes kävelylle, kun on niin helppo tavata ensin videolla.

Jos miehelle on ongelma ottaa Google Meet niin aika hyvä selitys pitää olla sille, miksi hänet kannattaisi sitten lähteä tapaamaan livenä.

Mutta jokainen tavallaan, pääasia, että löytää sen tavan, joka omalla kohdalla toimii.

Tuo kirjapinovinkki on hyvä, jatkossa testaan sitä! Mutta en tarkoittanut sitä, että näyttäisin livenä loistaputkivaloissa tai alakulmasta pahalta. Kyllä se tapahtuu vain noissa videotapaamisissa. Voihan olla, ettei minulla ole niin laadukas tietokonekaan, ja kun tässä on vain koneen oma kamera, ja kyllä se tuntuu vääristävän värejäkin. Ei minun ihoni kuitenkaan näytä vihertävältä livenä. Eli ei pointtini ole se, että tuntisin olevani rumempi kuin naiset instassa - itse asiassa minustakin on somessa varsin hyvännäköisiä kuvia, että en edes normaalisti tunne olevani mitenkään pahannäköinen. Mutta videotapaamisissa tuntuu, etten ole oikein itseni näköinen. Sama pätee joihinkin tuttuihin, jotka olen nähnyt videopuheluissa - kyllä moni heistäkin on oudon näköinen. Joku näyttää keltaiselta, joku sinertävältä, jonkun kasvoja kamera optisesti leventää, joku muu taas näyttää punaiselta...

Vierailija
140/149 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos juteltavaa ei ole enää parin päivän jälkeen ei ole parisuhdettakaan. Minä ainakin koen että kumppanille puhuminen on hyvin keskeinen osa sitä.

Yksikään profiili ei ole niin kiinnostava että vain sen perusteella alkaisi aikaansa tuhlaamaan.