Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, kävin vaakalla ja painan melkein sata kiloa!

Vierailija
22.04.2021 |

Järkytyin. Siis joo, oon ollut ylipainoinen ja tiesin kyllä, että oon läski, mutta viimeisestä punnituksesta oon lihonut yli kymmenen kiloa. Parissa vuodessa. Tiesin senkin, että painoa on siitä tullut, mutta voi hyvä ihme sentään. Nyt on pakko alkaa jotain tekemään. En oo erityisen herkkä, mutta nyt itkettää. Olis ollut helpompaa jättää syömättä se kaikki mistä tykkään. On jotenkin lannistunut olo, kun ylipainoa on niin kuin kymmeniä kiloja. Mulla on kokemusta laihduttamisesta, mutta silloin olin hyvissä henkisissä kantimissa, nyt on toisin.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia mulla on vaaka kotona, ettei tule yllätyksenä. 

Tosin ei se 93 kiloakaan paljon ilahduta, kun pituutta on vain 160 cm. 

Itsellä syömishäiriö taustalla, pitäisi päästä terapiaan mutta ei ole rahaa. Laihdutusyritykset vain pahentavat tilannetta. Paino on ollut kuitenkin vakaa nyt jonkin aikaa, eikä nouse koko ajan. 

Tsemppiä AP:lle, et ole yksin. Ei se paino kuitenkaan ihmisarvoa määritä. 

Vierailija
22/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ottaa tuosta vaikka 7 kiloa. Viimeiset neljä kuukautta olen yrittänyt saada 112kg rikki (nyt 105). Kyllähän se nyt kerran pitää koittaa millaista on olla kun BMI yli 40. Nyt sokeria naamaan ja puntteja nostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen joka jo yli 100kg........mistä saisi motivaatiota? Mistä noita helmiä saa? Aloitin jo kyllä toissapäivänä fastingin eli osapaaston ja oon kävellyt melkein joka päivä mutta polvi kipeytyy? Vinkkejä siihen? Mulla olis ihania mekkoja jos vaan mahtuisin niihin.

Epätoivoinen

Tunnusteleppa se polvi ihan omilla sormillasi missä kohtaa koskee ja painele ja hiero. Jos kipu kestää yli 15 minuuttia eikä tokene kävellessä tarviit lepoa polvelle.  kävelyyn pitää olla jäykkäpohjainen kenkä, jos kierrät käsissäsi kenkää se ei saisi kiertyä.

Mutta paikanna se kipukohta ensin ja katso sitten polven rakenne. Kun hiffaat missä kipu on tiedät jo paljon mitä voisi tehdä. Polven saa kuntoon myös syömällä inkivääriä , tuoretta ja veteen haudutettuna. Nää polvikivut ovat vähän käyttämättömien polvien juttu. Eli pikkasen kipuakin päin pitäisi liikuttaa että rustot uudistuvat- se vie 8 viikkoa aktiivisesti tehtynä.

kokemusta on nimittäin.

Vierailija
24/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä syömishäiriö taustalla, pitäisi päästä terapiaan mutta ei ole rahaa. Laihdutusyritykset vain pahentavat tilannetta. Paino on ollut kuitenkin vakaa nyt jonkin aikaa, eikä nouse koko ajan. 

93 ei ole vielä mahdotonkaan, se alkaa äkkiä laskemaan kyllä kun noudatat vaikka edell ohjeita. Tarviit vaan kaivaa sen ihanimman mekon seinälle ja katsella liikuntaohjelmia ja lähteä sinne ulos.

Vierailija
25/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katos polvikivut kun aloin kyykkäämään kovempaa. Lyhyet sarjat ja pitkät tauot. Kerran / pari viikossa.

Vierailija
26/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin. Ihmisarvolla ei ole todella painon kanssa mitään tekemistä. Terveys on sitten toinen asia. Hyvä alku tämä ketju. Voitte yrittää tukea toinen toisianne. Itselläni ei ole kokemusta paino-ongelmasta, enkä voi näin ollen paljoa auttaa. Mutta on varmasti paljon heitä jotka taistelevat parhaillaan tai ovat taistelleet painon kanssa.

Vierailija
27/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen joka jo yli 100kg........mistä saisi motivaatiota? Mistä noita helmiä saa? Aloitin jo kyllä toissapäivänä fastingin eli osapaaston ja oon kävellyt melkein joka päivä mutta polvi kipeytyy? Vinkkejä siihen? Mulla olis ihania mekkoja jos vaan mahtuisin niihin.

Epätoivoinen

Tunnusteleppa se polvi ihan omilla sormillasi missä kohtaa koskee ja painele ja hiero. Jos kipu kestää yli 15 minuuttia eikä tokene kävellessä tarviit lepoa polvelle.  kävelyyn pitää olla jäykkäpohjainen kenkä, jos kierrät käsissäsi kenkää se ei saisi kiertyä.

