Missä voisi tavata älykkäitä ja reippaita, 40+ sinkkumiehiå?
Vastaavia keskusteluita varmaan jo ollut mutta mistä ihmeestä otsikon mukaisia miehiä voisi löytää? Deittipalveluissa heitä ei ainakaan ole (yksittäistapauksia ehkä huomioimatta) ja tämä kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottuna.
Haussa ei minulla ole mitään elintason nostajaa mutta hyvätuloisena naisena toivoisin, että voisimme molemmat nauttia yhdessä ns. rahallisesti huolettomasta elämästä.
Olen miettinyt seuraavia harrasteita sosiaalisemmin harrastettuna siksi, että harrastan jo nyt yksikseni. Suluissa asiat, jotka mietityttävät seuranhaun kannalta):
-suunnistus/maastojuoksu/maastofillarointi (ei kai näiden lajien parissa loputtomasti uusiin ihmisiin tutustu?)
-lumilautailu (tähän lajiin kiinnostaisi perehtyä syvällisemmin mutten koe omakseni mitään pössyttelevää elämäntapaintiaaniporukkaa asuntovaunussa. Mistä löytäisi omanhenkistä lajiseuraa?)
-kirjallisuuspiirit (pidän kovasti lukemisesta mutta pelkään, että kirjallisuuspiirit koostuvat enimmäkseen naisista)
-taidenäyttelyt/galleriat yms. (pelkään törmääväni enimmäkseen naisiin sekä homoihin. Pelkään, kenties stereotyyppisesti, että taidetta harrastava mies on tiukasti henkinen tapaus eli muuten peukalo on keskellä kämmentä ja liikunta on pelkkää hyötyliikuntaa)
-purjehdus (omaa venettä ei ole enkä ole mikään pro. Olen saanut vaikutelman siitä, että purjehdusreissuilla kyllä tutustuu mutta omien havaintojen mukaan joukossa erittäin vähän sinkkumiehiä)
Ajatuksia?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Ap:stä tulee mieleen ihminen, joka on ottanut harrastuksensakin muotimielessä ja mikä vaikuttaa coolilta. Ehkä huono itsetunto pohjimmiltaan, jota yritetään kompensoida hienolta kuulostavilla jutuilla. Hieno titteli ja hienot harrastukset eivät välttämättä tee vaikutusta miehiin samalla tavalla kuin naisiin.
Entäpä aloittajan parisuhdehistoria? Lukuisia pieleen menneitä parisuhteita kihlauksineen ja avioliittoineen?
No thanks.
Millaiset harrastukset olisivat vähemmän cooleja? Vesijuoksu, neulominen ja silkkimaalaus ehkäpä? Maastifillarointiin kelpaa vanhempikin pyörä ja autolla harrastuksiin kulkeminen ei kovin tavatonta liene. Hyvät lenkkitossut maksavat 100-200 euroa ja urheiluvaatteet eivät nekään paljoa maksa.
Minä en käsitä sitä, miksi naisen urheilulliset harrastukset olisivat muotimielessä valittuja. Tai en käsitä sitä, miksi joku näin edes ajattelee.
Purjehdus oli aloittajan aloituksessa ainoa laji, joka tyypillisesti ei ihan tyhjätaskulle sovi (ellei sitten vene ole vanha ja ellei sitä osaa itse huoltaa, tiedän paljon hyvin vaatimattomalla budjetilla veneileviä).
Vierailija kirjoitti:
Onko tuon ikäisiä vapaita ja hyviä miehiä olemassa? En usko.
Ei. Tuon ikäisiltä miehiltä ei ole ikinä maailman historiassa kuollut naista, minkä takia olisivat jääneet sinkuiksi. Eikä varsinkaan ikinä, kertaakaan maailman historiassa nainen ole pettänyt tuon ikäistä miestä, minkä takia hyvä mies olisi jäänyt sinkuksi paskan naisen takia, koska kaikki, ihan kaikki naiset ovat todella älykkäitä (kuten viestisikin kertoo) ja ihania, jopa narsistiset psykopaatit. Jokainen sinkkumies on sinkku vain omaa paskuuttaan ja jokainen sinkkunainen on sinkku miesten paskuutta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen tulisi olla älykäs ja sivistynyt, mutta ei lukutoukka tai nörtti vaan samalla maskuliininen, käytännön taidot omaava, osaava ja reipas.
Pitää harrastaa, mutta se ei saa olla pois työurasta eikä päin vastoin.
Miehekäs pitää olla, turvaava ja suojeleva, ja pitää osata ottaa nainen. Mutta samalla pitää olla sisäsiisti ja sävyisä.
Tuleeko päälle pituusvaatimus ja komeusrima, ym?
Sanon tämän nyt vielä kerran: kyse ei ole siitä "mistä" näitä miehiä löytäisi. Kyse on siitä että näitä unelmamiehiä on todella vähän, ja tuossa iässä vielä vähemmän sinkkuina. Ja näillä miehillä on varaa vaatia, luultavasti jotain mihin sinä ap et yllä.
Missäköhän näihin miehiin voisi törmätä tutustuakseen? En hetkeäkään usko siihen, etteikö minusta voisi joku kiinnostua vakavissaan. Minua ei edes haittaisi ikäero 10 vuotta, jos muuten elämäntyyli kohtaisi ja mies olisi fyysisesti terve.
Mitä mahdoit tarkoittaa ”sisäsiistillä” ja ”sävyisällä”? Sitäkö, ettei mies sylje lattialle ja ettei saa hallitsemattomia raivokohtauksia? Ihan normaaleja käytöstapoja toivon.
Ap
Huoh.
Juurihan selitin ettei ole mitään salaista planeettaa jolla laatumiehet asuvat.
Vaatimustasosi täyttäviä sinkkuja on vähän. Siis todella vähän. Voit törmätä yhteen satumaisella onnella, ja sitten tarvitaan lisää satumaista onnea että sinä olet se unelmanainen jonka tällainen mies haluaa. Tajusithan että tällaisilla miehillä on todellakin mistä valita? Koko listasi on 35+ naisen stereotyyppinen kuvaus Harlekiini-unelmamiehestä, joten et todellakaan ole miesmakusi kanssa yksin.
Kiitos tyhjentävästä vastauksestasi. Ehkä sitten hankin pari kissaa, koiran ja muutan omakotitaloon pääkaupunkiseudun laidalle hoitamaan puutarhaa. Ei minun aikani yksinkään käy pitkäksi mutta olisi silti mukavaa voida vaihtaa intiimejäkin ajatuksia miehen kanssa.
Ap
Ap taitaa olla trolli, mutta muille vastaavaa miettiville: Kannattaisiko pohtia miehen kriteerien sijaan miksi itse on sinkku lähes nelikymppisenä? Millainen se oma seurusteluhistoria? Miten suhteissa on ITSE käyttäytynyt? Mihin suhteet ovat kaatuneet? Kuinka yleensä ihmissuhteissa käyttäytyy, millaiseksi läheiset sinut kuvaisivat? Onko onnellinen omassa elämässään, tyytyväinen itseensä? Aika monesti nämä sinkkunaisten kirjoitukset kuulostavat tosiaan hurjalta määrältä vaateita miehille, ja niitä perustellaan "ettei minun mihin tahansa tarvitse tyytyä". Ok, tietenkin niin, mutta niistä kuultaa tyytymättömyys omaan elämään, haetaan Mr täydellisyyttä tekemään oma elämä onnelliseksi - vaikka tuo on jokaisen oma velvollisuus, ei sitä voi kenenkään toisen päälle laitta. Ja toinen särähtävä juttu, haetaan miehestä statusta, oli se ulkonäköä, taloudellista nousua tai kulttuuriharrastuksia, jotain mitä voi instassa näyttää muille. Kun kuitenkin parisuhteessa toisen ulkonäkö sun muut ovat pidemmän päälle aika toisarvoisia asioita, kipinä ei kaadu toisen mahamakkaroihin vaan syttyy aina uudestaan silmistä tai hymystä. Toisen arvostus ja kunnioitus, toisen erilaisuuden hyväksyminen - noita ei jostain syystä koskaan kriteerilistoissa näy. Ja väittäisin, että arjessa ihmisten vuorovaikutus tai arvot on huomattavasti tärkeämpää kuin täydellisesti yhteensopiva koulutustaso tai harrastuslista.
