Ihanin lintu ja miksi? Mulla monta
Joutsen. Kaunis.
Kurki. Ylväitä. Ja se ääni.
Korppi. Älykäs.
Kuikka. Kuuluu kesäiltaan.
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Pähkinänakkeli myös hyvä bongaus.
Olen yrittänyt bongata näitä vanhoista lehtometsistä, pähkinäpuulehdoista ja tammimetsistä, mutta ikinä en ole tätä varislintua nähnyt.
Riiskilä, kun sillä on niin kauniin punaiset jalat.
Meriharakka.
Merimetso on ylväs iso lintu. Hienoa seurata niiden uljasta lentoa.
Lintulaudalla suosikkini on sinitiainen ja käpytikka. Tykkään myös punarinnasta. Joutsenet on kauheita tappelemaan. Turha yrittääkään mennä uimaan mökillä, jos joutsenet on poikasten kanssa syömässä.
Olen aina pitänyt pöllöistä joten Viirupöllö tai Tornipöllö.
Ruisrääkkä, kesäöiden narisija.
Vierailija kirjoitti:
Merikotka. Upea, uljas lintu. Olen seurannut muutamana keväänä merikotkien pesintää ja ihastunut niihin sitä kautta. Sitä ennen lempilintuni oli kaunis joutsen.
Saaristossa on käynyt omien havaintojen mukaan niin, että pienemmät linnut ovat vähentyneet huomattavasti kasarilta. Nykyään näkee lähinnä vaan isoja lintuja: merimetsoja, joutsenia, merikotkia, merihanhia, haikaroita. Tykkäisin, että pienempiä lintuja olisi myös.
Vierailija kirjoitti:
Ruisrääkkä, kesäöiden narisija.
Eino Leinolla oli romanttisempi näkemys. :D
Ruislinnun laulu korvissani...
Naakka ja varpunen! Mukavia katsella.
Kottarainen, niitä on paljon täällä Malmilla.
Vierailija kirjoitti:
Kurki ja punarinta.Kurjen ääni on keväällä toivon ja tulevan kesän ääni ja joka syksy itkettää kun ne lähtevät.
Punarinta on pieni ja suloinen ja utelias lintu.Se laulaa viimeisenä,auringon laskiessa keväällä ja kesällä.Sen laulu on niin kaunista ja kaihoisaa.
Punarinta laulaa myös varhaisina kevätaamuina ensimmäisenä.
Peipon liverrys on ihana kuulla aurinkoisena kevätpäivänä. Musta se laulurastas on kyllä ykkönen kevätiltana.
Töyhtöhyyppä keväisin. Niiden vihellys kertoo, että kevät tulee.
Mustarastas kesäiltoina.
Kiurut ja pääskyt hellepäivinä.
Kuikka mökkijärvellä.
Syksyisin kurkien ääni on jotenkin haikea.
Talvilintulaudan suosikkini on punatulkku, ovat harvinaistuneet meillä päin ainakin (Etelä-Pohjanmaalla)
Kauniita lintuja paljon vaikea valita, mutta näin Suomen oloissa yleisimmistä linnuista tykkään eniten joutsenista, mustarastaista ja haarapääskyistä. Joutsenet siksi kun valkoisia ja ikuisesti yhdessä, komeita lintuja :) mustarastas koska kaunis ääni ja haarapääsky muistuttaa kesäilloista ja jo poismenneestä mummostani :) <3
Harakka, älykäs ja elinympäristöäni runsaslukuisena piristyttävä.
Kuningaskalastaja Suomessa todella harvinainen, kaunis sekä samaan aikaan söpö, vielä joskus toivottavasti näen livenä.
Tunturipöllö ylväs ja sadunomainen tunturien asukki.
Käpytikka on tarmokkaita mielikuvia herättävä hieno lintu sekin ja usein myös täällä Helsingin keskuspuistossa tavattava.
Lokit. Erityisesti kalalokki. Lokkien äänet kuuluvat kesään ja merenrantamökkeilyyn.
Ehdottomasti Punarinta, aina kun teen tontillani jotain lapiohommia niin punarinta tulee pirteänä pyörimään työmaalle, heti kun lähden kottikärryllä viemään multakuormaa, niin Punarinta käy keräämässä mullasta paljastuneet madot ym. sitä on mukava seurata.
Punarinta.
Olin joitakin vuosia sitten hoitamassa isäni hautaa. Huomasin, että näkökentässäni vilahti jotakin. Nousin ylös katsomaan mikä se oli. Läheisellä hautakivellä istui ihana punavatsainen nappisilmä ja katsoi minua herkeämättä. Rupesin juttelemaan sille hiljaisella äänellä ja ainakin kuvittelin, että se kuunteli minua. Kohta se lennähti toiselle hautakivelle ja katsoi minua edelleen tiiviisti. Vielä se lennähti vähän kauempana olleelle aidalle katsellen edelleen minua kunnes se hävisi aidan toisella puolella olleeseen pensaikkoon.
Tuttavani sanoi, että isäsi kävi tervehtimässä sinua.
Peippo, sen laulu kuuluu kevääseen.
Merikotka. Upea, uljas lintu. Olen seurannut muutamana keväänä merikotkien pesintää ja ihastunut niihin sitä kautta. Sitä ennen lempilintuni oli kaunis joutsen.