Ärsyttävin mainos
Mikä on mielestäsi ärsyttävin mainos? Minä vihaan Redbull mainosta jossa kaksi antilooppia kohtaa leijonan ja toinen kommentoi että et millään voi olla nopeampi kuin leijona ja toinen antilooppi vastaa että mun ei tarvi olla nopeampi kuin leijona, ainoastaan nopeampi kuin SÄ. Mainoksen sanoma ilmeisesti on että Redbull sopii hyvin itsekkäille k-päille.
Kommentit (12837)
Vierailija kirjoitti:
Hyvänkin aatteen jatkuva pakkotyrkytys voi olla ärsyttävää.
Tätä/kään ei moni näemmä osaa tajuta.
Monelle on aivan yhdentekevää minkä värisiä ihmisiä mainos sisältää. Tätäkään ei moni tajua
S-Marketin ja Taneli Mäkelän takia siirsimme ruokaostoksemme Cittariin, yli 1000 euroa kuussa.
Miten voikin olla noin ärsyttävä...
Fazerin jäätelömainos sai minut vihaamaan mustia, tämä oli ilmeisesti tekijän tarkoituskin.
BAANA-mainos. Auto meni,rahat tuli.
Äärettömän huono käsikirjoitus, taimaus, näytteleminen, idea tässä mainoksessa.
Miltäs se teidän kesä maistuu?
Tämä ei ole veriripuli, tämä on pikku-Väinön ensimmäinen haavainen koliitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazer jäätelöt missä töykeä musta mies ei edes kysy, olisiko joku muukin halunnut samaa jäätelöä, vaan hän ryövää altaasta kaiken.
Enemmän kyllä ärsyttää ne nuoret mitkä notkuu siinä altaalla miettimässä mitä sitä ottaisi niin että toiset ei pääse ottamaan jäätelöä. Niitä jätskejä on pakastin täynnä, tuskin ne oli viimeiset. Ja en kyllä itsekään kysyisi saanko ottaa tästä tämän jäätelön vai olisitko sinä halunnut, jos se on viimeinen tietynmakuinen jäätelö ja vein viimeisen niin olisitte ottanut sen ettekä vain odottanut.
Eilen oli juustohyllyllä papparainen kärryineen edessä sen tuotteen kohdalla jonka halusin. Sanoin vain, että anteeksi nappaan tuon tuosta. Eipä ärsyttänyt.
Joskus mahtuu hieman kiilaamaankin vastaavissa tapauksissa eikä tarvitse edes sanoa mitään.
Välillä tyydyn odottelemaan, että toinen saa valittua. Kyllä sitä itsekin joskus miettii, että mitä ottaa. Hyvä asenne on todeta, että mikäs tässä ja vain köyhillä on kiire. Eipä ärsytä liikenteessäkään kenenkään hidastelut.
Suosittelen sinulle ottamaan kopin omista vinkeistäni havitsemiesi nuorien kohdalla. Niillä nuorilla on yleensä paremmat tavat kuin vanhemmilla, joten usein vastaavat anteeksi yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazer jäätelöt missä töykeä musta mies ei edes kysy, olisiko joku muukin halunnut samaa jäätelöä, vaan hän ryövää altaasta kaiken.
Enemmän kyllä ärsyttää ne nuoret mitkä notkuu siinä altaalla miettimässä mitä sitä ottaisi niin että toiset ei pääse ottamaan jäätelöä. Niitä jätskejä on pakastin täynnä, tuskin ne oli viimeiset. Ja en kyllä itsekään kysyisi saanko ottaa tästä tämän jäätelön vai olisitko sinä halunnut, jos se on viimeinen tietynmakuinen jäätelö ja vein viimeisen niin olisitte ottanut sen ettekä vain odottanut.
Eilen oli juustohyllyllä papparainen kärryineen edessä sen tuotteen kohdalla jonka halusin. Sanoin vain, että anteeksi nappaan tuon tuosta. Eipä ärsyttänyt.
Joskus mahtuu hieman kiilaamaankin vastaavissa tapauksissa eikä tarvits
Itse lopetin lähiK-SM:ssa käymisen, kun tuossa vähän ennen juhannusta olin tulossa nurkan takaa kärryineni ja olisin mahtunut hyllyttävän myyjän selän takaa ohi, tosin tarkoitukseni oli vielä ottaa siitä samaisesta hyllytettävästä hyllystä tavaraa, mutta olisin saanut sen myyjän vasemmalta puolelta kätevästi, paitsi että juuri sillä hetkellä siihen eteen tuli ilmeisesti kauppias itse, kun tuli juttelemaan myyjän kanssa juhannuksen työvuoroista. Ja näki hyvin että olin sieltä tulossa, mutta silti polvistui myyjän viereen keskustelemaan eikä aikomustakaan väistää. Mietin siinä pitkät tovit yrittäen saada katsekontaktia kauppiaaseen, joka selvästi sitä vältteli. Oli kyllä kiusaantuneen näköinen kun olin siinä, mutta kun mietin että voinko sanoa, että anteeksi menisin tästä, mutta tarvitsisin tavaraa tuolta vai voinko ylipäätään keskeyttää heidän keskustelunsa ja miksi helkutissa tuo tyyppi ei väistä vaikka näkee minut. Sitten kun vihdoin pääsin siitä ja pyysin myyjältä tarvitsemani tavaran, niin sekin ojennettiin hyvin tylysti. Sellaista asiakaspalvelua.
