Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuo ansiosidonnaisen porrastaminen auttaa oikeasti?

Vierailija
22.04.2021 |

Kun talouden isot rakenteet on pielessä ja kunnollisia työpaikkoja on aivan liian vähän? Voihan se vähän patistaa nuorempia työelämään mutta en voi ymmärtää että tuollaiselle toimenpiteelle annettu noin iso painoarvo jossain hallitusneuvotteluissa.

Pitäisi jotenkin saada pysyviä kunnollisia työpaikkoja paljon enemmän.

Kommentit (500)

Vierailija
281/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkkilainen miesystäväni sanoi että miehen pitää kyetä elättämään naisensakin.

Minä nauroin että ei, rakas, riittää kun olet noin komea.

Näin minäkin sanon suomalaiselle miehelleni. Hän myös elättää mukisematta.

Paitsi, että miehesi ei ole komea ja sinä et ole kaunis, joten sinua ei kukaan elätä:D

Kyllä naisilla on helppoa kun istuvat pankin päällä. Alkaa rahat loppumaan niin nahkavisalla saa lisää. Vähän kun jalkoja levittää niin joku siitä varmasti maksaa. Sitten vielä kehdataan puhua tasa-arvosta, miehillä ei tällaista mahdollisuutta ole.

Vierailija
282/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko asuntojen hintojen romuttamisessa tarkoitus että ihmiset muuttaisivat tiettyjen tahojen omistamiin vuokrataloihin ja yksityisten vuokra-asuntoihin ei saisi enää asumistukea?

Kyllä. Ei ole nykyaikana kansantalouden kannalta mitenkään järkevää, että ihmiset asuvat näin levällään kuin Suomessa asutaan. Tämä on yksi merkittävä syy korkeisiin hintoihin ja veroihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustamisen tarkoitus on lopettaa löysäily tukien turvin. Ihmiset ottaa huononkin työpaikan vastaan. Sitä eivät tee jos voivat loisia 2 vuotta ansiosidonnaisen turvin. Työvoimapula loppuu kun kaikki tuet poistetaan.

Työvoimapula my ass. Pula on sellaisista työpaikoista joista saa oikeaa palkkaa.

Mikä on oikea palkka? Minulla on AMK- tutkinto + täydennyskoulutuksia ja yli 20 työkokemusvuotta takana ja tilille tulee kuukauden ahertamisen jälkeen 2000 euroa. Onko minulla oikea palkka?

Kyllä on. 2000 e netto elää Suomessa ihan hyvin.  

2000 € netto on jo hyvä palkka. Suomessa on työpaikkoja paljon vapaana, kun vain löytyy oikean alan osaajia ja tyydytään pienempääkin palkkaa. Ilman koulutusta ei voi olettaa saada kovaa palkkaa. 

Vierailija
284/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko asuntojen hintojen romuttamisessa tarkoitus että ihmiset muuttaisivat tiettyjen tahojen omistamiin vuokrataloihin ja yksityisten vuokra-asuntoihin ei saisi enää asumistukea?

Miksi kenenkään pitäisi saada asumistukea mihinkään? Eikö aikuisten ihmisten pitäisi pystyä itse maksamaan oma elämisensä? Miten se on reilua, että joku muu maksaa asumisesi? Siis maassa jossa koulutus on kuitenkin kustannettu veronmaksajien pussista.

Vierailija
285/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustamisen tarkoitus on lopettaa löysäily tukien turvin. Ihmiset ottaa huononkin työpaikan vastaan. Sitä eivät tee jos voivat loisia 2 vuotta ansiosidonnaisen turvin. Työvoimapula loppuu kun kaikki tuet poistetaan.

Työvoimapula my ass. Pula on sellaisista työpaikoista joista saa oikeaa palkkaa.

Älä huolehdi. Kohta on sellaiset palkanalennustalkoot, että kympin tuntipalkka maistuu kaikille. Nimim. tiedän asioita, joten nyt kannattaa tahkota ylitöitä ja työvuoroja niin paljon kuin mahdollista, kuten itsekin teen...

Vierailija
286/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O?

Miksi kenenkään pitäisi saada asumea mihinkään? Eikö aikuisten ihmisten pitäisi pystyä itse maksamaan oma elämisensä? Mite eronmaksajien pussista.

Niin, miksi tuetaan näitä...?.....

Nämä alat saivat eniten koronatukea– yrityksiä tuettu jo yli 2 miljardilla, uusi tukipaketti tulossa lähikuukausina

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-alat-saivat-eniten-koronatukea…

https://www.vauva.fi/keskustelu/4132543/nama-alat-saivat-eniten-koronat…

Vierailija
287/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään pitäisi saada asumistukea mihinkään? Eikö aikuisten ihmisten pitäisi pystyä itse maksamaan oma elämisensä? Miten se on reilua, että joku muu maksaa asumisesi? Siis maassa jossa koulutus on kuitenkin kustannettu veronmaksajien pussista.

Olen kanssasi samaa mieltä, Suomeen pitäisi tulla vuokrakatto niinkuin muissakin EU maissa. Se loisi myös työpaikkoja, kun ihmiset pystyisivät ostamaan palveluita ja tuotteita. Nyt isot vuokrat ja isot asuntolainat tuhoavat työpaikat.

Vierailija
288/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikilla on nykyään ajokortti, minäkin saan ajaa välillä eläkkeellä olevan isän autoa.

Jos tuon erehdyt sanomaan haastattelussa tai hakemuksessa, niin mappi öö kutsuu. Koitettu on. Auton pitää olla "oma". Muuttojuttujen kanssa sama homma. Ei missään nimessä saa sanoa että kyllä sitä jotain keksii, vaan että asuinpaikka on. Työnantajaa todellakin kiinnostaa nämä asiat. Mitään epävarmoja eskoja ei kaivata.

Vierailija
289/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä työpaikkoja kaikille tietenkään riitä. Mutta on merkittävä määrä ihmisiä, jotka kummasti työllistyvät sen kahden vuoden kohdalla juuri ennen kuin ansiosidonnainen loppuu. Tähän porrastamisella varmasti yritetään vaikuttaa.

Tämä. Suunnitellusti voidaan olla pieniä pätkiä töissä ja sitten tahallaan työttömänä piiiiitkän ansiosidonnaisen ajan. Porrastaminen toisi talouteen dynamiikkaa, ja systeemin ja veronmaksajien hyväksikäyttö vähenisi.

Kyllä siellä töissä ollaan aina niin kauan kuin saa. Nytkin olen menossa vuodeksi palkkatukitöihin ja tiedän jo nyt etten saa olla siellä pitempään. Minun jälkeeni tulee taas uusi työtön.

En voi tehdä työsopimuksia yksin. Hain osa-aikatyöhönkin ennen tätä, mutta hakijoita oli 60 enkä päässyt. Ja minulla on 3 tutkintoa. Lapsiperheille ansiosidonnainen on tärkeä.

Vierailija
290/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikilla on nykyään ajokortti, minäkin saan ajaa välillä eläkkeellä olevan isän autoa.

Jos tuon erehdyt sanomaan haastattelussa tai hakemuksessa, niin mappi öö kutsuu. Koitettu on. Auton pitää olla "oma". Muuttojuttujen kanssa sama homma. Ei missään nimessä saa sanoa että kyllä sitä jotain keksii, vaan että asuinpaikka on. Työnantajaa todellakin kiinnostaa nämä asiat. Mitään epävarmoja eskoja ei kaivata.

Älä huoli, sain vuodeksi töitä.

Vierailija
291/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi perustaa oman firman, sillä saa työpaikan. Suomen verotuksen ja monen muunkin asian vuoksi sellainen kannattaa olla muutenkin. Oppii arvostamaan myös työnantajia kun huomaa minkälaista se firman pyörittäminen on. Miettii mitä osaa parhaiten ja perustaa sen alan yrityksen. Näin minä tein ja palkka moninkertaistui. Toki lisääntyi työmääräkin mutta töitähän tässä oltiin hakemassakin. Eikä ole vaikeaa.

Vierailija
292/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa sitä, että jos etenkin on ollut kohtuullisen hyvä palkka. ja sen myötä samoin ansiopäiväraha.

Ja kun ansiopäiväraha pikaisesti tippuu hyvin alaiseksi, niin johan rupeaa tulla mieli palata töihin.

Palata töihin siksi, että töissä saa enemmän rahaa, kuin pelkällä ansiosidonnaisella päivärahalla.

Kun elintaso laskee tarpeeksi alas ja joutuu kerjäläiseksi Kelan luukuille, niin normaalille suomalaiselle kyllä  mitta on täynnä.  Parempi käydä töissä, kuin jäädä halveksittavaksi yhteiskunnan elätiksi ja lakki kourassa Kelassa kulkevaksi hylkiöksi.

Laitetaan sitten ansiosidonnaiseen matala katto, tai maksetaan kaikille samansuuruista ansiopäivärahaa.

Vierailija
293/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi perustaa oman firman, sillä saa työpaikan. Suomen verotuksen ja monen muunkin asian vuoksi sellainen kannattaa olla muutenkin. Oppii arvostamaan myös työnantajia kun huomaa minkälaista se firman pyörittäminen on. Miettii mitä osaa parhaiten ja perustaa sen alan yrityksen. Näin minä tein ja palkka moninkertaistui. Toki lisääntyi työmääräkin mutta töitähän tässä oltiin hakemassakin. Eikä ole vaikeaa.

Kun kaikilla on oma tmi, niin mistä saadaan maksavat asiakkaat? Siinä kun on sata kahvilaa kylätien varrella ja sata kukkakauppaa saman tien varrella, sitten vielä yhdet sata kampaajaa, niin kyllä, jokainen tyällistää itsensä, mutta kuinka kauaksi aikaa.

Vierailija
294/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaa sitä, että jos etenkin on ollut kohtuullisen hyvä palkka. ja sen myötä samoin ansiopäiväraha.

Ja kun ansiopäiväraha pikaisesti tippuu hyvin alaiseksi, niin johan rupeaa tulla mieli palata töihin.

Palata töihin siksi, että töissä saa enemmän rahaa, kuin pelkällä ansiosidonnaisella päivärahalla.

Kun elintaso laskee tarpeeksi alas ja joutuu kerjäläiseksi Kelan luukuille, niin normaalille suomalaiselle kyllä  mitta on täynnä.  Parempi käydä töissä, kuin jäädä halveksittavaksi yhteiskunnan elätiksi ja lakki kourassa Kelassa kulkevaksi hylkiöksi.

Laitetaan sitten ansiosidonnaiseen matala katto, tai maksetaan kaikille samansuuruista ansiopäivärahaa.

Niin ja puetaan kaikille samanlaiset vaatteet ja jaetaan ylipäätään kaikki ihmisille valtion säätelemänä. Muutetaan lopuksi Pohjois-Koreaan. Ihmiset eivät ole markkinatalousyhteiskunnassa samanarvoisia taloudelliselta asemaltaan eikä monessa muussakaan mielessä.

Vierailija
295/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikilla on oma tmi, niin mistä saadaan maksavat asiakkaat? Siinä kun on sata kahvilaa kylätien varrella ja sata kukkakauppaa saman tien varrella, sitten vielä yhdet sata kampaajaa, niin kyllä, jokainen tyällistää itsensä, mutta kuinka kauaksi aikaa.

Ei kannata esittää tyhmää. Kyllä kysyntä ja tarjonta hoitavat sen, että kahviloita on sopiva määrä, ja ihmiset ohjautuvat tekemään sitten muuta (sellaista, jolle on kysyntää) kuin perustamaan älytöntä määrää kahviloita entisten lisäksi.

Vierailija
296/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutukseltani IV-asentaja eli normi duunari. Perustin alan firman, pyöritin sitä n. kymmenen vuotta. Pikkuhiljaa firma kasvoi ja palkkasin työntekijöitä lisää tarpeen mukaan. Ylivoimaisesti suurin riesa firman pyörittämisessä on nuo työntekijät ja että löytää edes jollain tavalla kunnollista porukkaa. Ei **ttu minkälaisiin tyyppeihin sitä on törmännytkään. Työpäivät venyi lähes aina pitkiksi ja joskus tuli annettua asiakkaalle ylioptimistisia lupauksia minkä toteuttamiseen revittiin sitten aika ja vaiva omasta selkänahasta. No, isompi alan firma teki sitten eräänä päivänä ostotarjouksen yrityksestäni. Myin lafkan pois 8 miljoonalla. Valtio otti hankintameno-olettaman vähennyksen jälkeen tuosta sen 30 %. Olkaa hyvä veronsaajat. Kukaan näillä rahoilla elävä ei ole vielä kiittänyt, päinvastoin kaikenlaisia kateellisia paskiaisia joutuu sietämään aina välillä. Ei se tosin minua haittaa, lähinnä huvittaa koska jos minä tähän pystyin niin kyllä siihen pystyy muutkin. Rankkaa oli ajoittain mutta kymmenen vuotta on kuitenkin melko lyhyt aika ja nyt olen reilusti alle nelikymppisenä "eläkkeellä". Mikäli kaikki pitää saada ilmaiseksi, helpolla ja aina pitää olla mukavaa niin turha olettaa, että silloin voi saada kovin paljon mitään.

Vierailija
297/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä työpaikkoja kaikille tietenkään riitä. Mutta on merkittävä määrä ihmisiä, jotka kummasti työllistyvät sen kahden vuoden kohdalla juuri ennen kuin ansiosidonnainen loppuu. Tähän porrastamisella varmasti yritetään vaikuttaa.

Tämä. Suunnitellusti voidaan olla pieniä pätkiä töissä ja sitten tahallaan työttömänä piiiiitkän ansiosidonnaisen ajan. Porrastaminen toisi talouteen dynamiikkaa, ja systeemin ja veronmaksajien hyväksikäyttö vähenisi.

Kyllä siellä töissä ollaan aina niin kauan kuin saa. Nytkin olen menossa vuodeksi palkkatukitöihin ja tiedän jo nyt etten saa olla siellä pitempään. Minun jälkeeni tulee taas uusi työtön.

En voi tehdä työsopimuksia yksin. Hain osa-aikatyöhönkin ennen tätä, mutta hakijoita oli 60 enkä päässyt. Ja minulla on 3 tutkintoa. Lapsiperheille ansiosidonnainen on tärkeä.

Sinä voitkin olla hyvä ja tunnollinen tekijä, mutta se ei muuta sitä, että nykyistä systeemiä on myös helppo väärinkäyttää ja moni hyödyntää tämän tilaisuuden. Esim. Thaimaahan ansiosidonnaisella...

Vierailija
298/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niistä muista tmi:stä tietysti. Business to business. Ei ne ihmiset mihinkään katoa vaikka firman perustaisivatkin. Mitä järkeä on perustaa kahvila, kampaamo tai kukkakauppa jos niitä on jo tarpeeksi. Eiköhän niitä ole muitakin vaihtoehtoja eikä tarvitse olla typerä. Sen kukkakaupan työntekijä voi olla myös yrittäjä ja heittää vaikka keikkaa muissakin kukkakaupoissa tai siinä kahvilassa ja aina tilanteen mukaan ilman, että työsopimus kahlitsee. Sitäpaitsi kannattaa perustaa suoraan Oy, ei toiminimestä paljon iloa ole verotuksenkaan kannalta.

Vierailija
299/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voitkin olla hyvä ja tunnollinen tekijä, mutta se ei muuta sitä, että nykyistä systeemiä on myös helppo väärinkäyttää ja moni hyödyntää tämän tilaisuuden. Esim. Thaimaahan ansiosidonnaisella...

Mitä väärinkäyttämistä se on jos on itse maksamillaan rahoilla Thaimaassa? Eli saa takaisin työttömyyskassamaksuja ja veroja joita on maksanut. Työttömyyskassa toimii samalla tavalla kuin vakuutus, mitä väärää siinä on? Siinä ei ole mitään muuta väärää kuin se, että joku ääliö on kateellinen sille Thaimaaseen matkustavalle ja pelkästään siksi ettei ole itse osannut hoitaa asioitaan.

Vierailija
300/500 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutukseltani IV-asentaja eli normi duunari. Perustin alan firman, pyöritin sitä n. kymmenen vuotta. Pikkuhiljaa firma kasvoi ja palkkasin työntekijöitä lisää tarpeen mukaan. Ylivoimaisesti suurin riesa firman pyörittämisessä on nuo työntekijät ja että löytää edes jollain tavalla kunnollista porukkaa. Ei **ttu minkälaisiin tyyppeihin sitä on törmännytkään. Työpäivät venyi lähes aina pitkiksi ja joskus tuli annettua asiakkaalle ylioptimistisia lupauksia minkä toteuttamiseen revittiin sitten aika ja vaiva omasta selkänahasta. No, isompi alan firma teki sitten eräänä päivänä ostotarjouksen yrityksestäni. Myin lafkan pois 8 miljoonalla. Valtio otti hankintameno-olettaman vähennyksen jälkeen tuosta sen 30 %. Olkaa hyvä veronsaajat. Kukaan näillä rahoilla elävä ei ole vielä kiittänyt, päinvastoin kaikenlaisia kateellisia paskiaisia joutuu sietämään aina välillä. Ei se tosin minua haittaa, lähinnä huvittaa koska jos minä tähän pystyin niin kyllä siihen pystyy muutkin. Rankkaa oli ajoittain mutta kymmenen vuotta on kuitenkin melko lyhyt aika ja nyt olen reilusti alle nelikymppisenä "eläkkeellä". Mikäli kaikki pitää saada ilmaiseksi, helpolla ja aina pitää olla mukavaa niin turha olettaa, että silloin voi saada kovin paljon mitään.

Respect!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi