Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulisitko toimeen 3 000 e/kk nettotuloilla?

Vierailija
19.04.2021 |

?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäsin, tosin olisin lähellä nälkäkuolenaa

Vierailija
22/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tuolla tule toimeen, niin silloin on pahoja taloudenhallintaongelmia. Hyvää keskitasoa 3000 e, suuri osa suomalaisia tulee toimeen paljon vähemmällä. Suomen yleisin palkka on 2500-2600e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on  n. 3000 bruttotulot ja saan säästöön tonnin kuussa. Ihan hyvin siis :) Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

Sun ei ilmeisesti tarvitse lyhennellä asuntolainoja ja maksaa vastikkeita.

Kuten sanoin: ei ne suuret tulot, vaan pienet menot ;)

Vierailija
24/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettotulot on tota luokkaa ja etenkin nykyään kun on kumppani jakamassa arkea ja kuluja, tulen sillä hyvin toimeen. Säästöönkin jää rahulia.

Vierailija
25/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, olemme pariskunta, jolla nettotulot noin 12.000 e/kk. Mun omat nettotulot on vähän vajaa viisi tuhatta. Menot on sovitettu tulojen mukaan. Toki säästämme ja sijoitamme, mutta emme tulisi toimeen kolmen tuhannen nettotuloilla.

Vierailija
26/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule toimeen. Mulla ja miehelläni on netto n. 3000/hlö ja tiukkaa tekee joka kuukausi.

Mihin teillä kuluu rahat ? 7 lasta, kolme karhunkokoista koiraa, 4 autoa ja 400 neliön öljylämmitteinen velkainen omakotitalo ja kalliit harrastukset kaikilla ?

Vierailija
27/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tulisin.

3 lasta vielä kotona, eikä puolisolla kuin pätkätyötä.

Vierailija
28/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jäisi paljon säästöönkin. Vuoden olen ollut työtön, niin oppinut elämään niukemmin. En oikeastaan edes tiedä mihin laittaisin kuukaudessa noin paljon rahaa.

Vierailija
29/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään, olemme pariskunta, jolla nettotulot noin 12.000 e/kk. Mun omat nettotulot on vähän vajaa viisi tuhatta. Menot on sovitettu tulojen mukaan. Toki säästämme ja sijoitamme, mutta emme tulisi toimeen kolmen tuhannen nettotuloilla.

Mihin saatte noin paljon kulumaan ? Tuo on aina ihmetyttänyt minua kun minulla on verokalenterissa keikkuvia tuttuja, joiden elämäntyylistä ei mitenkään huomaa, että tulot ylittävät tavallisen keskituloisen tulot, enkä ole kehdannut kysyä, että mihin he oikein rahansa törsäävät.

Vierailija
30/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tuolla tule toimeen, niin silloin on pahoja taloudenhallintaongelmia. Hyvää keskitasoa 3000 e, suuri osa suomalaisia tulee toimeen paljon vähemmällä. Suomen yleisin palkka on 2500-2600e.

Ei tarvite olla taloudenhallintaongelmia, mutta yksinhuoltajana pääkaupunkiseudulla, tuolla nettotulolla (sisältäen lapsilisät ja jne tulonsiirrot) ei kyllä mitään juhlaa vietetä jos on useampi lapsi.

Vierailija
31/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viiden tonnin nettotulot, mutta tulisin kyllä toimeen myös kolmen tonnin nettotuloilla. 

En oikeastaan kuluta yhtikästä mihinkään, muuta kuin maksan asuntolainaa ja säästän. 

Vierailija
32/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin saatte noin paljon kulumaan ? Tuo on aina ihmetyttänyt minua kun minulla on verokalenterissa keikkuvia tuttuja, joiden elämäntyylistä ei mitenkään huomaa, että tulot ylittävät tavallisen keskituloisen tulot, enkä ole kehdannut kysyä, että mihin he oikein rahansa törsäävät.

Jos ei törsää vaan säästää ja sijoittaa?

Vierailija
33/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tulen toimeen, jää yli tonni säästöön joka kuukausi. Asiaa toki helpottaa se, että mulla on jo oma velaton ok-talo ja alle vuoden vanha kokonaan maksettu täyssähköauto jossa on minimaaliset kulut.

Vierailija
34/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulisi toimeen vaan jäisin eläkkeelle. Kolmetonnia käteen niin toimi jäisi nuoremmille.

Vierailija
35/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pystyy elämään ihan kohtalaista elämää ja jää jopa vähän säästöön ilman kituuttamista.

Vierailija
36/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot 1200 kuussa, joten 3000 kuussa elettäis herroiksi

Vierailija
37/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi harrastehevosta vierastallissa, paljon muita eläimiä. 540 neliön omakotitalo, mökki saaristossa ja purjevene. Kolme autoa, joista yksi iso maasturi hevoskärryä varten jne. jne.

Kerroinhan, että menot on isot, kun tulojakin on. Toki meillä jää paljon sijoitettavaksikin, mutta 3.000 ei tultaisi toimeen.

Vierailija
38/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tulisin! Mun nettoeläke tällä hetkellä 1550e

Vierailija
39/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivooja ja verojen jälkeen tilille jää about 1100e.

Maksan puolet vuokrasta joka on alle 300, laskuihin 50.. Säästöön yritän pistää 100e kuussa.

Vähän masentaa et jollain on pistää säästöön tonni kuussa kun mulla siihen menee 10kk. Mut ei saa vertailla, muuten kohta loppuu töissäkäynti :D

Vierailija
40/53 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettotulot on 1550€. Ja näillä saan omakotitalon, lapset, koiran ja auton. Eikä ole rikas puoliso, hänen nettotulot 1800-2200€/kk.