Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa kuolee keskimäärin 20 naista vuodessa perheväkivallan uhrina.

Vierailija
22.04.2021 |

Tällä viikolla joku täällä toi esille, että Ruotsissa on viikon sisällä kuollut 5 naista parisuhdeväkivaltaan ja tätä kauhisteltiin kuorossa. Vaikka luku tuntuu järkyttävältä, niin vuodessa Ruotsissa kuolee keskimäärin 22 naista kotiväkivaltaan, eli väkilukuun suhteutettuna se on lähes puolet Suomen lukemasta. Ruotsi siis 10 000 000/22 tapettua vaimoa,
Suomi 5 000 000/20 tapettua vaimoa. Ruotsissa aletaan nyt tutkia, voisiko jengiväkivallan estoon käytettyä menetelmää soveltaa perheväkivaltaan. Malmössä ohjelmalla on saatu jengitappoja vähennettyä alle puoleen entisestä. Mitä Suomessa asialle tehdään? Mitä sinä sille, teet tai oletko tehnyt jotain, jolla vähentää riskiä tai estää perheväkivalta? Millaisia käytännön toimenpiteitä pitäisi tehdä, että naisten elämä olisi turvallisempaa.

Kommentit (268)

Vierailija
181/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu osoittaa missä vika on. Silmitön naisviha on syynä väkivaltaan. Yhteiskunta ei ole tasa-arvoinen. Kun se korjataan, väkivaltakin vähenee.

Missä se naisviha on? 

Tämä ketju uhkuu naisvihaa. 

Laitapa esimerkkejä. 

Sunko mielestä uhrin syyllistäminen ei ole naisvihaa? Että ihan omasta syystään pääsi nainen hengestään, kun kiusasi miehen tappamaan itsensä?

Kerro se taho tai ihminen, joka tulee hakemaan naisen sieltä kotoaan?

Odotan vastausta ainoastaan tähän kysymykseen. 

Siellä on ambulanssi, poliisi ja ruumisauto. ja elävä mies. 

eli et vastannut kysymykseen. 

Formuloi sitten kysymyksesi niin, että sen voi ymmärtää jotenkin toisin. 

Kysymys oli täysin selkeä. 

Homo yrittää nyt monen viestin voimien kiertoilmaisuin kertoa, että: jokainen on vastuussa vain itsestään.

Mistä olen samaa mieltä, omat valinnat on omia. Mutta homo ei nyt suostu ottamaan asiaan minkäänlaiseksi lieventäväksi seikaksi sitä olennaista faktaa, että se, joka jää, on ihan äärimmilleen alistettu. Hän ei uskalla lähteä, vaikka kaikkien järjen mukaan niin pitäisi tehdä samantien. Asiasta on kenties turha vängätä, jos ei halua ottaa huomioon maailman kaikkia sävyjä, vaan yksinkertaistaa sen joko tai tilanteeksi. Periaatteessa olen samaa mieltä ja silti ymmärrän kaikkia niitä, jotka eivät pääse pois.

sinun homottelusi on säälittävää, ja kertoo kaiken oleellisen sinusta 

Vierailija
182/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain tilasto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu osoittaa missä vika on. Silmitön naisviha on syynä väkivaltaan. Yhteiskunta ei ole tasa-arvoinen. Kun se korjataan, väkivaltakin vähenee.

Missä se naisviha on? 

Laitapa esimerkkejä. 

Sunko mielestä uhrin syyllistäminen ei ole naisvihaa? Että ihan omasta syystään pääsi nainen hengestään, kun kiusasi miehen tappamaan itsensä?

Kerro se taho tai ihminen, joka tulee hakemaan naisen sieltä kotoaan?

Odotan vastausta ainoastaan tähän kysymykseen. 

Siellä on ambulanssi, poliisi ja ruumisauto. ja elävä mies. 

eli et vastannut kysymykseen. 

Formuloi sitten kysymyksesi niin, että sen voi ymmärtää jotenkin toisin. 

Kysymys oli täysin selkeä. 

Homo yrittää nyt monen viestin voimien kiertoilmaisuin kertoa, että: jokainen on vastuussa vain itsestään.

