Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-kuisen vauvan päänkannattelu

15.08.2006 |

Meillä on just 3-kuinen tyttövauva, joka ei vielä kannattele itse päätään jos käsistä nostaa. Pää jää ihan roikkumaan rentona. Isommat sisarukset on kyllä tässä iässä jo nostaneet pään itse...

Mites muitten vauvat, osaako kaikki tuon taidon jo 3-kuisena? Pitäiskö alkaa huolestumaan? Masullaan ollessa jaksaa pitää päätä tosi hyvin pystyssä, samoin pystyasennossa sylissä. Tuo selältään nouseminen on siis ainoa " ongelma" .

Voiskohan osa syynä olla tytön isokokoisuus ja pulleus ( 3kk yli 8kg ja 65cm)? Yleensähän vähän hoikemmat vauvat taitaa olla jäntevämpiä?

Onkos kellä kokemuksia vähän " lötkömmistä" vauvoista =)?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmeri-81:n lääkäri oli antanut hyvät ohjeet.

Viidennellä kerralla meidän poika alkoi itse nostamaan päätään!

Harmi, ettei oma lääkärimme osannut neuvoa, mutta onneksi näin Elmeri-81:n viestin! :D

Iluvatar-76 + Miro 3½kk

Vierailija
2/6 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin se ilmeisesti auttoi,kun tänään oli sairaalassa pienipainosuus tarkastus ja lääkäri kehui,kuinka napakan ja vahvan oloinen tyttö on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

ikää on viikko vaille 3kk ja ihan samanlainen tilanne kuin teillä kuvauksesi perusteella. Jos käsistä nostaa selinmakuullaan ollessa, niin pää roikkuu ihan hervottomasti perässä. En ole itse huolestunut asiasta, eiköhän lapset vaan kehity eri tahtiin. Meillä poika tuntuu keskittyvän jutteluun ja syömiseen;) eikä ole kovin kiinnostunut atleettistista asioista. Myös meidän vauva on aika tuhti poika.

Kamu

Vierailija
4/6 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... meillä poika jo yli 3kk, mutta ei kannattele päätään makuulta nostettaessa, muuten kylläkin.

Lääkäri sanoi ettei kannata huolestua, et katsotaan sit 4 kk iässä uudelleen, joten kait yksilöllistä tämäkin.

Meidän poju on 62,5cm pitkä ja painaa 6,3kg.

Vierailija
5/6 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvolalääkäri hosui kans 3kk tarkastuksessa samasta asiasta, ettei pää nouse kun käsistä nostaa ja lähetti fysioterapeutille. Yksityinen lastenlääkäri taas tuumasi, että jäntevä poika ja nostaa päänsä kunhan vähän kasvaa. No, pää nousi, kun poika oli noin 3 ½ kk, eli pari viikkoa myöhemmin. Tuo on niin yksilöllistä.

Vierailija
6/6 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin ota päätä mukaan istumaan noustessa. Neuvolan lääkäri sanoi,että jos ei tilanne ole seuraavaan neuvola kertaan mennessä parantunut,niin annetaan lähete fysioterapeutille lihasheikkouden takia...Käski myös jumppaamaan,eli useita kertoja päivässä vedetään istuma asentoon ja pidetään pieniä hetkiä mahallaa lattialla vauvan viihtyvyyden mukaan.

Muuten meilläkin tyttö pitää topakasti päätä pystyssä ja mahallaanki " kekottaa" oikein hyvin. Tyttö on n.60 cm pitkä ja n. 5,5 kg (syntynyt pienipainoisena ja tavoitellaan kovaa vauhtia normaalia painokäyrää =).)