Nettitreffit/mies haluaa nähdä ennenaikaisesti, sekä tungettelevat kysymykset?
Kysymys miehille (saa naisetkin kommentoida):
Olen eronnut 40+ nainen, kaupungista, mutta en pääkaupunkiseudulta enkä ole mikään tohtorisnainen, eli nyt ei ole se ongelma kysymyksessä ettei löytyisi korkeakoulutettua stadilaishemmoa :)
Etsin tavallista ikäistäni kaupunkilaismiestä. Saa olla putkimies, lääkäri, automyyjä, mitä vain. Kunhan on pinkka kasassa kaikin puolin!
Olen nyt 2 eri treffipalstalla ja useaan kertaan on tullut tämä ongelma: Minulle vastaa mies joka miltei heti ehdottaa näkemistä, ja vieläpä omassa kodissaan. Heti menee maku, mutta yritän jatkaa ja ehdottaa että jos ensin vähän kyseltäisiin toisistamme ennenkuin edes kannattaa sopia kahvila/lenkkitreffit. Menee molempien aika hukkaan jos jo muutaman tutustumislauseen jälkeen tulee jommalle kummalle olo että ei sittenkään. Miehet ovat kovin huonoja kertomaan itsestään mitään, jankkaavat sitä vain että koska nähdään? Tilanteessa jossa olen jopa kuvattomalla profiililla! Tulee oletus että miehelle kelpaa mikä vain kun heti ollaan jopa kotiin kutsumassa naista josta ei tiedä mitään!
Toinen kysymys. Minulle vastaa usein ns. maaseudun miehet, ja ystävällisesti tiedustelen hänen tulevaisuuden suunnitelmiaan. Mikäli on aikomuksena pysyä siellä maaseudulla, homma tyssää heti, turha jatkaa tai nähdä (ajanhukkaa molemmille) mä en muuta maaseudulle vaan pysyn täällä kaupungissa. Okei, omakotitaloon voisin muuttaa kunhan se on kaupungissa, mutta nämä miehet tuntuvat olevan niin maapaikkaansa ilmeisesti (ymmärrettävästi) kiintyneitä, ovatko ehkä jotain isän perintötaloja pikkukunnan laitaseuduilta? Todella usein mies katoaa tämän kysymyksen jälkeen täysin, tai jos ei katoa, niin jättää kokonaan vastaamatta tähän hyvin oleelliseen kysymykseeni. Jankkaa vain että koska nähdään? No siinä tilanteessa minä sitten vihellän pelin poikki.
Kolmas kysymys: tajuatteko että ihmeellisillä seksistisillä vihjailuillanne karkoitatte kaikki fiksut naiset heti? Kaikki vihjeet saunakutsuista, selänpesuista, tms. tuiki tuntemattomalta ihmiseltä ovat hyvin riskikysymyksiä. Noita voi heitellä sitten kun tunnetaan mutta täysin tuntemattomalle naiselle kutsu selänpesijäksi - muuten profiili on ollut ehkä hyvinkin asiallinen, hyvine kuvineen tms - mitä tää tarkoittaa?
Miehet, selventäkääs minulle hiukan mielenliikkeitänne? :)
Odotan että korona loppuu, ei taida löytyä miestä minulle netistä. Yksillä treffeillä kävin mutta mies oli ihan kuin jostain sketsisarjasta, vaikka profiili antoi olettaa aivan muuta.
Ja älkää ottako niitä vessaselfieitä profiiliinne.