Mistä olen samaa mieltä, omat valinnat on omia. Mutta homo ei nyt suostu ottamaan asiaan minkäänlaiseksi lieventäväksi seikaksi sitä olennaista faktaa, että se, joka jää, on ihan äärimmilleen alistettu. Hän ei uskalla lähteä, vaikka kaikkien järjen mukaan niin pitäisi tehdä samantien. Asiasta on kenties turha vängätä, jos ei halua ottaa huomioon maailman kaikkia sävyjä, vaan yksinkertaistaa sen joko tai tilanteeksi. Periaatteessa olen samaa mieltä ja silti ymmärrän kaikkia niitä, jotka eivät pääse pois.

sinun homottelusi on säälittävää, ja kertoo kaiken oleellisen sinusta 

Kertoo minusta sen, että olen lukenut koko ketjun. Tämä henkilö itse kertoi olevansa homoseksuaali. Toki ei minun sitä tarvitsisi toistaa. Mutta kun tunnistan tämän tyypin tekstit.

Vierailija
184/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se naisviha on? 

Juurikin in, tämä ketju uhkuu naisvihaa, se ilmenee tässä ketjussa alapeukuttamisena, naistrn kokeman väkivallan mitätöimisenä, vähättelyä, kieltämisenä. " Miksi valitsit sellaisen miehen, oma vika. Miksi ei puhuta miehiin kohdistuvasta väkivallasta. Erittäin tyypillisiä tapoja.

Miehiä kuolee enemmän väkivallan seurauksena, mutta se ei sinua kiinnosta, vain naisvihavouhotus. Miehiä kuolee väkivallan seurauksena enemmän, joten tuossa on se suurin ongelma mihin sinun tulisi tarttua, eikä naisten kokemaan väkivaltaan jos tämän asian haluat väkisin tehdä sukupuolittuneeksi. Voit myös miettiä sisältääkö käytöksesi miesvihaa, kun sivuutat valtaosan uhreista siksi kun he ovat miehiä.

Sinä ET sanele mihin minun kuuluisi tarttua. Sinä et päätä mikä on prioriteettini. Sinä naisvihaaja et saa estettyä meitä puhumasta.

En, saat päättää ihan itse. Loogisesti ajateltuna jos prioriteettisi on väkivallan ja uhrien vähentäminen sukupuolittuneesti ajatellen, silloin keskityt miesten kokemaan väkivaltaan. En tarkoita että sinun on oltava looginen tai uskoa tilastoja, saat päättää tämän itse. Mikä sinun prioriteetti sitten oikein on, se on vähän epäselvää, jos se ei ole tuo naisvihan hokeminen? Minusta tuollainen käytös sotii itseään vastaan.

En kysynyt lupaa päättää itse. Minä ilmoitin sinulle että päätän itse. Tämä tuntuu olevan sinulle ylivoimaisen vaikeaa tajuta.

Onko sinulla useinkin sellainen olo, että olet muiden yläpuolella ja saat sanella muiden prioriteetit? Tuletko vihaiseksi kun huomaat, että muut eivät anna sinun sanella? Miten tuot ilmi vihasi?

Vierailija
185/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli naiset tässä ketjussa kertovat, että haluavat itse olla hakattavana. kun ei oikeen viitsi lähteä ja silleen. 

Kun se lähteminen ei välttämättä pelasta, vaan silloin se henki tosiaan voi mennä. Ja minne sitä lähtee? Jos ei ole rahaa eikä omaa asuntoa?

Vierailija
186/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jos olet huonohermoinen tai agressiivinen niin varaa aika neurologille, aivokuvat. Psykiatri ei ole oikea paikka sinulle. Pidä myös huoli sokeriarvoista. Usein jo hermostuneisuuteen auttaa esim. tuoremehu, hedelmä yms.

Vierailija
187/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon, että ketjussa on jo melkein 200 vastausta, niin todella vähän on ollut niitä ehdotuksia, joita aloitusviestissä pyydettiin. Omani olen sanonut jo ensimmäisellä sivulla, kun siitä joku kuitenkin tulee sanomaan että eihän tässäkään mitään ehdotusta ole.

No jos tähän tulisi ehdotuksia, ei meillä Suomessa olisikaan tällaista tilannetta. Surullista mutta totta. Ihmiset mahdollistavat ja ylläpitävät naisvastaista ilmapiiriä. Ne ihmiset huutavat juuri nyt tässä ketjussa. Syyllistävät uhria ja yrittävät viedä keskustelun väärille raiteille. He haluavat että asiat ovat jatkossakin näin. Eivät he halua muutosta.

Vierailija
188/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli naiset tässä ketjussa kertovat, että haluavat itse olla hakattavana. kun ei oikeen viitsi lähteä ja silleen. 

Kun se lähteminen ei välttämättä pelasta, vaan silloin se henki tosiaan voi mennä. Ja minne sitä lähtee? Jos ei ole rahaa eikä omaa asuntoa?