Tässä pointtia: Ap miksi olet vielä sinkku? Eronnut? Ikisinkku?
Olen seurustellut elämästäni 15 vuotta. Kahden eri miehen kanssa olen ollut pidempään, 7 vuotta ja 4 vuotta. Erosin näistä suhteistani ensimmäisestä miehen alkoholiongelman takia ja lyhyemmästä siksi, että mies myönsi olevansa lähellä aseksuaalia. Ero oli kummassakin pitkässä suhteessa vain ja ainostaan oma aloitteeni enkä usko, että olen ollut miehistä hirviömäinen riivinrauta. Miehissä oli paljon hyvää mutta mainitsemani ongelmat olivat parisuhteen kannalta liikaa.
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä huonommassa fyysisessä kunnossa vapaat miehet tuntuvat olevan. Alkoholi, merkittävä ylipaino sekä mielenterveydelliset ongelmat ovat TODELLA yleisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen tulisi olla älykäs ja sivistynyt, mutta ei lukutoukka tai nörtti vaan samalla maskuliininen, käytännön taidot omaava, osaava ja reipas.
Miehekäs pitää olla, turvaava ja suojeleva, ja pitää osata ottaa nainen. Mutta samalla pitää olla sisäsiisti ja sävyisä.
Sanon tämän nyt vielä kerran: kyse ei ole siitä "mistä" näitä miehiä löytäisi. Kyse on siitä että näitä unelmamiehiä on todella vähän, ja tuossa iässä vielä vähemmän sinkkuina. Ja näillä miehillä on varaa vaatia, luultavasti jotain mihin sinä ap et yllä.
Juu, tuollaisia miehiä on 40v+ ikäluokassa ehkä yksi tuhannesta. AP: lla pitää olla ulkonäkö todella, todella kohdillaan jos meinaa tommosen miehen itselleen jostain kaapata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosto! Onko oikeasti niin, että fiksuja ja reippaita miehiä ei ole enää tarjolla ikäluokassa 40+?
Olen itse törmännyt useampaankin jotakin ap:n mainitsemaa lajia/mielenkiinnon kohdetta harrastavaan mieheen mutta jokin seuraavista on ollut itselle nounou ja häiritsevyysjärjestyksessä lueteltuna tässä:
1. Alkoholin erittäin runsas käyttö
2. Tupakointi
3. Mustasukkaisuus
4. Työttömyys (pitkäaikainen sellainen)Miten työttömällä on varaa noihin ap:n kuvaamiin harrastuksiin? Maastojuoksu ei tarkoita sitä, että harrastaa juoksua lidlin lenkkareissa ja vanhoissa verkkareissa. Vaan ihan kunnon varusteita, tietynlaisia kenkiä ja mahdollisuutta kulkea autolla kohteisiin, joissa voi juosta maastossa.
Samoin ihmettelen, miten noita kestävyyslajeja voi harrastaa paljon alkoholia käyttävä tai tupakoitsija. Kyllähän tuollaiset urheilee, mutta se on sit enemmänkin salia.
Maastojuoksuun tarvitaan jalat. Okei, jalkoihin toimivat kengät. Mutta jalkoihin sopivat lenkkarimerkit voi löytyä ihan yhtä hyvin Prisman hyllyltä. Kenkien ei tarvitse olla ylävuoristokäyttöön suunniteltuja. Maastojuoksun hienous on siinä, että askelvaimennuksella ei ole niin väliä, kun ei asfvaltilla juosta. Pohja vaimentaa todella hyvin. Vaihdatko sä optimaaliset kengät jos juokset mäntykankaalla tai vetisemmillä alueilla? Ihan varmasti sulle myydään joka polulle eri kengät, mutta onko ne oleellisia välineitä muka?