Mutta tuossa jäätelökeississä ei näy se, onko musta mies pyytänyt että anteeksi pääsenkö tähän ja vielä, että tyhjensikö altaan. Mutta tätä jäätelökeissiä ei edes käsiteltäisi täällä, jos kyseessä olisi ollut valkoinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus mahtuu hieman
En ottanut kantaa itse mainokseen tai mustiin miehiin vaan siihen miten kaupassa kannattaa toimia. Tuossa sinun kuvailemassa tilamteessa olisin ennemmin heti pyytänyt tilaa ottaa tuotteen. Ei se toinen ihminen välttämättä heti ymmärrä kaikkia toisten aikeita.
Missä intiaanit mainoksissa?
Sitä ihmettelen, kun uncle ben poistettiin mutta mummon muusin mummo saa näkyä. Eikö jotkut pidä loukkaavana, että uncle ben poistettiin vain, koska hän oli musta? Itse ihmettelisin mummun muusin mummon poistamista valkoihoisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä tosissaan ihmetyttää tummaihoisten paljous mainoksissa. Rasisti en ole, mutta voin sanoa, että alkanut ärsyttää!
Rasisti en ole ja samaan hengenvetoon ilmoittautuu sellaiseksi. Jep!
Siinä ei ole mitään rassistista että haluaa nähdä oman maansa mainoksissa omaa väkeänsä(näin se on esim aasian maissa, afrikan maassa tehtiin oikein laki ettei vaaleaihoisia saa käyttää mainoksissa) Joka tästä nillittää kannattaa vähemmistökansojen poistamista joka onkin jo vähän vakavampaa rassismia. Suomalaisilla on oikeus näkyä edes omassa maassansa. Eikö vain, swedut?
Siinä ei ole mitään rassistista että haluaa nähdä oman maansa mainoksissa omaa väkeänsä(näin se on esim aasian maissa, afrikan maassa tehtiin oikein laki ettei vaaleaihoisia saa käyttää mainoksissa) Joka tästä nillittää kannattaa vähemmistökansojen poistamista joka onkin jo vähän vakavampaa rassismia. Suomalaisilla on oikeus näkyä edes omassa maassansa. Eikö vain, swedut?
En tiedä mitä sweduilla on asian kanssa tekemistä, mutta tosiaan rotujen inklusiivisuus on mennyt vähän yli sen pelossa että joku tuntisi olevansa jäänyt ulkopuolelle jos saman väristä ei esiinny joka mainoksessa.
Ulkomaisiin mainoksiin ei tietenkään voi vaikuttaa mutta katselin erään suomalaisen mainostoimiston casting-ilmoitusta joissa oli esimerkkikuvia halutuista ihonväreistä mainoksiin.
Ei liene yllätys että yksikään henkilö esillä olleissa kuvissa ei ollut valkoihoinen.
Onko suomalainen inklusiivisuus sitä, että vain värillinen on ok?
Melkein joka mainokseen on nykyään tukittu joku laku, tillisilmä tai karvakäsi.
Tod,ärsyttävää!
T.Sonja
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, kun uncle ben poistettiin mutta mummon muusin mummo saa näkyä. Eikö jotkut pidä loukkaavana, että uncle ben poistettiin vain, koska hän oli musta? Itse ihmettelisin mummun muusin mummon poistamista valkoihoisuuden takia.
Olet tehnyt läksysi huonosti, ei Uncle Beniä sen takia poistettu, vaan koska se liitetään orjuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli juustohyllyllä papparainen kärryineen edessä sen tuotteen kohdalla jonka halusin. Sanoin vain, että anteeksi nappaan tuon tuosta
Ei toki, muuten vain jäin seisomaan paikkaan mistä ei päässyt eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt läksysi huonosti, ei Uncle Beniä sen takia poistettu, vaan koska se liitetään orjuuteen.
Mitäs liittivät. Itse liitin sen siihen, että tämä musta oli noussut orjuudesta ja päässyt kenties arvostetuimman riisibrändin pakettiin.
Oikeasti kyseisen kasvon tarina on hieman epäselvä mutta päälanka oli ollut se, että oli tunnettu laadustaan riisin tuottajana.
Mainoskasvo poistettiin äkkiä George Floydin jälkeen enkä ymmärrä kuka on tehnyt läksyjä huonosti ja yhdistänyt tämän orjuuteen.
Ärsyttävän ihana...Ann ann annn Anteroooo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs liittivät. Itse liitin sen siihen, että tämä musta oli noussut orjuudesta ja päässyt kenties arvostetuimman riisibrändin pakettiin.
Oikeasti kyseisen kasvon tarina on hieman epäselvä mutta päälanka oli ollut se, että oli tunnettu laadustaan riisin tuottajana.
Mainoskasvo poistettiin äkkiä George Floydin jälkeen enkä ymmärrä kuka on tehnyt läksyjä huonosti ja yhdis
Uncle Ben oli orjia halveksiva nimitys. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainoskasvo poistettiin äkkiä George Floydin jälkeen enkä
Sittenhän olisi voinut nimen vaihtaa ja jättää kasvot? Onko mummon muusi mummoja halveksiva nimitys?
Hyvänkin aatteen jatkuva pakkotyrkytys voi olla ärsyttävää.
Tätä/kään ei moni näemmä osaa tajuta.