Kommentit (149)
Sen verran kommentoin, että maaseudulla asuvien miesten ammatti on usein siinä tilalla. On järjetöntä vaatia, että toinen jättäisi elantonsa sinun vuoksesi. Ja jos on elänyt ikänsä siellä maalla, niin myös kaikki ihmissuhteet ovat siellä maalla. Otahan nyt järki käteen. Et halua nurkkiisi lojumaan vuoksesi yksinäisyydestä kärsivää työtöntä miestä. Juttusi oli niin älytön, että olet joko provo, tai sitten 😏
ap. linjoilla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mies, mutta kaikki nämä kuvailemasi haluavat seksiä, ei mitään muuta. Toiveenne eivät kohtaa. Ehkä et osaa lukea miesten profiileja, ehkä omasi viestii jostain muusta kuin mitä haluat. Joka tapauksessa liikkeellä on paljon miehiä, jotka ensisijaisesti haluavat seksiä.
Olen yrittänyt tehdä profiilistani todella asiallisen, koska tiedän että näitä seksin perässäolevia sekä ukkomiehiä linjoilla on paljon. En ole mitään viittauksia laittanut ulkonäöstäni, tosiaan ei ole edes sitä kuvaa. Olen siis ihan ihmisen näköinen mutten todellakaan sitä tuo esiin. Olen laittanut että etsin elämäni miestä, en päiväkahviseuraa -tekstin suoraan esittelytekstiini. En tiedä miten voisin tuota vielä tarkentaa, kun suoraan asia lukee heti kolmannella rivillä...
Kuvattomuus voi olla yksi syy ongelmaasi. Miehet ajattelevat, että olet niin toivottoman ruma, että sinulle kelpaa ihan mikä tahansa.
Kuvaton profiili ei estä seksinehdottelijoita, sen sijaan se saattaa karkottaa potentiaalisemmat.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran kommentoin, että maaseudulla asuvien miesten ammatti on usein siinä tilalla. On järjetöntä vaatia, että toinen jättäisi elantonsa sinun vuoksesi. Ja jos on elänyt ikänsä siellä maalla, niin myös kaikki ihmissuhteet ovat siellä maalla. Otahan nyt järki käteen. Et halua nurkkiisi lojumaan vuoksesi yksinäisyydestä kärsivää työtöntä miestä. Juttusi oli niin älytön, että olet joko provo, tai sitten 😏
Ohis, mutta eihän aapee ole ketään vaatimassa muuttamaan mihinkään. Hän kertoi yhden kriteereistään olevan miehen asuinpaikka jonka tulisi olla kaupungissa. Tai maaseudulla josta mies haluaa muuttaa kaupunkiin.
ap. linjoilla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi kirjekaveria.
M43
En minäkään. Mutta tarvitsisi sitä nyt vähän tietää toisesta. Esim. juuri tuo maaseutukysymys. Jos mies ei ole valmis muuttamaan kaupunkiin ja nainen ei maalle, on aivan älytöntä nähdä. Etsin siis vakavissaan miestä, en mitään kevyttä p...suhdetta.
Te ette pyydä edes kuvaakaan välttämättä, vaan olette heti kutsumassa jopa kotiinne. Miten te edes uskallatte, kaikenmaailman kaheleita on maailma puolillaan.
Vastaan muuten omaan viestiini :)
Mistä muuten johtuu että siellä maalla on niin huutava pula naisista? Moni tuttavanainen haikailee ja haaveilee nimenomaan maaseudulla asumisesta! Moni mies taas tykkää asua enempi kaupungissa. Mistä tämä ristiriita tulee? Itse olen maalta kotoisin mutta nuorena jo muuttanut kaupunkiin ja todennut tämän minulle sopivaksi.
Tosiaan: moni lähiössä tms asuva perheellistynyt nainen haluaisi asua ennemmin maalla!
Tuollaisilla tulee myös siemensyöksyt ennenaikaisesti, sano mun sanoneen.
Vierailija kirjoitti:
En etsi kirjekaveria.
M43
Eli etsit vain seksiseuraa. Millään muulla tavalla tuota käytöstä ei voi selittää.
