Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Millä viikoilla maha alkoi näkyä?

15.08.2006 |

Hei!

Kovasti kiinnostaisi tietää kokemuksianne siitä, millä viikoilla teillä on maha alkanut kasvaa ja näkyä että jotain siellä tapahtuu? Tarkoitan nyt selkeästi sitä kun kohtu alkaa kasvaa, en turvotuksia tms. mitä mullakin on nyt alkuraskaudessa ollut. Kiinnostaisi etenkin sen vuoksi kuinka kauan onnistun salaamaan asian työpaikalla ja kuinka kauan pärjään omilla vanhoilla housuillani..

Kiitos!

Esikko 8+2

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juuri nyt raskausviikkoja 20+5 ja viimeisen viikon aikana kohtu on vasta pyöristynyt niin, että sitä ei oikein voi millään enää omissa vaatteissa salata. Odotan siis esikoistani.

-Sulina-

Vierailija
2/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tais olla jotain rv 15 kun vatsa alkoi pyöristyä. se on niin yksilöllistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla esikoisesta alkoi näkyä joskus rv20 tienoilla. Nyt odotan toista (esikoinen 11kk) rv 14+3 eikä mitään toivoa salata, mammavaatteet jo täysillä käytössä :( eli vatsalihakset ja kohtu löysinä jo valmiiksi ;)

e75

Vierailija
4/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat housut ei menny enää jalkaan rv15 jälkeen, mutta ulkopuolinen osasi päätellä raskauden vasta joskus rv20 jälkeen..:)

Vierailija
5/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moni tuttu on jo huomannut raskauden. Toista odotan.

Vierailija
6/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maha selkeästi kasvoi rv 19 ja 20 vaihteessa: rv19 alussa valitin vielä olematonta vatsaa, mutta rv 20 lopussa se oli jo ihan selkästi näkyvissä. Eli siinä viikon sisään se kasvoi, vaikken itse sitä huomannutkaan ennen kuin jälkeenpäin.

Mutta jos olisin erimallinen tai paljon hoikempi, pömppis olisi varmaan näkynyt jo rv 18. Itselle ja miehelle se näkyi jo niillä main.

Vierailija
7/21 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä odottaessa käytin viimeiselle kuulle saakka normaaleja vaatteita. Vatsa alkoi hiukan näkyä vasta joskus 25 vkon tietämillä.

Tästä toisesta kohtu pulpahti ulos suunnilleen heti plussattuani! Viikkoja on reilusti alle kymmenen, mutta pelkään jo nyt " paljastuvani" sukulaisille ja työkavereille...

Vaikka aika ihanahan tämä kumpu on, esikon kohdalla suorastaan tuskailin odotuksen näkymättömyyttä!

Vierailija
8/21 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt viikkoja 20+. Vanhat housut menee edelleen jalkaan (tosin olen välillä normaalistikin varsin pömppömahainen, joten niissä on tilaa jo valmiiksi). Viime viikolla ei huomannut vielä mitään, mutta nyt tuntuu, että maha tulee esiin, eli aika nopea muutos. On tätä jo vähän odotettukin :)

9/21 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maha alkoi näkyä ehkä joskus rv 20 paikkeilla. Mutta sillonkin se ois ollu vielä helposti peitettävissä, ku maha oli tosiaan tosi pieni. Joskus viikolla 23/24 se olikin jo sitten ihan kunnolla pullahtanut eikä enää peitettävissä.

-Larsku 31+3

Vierailija
10/21 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja jo viikon 13 alussa ihan tietämättömän tutut kysyin varovasti, ett odotatko vauvaa. Minulle jotenkin kauhian ylös ja eteen kasvanut jo ihan hillitön vauvamasu :).

Vierailija
11/21 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka todellisuudessahan maha on kasvanut melkoisesti, mutta silti tutut tai tuntemattomat ei vieläkään huomaa raskautta ilman sanomista. Vauvaliikkeissäkin kysellään, että minkä ikäinen mulla on kotona... olin kyllä ylipainoinen ennen raskautta, mutta maha on aina ollut viimeinen kasvamaan, joten ehkä ihmiset ajattelevat, että maha on ihan vaan läskiä.

Osa omista housuista ja melkein kaikki hameet mahtuivat hyvin päälle vielä rv 24-25, nyt menee enää yksi joustava farkkuhame ja verkkarit. Osittain tämä johtuu varmaan just siitä, että mahaosuus on aiemmin jäänyt vaatteissa vähän tyhjäksi, kun takamusta on sitten reippaammin. :) Nyt on siis menossa rv 28+0.

Vierailija
12/21 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi maha pyöristymään n. rv 10 paikkeilla.

Nyt vko 12+ ja itse huomaan jo selvästi. Kukaan ulkopuolinen

ei ainakaan vielä ole kehdannut kysyä mitään, eikä se kovin hyvin vielä näy.

Monet vaatteet alkoi kiristää jo vko 8-9 paikkeilla.

Odotan toista lasta!

