Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä mukavuus menee ulkonäön edelle?

Vierailija
20.04.2021 |

Olen itse 28-vuotias ja oleskelen kotona farkut päällä, en ikinä lähtisi edes lähikauppaan verkkarit jalassa (en tosin edes omista moisia), eikä minulla ole kuin yksi urheiluun tarkoitettu hupullinen takki. Huputhan ei ole mitenkään tyylikkäitä, pelkästään käytännöllisiä.

Äitini aina sanoo että jossain vaiheessa mukavuus menee ulkonäön edelle ja mietin että koska niin käy itselleni. Ei ainakaan vielä.

En keksinyt enempää esimerkkejä, varmasti näitä on useampi.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaate on väärän kokoinen tai mallinen jos se ei ole mukava päällä.

Kotona ollessa ja etätöitä tehdessä käytän yleensä leggingsejä ja vartalonmyötäisiä t-paitoja. Jos olisin toimistolla pukisin mustat suorat housut, topin, bleiserin ja korkokengät.

Kun käyn kaupungilla tai ystäviä tapaamassa pukeudun farkkuihin tai kapealahkeisiin mustiin housuihin sekä paitapuseroon tai ohueen neuleeseen. Lisäksi villakangastakki tai trenssi sekä korolliset nilkkurit.

Kun hankkii laadukkaat vaatteet ja kengät oikean kokoisina niihin tekee mieli pukeutua eikä kulkea mörököllinä collegehousuissa ihmisten ilmoilla.

Vierailija
22/73 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona ollessa ja etätöitä tehdessä käytän yleensä leggingsejä ja vartalonmyötäisiä t-paitoja. Jos olisin toimistolla pukisin mustat suorat housut, topin, bleiserin ja korkokengät.

Kun käyn kaupungilla tai ystäviä tapaamassa pukeudun farkkuihin tai kapealahkeisiin mustiin housuihin sekä paitapuseroon tai ohueen neuleeseen. Lisäksi villakangastakki tai trenssi sekä korolliset nilkkurit.

Kun hankkii laadukkaat vaatteet ja kengät oikean kokoisina niihin tekee mieli pukeutua eikä kulkea mörököllinä collegehousuissa ihmisten ilmoilla.

Ja tämän kirjoittaja on jo yli nelikymppinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla iän myötä alkoivat esimerkiksi kaarituelliset rintsikat painaa, vaikka koko on oikea ja laatu vähintäänkin sama kuin nuorempana.

Vierailija
24/73 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole myös persoonakysymys, ei pelkästään ikäkysymys.

Vierailija
25/73 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnekysymys se on.

Minulla mukavuus on mennyt ulkonäöstä ohi lapsesta lähtien. Äitini, nyt jo 70 v, käyttää kotonaankin farkkuja ja meikkaa.

N50

Vierailija
26/73 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole iästä kiinni. Toisilla on aina ollut mukavuus ykkösasia ja jotkut eivät taida koskaan luopua ulkonäköfetissistään.

Vierailija
27/73 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lähemmäs 40v. Toki korona ja etätyöt on myös kuin itsestään tuoneet rentoutta pukeutumiseen. Nykyään ei huvita vetää farkkuja jalkaan edes kauppareissulle.

Vierailija
28/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihominen on mukavuudenhalua , äkkiähän ne kilot sais pois jos vaan jaksais ja sietäis epämukavuutta.

Minä alotin lihomisen joskus 20 vuotiaana kun sain auton,  loppui käveleminen ja pyörällä ajo.

Voi kun sinunlaisia naisia olis enemmän. Uskaltais ottaa rennosti ilman stressiä ja nauttia elämästä.

Vierailija
29/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itse nyt 50 eikä vielä ole mennyt.

Vierailija
30/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko elämäni, olen outo nainen :) En voi sietää epämukavia vaatteita, en silti pukeudu perunasäkkiin. Mutta en käytä kireitä vaatteita enkä korkokenkiä kuin joskus harvoin juhlissa jos tuntuu kivalta laittaa. Arkena en koskaan kun työssä voin pukeutua rennosti, varsinkin nyt etäaikaan.

Oletko vapaa? :)

Vierailija
31/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monet nuoretkin käyttää kolitsihousuja ja on silti ihan tyylikkäänä ja stailattuna, meikit ja asusteet kohdillaan. En oikein ymmärrä, miten farkut olisi joku ulkonäköään tärkeänä pitävän juttu. Farkuissa voi kulkea rähjäisenä tai athleisure -vaatteissa tyylikkäänä. Kuulostaa joltain 60-v ukon jumittuneelta ajatukselta että farkut päälle on ryhtiliike tyylin osalta.

Vierailija
32/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin pitää itseni paremmassa kuosissa siihen asti, kunnes vaihdevuosioireet alkoivat. Olo on välistä niin tukala ja pinna kireällä, ettei aina kiinnosta miellyttää muiden silmää.

Vierailija
33/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksoin pitää itseni paremmassa kuosissa siihen asti, kunnes vaihdevuosioireet alkoivat. Olo on välistä niin tukala ja pinna kireällä, ettei aina kiinnosta miellyttää muiden silmää.

Vieläkö parru silti maistuu?

Vierailija
34/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v eikä vielä toistaiseksi ole tullut mieleen edes ostaa verkkareita :) Urheiluvaatteissa voin kyllä käydä kaupassa, mutta mielestäni legginssit ovat mukavat päällä, eivät purista mistään.

Jos lähden ulos, teatteriin tai museoon, syömään niin yleensä laittaudun. Ehkä ainoa ulkonäköön liittyvä asia missä olen käynyt laiskemmaksi nyt korona-aikaan on se etten enää käytä korkokenkiä kovinkaan altiivisesti.

Vaatteiden tyylikkyys ei sulje mielestäni pois käyttömukavuutta.

Vierailija
35/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi ikinä käyttää farkkuja kotona! Kiristää ja puristaa. Ihana aina vaihtaa jotkut rennommat housut päälle kun tulen kotiin.

Hanki hyvä ihminen sopivan kokoisia farkkuja. Ne kiristävät ja puristavat eivät ulkonäköä paranna.

Vierailija
36/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt pelkästään iästä tosiaan kiinni ole. Vai luuletko, että sanotaan nyt vaikka kun täytät 40 v niin yhtäkkiä kaikille siinä iässä kävisi ”pam siihen loppui ulkonäöstä välittäminen”?

Vierailija
37/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tapahtui 35 v. Tosin lapsi saattoi vaikuttaa asiaan.

Vierailija
38/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mukavuus ollut tyyliä tärkemäpi. Kotona mukavampi puuhailla verkkareissa, farkut ihan turhan jäykät. Ja olen liian laiska (ja meneehän siihen aikaakin) vaihtamaan vaatteet, jos käyn nopeasti kaupasta hakemassa jotain.

Vierailija
39/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se nyt pelkästään iästä tosiaan kiinni ole. Vai luuletko, että sanotaan nyt vaikka kun täytät 40 v niin yhtäkkiä kaikille siinä iässä kävisi ”pam siihen loppui ulkonäöstä välittäminen”?

Suhde panostuksen ja hyödyn välillä muuttuu epäedulliseksi. 40-v on yleensä fyysisesti väsyneempi kuin 20-v ja hyvät yöunet on kaikin puolin arvokkaampi asia kuin kauniiden asujen suunnittelu ja ostaminen ja hiuksien laitto. 40-vuotiaana lisäksi esimerkiksi meikki ei välttämättä enää sovi niin hyvin, tai sopii paljon kevyempi, koska totutut tyylit vaan korostaa ryppyjä ja ohentuneita huulia.

20-vuotias on jo valmiiksi kaunis nuoruuden takia ja laittamisella saa itsestään aika helposti vielä upeamman. Sen takia siihen on kiva panostaa, varsinkin kun nuorille sosiaaliset suhteet ja kumppaneiden löytäminen on enemmän pinnalla oleva asia.

Vierailija
40/73 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mä oon tarkka vieläkin. Vaikka oon 51v. ja lihonut.