Samaa mieltä, nuo ovat vain ja ainoastaan seksin perässä. Nämä tunnistaa juuri siitä, että haluavat nähdä heti/mieluiten omassa kodissaan/kinuavat saman tien lisää kuvia/ehdottavat heti whatsappiin siirtymistä (jossa näitä kuvia voi jakaa paremmin).
Näitä ei enää siinä vaiheessa näe eikä kuule, kun ovat saaneet haluamansa. Ovat jo etsimässä uutta höynäytettävää, ja sama kuvio toistuu uudelleen ja uudelleen... Ei näihin kannata tuhlata aikaansa, vaan heti, kun em. piirteitä ilmenee, välit poikki vaan lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole minäkään mies, saati asiantuntija, mutta tulee mieleen, että voisit jotenkin jo ”heti kättelyssä” ilmaista, että etsit tosi mielellä jotain. Huomattavan suuri osa kun miehistä toivoo ensisijaisesti seksiä, ainakin kaikki kotiinsa pyytelijät.
Normaalia minusta vaihtaa viestejä alkuun jonkun verran (lapsia, suhdetilanne yms tärkeää) ja sitten pian sopia tapaaminen vaikka kahvilaan. Jos homma ei toimi niin kahvin jälkeen voi sanoa hyvää jatkoa, mutta ei tuo pidemmän päälle viestittelykään toimi, jos toinen ei ole kirjoittaja tyyppiä, mutta livenä olisi ihan ok. Ja harvoin miehet ovat kovin hyviä kirjoittamaan tai kertomaan itsestään mitään enempää.
Profiilissani lukee heti alkuun että etsin elämäni miestä, ja etten etsi päiväkahviseuraa.
Eli se lukee heti siinä alkuun, heti sen jälkeen kun olen laittanut ikätoivehaarukan.
Toki on sitten nämä "nuorekkaat" kuuskymppiset, jotka vastaavat mutta ne on taas juttu erikseen. Oma ikätoiveeni on 40-53.
Tosiaan: juuri nämä lapset, lemmikit, elämäntilanne (etenkin tuo paljon mainittu maaseutu vs. kaupunki, mutta se on tullut vastaani liian usein!) . Turha nähdä jos heti kosahtaa esimerkiksi tuohon maaseutuasiaan. Ja kun tosiaan olen kysynyt nätisti tulevaisuudensuunitelmia, eli että aikooko asua siellä maalla pitempäänkin niin heppu katoaa! Roikkuu kyllä samalla palstalla, eräskin kaiffa on ollut tammikuusta lähtien siellä, aina online-tilassa, eli etsii kyllä sitkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mies enkä ole koskaan nettideittaillut, mutta jos tekisin niin, haluaisin itsekin nähdä mahdollisimman pian livenä. Kenenkään kotiin en kylläkään menisi ensitreffeillä.
En vain jaksa uskoa että pitkä viestienvaihto hyödyttäisi kumpaakaan. Livenä tietää muutamassa minuutissa onko toinen potentiaalinen kumppani vai ei, viestitellessä molemmat luottavat enimmäkseen omiin mielikuviinsa.
Tapaaminen ei vie muutamaa minuuttia. Matka jo paikalle kestää enemmän. Sen sijaan muutamilla veisteillä saa selville jos toinen ei lainkaan sovi itselle. Säästää kaikkien aikaa jutella ensin.
No sekin on totta. Itse kuitenkin käyttäisin aikani mieluummin tapaamiseen kuin viestittelyyn, sillä koen saavani tuhatkertaisen määrän informaatiota tunnin tapaamisella kuin päivien viestittelyllä.
Viesteissähän kaikki kertovat itsestään vain ne hyvät asiat. Kirjoittaminen on niin erilainen tapa viestiä kuin livekeskustelu. Ilmeet, eleet ja äänenpainot jäävät ensimmäisestä pois, ja kirjoittaessa vastauksia ehtii miettiä pitkään. Niistä ei saa aitoa kuvaa ihmisestä vaikka molemmat rehellisyyteen pyrkisivätkin.
