Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa taas niin et vois kuolla

Vierailija
19.04.2021 |

Luulin et nää aurinkoiset ilmat piristäis, mut itseasiassa ne vaan pahentaa, kun ei mulla oo mitään syytä hengaa ulkona. Enää ei edes kiinnosta, vaikka kaikki tapahtumat avattais kesällä. En jaksa innostua tulevasta kesästä. Luulen et tää fiilis kestää vielä pitkään. Vois vaan jäädä sairaslomalle ja palata ehkä töihin joskus 2-5v päästä.

Väritön vuosi tulee tästä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala auttaa

Vierailija
22/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys vie sen lopunkin ilon. Kaikki on tasaisen harmaata, mikään ei tunnu missään. Ja kun kilot kertyy lääkityksen takia, menee vielä terveys. Terapiaan ei tule koskaan olemaan varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala esim harrastaa piirtämistä/maalaamista tai pianon/kitaran soittoa. Tämä pelasti minut vakavasta masennuksesta.

Vierailija
24/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala auttaa

Olen pidättänyt hengitystä jo aika kauan.

Vierailija
25/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala esim harrastaa piirtämistä/maalaamista tai pianon/kitaran soittoa. Tämä pelasti minut vakavasta masennuksesta.

Erinomainen vinkki! Minä alan harrastaa taiteita heti, kun masennus ja ahdistus väistyvät niin, että pystyn siihen.

Vierailija
26/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen vinkki! Minä alan harrastaa taiteita heti, kun masennus ja ahdistus väistyvät niin, että pystyn siihen.

Voithan sinä laittaa sitä masennusta ja ahdistusta paperille.

-eri

Vierailija
27/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postolache Marylandin yliopiston lääketieteellisestä tiedekunnasta uskoo, että kevään ja alkusyksyn itsemurhapiikit johtuvat siitepölyn aiheuttamasta masennuksesta

Postolachen mukaan siitepöly aiheuttaa ihmisaivoissa ärsytystä. Kun elimistö alkaa torjua tulehdusta, se tuottaa sytopiineja. Sytopiinipitoisuuden kasvu taas vaikuttaa välittäjäainetoimintaan siten, että se lisää depressiota.

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/siitepoly-saattaa-nostaa-itsemurhari…

Vierailija
28/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi siitä innostua, että kesä tulee ja ravintolat aukee jne. Sehän on oikeesti monelle kova paikka, kun tavallaan joidenkin asioiden pitäis tuntua hyvältä, muttei ne sitten tunnukaan. En mäkään oo löytänyt sopivia lääkkeitä ainakaan vielä ja oon samaa mieltä, ei terapeutti voi mun yksinäisyyttä korjata. Mutta niin. Ehkä vielä joskus jotain parempaa jee.

Vierailija
29/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, masennus on sairaus. Hae apua itsellesi lääkityksen ja keskusteluhoidon avulla.

Kts. YouTube ”black dog -depression”

Mistä sitä auttavaa apua saa?

Mullakin tilanne, että olen päivät päästään yksinäni. Ei mitään ihmiskontaktia, missä olisi aitoa vuorovaikutusta. En kertakaikkiaan jaksa enää.

Terveyskeskuksesta depressiohoitajalta tai esim. Yksityiseltä puolelta, YTHS: ltä, aloita käymällä lääkärillä

Vierailija
30/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postolache Marylandin yliopiston lääketieteellisestä tiedekunnasta uskoo, että kevään ja alkusyksyn itsemurhapiikit johtuvat siitepölyn aiheuttamasta masennuksesta

Postolachen mukaan siitepöly aiheuttaa ihmisaivoissa ärsytystä. Kun elimistö alkaa torjua tulehdusta, se tuottaa sytopiineja. Sytopiinipitoisuuden kasvu taas vaikuttaa välittäjäainetoimintaan siten, että se lisää depressiota.

"Samankaltaisiin tutkimustuloksiin on päästy myös Oulun yliopistossa, jossa psykiatrian ja yleislääketieteen erikoislääkäri, kansanterveystieteen professori Markku Timonen tutki atooppisten allergioiden ja masennuksen suhdetta. Hänen tutkimuksensa mukaan atooppisesta allergiasta kärsivillä naisilla on lähes kolminkertainen riski sairastaa masennusta.

Suhde atopian ja masennuksen välillä näytti olevan sitä selvempi, mitä vaikeammasta masennuksesta oli kyse. Miehillä vastaava yhteys todettiin vain kaikkein vaikeimpien masennusten yhteydessä."

Vierailija
31/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Samankaltaisiin tutkimustuloksiin on päästy myös Oulun yliopistossa, jossa psykiatrian ja yleislääketieteen erikoislääkäri, kansanterveystieteen professori Markku Timonen tutki atooppisten allergioiden ja masennuksen suhdetta. Hänen tutkimuksensa mukaan atooppisesta allergiasta kärsivillä naisilla on lähes kolminkertainen riski sairastaa masennusta.

Suhde atopian ja masennuksen välillä näytti olevan sitä selvempi, mitä vaikeammasta masennuksesta oli kyse. Miehillä vastaava yhteys todettiin vain kaikkein vaikeimpien masennusten yhteydessä."