Ja tietääkö se juostava polku minkä merkkiset housut sulla on jalassa?
Eikö bussilla pääse juoksemaan, jos sattuu asumaan kaupungin keskustassa?
Fillarointi ja lautailu nyt tosiaan vaativat vähän enemmän alkupanostusta. Mutta tosiaan, kerran ostettu sopiva pyörä toimii kyllä, kun kuluvia osia vaihtaa.
Mieti nyt. Ostit hyvän maastopyörän 10 vuotta sitten. Olet saman kokoinen kuin silloin, painat about saman verran. Renkaat, ketjut, jarrupalat ja levyt. Joskus vaijereita kun venyvät.
Mutta jos pyörän runko ei hajoa, niin miksi se pitäisi vaihtaa?
Lauta, jos olet ostanut kerran niin kuinka paljon se kuluu vaikka nyt kymmenessä vuodessa? Kypärä vaihtoon 5v välein. Lasit maksaa noin 60e, eikä niitä tarvi joka vuosi.
Aloittajana kommentoin vielä sitä, että netistä seuraa hakevat miehet ovat usein näitä ongelmatapauksia, joilla taustallaan lukuisia hyvin lyhyitä suhteita tai sitten vain vähän kokemusta vastakkaisesta sukupuolesta.
Minulle kelpaa hyvin useamminkin pitkästä suhteesta eronnut mies mutten usko, että Ihan olemattoman seurusteluhistorian omaava mies olisi minulle sopiva kumppani sosiaalisen kysyttömyytensä takia. En sano tätä loukatakseni vaan siksi, että parisuhde on vuorovaikutuslaji.
Minä olen noin 40v sinkkumies:
- normaalipainoinen ja pituinen, ihan tavallisen näköinen, ei mitään kummallista (ei tatuointeja, lävistyksiä, vihreitä hiuksia tms.)
- käyn vakitöissä, työ sisältää mm. asiakkaiden tapaamisia ympäri Suomea, pidän siitä, tulen hyvin toimeen muiden kanssa, viihdyn vapaa-ajalla kuitenkin hyvin yksin, en kaipaa seuraa vain seuran vuoksi
- olen valmistunut yliopistosta
- harrastan esim. hiihtoa, patikointia, melontaa, pyöräilyä, kaikkea vain omaksi iloksi, en ole kilpailuhenkinen, en pidä joukkuelajeista
- asun yksin omassa omilla rahoilla ostetussa asunnossa (en siis peräkammarissa)
- seuraan ajankohtaisia asioita, mm. politiikkaa, en kuitenkaan itse ole kiinnostunut politiikasta tai mistään järjestötoiminnasta
Eipä ole ottajia ollut jonoksi asti...
Vierailija kirjoitti:
- normaalipainoinen ja pituinen, ihan tavallisen näköinen, ei mitään kummallista (ei tatuointeja, lävistyksiä, vihreitä hiuksia tms.)
- käyn vakitöissä, työ sisältää mm. asiakkaiden tapaamisia ympäri Suomea, pidän siitä, tulen hyvin toimeen muiden kanssa, viihdyn vapaa-ajalla kuitenkin hyvin yksin, en kaipaa seuraa vain seuran vuoksi
- harrastan esim. hiihtoa, patikointia, melontaa, pyöräilyä, kaikkea vain omaksi iloksi, en ole kilpailuhenkinen, en pidä joukkuelajeista
- asun yksin omassa omilla rahoilla ostetussa asunnossa (en siis peräkammarissa)
- seuraan ajankohtaisia asioita, mm. politiikkaa, en kuitenkaan itse ole kiinnostunut politiikasta tai mistään järjestötoiminnasta
Et vaikuta kovin sosiaaliselta ihmiseltä. Esitän toisen oletuksen: et ole myöskään komea?