Eleet ja ilmeet on turhia jos toinen ei sovi itselle. Kuten vaikka apn tapauksessa tämä asuinpaikan valinta. Pelkää ajantuhlausta tavata kun viesteillä saisi nuo asiat selville.
Vierailija kirjoitti:
Olipas tuimaa tekstiä :)
Ymmärrän että jos on maanviljelijä tms, niin se elämä ja ammatti on siellä tilalla. Ymmärrän sen. Mutta kannattaako sitten vastata jollekin "kaupunkilaisheitukalle"....? Ja kun tämä kaupunkilaisheitukka sitten nätisti kysyy sitä tulevaisuudensuunitelmaa, miksi tää jyväjemmari ei voi asiallisesti vastata että elämäni ja elantoni on täällä!
Sitä paitsi on noissa niitä putkiasentajia, bussikuskejakin sun muita, eli ammatti on jokin muu kun maataloudesta suoraan tuleva. Jos profiilissa lukee miehen ammattina maanviljelijä/sikafarmari, en tietenkään edes vastaisi.
En ole provo, vaan kyllä tää ihan todellisuutta on, enkä ole ainoa nainen joka tämän allekirjoittaa.
Suosittelen ehdottomasti kuvaa profiiliin. Kuvattomat ovat usein pettämismielellä liikkeellä, tai sitten tosiaan oletetaan, että ulkonäkö on jotain ihan kamalaa.
Itsekin tapaan treffikumppanin mieluusti suht pian, mutta AINA JULKISELLA PAIKALLA. Perusasia. Sukupuoleen katsomatta. Älkää poiketko tästä yksinkertaisesta turvallisuussäännöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi kirjekaveria.
M43
Eli etsit vain seksiseuraa. Millään muulla tavalla tuota käytöstä ei voi selittää.
Loputtoman lässyttämisen ja panemisen välimaastossa ei ole mitään?
Itse haluan tavata miehen mahdollisimman nopeasti, koska se viestittely luo aivan omat mielikuvat vastapuolesta ilman totuuspohjaa. Ja olen itsekin siis mies, mutta en edellinen
Ap kuulostaa äärimmäisen rasittavalta, enkä viitsinyt lukea aloitusta loppuun.
ap. linjoilla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että jos on maanviljelijä tms, niin se elämä ja ammatti on siellä tilalla. Ymmärrän sen. Mutta kannattaako sitten vastata jollekin "kaupunkilaisheitukalle"....? Ja kun tämä kaupunkilaisheitukka sitten nätisti kysyy sitä tulevaisuudensuunitelmaa, miksi tää jyväjemmari ei voi asiallisesti vastata että elämäni ja elantoni on täällä!
Sitä paitsi on noissa niitä putkiasentajia, bussikuskejakin sun muita, eli ammatti on jokin muu kun maataloudesta suoraan tuleva. Jos profiilissa lukee miehen ammattina maanviljelijä/sikafarmari, en tietenkään edes vastaisi.
En ole provo, vaan kyllä tää ihan todellisuutta on, enkä ole ainoa nainen joka tämän allekirjoittaa.
Jos se nettideittailu on noin kamalaa, niin lopeta se.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi kirjekaveria.
M43
Loputtoman lässyttämisen ja panemisen välimaastossa ei ole mitään?
Itse haluan tavata miehen mahdollisimman nopeasti, koska se viestittely luo aivan omat mielikuvat vastapuolesta ilman totuuspohjaa. Ja olen itsekin siis mies, mutta en edellinen
Kyllä minäkin mahdollisimman pian haluan nähdä, mutta olisi hyvä tietää perusfaktat toisesta. Ne selviää esim. 15 min puhelinkeskustelulla (jos käytämme puhelua esimerkkinä). Ei siinä tarvita mitään viikkojen kirjoittelua.