Mutta paikanna se kipukohta ensin ja katso sitten polven rakenne. Kun hiffaat missä kipu on tiedät jo paljon mitä voisi tehdä. Polven saa kuntoon myös syömällä inkivääriä , tuoretta ja veteen haudutettuna. Nää polvikivut ovat vähän käyttämättömien polvien juttu. Eli pikkasen kipuakin päin pitäisi liikuttaa että rustot uudistuvat- se vie 8 viikkoa aktiivisesti tehtynä.

kokemusta on nimittäin.

Jos polvi tulehtuu pahasti, ota ekaksi tulehduskipulääke apteekki tietää mitä saat. Ota tulehdus pois ensin, juo inkiväärivettä ja jätä erityisesti karkit pois siksi ajaksi. Ne lehmänliivatteet ei ole hyväksi polville. Vähennä myös suolaa. Ja kun kipu hellittää liiku liiku. Jos tulehtuu taas tulehdukipulääke jen....

Vierailija
28/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan sopivan painoinen. Tosimies ei itke.

Alle satakiloiset miehet punnitaan neuvolassa.

Vierailija
29/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt vaan samaa mutta vähennät määriä. Laita 100 helmeä eli per kilo per helmi tietsikan viereen ja lähde napsimaan helmiä pois. Yllätyt että onnistut. Luo mielikuva itsestäsi hoikempana ja osta jo ihana vaate johon aiot ahtautua kevääksi tai kesäksi. Osta askelmittari ja se 10 000 askelta päivä - 12.000

. Aloita kävelyllä aluksi vain 10 min. viikko. Ja huomaat pian että tekeekin mieli kävellä jo 20 min ja sitten 30 min.

Tsemppiä, vielä ehdit kuntoilemaan hyvin. Aloita heti, älä neuvottele lähtöä lenkille vaan laita aina vaattetkin valmiiksi ennen sitä.

Tää toimii.

Jätä sokeri kokonaan pois ja osta steviaa on yhtä hyvää.

Nää on sen kokoomusedustajan laihdutusvinkkejä :D

Laita 100 helmeä tietokoneen viereen.... osta askelmittari...

Kalliiksi tulee laihdutus.

Vierailija
30/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemiä sulle aloittaja ja jätä nuo paukapäät omaan arvoonsa. Ystäväni tipautti kolmessa vuodessa lähes 80 kiloa. Sinäkin pystyt pudottamaan. Jos todella haluat. Ja haluathan sinä.

Miksi ihmeessä ap haluaisi pudottaa 80kg, ei paljoa jäisi satasesta jäljelle..

Kunnon paukapää olet kun ehdottelet että apn pitäisi olla sairaalloisen alipainoinen...

Www.luetunymmärtäminen.fi.

Vierailija
31/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vinkeistä. Toi helmijuttu on kokeilemisen arvoinen. Syön pitkälti ajankuluksi. Oon lasten kanssa kolmisin ja illat on pitkiä. Sitten tulee närpittyä koko ajan jotakin ja tietty normiruoat päälle ja isoina annoksina. Karkit, sipsit ja kahvileivät eivät mulle niinkään ole ongelma. Syön niitä toki, mutta pääsen niistä ohi kaupassa. Mutta ruokaa ja leipää ja päällisiä nyt on pakko pitää kaapissa jo lastenkin takia.

Kävelyllä käyn 3-6 kertaa viikossa, tunnin lenkkejä.

Vaakaa meillä ei ole, eikä tule, koska tyttärellä on syömishäiriö. Itsellänikin on syömishäiriötausta, olen painanut yli puolet vähemmän.

Vierailija
32/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoinen

Polven kipeytymiseen auttaa liikunta.

Jos/kun et ole sitä ennen tätä tehnyt, niin nyt nivelet ilmoittaa olemassaolostaan.

Kovaa ajoa vaan.

Vierailija
33/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemiä sulle aloittaja ja jätä nuo paukapäät omaan arvoonsa. Ystäväni tipautti kolmessa vuodessa lähes 80 kiloa. Sinäkin pystyt pudottamaan. Jos todella haluat. Ja haluathan sinä.

Miksi ihmeessä ap haluaisi pudottaa 80kg, ei paljoa jäisi satasesta jäljelle..

Kunnon paukapää olet kun ehdottelet että apn pitäisi olla sairaalloisen alipainoinen...

Www.luetunymmärtäminen.fi.

#opettele kirjoittamaan

Word to your mother!

Jos toinen kirjoittaa väärin, ei siinä ole mitään tekemistä luetun ymmärtämisen kanssa.

Vierailija
34/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt vaan samaa mutta vähennät määriä. Laita 100 helmeä eli per kilo per helmi tietsikan viereen ja lähde napsimaan helmiä pois. Yllätyt että onnistut. Luo mielikuva itsestäsi hoikempana ja osta jo ihana vaate johon aiot ahtautua kevääksi tai kesäksi. Osta askelmittari ja se 10 000 askelta päivä - 12.000

. Aloita kävelyllä aluksi vain 10 min. viikko. Ja huomaat pian että tekeekin mieli kävellä jo 20 min ja sitten 30 min.

Tsemppiä, vielä ehdit kuntoilemaan hyvin. Aloita heti, älä neuvottele lähtöä lenkille vaan laita aina vaattetkin valmiiksi ennen sitä.

Tää toimii.

Jätä sokeri kokonaan pois ja osta steviaa on yhtä hyvää.

Nää on sen kokoomusedustajan laihdutusvinkkejä :D

Laita 100 helmeä tietokoneen viereen.... osta askelmittari...

Kalliiksi tulee laihdutus.

No ei tule. helmet saa eurolla ja askelmittareitakin löytyy jo kirppiksiltä. muutamalla eurollakin. Tarviit ehkä apuja sen säätämiseen alkuun, siihen pitää merkitä paino ja oman askelen pituus. Joku jonne voi auttaa. Mutta on hyvä apu laihdutuksessa.

Uutena Omron maksaa 35 euroa ja patteri kestää puoli v.

Vierailija
35/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Kohta ei enää tarvitse sinunkaan käydä neuvolassa, onneksi olkoon!

Vierailija
36/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola kannattaa korvata yrttisuolalla esim Lidlissä on iso purkki edullisin

Yleensäkin kaikki yritit kuten inkivääri, mustapippuri, chili, Cayonne jen käyttöön tulehdusta hillitsemään ruokiin. Kurkuma, curry ja oregano maustamaan.

Kaneli kohtuudella ja kardemumma maustamaan kahvia kaakaomaitoa , raaka kaakaota hippunen juomaan vaan, tulee hyvät flavonoidit.

Kun elimistö saa hyviä aineksia niin se ei huuda hiilarihöttöä niin. Hiilareitakin pitää kyllä syödä ja proteiineja tietty.Ja asviksia, mutta nää varmaan jo tiedättekin.

Vierailija
37/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 165cm ja 60kg.... pari kiloa pitäis saada kesään mennessä tiristettyä, aika urakka edessä!

Vierailija
38/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vinkeistä. Toi helmijuttu on kokeilemisen arvoinen. Syön pitkälti ajankuluksi. Oon lasten kanssa kolmisin ja illat on pitkiä. Sitten tulee närpittyä koko ajan jotakin ja tietty normiruoat päälle ja isoina annoksina. Karkit, sipsit ja kahvileivät eivät mulle niinkään ole ongelma. Syön niitä toki, mutta pääsen niistä ohi kaupassa. Mutta ruokaa ja leipää ja päällisiä nyt on pakko pitää kaapissa jo lastenkin takia.

Kävelyllä käyn 3-6 kertaa viikossa, tunnin lenkkejä.

Vaakaa meillä ei ole, eikä tule, koska tyttärellä on syömishäiriö. Itsellänikin on syömishäiriötausta, olen painanut yli puolet vähemmän.

Juu kun ne helmet siinä roikkuu vaan niin siinä piankin alkaa ajatella että napsinpa yhden taas tällä viikolla pois -ja hups voi mennä kaksikin:)

Eikä halua vähällä pujottaa uudelleen helmiä millään eli yrittää pysyä vaan sitkeänä. Mutta jos lihot pujota vaan helmet takas:) .

Vierailija
39/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 165cm ja 60kg.... pari kiloa pitäis saada kesään mennessä tiristettyä, aika urakka edessä!

Sinä voisit huoletta kokeilla aineenvaihdunnan pyräytystä 3 päivän vesikuurilla jossa sitruunaa ja spiruliinaa ja yrttejä korkeintaan. Kurkkuvettä , vihreää teetä ja pari kuppia kahvia. Kun sitten aineenvaihdunta lähtee liikkelle liiku hikeen ja noi on viikossa kahdessa poissa.

Vierailija
40/86 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latasin Sportstrackerin puhelimeen, se on ihan hauska. Oon vähistä rahoistani sijoittanut kunnon ulkoilutakkiin ja lenkkareihin, että motivaatio liikkumiseen säilyisi. Mutta liikkumalla en saa painoa pudotettua, syömiselle on tehtävä jotain. Viimeksi, kun pudotin painoa, niin mulla oli tukena terveydenhoitaja. Nyt ei sellaista palvelua enää ole. Tiedän hyvin, mitä terveellinen ruokavalio pitää sisällään, mulla on dieettikokin ammattitutkinto. Motivaatio vain pitäisi löytää.

Ap