Vierailija
13/21 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä alkaa nyt hiljalleen huomata, osa kuultuaan on luullut silti mun vain vähän pyöristyneen " luonnollisesti" , eli ei vielä mitään potkupalloa kehittynyt, joskin vähän ylimääräistä on aina ollut vyötäröllä. Viime viikolla ensimmäinen oli uskaltautunut kysäistä toiselta tutulta, että näinköhän olisi raskaudesta kyse.. ;)

Töissä toinen nainen suunnilleen samoilla viikoilla, hänestä on jo pitkään erottanut tuon vauvamahan, mikä ei kellekään epäselvä.

Omppu 18+4

Vierailija
14/21 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 12 jo jokainen vastaantulija huomasi, hieman aikaisemminkin jo jotkut tarkkanäköisimmät tutut. Odotan tosin kolmatta, ja vatsalihakset ovat tosi huonossa kunnossa. Mutta kyllä kakkosestakin ensimmäinen huomasi jo rv 13, esikoisesta varmaan hieman myöhemmillä viikoilla.

Vierailija
15/21 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etenkin iltaa kohti turvotus on melkoisen komea. Farkkuja ei ole ollut mitään mieltä käyttää sitten plussan, onneksi hameilla ja kesälötköhousuilla on pärjännyt. Kai se on kohta luovutettava ja siirryttävä mammavaatteisiin... Toista odotan.

Vierailija
16/21 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vaatteet meni käytännössä kaikki päälle vielä rv 20 ja senkin jälkeen vielä monet. Vasta joskus rv 24 alkoi selvästi vaatevalikoima kaventua, eli mahan alkoi itse huomata. Ehkä siitä pari viikkoa, niin alkoi jo näkyä muillekin, tosin eka asiasta tietämätön joka jotain sanoi oli kampaaja ja rv silloin 29. Ehkä mua vastaan tulleet tutut ja tuntemattomat ei vaan oo kehdannut sanoa/ osannut ottaa puheeksi...

Ope nyt rv 30+3 ja kyllä erottuu maha :)

Vierailija
17/21 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli molemmissa rajapyykki.

Ensimmäistä odottaessa yläkerran naapuri kysyi hiprakassa hississä että onko pieniä tulossa (Olin talvitakissa)... ja tämän toisen kohdalla kerroin melkein heti, kun maha plupsahti esiin. Vaatteet jäivät myös pieniksi parissa viikossa. Turvotustahan se alussa on ja veren kerääntymistä alavatsaan, mutta yhtä kaikki...

Lantiota ei ole ollenkaan ja normaalipainoinen, joten jonnekin sen mahan kai on kasvettava.

nyt vko 10+3...kai....ultraa odotellaan

Vierailija
18/21 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta ensimmäinen ulkopuolinen (mieheni kaverin tyttöystävä) kysyi multa rv 10+6, että olenko raskaana. Samana viikonloppuna asiasta oli puhuttu miehen kaveripiirissä (siis olimme viettäneet heidän kanssa aikaa ja kun lähdimme pois, niin oli alkanut puheet) tyyliin, että miksi ihmeessä me ei olla kerrottu raskaudesta, vaikka ihan selvästi näkyy... Rv 12 asia oli _aivan_ selvä ja mammahousut käytössä, tuohon asti koitin sinnitellä omilla venyvillä housuilla.

Tästä toisesta rv 8+ asia herätti supattelua ja hyvät ystävät tohti suoraan kysyä, kun tiesivät vauvakuumeestani. Rv 9+ oli taas ihan päivän selvää, että olen raskaana ja vain mammahousut mahtui jalkaan. Tosiaan, ne olemattomat vatsalihakset ja kerran venynyt kohtu ;)

Minä olen hoikka ilman raskautta (ei siis mitään mahamakkaroita muuten), kohtu eteenpäin kallistunut ja kai vain sitä tyyppiä, jolla maha tulee heti esiin kun testi näyttää plussaa... Ja maha on siis ollut ihan selvä vauvamaha, ei mitään epämääräistä lisäystä vyötäröllä, vaan soma pallo tuossa edessä :) Niin ja nyt rv 29 olen saman näköinen kuin moni viimeisillään oleva...

Vierailija
19/21 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaudessa rv 15 ja tokassa rv 12 joutui vaihtamaan mammahousuihin. Pieni kun olen, mahan pullotuksen huomaa aika helposti myös ulkopuoliset. Riippuu myös vaatteista, mitä käyttää. Väljillä paidoilla saa piilotettua aika hyvin. Ryhtikin paljastaa kyllä paljon.

Mutta ei sitä kaikilta niin huomaa: yksi nainen, jota näen päivittäin (lapsi samalla hoitajalla), synnytti lapsen ennen kuin olin tajunnut, että hän on raskaana! Ei ole edes mikään lihava, pitkäselkäinen vain.

Vierailija
20/21 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset onnittelut sain 12-vuotiailta piano-oppilastytöiltäni, kun olin toisessa raskaudessa rv 8+!!! Huomasi kuulemma selvästi. Itse en olisi tuolloin kyllä halunnut vielä puhua asiasta...

Molemmissa raskauksissa lähisuku on alkanut arvailla rv 6 alkaen. Se ei kyllä ole johtunut vatsasta, vaan kaikesta muusta. Kasvot hehkuu ym. En tiedä pitääkö tällä kertaa piiloutua pariksi viikoksi maan alle, jos haluaa pitää tiedon jonkin aikaa itsellään. Toisaalta mukava jakaa iloa:)