Mikä oli se oma ratkaisusi asiaan? 

Vierailija
189/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat isoisäni sekö myös isäni ovat olleet väkivaltaisia. Isoisät hakkasivat vaimoaan ja lapsiaan, isäni "vain" lapsiaan. Olen käynyt terapiassa käsittelemässä huonoa lapsuuttani. Isääni olen vihannut nuoresta asti, mutta terapian ansiosta välit ovat jotenkuten palautuneet ja olen antanut anteeksi enkä ole enää katkera.

Terapian ansiosta pystyn nyt pitämään puoliani kun hän suuttuu tai käyttäytyy huonosti, eikä isäni enää aikuisia lyö, raivoaa kyllä edelleen, on hyvin hermoheikko ja suuttuu helposti milloin mistäkin. Jos joskus vielä lyö, niin se on sitten välit poikki lopullisesti tai isän täytyy sitoutua käymään jossain vihanhallintaryhmässä.

Isäni on oman isänsä ja lapsuustraumojensa uhri, ei hän taida ikinä parantua tuosta. Olen pari kertaa nyt aikuisiällä suuttunut hänelle takaisin ja rautalangasta vääntänyt hänelle, mikä hänen käytöksessään on väärin. Hän aina ensin puolustelee ja kääntää kaiken muiden syyksi tai sitten alkaa laskemaan tilanteesta leikkiä, mutta pari kertaa olen päässyt noiden hänen puolustusmekanismien läpi ja olen saanut hänet hämilleen ja kenties kokemaan häpeää huonosta käytöksestään.

Vierailija
190/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon, että ketjussa on jo melkein 200 vastausta, niin todella vähän on ollut niitä ehdotuksia, joita aloitusviestissä pyydettiin. Omani olen sanonut jo ensimmäisellä sivulla, kun siitä joku kuitenkin tulee sanomaan että eihän tässäkään mitään ehdotusta ole.

No jos tähän tulisi ehdotuksia, ei meillä Suomessa olisikaan tällaista tilannetta. Surullista mutta totta. Ihmiset mahdollistavat ja ylläpitävät naisvastaista ilmapiiriä. Ne ihmiset huutavat juuri nyt tässä ketjussa. Syyllistävät uhria ja yrittävät viedä keskustelun väärille raiteille. He haluavat että asiat ovat jatkossakin näin. Eivät he halua muutosta.

No eipä sinullakaan ole mitään ratkaisua, vaan huudat pelkkää naisvihaa. 

Vierailija
191/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että mies muuttuisi takaisin ihanaksi ja kiltiksi, kuten tavatessamme oli

Vierailija
192/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt olla seurustelematta ja menemättä naimisiin muslimin kanssa

Vierailija
193/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minulla ratkaisu. Naisvihaajat pitää uudelleenkouluttaa tähän yhteiskuntaan. Pohjoisen raamattuvyöhykkeestä kannattaa aloittaa.

Vierailija
194/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielisairas keskutelu... Kommentoijat eivät edes ajatuksella lue toistensa kommentteja ja piilovittuilu tuleekin yläpeukutettua.. On taas päteminen ja oikeassa olo + piikittely tärkeintä.

jank jank jank

Vierailija
195/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman onnellisimmassa maassa on läntisen maailman toiseksi pahoinpidellyimmät naiset. Tanska taisi olla ykkönen.

Vierailija
196/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakoteja tulisi olla tarjolla alueellisesti kattavammin ja täällä pääkaupunkiseudulla enemmän. Täällä tilanne on, että usein ne ovat täynnä. Lähestymiskielto on myös ainoana rangaistuksena jokseenkin tehoton. Jos joku aidosti haluaa toiselle pahaa, joku lähestymiskielto ei siihen auta pätkän vertaa. Vainon uhreille on yhteiskunnassa erittäin vähän mahdollisuuksia suojeluun. Etenkin kun on lapsia, saa väkivaltainen mies aina tietää eksänsä sijainnin ja voi seurata tätä pahoin tarkoituksin. lainsäädäntöä tulisi kehittää, jotta suojelu esim. sijaintia salaamalla olisi mahdollista. Isommat tuomiot parisuhdeväkivallasta. helpompi pääsy väkivaltatyön asiakkaaksi.  Onhan näitä. Ei tarvitse syytä ja vikaa etsiä uhrista. 

Vierailija
197/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat isoisäni sekö myös isäni ovat olleet väkivaltaisia. Isoisät hakkasivat vaimoaan ja lapsiaan, isäni "vain" lapsiaan. Olen käynyt terapiassa käsittelemässä huonoa lapsuuttani. Isääni olen vihannut nuoresta asti, mutta terapian ansiosta välit ovat jotenkuten palautuneet ja olen antanut anteeksi enkä ole enää katkera.

Terapian ansiosta pystyn nyt pitämään puoliani kun hän suuttuu tai käyttäytyy huonosti, eikä isäni enää aikuisia lyö, raivoaa kyllä edelleen, on hyvin hermoheikko ja suuttuu helposti milloin mistäkin. Jos joskus vielä lyö, niin se on sitten välit poikki lopullisesti tai isän täytyy sitoutua käymään jossain vihanhallintaryhmässä.

Isäni on oman isänsä ja lapsuustraumojensa uhri, ei hän taida ikinä parantua tuosta. Olen pari kertaa nyt aikuisiällä suuttunut hänelle takaisin ja rautalangasta vääntänyt hänelle, mikä hänen käytöksessään on väärin. Hän aina ensin puolustelee ja kääntää kaiken muiden syyksi tai sitten alkaa laskemaan tilanteesta leikkiä, mutta pari kertaa olen päässyt noiden hänen puolustusmekanismien läpi ja olen saanut hänet hämilleen ja kenties kokemaan häpeää huonosta käytöksestään.

Minä en puhu isälleni. Aikanaan saa kuolla yksin vaipoissa johonkin laitokseen. Terapiassa kävin itseni takia, en paikatakseni välejä sadistiin.

Vierailija
198/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minulla ratkaisu. Naisvihaajat pitää uudelleenkouluttaa tähän yhteiskuntaan. Pohjoisen raamattuvyöhykkeestä kannattaa aloittaa.

Missähän kaikissa diktatuureissa onkaan "uudelleenkoulutettu"?

Soiko mitkään kellot? 

Vierailija
199/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se naisviha on? 

Juurikin in, tämä ketju uhkuu naisvihaa, se ilmenee tässä ketjussa alapeukuttamisena, naistrn kokeman väkivallan mitätöimisenä, vähättelyä, kieltämisenä. " Miksi valitsit sellaisen miehen, oma vika. Miksi ei puhuta miehiin kohdistuvasta väkivallasta. Erittäin tyypillisiä tapoja.

Miehiä kuolee enemmän väkivallan seurauksena, mutta se ei sinua kiinnosta, vain naisvihavouhotus. Miehiä kuolee väkivallan seurauksena enemmän, joten tuossa on se suurin ongelma mihin sinun tulisi tarttua, eikä naisten kokemaan väkivaltaan jos tämän asian haluat väkisin tehdä sukupuolittuneeksi. Voit myös miettiä sisältääkö käytöksesi miesvihaa, kun sivuutat valtaosan uhreista siksi kun he ovat miehiä.

Sinä ET sanele mihin minun kuuluisi tarttua. Sinä et päätä mikä on prioriteettini. Sinä naisvihaaja et saa estettyä meitä puhumasta.

En, saat päättää ihan itse. Loogisesti ajateltuna jos prioriteettisi on väkivallan ja uhrien vähentäminen sukupuolittuneesti ajatellen, silloin keskityt miesten kokemaan väkivaltaan. En tarkoita että sinun on oltava looginen tai uskoa tilastoja, saat päättää tämän itse. Mikä sinun prioriteetti sitten oikein on, se on vähän epäselvää, jos se ei ole tuo naisvihan hokeminen? Minusta tuollainen käytös sotii itseään vastaan.

En kysynyt lupaa päättää itse. Minä ilmoitin sinulle että päätän itse. Tämä tuntuu olevan sinulle ylivoimaisen vaikeaa tajuta.

Onko sinulla useinkin sellainen olo, että olet muiden yläpuolella ja saat sanella muiden prioriteetit? Tuletko vihaiseksi kun huomaat, että muut eivät anna sinun sanella? Miten tuot ilmi vihasi?

Sinä ilmoitit ja hauki on kala. En sanele prioriteettaja, vaan yritin ymmärtää sinua kun toitotat vain tuota naisvihaa. En vihastu, koska yritän ymmärtää muita ihmisiä, esim nyt sinun prioriteettien ymmärtäminen on hankalaa, koska olet vain "naisvihaa" ja sen maaninen hokeminen ei edistä mitään, päinvastoin. Asiallisesti perustellen keskustelu on muutenkin mukavampaa.

Vierailija
200/268 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tästäkään löytänyt sitä toimenpidesuositusta.