Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meikkausalotus lyötiin tilttiin. Miksi nainen ei vaan voi olla sen näkönen kun on?

Vierailija
23.04.2021 |

Mikä pistää maalaamaan?

Kommentit (215)

Vierailija
101/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina poistetaan kaikki keskustelut aiheesta miksi naisen pitää yrittää näyttäää joltain muulta kuin miltä oikeasti näyttää. Itseään vartenko? Höpöhöpö.

Miten niin höpö höpö? Miksi minä haluaisin näyttää kauniimmalta, ellen itse hyödy siitä mitään? 

Vierailija
102/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat meikanneet läpi historian, takuulla eivät kaikki olleet homppeleita.

Sinä oletettavasti lasket meikkivoiteen meikkaamiseksi? Tuttu, ihan 100% heteromies, laittaa sitä päivittäin kasvoilleen, koska muuten kasvot helottavat kirkkaanpunaisena ihovaivan vuoksi. Kenen puolesta hän "meikkaa" mielestäsi?[/quote]

mikä sairaus sinulla on kun peität sen meikillä päivittäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klooban kirjoitti:

Miehet ovat meikanneet läpi historian, takuulla eivät kaikki olleet homppeleita.

Sinä oletettavasti lasket meikkivoiteen meikkaamiseksi? Tuttu, ihan 100% heteromies, laittaa sitä päivittäin kasvoilleen, koska muuten kasvot helottavat kirkkaanpunaisena ihovaivan vuoksi. Kenen puolesta hän "meikkaa" mielestäsi?

No keskivaikea atopia minullakin. Kiitos mielenkiinnosta.

Vierailija
104/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvin vuoksi. Koska voidaan. Miksi ei?

Olisi kyllä tosi tylsää olla mies.

Eikös 1900-luvun alussa miehetkin vähän pistänyt silmämeikkiä? Käytäntö on vielä tavallinen teattereissa ja leffoissa, ehkä tunnetuin silmämeikkihahmo Kapteeni Jack Sparrow.

Vierailija
105/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan jos huvittaa, yleensä ei huvita, mutta joskus se on kivaa. Miehelle se on yhdentekevää ja muut miehet tai naiset eivät kiinnosta.

Vähän väsyttää jo tuo ihmeellinen itsekeskeinen käsitys, jonka mukaan kaikissa naisten tekemisisissä ja tekemättä jättämisissä on kyse miehistä. Kahden avioliiton kokemuksella väittäisin, etteivät miehet pyöri lainkaan niin paljon naisten päässä kuin naiset miesten, edes siinä parinhakuvaiheessa.

Vierailija
106/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä taas joku, jonka mielestä miesten miellyttäminen on heikkoutta.

Kuitenkin kaikkien naisten pitäisi miellyttää häntä. Pus pus AP!

Vierailija
107/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan niin menee että hyvin meikattuna nainen nostaa sosiaalista statustaan. Kauneus on valtaa. Kauneushan siinä on tavoitteena.

No shit sherlock! Sinähän paljastit nyt todella suuren salaisuuden. 

Tämä suuri salaisuus oli ap:lle epäselvä asia

Kyllä oli!

Sen myöntäminen tuntuu vaan olevan naisille itselleen jostain syystä vaikeaa.

Mistä sinä revit näitä olkiukkojasi? Näytä minulle yksikin nainen, joka ei myönnä, että ehostaminen tehdään nimenomaan kauniimman ulkonäön takia. Ei kai kukaan itseään rumemmaksi meikkaa, paitsi naamiaisiin. Se, että sitä ei kukaan ole tässä erikseen maininnut syyksi, johtuu siitä, että kaikki pitävät sitä itsestäänselvyytenä. Ei tosiaan tullut mieleen, että sinulle tämä olisi pitänyt erikseen kertoa. 

Jumalauta!

Tuhat akkaa huutaa meikkavansa ITSELLEEN. Ja tämä on niin paksua paskapuhetta.

Niin, naiset siis meikkaavat pääasiassa itseään varten, eivät miehiä varten. Tämä ei poissulje sitä tosiasiaa, että meikkaamisen tarkoitus on näyttää paremmalta. Naiset vain usein haluavat näyttää näteiltä, vaikka eivät miehiä haluaisikaan iskeä.

Vierailija
108/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa, kuka meikkaa ja kuka ei? Se on jokaisen oma päätös, eikä se satuta muita; tai no, ei ainakaan pitäisi, ja jos satuttaa, niin ongelma on toisessa henkilössä.

Oma meikkaamiseni on melko lievää; peitän tummat silmänaluset peitevoiteella, laitan puuteria, harjaan kulmakarvani ja laitan ripsiväriä. Aikaa menee aamuisin meikkaamiseen 5-7min. En tee sitä ketään varten, siitä on vain tullut rutiini, ja oloni paranee sitä tehdessä.

Vierailija
109/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa meikkaamisessa on?

Vierailija
110/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klooban kirjoitti:

Miksi kenenkään pitää sinulle esittää ihotyyppiään, että saa luvan meikata? Sinä voit ihan itse googlettaa erilaisia ihotyyppejä, verenkiertoa, anemiaa, pigmenttimuutoksia, talineritystä jne, jos asia oikeasti kiinnostaa. 

eri

Vierailija
111/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa silmää miellyttää sekä itseni että useimpien muiden kohdalla sopivan huoliteltu look, eli kevyt meikki, huolitellut hiukset ja istuvat vaatteet. Sen verran minulla on estetiikan kaipuuta.

Jos ei ole mitään yllä olevista, niin minusta olemus on yleensä homssuinen tai mitäänsaomaton. Ja jos taas kaikki nuo on viety ääripäähän ja otettu täytettä sinne ja tänne, niin se on minun silmään överiä tai mautonta.

Korona-aikaan olin pitkään meikitön ja rennoissa kotivaatteissa, mutta en jaksanut enää katsella itseäni tiskirättilookissa ja nyt olen alkanut taas meikkamaan kevyesti ja vaihtanut tyylikkäämpiin kotivaatteisiin.  

Meillä kaikilla on subjektiiviset mieltymykset. 

Vierailija
112/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimmäinen syyni meikkaamiselleni on ongelmaiho. Haluan peittää ihon punoituksen ja virheet. Minulla on ollut tummat silmänaluset ihan lapsesta saakka ja ne eivät parane nukkumalla, koska iho on niin ohut ja vaalea, että suonet paistavat silmien ympäriltä läpi. Olen myös hyvin vaalea ja vaikka minulla on pitkät ripset, niin kukaan ei niiden vaalean värin takia näe niitä. Toivon meikkaamisellani saavuttavani sen, että ihmiset eivät näe iho-ongelmiani ensin ja että keskustelun jälkeen muut eivät ajattelisi mielessään "onpa hänellä huono iho" vaan muistaisi minut luonteeni ja mielipiteideni perusteella.

Myöhemmin olen myös oppinut käyttämään meikkaamista itseilmaisuun. Tykkään vapaa-aikana pukeutua näyttävästi ja joku kiva luomiväri ja rajaukset sopivat hyvin tykkäämieni vaatteiden kanssa.

Tiedän paljon naisia, jotka eivät meikkaa ja naisia jotka meikkaavat paljon. Tiedän myös miehiä, jotka meikkaavat. Jokainen kuitenkin saa päättää mitä omalle keholle tekee ja muilla ei pitäisi siihen olla mitään sanomista. Tuntuu kyllä, että naiset eivät voi tässä asiassa voittaa, koska meikkaavia naisia haukutaan huijareiksi ja meikkaamattomia pidetään epähygieenisinä ja huolittelemattomina. Surullista ja ahdistavaa.

Vierailija
113/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän sama kysymys kuin miksi laitat hiuksesi tai miksi pukeudut tavalla jonka olet valinnut. Siisti ulkonäkö on tavoiteltavaa ja nykyisen tapakulttuurin mukaista. Itse meikkaan aika harvoin, töihinkin menen usein ilman mitään meikkiä (olen nainen). Meikkaan tilanteissa missä edustan, juhliin yms. Tämä käytös ei liity mitenkään miehiin.

Mutta tiedän mistä mieheni pitää: tummasta huulipunasta ja jos menemme yhdessä ulos tms. niin usein annan mieheni valita huulipunan sävyn. Silloin haluan miellyttää rakastamaani miestä.

Vierailija
114/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan niin menee että hyvin meikattuna nainen nostaa sosiaalista statustaan. Kauneus on valtaa. Kauneushan siinä on tavoitteena.

Kyllä oli!

Mistä sinä revit näitä olkiukkojasi? Näytä minulle yksikin nainen, joka ei myönnä, että ehostaminen tehdään nimenomaan kauniimman ulkonäön takia. Ei kai kukaan itseään rumemmaksi meikkaa, paitsi naamiaisiin. Se, että sitä ei kukaan ole tässä erikseen maininnut syyksi, johtuu siitä, että kaikki pitävät sitä itsestäänselvyytenä. Ei tosiaan tullut mieleen, että sinulle tämä olisi pitänyt erikseen kertoa. 

Jumalauta!

Niin, naiset siis meikkaavat pääasiassa itseään varten, eivät miehiä varten. Tämä ei poissulje sitä tosiasiaa, että meikkaamisen tarkoitus on näyttää paremmalta. Naiset vain usein haluavat näyttää näteiltä, vaikka eivät miehiä haluaisikaan iskeä.

Niinpä. On uskomatonta, että tätä pitää edes selittää. En ymmärrä, miten yksinkertainen pitää olla, että luulee arkisen ehostuksen automaattisesti tarkoittavan, että ihmisen elämäntehtävä on palvoa ja miellyttää kaikkia maailman miehiä.

Ihan normaalia on myös kulkea puhtaissa ja ehjissä vaatteissa eikä sitäkään kenellekään tarvitse selittää. Tämä opetetaan jo pienille lapsille. Opetetaanko siinä lapsillekin joidenkin p*dojen miellyttämistä? 

Vierailija
115/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua  kuulla toistuvasti kyselyä siitä, olemko sairas. Minulla on mustat silmänaluset, erittäin kalpea iho ja olemattomat vaaleat tynkäripset. Meikillä saan itsestäni terveemmän näköisen. 

Vierailija
116/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepetos vai rehellisyys?

Miten rehellisyys liittyy tähän? Kyllä minä ihan rehellisesti meikkaan. Olen ostanut meikit ihan omalla rahalla enkä kenellekään väitä, että ripseni olisivat luonnostaan näin mustat. 

Miksi korjaat itseäsi?

Etkö ole tyytyväinen?

Itsetunto bragaa?

En ole tuo jolta kysyit, mutta yhtä hyvin voisi kysyä miksi käyt pesulla? Eikö olisi luonnollisempaa haista kodittomalle? Miksi miellyttää muita tai itseään? Miksi leikataan hiukset?

Ihminen on esteettinen olio, ja meillä on silmät joilla havainnoimme maailmaa. On vain kiva jos peilistä katsoo parin minuutin vaivalla kivemmän näköinen otus jonka naaman katkenneet pintaverisuonet eivät loista kilsan päähän.

Joskus meikkaaminen voi mennä liian pitkälle ja jollakulla voi olla huono itsetunto mutta näin se on monessa muussakin asiassa.

Vierailija
117/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastasin sinulle, mutta ketju ehti poistua. 

Minä ehostan itseäni, koska mä voin. 

Sinun vuorosi vastata, miksi en saisi tehdä niin. Miten asia kuuluu sinulle ja mitä pahaa siinä on? 

Itse jos tapailen meikattua naista niin haluan nähdä pian ilman meikkejä etten sitten ajattele juttua pidemmälle jos meikin alta palkastuukin kauhistus.

Vierailija
118/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtälailla miehet ehostavat itseään.  Jos tehtäisiin tieteellinen koe, jossa koehenkilö tekee eri tehtäviä vaikkapa mm. työhaastattelu, deittiseuran hakeminen, sukujuhlat, puheen pitäminen,  ... ja nämä tehtäisiin kaksi kertaa niin, että ensin henkilö puetaan ja ehostetaan siistiksi ja sitten toisella kertaa resuisen ja likaisen näköiseksi, niin mitä luulette, olisiko ihmisten reaktioissa ja vastaanotoissa mitään eroa? 

Kummalla kertaa saisi työhaastattelussa työnsä ja kummalla kertaa saisi enemmän treffipyyntöjä?

Alapeukutus, koska koeasetelma on virheellinen. Koe pitäisi toteuttaa niin, että pukeutuminen ja yleinen siisteys ovat molemmilla kerroilla samat, erona vain ja ainoastaan meikki/ei meikkiä.

Vierailija
119/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vastasin sinulle, mutta ketju ehti poistua. 

Minä ehostan itseäni, koska mä voin. 

Sinun vuorosi vastata, miksi en saisi tehdä niin. Miten asia kuuluu sinulle ja mitä pahaa siinä on? 

Itse jos tapailen meikattua naista niin haluan nähdä pian ilman meikkejä etten sitten ajattele juttua pidemmälle jos meikin alta palkastuukin kauhistus.

Aha. Tässä herää sitten kysymys, kumpi on pinnallisempaa. Tehdä itsestään nätti niillä keinoilla, jotka ovat käytettävissä, koska ei pidä meikkaamattomasta ulkonäöstään vai jättää seurustelukumppani, jos ei pidä hänen meikkaamattomasta ulkonäöstään. Miksi miehen on ok hylätä nainen sen takia, että tämä on ilman meikkiä kauhistus, mutta nainen on pinnallinen huijari, jos ei halua näyttää kauhistukselta. 

Vierailija
120/215 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli!

Jumalauta!

Niinpä. On uskomatonta, että tätä pitää edes selittää. En ymmärrä, miten yksinkertainen pitää olla, että luulee arkisen ehostuksen automaattisesti tarkoittavan, että ihmisen elämäntehtävä on palvoa ja miellyttää kaikkia maailman miehiä.

Ihan normaalia on myös kulkea puhtaissa ja ehjissä vaatteissa eikä sitäkään kenellekään tarvitse selittää. Tämä opetetaan jo pienille lapsille. Opetetaanko siinä lapsillekin joidenkin p*dojen miellyttämistä? 

Niin, lapset puetaan puhtaisiin ja ehjiin vaatteisiin, mutta ei niille laiteta meikkiä, koska eivät kilpaile seksuaalisella vetovoimallaan.