Sehän on vähän kuin työhaastattelu! Sielläkin pomo haluaa tietää hakijasta muutakin kuin sen että tää on Janne 38 v Mikkelistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mies enkä ole koskaan nettideittaillut, mutta jos tekisin niin, haluaisin itsekin nähdä mahdollisimman pian livenä. Kenenkään kotiin en kylläkään menisi ensitreffeillä.
En vain jaksa uskoa että pitkä viestienvaihto hyödyttäisi kumpaakaan. Livenä tietää muutamassa minuutissa onko toinen potentiaalinen kumppani vai ei, viestitellessä molemmat luottavat enimmäkseen omiin mielikuviinsa.
Tapaaminen ei vie muutamaa minuuttia. Matka jo paikalle kestää enemmän. Sen sijaan muutamilla veisteillä saa selville jos toinen ei lainkaan sovi itselle. Säästää kaikkien aikaa jutella ensin.
No sekin on totta. Itse kuitenkin käyttäisin aikani mieluummin tapaamiseen kuin viestittelyyn, sillä koen saavani tuhatkertaisen määrän informaatiota tunnin tapaamisella kuin päivien viestittelyllä.
Viesteissähän kaikki kertovat itsestään vain ne hyvät asiat. Kirjoittaminen on niin erilainen tapa viestiä kuin livekeskustelu. Ilmeet, eleet ja äänenpainot jäävät ensimmäisestä pois, ja kirjoittaessa vastauksia ehtii miettiä pitkään. Niistä ei saa aitoa kuvaa ihmisestä vaikka molemmat rehellisyyteen pyrkisivätkin.
Eleet ja ilmeet on turhia jos toinen ei sovi itselle. Kuten vaikka apn tapauksessa tämä asuinpaikan valinta. Pelkää ajantuhlausta tavata kun viesteillä saisi nuo asiat selville.
Entä jos toinen haluaakin joustaa sen asuinpaikan suhteen kun on tavattu livenä ja ihastuttu palavasti?
Vierailija kirjoitti:
ap. linjoilla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se nettideittailu on noin kamalaa, niin lopeta se.
-eri
Niin mä teenkin, kunhan tämä korona tästä hellittää ja pääsee taas liikkumaan. Päätin kokeilla kuitenkin tätä, kun tää on niin "nykyaikaa" :)
Yllätyin vain melkoisesti näistä esille tuomistani asioista. Vaikka kaverit onkin näistä puhuneet, tää yllätti kun asian omakohtaisesti koki.
Joku mainitsi että kuvattomuus olisi virhe, luullaan rumaksi tms. Voi olla perää tuossa kyllä! Jos kokeilisin kuvallisella, niin täytyy laittaa joku burka päälle ettei tuu taas sitten lisää seksinvonkaajia. Kuva ei saa olla liian houkutteleva. Tämän vuoksi laitoin kuvattoman, ajattelin josko sitä kautta tulisi henkisempiä vastauksia. Naisystävät puhuneet nimittäin niistä heidän saamistaan vehjekuvista, ja niitä on tullut juuri näille joilla on ollut kuvallinen profiili. Itse en vehjekuvaa saanut, että se etu tuosta kuvattomuudesta näköjään oli.
Toki jos epätoivo iskee liikaa, muutan sitten johonkin pikkupaikkakunnalle maajussin morsiameksi, mutta millä elän sitten kun joudun jättämään duunini tänne kaupunkiin? Eli jos se maajussi ei voi lähteä elantonsa takia sieltä kotitilaltaan, voinko minä irtisanoa itseni kaupungissa ja muuttaa johonkin Luhankaan mistä en sataprosenttisella varmuudella koskaan löydä töitä. Eli mahdoton yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Olen 40+ nainen pääkaupunkiseudulta, ja minua ei kiinnosta kirjoitella kenenkään kanssa. Ja virtuaalisesti voi tulla ihan erilainen käsitys ja hirveä pettymys kun näkee livenä. Mieluummin tapaan vaikka puolen tunnin kävelyllä/kahvilla jossa jo näkee kannattaako kirjoitella yhtään mitään. Kenenkään kotiin en tietenkään mene heti.
Aloituksesi on epäilyttävä. Näkemyksesi/käsityksesi asioista on nimittäin ihan liian selkeä. Mukamas ihmettelet asioita vaikka sinulle on jo aivan selvää miten asiat ovat. Joten kenties olet vain provoilija, mutta ei se mitään. Kerron kuitenkin miten itse tuon asian näen...
Ne tapaamisjankkaajat. Hurjan itsevarman oloisina painostaen jyräävät asiaansa päämäärätietoisina eteenpäin. Eivät kuuntele vastalauseita, eivät harkitse, eivät epäröi, eivät ota huomioon yhtikäs mitään, eivät käsitä että sinä olet ihminen, eivät... eivät tiedosta niin yhtikäs mitään. Heillä on päämäärä ja he vain pyrkivät sitä kohti. Mihinkään muuhun he eivät pysty. He saavat mitä haluavat tai eivät saa, siinä se. Mitään muuta mahdollisuutta ei ole, mitään muuta keskustelua heidän kanssaan ei voi käydä, millään muulla ei mitään väliä.
Jos joskus erehdyt olemaan enemmän tekemisissä sellaisen jankkaajan kanssa, siis vaikkapa parisuhteessa hänen kanssaan, niin älä kuvittele että ajan myötä tilanne paranee. Älä kuvittele että kärsivällisyydellä, sovittelulla, joustamisella, ystävällisyydellä jne voit saada aikaan jonkinlaisen rauhan ja keskusteluyhteyden tuollaisen ihmisen kanssa. Ei, vaan mitä kauemmin jankkaajan kanssa olet tekemisissä sitä pahemmaksi tilanne menee. Aivan varmasti sairastut. Olet vakavassa vaarassa.
Ajan myötä jankkaajasta kehittyy sinua kohtaan pakkomielteinen, omistushaluinen, mustasukkainen, kontrolloiva, vainoharhainen, riippuvainen, takertuvainen,...
Kuin sairas pikkulapsi hän tarvitsee sinua ihan koko ajan 24/7 ja tuo harhainen todellisuudentajun menettänyt pikkulapsi ottaa sinulta tarvitsemansa vaikka väkivalloin. Sinä et ole parisuhteessa vaan hänen vankinsa, orjansa. Hän ei ole sinun kumppanisi vaan sinun vainoajasi, omistajasi, vanginvartijasi. Kun lopulta pakenet niin hänestä tulee aivan raivotautinen kostaja. Hän tahtoo sabotoida elämääsi vielä vuosikausia, hän ei ikinä anna sinulle anteeksi sitä että sinä olet hylännyt hänet, sinä olet paha.
Tuollaisia mielipuolia on nykyään ihan älyttömän paljon, tuollaisia naisia on yhtä paljon kuin tuollaisia miehiä.
Pidä itsesi turvassa. Älä ala viettää jankkaajan kanssa aikaa ihan vain nähdäksesi mitä siitä kehittyy. Siitä voi kehittyä vain kammottavan pahaa. Muuhun nuo jankkaajat eivät pysty kuin pahaan.
Todellakin uskon tuohon 95% juttuun. Täytyyhän sen lisäksi, että ihminen miellyttää paperilla, sen täytyy miellyttää myös livenä! Ei saa laatta lentää heti kun näkee miehen/naisen siellä kahvilla... Ja täytyy sen miellyttää vähän enempikin, hakusessa on kuitenkin elämänkumppani, intiimi suhde. Eli täytyy olla sitä kemiaa tms. Melkoista hakuammuntaa, eli hatun nosto kaikille keski-ikäisillä jotka ovat menestystarinan netistä löytäneet!