Jos noi molemmat osui oikein, niin et tule kyllä naista saamaan. Jompi kumpi noista ominaisuuksista ei yksinään vielä estä naisen saamista, mutta molemmat yhdessä lähestulkoon takaavat että saat olla yksin jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap suhtaudut isoon ylipainoon? Pyöräily oli poissuljettu juttu sen jälkeen, kun saavutin aikuisiän. Tulevaisuudessa voi tietysti olla mahdollista jos moottoriavusteisia voi käyttää :)
Iso ylipaino on valitettavasti ainakin minulle este. Ihan jo siksi, etten halua tieten tahtoen päätyä omaishoitajaksi tilanteessa, jossa itselläni on tervettä elämää jäljellä ison todennäköisyyden mukaan useita kymmeniä vuosia.
Jos on merkittävän lihava nelikymppisenä, uhkaavat vakavat elintasosairaudet erittäin todennäköisinä kymmenen vuoden kuluessa. Toisin sanoen en halua itsetuhoista kumppania. Merkittävästi lihavalla on pakosti jokin elämänhallintaongelma ja tätä olen jo monta kertaa elämäni varrella todistanut.
Ap
Wanhempana pariutuminen ei ole helppoa.
oma esittely:
akateeminen 47 yrittäjä.
3 lasta, nuorin 14
Alkoholia käytän, kännejä en juo.
Tupakka ei kiitos
Urheilullinen ajan rajoitteissa. 100kg/181cm housut 32". Voisin olla 20 kg kevyempi. 10 km juoksin puoli vuotta sitten 45 min
Kiinnostuksen aiheena melkeinpä mikä vaan. Utelias siis.
Ei lääkitystä, mutta jotkin wanhat urheiluvammat kolottavat välillä.Usein hompsuinen kun en jaksa ulkonäöstä hirveesti välittää.
Naiselta haluan keskustelukykyä ja hoikkuutta.
Tinderiä koitin niin sain treffit puolessa vuodessa ainoastaan 20 -25 vuotiaiden kanssa. Entinen vaimoni oli todella epäkypsä ja en oikein innostunut uudesta musta alkoisesti ajattelevasta teinistä.
Haluat hoikan naisen mutta olet itse melkoisen pullukka? Tarjoatko naisellesi paljonkin vaurautta vastineeksi? Keskustelukykyiset naiset eivät yleensä ole rahalla ostettavissa. Nuoria, keskustelukyvyttömiä naisia raha taas kiinnostaa usein.
En ole pullukka, En ihan hirveen hoikkakaan.
Lihaksikas rasvalla, jotku sanoisivat roteva.
Unohdin mainita harvat hiukset, ne tuntuvat olevan karkoitin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuollaisia miehiä on 40v+ ikäluokassa ehkä yksi tuhannesta. AP: lla pitää olla ulkonäkö todella, todella kohdillaan jos meinaa tommosen miehen itselleen jostain kaapata.
Tätä ei vauvapalstalla ole käsittääkseni soveliasta sanoa mutta kyllä, ulkonäköni on kohdillaan. Vartalo lukien mukaan myös ja kiitos terveiden elämäntapojen. Papereiden kysymistä kaupassa ei sitäkään ole vielä lopetettu silloin harvoin, kun alkoholia ostan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Masennun aina kun luen näitä. Olen 40-vuotias sinkku nainen. Yritän ajatella positiivisesti, mutta sitten eteen tulee viestiketju täynnä kommentteja että on täysin mahdotonta enää löytää "kunnollista" kumppania.
Älä masennu. Mun äiti löysi 50-vuotiaana ihan hyvän miehen. Siis kohtuullisen hyvin toimeentulevan, liikunnallisen, huomaavaisen, aikaansaavan ja käsistään kätevän. Ei polta ja käyttää alkoholia hyvin harvoin. Osallistuu myös kotitöihin. Joka suhteessa on toki ongelmansa, mutta niillä vaikuttaisi menevän ihan kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea asut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaikuta kovin sosiaaliselta ihmiseltä. Esitän toisen oletuksen: et ole myöskään komea?
Jos noi molemmat osui oikein, niin et tule kyllä naista saamaan. Jompi kumpi noista ominaisuuksista ei yksinään vielä estä naisen saamista, mutta molemmat yhdessä lähestulkoon takaavat että saat olla yksin jatkossakin.
Osaan tarvittaessa olla sosiaalinen (esim. työasioissa), mutta en erityisesti kaipaa seuraa seuran vuoksi. Eli hallitsen kyllä käytöstavat (en ole outo tuppisuu, joka istuu hiljaa nurkassa).
En varmaan ole komea, mutta en rumakaan. Ihan tavallinen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea asut?
Pääkaupunkiseutu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kummoinen olettamus, kun toinen kertoo olevansa tavallisen näköinen. Sosiaalisuus on aikuisiällä paljon vaikeampaa kuni opiskelijana. Sellaisia menoja on vain kovin vähän ja jos onkin, niin osa on kaveriporukassa, jolloin helpolla kiinnostus niihin kavereihin, joita ei näe niin usein. Perheellisillä ja parisuhteessa olevilla kavereilla mahdollisuuksia illanviettoihin harvemmin, joten itsekin mieluummin viettää iltaa heidän kanssa sen kerran kun voi.
Argh, en kestä sitä että 40+ naisessa olisi jotakin vikaa tämän ollessa sinkku! Tiedän pilvin pimein ihania, fiksuja, urheilullisia ja upeita sinkkunaisia. Heillä on toki (ihan oikeutetusti) vaatimuksia kumppania kohtaan mutta ei se heistä tee millään tavalla viallisia.
Kysynnän ja tarjonnan kohtaamattomuus ei tee vialliseksi sitä, joka ei löydä marketista esim. riittävän pitkiä housuja. Valitettavasti miestä ei voi vaatturilla teettää.
40+ iässä puuttuu sellaiset hyvät paikat, missä isompi joukko ihmisiä kohtaisi ja voisi tutustua tuntemattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei vauvapalstalla ole käsittääkseni soveliasta sanoa mutta kyllä, ulkonäköni on kohdillaan. Vartalo lukien mukaan myös ja kiitos terveiden elämäntapojen. Papereiden kysymistä kaupassa ei sitäkään ole vielä lopetettu silloin harvoin, kun alkoholia ostan.
Ap
Jos sulla on kauniit kasvot ja kroppa hyvässä kunnossa, niin en oikein ymmärrä miten tämä homma voi mennä pieleen.
Noilla seteillä sun pitäis pystyä kyllä Tinderissä kilpailemaan oman ikäistesi miesten ylimmästä kvartiilista. Ne parhaista parhaat sun ikäiset miehet toki ottaa pääsääntöisesti itselleen kolmekymppisiä naisia, eli siinä kisassa on sulle todennäköisesti jaossa vain hopeamitali, mutta jos ihan snadisti tuut alaspäin sinne johonkin 8/10 miehiin (eli kuitenkin vielä erittäin laatutavaraa) niin kyllähän siellä pitäis kauniille 40+ naiselle vielä olla vaikka kuinka monta hyvää optiota mistä valkata mieleinen.
Vierailija kirjoitti:
Haiskahtaa kiltiltä mieheltä -> ei jatkoon.
No huhhuh.
Miksipä sitä ei voisi olla nelikymppisenä sinkku olematta luuseri. Olisiko parempi ap:lle, että hän olisi onnettomassa suhteessa?
Ei minulla ainakaan suhteet ole kaatuneet johonkin samaan kaavaan. Ja olen samassa tilanteessa kuin ap:kin. Toivon myös tasavertaista suhdetta, jossa on yhteinen harrastus tai harrastuksia. Tämmöisiä minulla on ollutkin. Olen ollut suhteissani ihan hyvä kumppani, ei se tarkoita sitä, etteikö minulla ole vikoja.
Mutta on mahdollista, että kun itse listaa noita kiinnostuksenkohteitaan, jotkut lukevat sitä "vaatimuslistana". Vaikka niiden tarkoitus on vaan esitellä noita itseä kiinnostavia asioita, jotta olisi sitten yhteistä puhuttavaa.