Kauanko työmatkasi kestää, jos et tee etätöitä?
Kommentit (511)
Matka n 9km, autolla siihen menee n 10 min.
Auto 9 min, bussi 45 min.
Miksi menen autolla, ne kysyvät.
Autolla siinä kaksi minuutia. Talvella suurin osa ajasta menee lasien skrapaamiseen.
Vuoden 2019 työvoimatutkimuksen lisäosassa tiedusteltiin työmatkojen yhdensuuntaisia kestoja. Suomessa yhdensuuntaiseen työmatkaan kuluu keskimäärin 23 minuuttia.
Palkansaajien joukosta ylemmät toimihenkilöt tekevät keskimääräisesti pidempiä työmatkoja (26 min) kuin alemmat toimihenkilöt ja työntekijät (23 min).
Maakuntien välisessä vertailussa etenkin Uusimaa ja pääkaupunkiseutu erottuvat selvästi. Siinä missä työmatkaan käytetty mediaaniaika vaihtelee muissa maakunnissa 11–20 minuutin välillä, se asettuu pääkaupunkiseudulla asuvilla 21–25 minuuttiin ja muualla Uudellamaalla 26–30 minuuttiin.
Vajaan minuutin. Vähän kauemmin jos vedän matkalla röökin.
Autolla 40min, julkisilla reilu tunti.
Bussilla 30 min + kävelyä max. 10 min.
Matka 8km/suunta
Autolla 10-12min
Bussilla 1h20min (menee kerran tunnis, jos 7 lta töihin niin silloin ei edes mene bussia ja ekalla bussilla myöhästyisin 2h)
Mulla on kaksi toimipistettä missä teen töitä. Toiseen 50 km ja toiseen 100 km. Eli 40 min tai reilun tunnin, riippuen kumpaan menen. Onneksi tuli etätyöt. (Asuinpaikka valikoitui aikanaan miehen työpaikan mukaan, hänellä työmatka 10 km, itse olin silloin työttömänä ja vähän hampaita kiristellen hain nykyistä työpaikkaani kun matka on pitkä. Työ itsessään on tosi kivaa)
40 min suuntaansa autolla.Julkisilla +1.5h suuntaan...
Autolla 8 min, pyörällä 25 min ja bussilla 1 h ( kävely+bussi)
Kävelten 25min
Juna+kävely 18min
Pyörällä/skuutilla n.10min
2h suuntaan Turku - Helsinki...kerran kahdessa viikossa menen toimistolle.
50 min autolla jos ei ruuhkaa
julkisilla n. 1,5 h
Kesällä pyörällä 30 min., talvella 40 min. Autolla 20-40 min ruuhkasta riippuen. Julkisilla 50 min. Nämä ajat yhteen suuntaan. Kuljen pyörällä kesät talvet.