kestääkä Marimekko-paita muita enemmän?
Ostin ihan noviisina pojalleni (4,5v) marimekon perusraitapaidan ja sukat tulivat kaupan päälle. Odotan nyt mielenkiinnolla, että kestääkö pesut ja käytön paremmin kuin esim.halpahalli-merkit. Hinta on kuitenkin aikas suolainen siitä kankaanpalasta. Toki jos on selvästi parempi niin sitten hintakin ok. Kuinka muilla raitapaidoilla on kokemuksia aiheesta kertynyt?
Kommentit (7)
mutta normaalihinnalla en raaski ostaa. Ostan vain tarjouksista tai kirppikseltä, josta olen saanut monta hyvää raitapaitaa hintaan 4-10e/kpl.
Heti alettiin käyttämään hihoja kääntämällä ja viikko sitten pistin pieneksi käyneiden vaatteiden kasaan. Paljon on pidetty ja pesty, eikä ole mennyt miksikään. Kyllä " uskaltaa" laittaa pikkukakkosen päälle jos joskus sellainen on, niin hyväkuntoisena on säilynyt.
Suosittelen
kyllähän niistä saa pesun jälkeen saumat oikoa. Välillä kiertää paljonkin. Mutta kun viitsii muotoilla ennen ripustamista, niin pysyvät hyvinä. Pesunukkaa ei ole tullut, vaikka kovassa käytössä paidat ja bodyt on olleet. Ja 60 asteessa meillä on aina pesty.
Pesuohjeen mukaisessa pesussa kestää hyvin, eikä tosiaan nukkaannu. Kantapään kautta olen katsonut pesuohjetta, jossa sanotaan ettei saa laittaa kuivausrumpuun.
tykkään marimekon paidoista, itsellänikin muutama 20kpl :-)
joten lapsillakin muutama löytyy :-) Muutamia olen joutunutkorjaamaan kun silmä karannut ja kanttaus sauma auennut kaulasta mutta värit pysyneet ja kuopus käyttänyt ja sen jälkeen olen sukat ja paidan myynyt 5e eteenpäin.
juuri myin 6 90cm paitaa pois
Mielestäni ovat erinomaisia, tosin maanantaikappaleitakin löytyy. Itselleni olen ostanut ehkä paidan vuodessa 15 vuoden ajan, ja ovat todella olleet kovassa käytössä: jatkuvasti on pesukone pyörittänyt. Myös lapsilla on tasaraitapaitoja useampiakin kappaleita.Saumat kiertävät hiukan, mutta paidat eivät ole koskaan kulahtaneet tai lyhentyneet ja leventyneet. Värit pysyvät kirkkaina. Tämä vain, jos pesee ohjeen mukaisesti. Olen esim. pessyt tummasävyistä paitaa neljässä kympissä ja valkaisuainetta sisältävällä pesuaineella, ajan myötä tämä näkyy.
Olen huomannut, että paita kestää jatkuvassa käytössä 3 - 4 vuotta. Mulla todella ovat kovassa käytössä, kun ovat koti - ja vapaa-ajan asuina ykkösiä. Jos väriin sattuu aikaisemmin kyllästymään, paidat saa myytyä kohtuu hintaan.
Mutta hyvinä ovat raitapaidat kestäneet pesusta toiseen, muoto pysyy eikä nyppyjä ole tullut. Kirppariltakin olen ostanut hyväkuntoisia. Uskoisin, että näistä voit sitten itse pyytää käytetynä hitusen enemmän kuin monista muista merkeistä. Halpojahan nuo eivät ole, mutta toisaalta ihan kohtuuhintaisia verrattuina moniin kalliisiin merkkeihin.