"Timosen tutkimuksen mukaan tyttärillä, joiden äideillä oli todettu jokin atopiasairaus, oli lähes kaksinkertainen riski sairastaa masennusta muihin verrattuna.

Leppä ja pähkinä nostavat sytopiinia

Rinnekodin uniklinikassa Skogbyssä työskentelevä neurologi Markku Partinen sanoo, että Suomessa sytopiinireaktion on huomattu johtuvan lepän ja pähkinän siitepölystä. Myös itsemurhapiikit osuvat juuri niiden kukinta-aikaan alkukeväälle. Partisen mukaan kyseessä on erittäin merkittävä kausaalisuhde, jos se osoittautuu oikeaksi."

Vierailija
32/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän uskonnosta. Olo kevenee kun palauttee mitä on varastellut ja pyytää anteeksi jos on loukannut tai tehnyt jotain. Sitten heittää roskiin noitakamat kirjat ja siivoo seiniltä pahimmat synkkyydet. Raitis ilma auttaa.

Vierailija
33/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ammatti koulutus . Se tarkoittaa omaa rahaa ystäviä tekemistä tarkoitusta liikuntaa. Varokaa lähiöissä liikkuvia uskontolahkoisia varkaita. Ei saa päästää yöksi tuntemattomia. Itsesuojelua. Ne varastaa TV stereot jne.

Vierailija
34/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Mulla kävi aallonpohja n. 1kk sitten.

Juurkin masensi ja ahdisti, että olisi voinut kiikun tehdä.

Nyt on ihan hyvä olo.

Burger, jos vielä seuraat lankaa:

Miten huono olosi väistyi? Tapahtuiko jotain, mikä sai aikaan muutoksen?

Vai ihan itsestään?

Kysyn, kun olen ite nyt tuossa tilassa.... 😞

No, pakotin itseni tekemään pieniä asioita,

Mutta otin kuitenkin rennosti.

Vähän kerrallaan.

Minulla tilannetta pahentaa kausiluonteinen työkuormitus ja heikko oman toiminnan ohjauskykyni ja jumittumistaipumukseni(kts. nimimerkkini).

Olen saanut myös iloa perheestäni(vaikka toisaalta vastoinkäymiset sillä saralla masentavat)

Vierailija
35/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin syvässä masennuksessa(sellaisessa kävin 6 vuotta sitten) ei kyllä saa iloa harrastuksistakaan.

Minä olen onnistunut nyt niidenkin avulla nostamaan mielialaani.

Jonkin verran soitan.

Tapahtui jotain outoa tuolla päänupissa ja nytkähti eteenpäin soittotaito.

Saattaa liittyä erääseen toiseen harrastukseen, jossa on myös saman tyyppisiä toimintoja kuin musiikissa.

Vierailija
36/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Nyt on ihan hyvä olo.

Vai ihan itsestään?

Vähän kerrallaan.

Minulla tilannetta pahentaa kausiluonteinen työkuormitus ja heikko oman toiminnan ohjauskykyni ja jumittumistaipumukseni(kts. nimimerkkini).

Olen saanut myös iloa perheestäni(vaikka toisaalta vastoinkäymiset sillä saralla masentavat)

Kiitos.

Ja juu, sama täällä: eli pakottaudun ulos vaikka ei huvittaisikaan. Tänään oli ihan siedettävät pari tuntia meren rannalla käyskennellen. Bussimatkat mennen tullen olivat myös vaihtelua kotona kökkimiseen.

En myöskään ole hyvä työnohjaaja itselleni (en tosin ole palkkatöissä eikä näillä eväillä ole paluutakaan) ja jumitun niin, ettei mikään etene. Alkaa jurppia itseäkin, mut minkäs teet.

Perhettä ei ole, ikävä kyllä. Ei minusta tietty juuri iloa olisikaan, mutta perheestä olisi iloa minulle.

Vierailija
37/37 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Nyt on ihan hyvä olo.

Vai ihan itsestään?

Vähän kerrallaan.

Kiitos.

Ja juu, sama täällä: eli pakottaudun ulos vaikka ei huvittaisikaan. Tänään oli ihan siedettävät pari tuntia meren rannalla käyskennellen. Bussimatkat mennen tullen olivat myös vaihtelua kotona kökkimiseen.

En myöskään ole hyvä työnohjaaja itselleni (en tosin ole palkkatöissä eikä näillä eväillä ole paluutakaan) ja jumitun niin, ettei mikään etene. Alkaa jurppia itseäkin, mut minkäs teet.

Perhettä ei ole, ikävä kyllä. Ei minusta tietty juuri iloa olisikaan, mutta perheestä olisi iloa minulle.

Minä työllistän itseni, joka on sekä hyvä, että huono asia.

Heikosta oman toiminnan ohjauksesta kärsivälle se on hankalaa, toisaalta kukaan ei minua pakota 8-16 töihin, jos siihen en pysty.

No, kausittain minun on tehtävä pitkääkin päivää, oli olo mikä tahansa.

6 vuotta sitten vajosin keskivaikeaan masennukseen kiireisen ajan kynnyksellä.

Se oli hirvittävää.

Hain terveyskeskuksesta apua, SSRI- tabut olivat ensiapu.

Pääsin keskustelemaan muutaman kuukauden ajaksi kerran viikossa psyk. sh:n kanssa.

Se auttoi merkittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi