Onko mökkijärvesi Suomen sadan suurimman järven joukossa (linkki)
"Luettelo Suomen sadasta suurimmasta järvestä – Wikipedia" https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_sadasta_suurimmasta_j%C…
Onko muuten hyvä ja puhdasvetinen järvi?
Kommentit (12)
Mun merenrannalla mökkeilevät tulee meille suurelle puhtaalle järvelle uimaan, kun heillä rannat sinilevässä ja laivojen paskoissa.
Mökkimme on 10 suurimman järven joukossa olevalla järvellä.
Vierailija kirjoitti:
Mun merenrannalla mökkeilevät tulee meille suurelle puhtaalle järvelle uimaan, kun heillä rannat sinilevässä ja laivojen paskoissa.
Mökkimme on 10 suurimman järven joukossa olevalla järvellä.
Siis mökkeilevät sukulaiset😅
Meidän mökki on Saimaalla, norpan rauhoitusalueella...
Kahdella eri mökillä käyn, toinen sijaitsee Päijänteellä ja toinen Näsijärvellä. Molemmissa järvissä hyvä vesi, Päijänteestähän suodatetaan juomavesikin Helsinkiin.
Ei ole . Kysymyksen vuoksi katsoin mökkijärvemme pinta-alan ja se on näköjään 23 km².
Näyttää olevan sijalla 51. Sinilevää on välillä, mutta meidän mökkirannassa sitä on ollut tasan kerran. Järvi on puhdistunut sitä mukaa, kun teollisuutta on poistettu sen rannoilta.
Ei ole suuri järvi. Sinilevää joinakin vuosina rasittavan paljon, joinakin ei juurikaan.
En omista mökkiä mutta kotimme on Kallaveden rannalla.
Vanhempieni huvila taas on meren rannalla pohjoisessa. Siellä tuli vietettyä lapsena ja teininä paljon aikaa. Toki nykyäänkin käydään aina kun sielläpäin liikutaan.
Ei ole. Pienellä järvelläkin on puolensa. Minulla ei ole mökin terassille näkyviä naapureita ja järvikin on lähes aina tyhjä. Vesikin on kohtalaisen kirkasta.
Ei ole. En tiedä puhtaudesta, sinilevää ei ole ollut, mutta on kuitenkin rehevähkö järvi.
”Mökkijärveni” on meri, koska en ole mikään sisämaan hinuri.