Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulisitko toimeen 3 000 e/kk nettotuloilla?

Vierailija
19.04.2021 |

?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi näissä ketjuissa on aina niitä jotka kiillottaa omaa sädekehää sillä kuinka vähällä pärjää. Herätkää jo, niin ne työnantajat haluaakin teidän ajattelevan, ettei tarvitse maksaa. Kyllä jokaiselle täyttä päivää tekevälle pitäisi antaa tuollainen netto. Pysyisi talouden pyörätkin pyörimässä, kun ei tarvitsisi aina säästää ja säästää. 

Vierailija
42/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään, olemme pariskunta, jolla nettotulot noin 12.000 e/kk. Mun omat nettotulot on vähän vajaa viisi tuhatta. Menot on sovitettu tulojen mukaan. Toki säästämme ja sijoitamme, mutta emme tulisi toimeen kolmen tuhannen nettotuloilla.

Mihin saatte noin paljon kulumaan ? Tuo on aina ihmetyttänyt minua kun minulla on verokalenterissa keikkuvia tuttuja, joiden elämäntyylistä ei mitenkään huomaa, että tulot ylittävät tavallisen keskituloisen tulot, enkä ole kehdannut kysyä, että mihin he oikein rahansa törsäävät.

Meillä on kaksi harrastehevosta vierastallissa, paljon muita eläimiä. 540 neliön omakotitalo, mökki saaristossa ja purjevene. Kolme autoa, joista yksi iso maasturi hevoskärryä varten jne. jne.

Kerroinhan, että menot on isot, kun tulojakin on. Toki meillä jää paljon sijoitettavaksikin, mutta 3.000 ei tultaisi toimeen.

540m2 omakotitalo, älä naurata. Mitä te siellä teette? pelaatte jalkapalloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi näissä ketjuissa on aina niitä jotka kiillottaa omaa sädekehää sillä kuinka vähällä pärjää. Herätkää jo, niin ne työnantajat haluaakin teidän ajattelevan, ettei tarvitse maksaa. Kyllä jokaiselle täyttä päivää tekevälle pitäisi antaa tuollainen netto. Pysyisi talouden pyörätkin pyörimässä, kun ei tarvitsisi aina säästää ja säästää. 

Itse en ainakaan sädekehää kiillota vaan olen tottunut että tilille tulee kuukaudessa satasia eikä tuhansia. Siksi kolme tonnia kuussa olisi aivan luksusta minulle.

Vierailija
44/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo jo 5000 € brutto? Ihme, jos ei tule toimeen.

Vierailija
45/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, tuollaisilla tuloilla muuttaisin heti hienompaan asuntoon ja hankkisin auton. Nykyisin porskutan alle kahden tonnin netolla. Olisi ihanaa jos olisi enemmän 'pelimerkkejä',  nyt kun pitää tosissaan suunnitella ja kitkuttaa että ikinä pääsen edes lähemmäksi unelmiani. Haluan siis kaksikerroksisen talon, saunan ja puutarhan.

Vierailija
46/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään, olemme pariskunta, jolla nettotulot noin 12.000 e/kk. Mun omat nettotulot on vähän vajaa viisi tuhatta. Menot on sovitettu tulojen mukaan. Toki säästämme ja sijoitamme, mutta emme tulisi toimeen kolmen tuhannen nettotuloilla.

Mihin saatte noin paljon kulumaan ? Tuo on aina ihmetyttänyt minua kun minulla on verokalenterissa keikkuvia tuttuja, joiden elämäntyylistä ei mitenkään huomaa, että tulot ylittävät tavallisen keskituloisen tulot, enkä ole kehdannut kysyä, että mihin he oikein rahansa törsäävät.

Jos ei törsää vaan säästää ja sijoittaa?

Luulisi, että silloin olisi verotiedoissa myös pääomatuloja, mutta monilla ei ole vaikka on isot ansiotulot. Tietysti voi olla, että ostaa rahastoja tai rahat on jossain vakuutuskuoressa .

Vierailija
47/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä selviäisi tonnilla vähemmän kuussa mutta kyllä se ketuttaisi

Vierailija
48/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä.se on keikkunut muutaman vuoden, Pari viime vuotta ollut kireämpi verotus ja jäänyt 2900 lähemmäs, mutta tänä keväänä yleiskorotus korjasi tilanteen: kympin verran yli.

Koti velaton ja mies maksaa puolet yhteisistä kuluista, niin jäähän tuosta kuukauden laskuista riippuen 1-1,5 tonnia säästöönkin.

Vierailija
49/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi, tuollaisilla tuloilla muuttaisin heti hienompaan asuntoon ja hankkisin auton. Nykyisin porskutan alle kahden tonnin netolla. Olisi ihanaa jos olisi enemmän 'pelimerkkejä',  nyt kun pitää tosissaan suunnitella ja kitkuttaa että ikinä pääsen edes lähemmäksi unelmiani. Haluan siis kaksikerroksisen talon, saunan ja puutarhan.

3000 netolla ei kyllä tuollaista saa ainakaan Helsingistä

Vierailija
50/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin herroiksi.

Vierailija
51/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran menee viihteeseen kuussa, puolet aineisiin, puolet naisiin.

Vierailija
52/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 3000 e nettona?

Huh pärjäisin aivan loistavasti. Ja olisin siitä kyllä todella onnellinen.

Vierailija
53/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa netto yhteensä olla noin 8000 €/kk. Ei tuolla pk-seudulla mitenkään leveilemään pääse, perushyvää elämää kahden hemmotellun lapsen kanssa.