Apua, kävin vaakalla ja painan melkein sata kiloa!
Järkytyin. Siis joo, oon ollut ylipainoinen ja tiesin kyllä, että oon läski, mutta viimeisestä punnituksesta oon lihonut yli kymmenen kiloa. Parissa vuodessa. Tiesin senkin, että painoa on siitä tullut, mutta voi hyvä ihme sentään. Nyt on pakko alkaa jotain tekemään. En oo erityisen herkkä, mutta nyt itkettää. Olis ollut helpompaa jättää syömättä se kaikki mistä tykkään. On jotenkin lannistunut olo, kun ylipainoa on niin kuin kymmeniä kiloja. Mulla on kokemusta laihduttamisesta, mutta silloin olin hyvissä henkisissä kantimissa, nyt on toisin.
Kommentit (86)
Saiko joku kuntopyöränsä viritettyyn noin, ois kiva kuulla toimiiko teillä tää pyöräily?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen joka jo yli 100kg........mistä saisi motivaatiota? Mistä noita helmiä saa? Aloitin jo kyllä toissapäivänä fastingin eli osapaaston ja oon kävellyt melkein joka päivä mutta polvi kipeytyy? Vinkkejä siihen? Mulla olis ihania mekkoja jos vaan mahtuisin niihin.
Epätoivoinen
Tunnusteleppa se polvi ihan omilla sormillasi missä kohtaa koskee ja painele ja hiero. Jos kipu kestää yli 15 minuuttia eikä tokene kävellessä tarviit lepoa polvelle. kävelyyn pitää olla jäykkäpohjainen kenkä, jos kierrät käsissäsi kenkää se ei saisi kiertyä.
Mutta paikanna se kipukohta ensin ja katso sitten polven rakenne. Kun hiffaat missä kipu on tiedät jo paljon mitä voisi tehdä. Polven saa kuntoon myös syömällä inkivääriä , tuoretta ja veteen haudutettuna. Nää polvikivut ovat vähän käyttämättömien polvien juttu. Eli pikkasen kipuakin päin pitäisi liikuttaa että rustot uudistuvat- se vie 8 viikkoa aktiivisesti tehtynä.
kokemusta on nimittäin.
Jos polvi tulehtuu pahasti, ota ekaksi tulehduskipulääke apteekki tietää mitä saat. Ota tulehdus pois ensin, juo inkiväärivettä ja jätä erityisesti karkit pois siksi ajaksi. Ne lehmänliivatteet ei ole hyväksi polville. Vähennä myös suolaa. Ja kun kipu hellittää liiku liiku. Jos tulehtuu taas tulehdukipulääke jen....
Karkit voi korvata kuivahedelmillä, nappaamalla houkan mantelia tai hunajaa ihan pikkasen. Stevia on kyllä hyvä. Ananas on edullista kokonaisena, siitä siivu naamariin. Siinä on jotain laihduttavaa. Vesimelonissa myös.
Mulla on pöydällä pieni kulho minitomaatteja. On keltaista ja punaista ja nappaan siitä päivittäin monet kerrat useita tomaatteja suuhuni. Ei ole karkkihimoa.
Olen laihtunut koronavuonna tuntuvasti.
Wow. Tomaatissahan on mm tiamiinia ja vaikka mitä. Jostain luin ettei aamuvatsaan raakaa tomaattia alkuun vaan myöhemmin, en tiedä miksi. Muuten eritäin hyviä, nam. Lämmitettynä tehot kuulemma kasvavat vaan.
Täällä olen lähdössä juuri kauppaan.....aamulla söin aamupuuron ja app.mehua. mitä voisi ostaa kaupasta lounaaksi ja päivälliseksi? Teinit kotona joten heillekin samalla ruokaa? Tuo ruoka asia on itselleni vaikein ja se on laihdutuksessa tärkein. Kävin vaakalla ja painoin 108kg pituus 170
Epätoivoinen
Emma K. kirjoitti:
Vaa'alla. Ei vaakalla. Pölhö!
Täähän se on asian pointti. Nää kieleopettajat voisivat pysyä pois palstalta, erityisesti nimittely ei kuulu hyvään käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä olen lähdössä juuri kauppaan.....aamulla söin aamupuuron ja app.mehua. mitä voisi ostaa kaupasta lounaaksi ja päivälliseksi? Teinit kotona joten heillekin samalla ruokaa? Tuo ruoka asia on itselleni vaikein ja se on laihdutuksessa tärkein. Kävin vaakalla ja painoin 108kg pituus 170
Epätoivoinen
Valmissalaatti? Mä söisin samaa kuin teinit, mutta lisäisin omaan annokseen runsaasti kasviksia ja söisin vain yhden annoksen. En halua tehdä tästä liian vaikeaa, kohtuullisuutta nyt peräänkuulutan itseltäni.
Mäkin kävin kaupassa mut hirveellä kiirellä, kun bussilla olin liikenteessä. Ei nyt niin tullut valikoitua järkevästi, seuraavalla kerralla sitten. Lenkillä kävin myös joten oon tyytyväinen itseeni.
Ap
Onhan se noinkin mutta toisaalta toiseen tehoaa keppi ja toiseen se porkkana. On ihmisiä joille pienikin omakin kielto pysäyttää kaiken toiminnan . Ja ihmisiä jotka eivätliiku ellei valmentaja komenna. Kaikkee o tullut nähtyyn. Ideaalitilanne on jos motivaation osaa synnyttää omassa tahdossaan itseohjautuvasti.
Mutta kaikki eivät ole siinä vaiheessa ja toiset vaikka olisivatkin joskus eivät ole sitä aina vaan tarviivat tuupparia myös.