Hei! Mita mukavuusleikkauksia teille on tehty? Minulta on mukavuussyista leikattu luomia ja parit suonikohjut. Myos viisaudenhampaat on leikattu. Halusin ihan itse etta ne leikataa
varmuuden vuoksi mukavuussyistä. Vaihtoehtona olisi ollut odottaa vielä muutama vuosi.
Isältäni on mukavuussyistä leikattu sydän. Pidentää elämäänsä todennäköisesti parilla vuodella. Haluaa elää ihan mukavuussyistä. Tykkää niin kovasti tästä elämästä.
Kommentit (13)
Nenän välilevy oli vinossa siten, etten pystynyt hengittämään kuin suun kautta.
Olisihan sitä niinkin pystynyt elämään, mutta mukavampi kun ei tarvitse koko ajan suu auki kulkea ja pystyy hengittämään myös nenän kautta.
varmastikin ihan mukavuussyistä tehdystä leikkauksesta.
Varmaan oisin sen voinu synnyttää alakauttakin, vaikka perätilassa oli. Joten mukavuussyistä taidettiin tämä leikkaus tehdä.:D
Myös mukavuussyistä leikattu kasvain sormesta, ei ollut pahanlaatuinen joten olisi saanut siinä olla mutta haittasi melkosesti arkihommia.
Oliko iso juttu, särkikö pitkään jälkeenpäin, näkyikö päällepäin mitään jälkeenpäin?
Olen mukavuussyistä tietenkin menossa ensi viikolla tähän leikkaukseen, koska mulla on myös nenän väliseinä niin vino, että ilmatiet ovat niin ahtaat että kylmä ilma, pienikin nuha tai flunssa tukkii nenän, poskiontelot ja aiheuttaa tulehduksia. Mukavuusjuttu tietenkin, silkkaa laiskuttahan se on kun kuitenkin pystyn hengittämään lähes normaalisti n. kuukauden keväällä ja syksyllä. :-)
Vierailija:
Nenän välilevy oli vinossa siten, etten pystynyt hengittämään kuin suun kautta.Olisihan sitä niinkin pystynyt elämään, mutta mukavampi kun ei tarvitse koko ajan suu auki kulkea ja pystyy hengittämään myös nenän kautta.
Kummallakin kerralla kiireellisesti pahan raskausmyrkytyksen takia, mukavuussyitähän nämä ovat lähinnä miehelle ja lapsille, lähinnä varmaan ajattelivat että heillä olisi mukavempaa kun perheessä olisi äitikin.
Vierailija:
Oliko iso juttu, särkikö pitkään jälkeenpäin, näkyikö päällepäin mitään jälkeenpäin?
Itse leikkaus ei tainnut olla iso juttu, mutta ainahan leikkaukset ja nukutukset ainakin minua pelottavat - vaikka ei varsinaista syytä olekaan.
Päällepäin ei näkynyt mitään kummallisempaa (ei mustelmia tms, paitsi että nenä oli tietenkin turvoksissa jonkin aikaa. Jotkut tupot laittoivat nenään pitääkseen luut/rustot paikoillaan kunnes ne luutuivat uudelleen (eli viikko pari niitä pidettiin ja sitten jälkitarkastuksessa poistettiin) Asiaan tietenkin saattaa vaikuttaa se miten nenän välilevy on vinossa ja mistä kohtaa sitä joudutaan rusikoimaan uuteen uskoon.
Lääkärillä oli hauskaa, kun ennen leikkausta kysyin muuttuuko nenän ulkomuoto leikkauksen myötä. Huonosti aseteltu kysymykseni ilmeisesti antoi kuvan, että olisin toivonut " kauneusleikkausta" samalla kertaa :o) ja minä kun vain pelkäsin, että ylväästä ja uljaasta klyyvaristani olisi leikkausen jälkeen jäljellä vain pieni nirppanokka :oD
Mitään kummallisempia särkyjäkään en muista, särkylääkereseptin tietenkin sain mukaani. Yhden yön leikkausen jälkeen taisin joutua sairaalassa olemaan.
Sinällään kyllä leikkaus oli ehdottoman kannatta juttu, on tosi ihanaa kun kerrankin sai riittävästi ilmaa vedettyä keuhkoihin myös nenän kautta.
nenästä sellainen ihana granulooma, joka aiheutti massiivisia nenäverenvuotoja raskausaikana. Mukavuussyistä kiltti kätilötäti leikkasi minulle myös epparin, vaikkei se kovin mukavalta tuntunutkaan.
Olisihan sitä ihan rauhassa voinut odotella ja katsoa vasta myöhemmmin oliko sen muutos hyvän- vai pahanlaatuinen.
Vierailija:
Itse leikkaus ei tainnut olla iso juttu, mutta ainahan leikkaukset ja nukutukset ainakin minua pelottavat - vaikka ei varsinaista syytä olekaan.Päällepäin ei näkynyt mitään kummallisempaa (ei mustelmia tms, paitsi että nenä oli tietenkin turvoksissa jonkin aikaa. Jotkut tupot laittoivat nenään pitääkseen luut/rustot paikoillaan kunnes ne luutuivat uudelleen (eli viikko pari niitä pidettiin ja sitten jälkitarkastuksessa poistettiin) Asiaan tietenkin saattaa vaikuttaa se miten nenän välilevy on vinossa ja mistä kohtaa sitä joudutaan rusikoimaan uuteen uskoon.
Lääkärillä oli hauskaa, kun ennen leikkausta kysyin muuttuuko nenän ulkomuoto leikkauksen myötä. Huonosti aseteltu kysymykseni ilmeisesti antoi kuvan, että olisin toivonut " kauneusleikkausta" samalla kertaa :o) ja minä kun vain pelkäsin, että ylväästä ja uljaasta klyyvaristani olisi leikkausen jälkeen jäljellä vain pieni nirppanokka :oD
Mitään kummallisempia särkyjäkään en muista, särkylääkereseptin tietenkin sain mukaani. Yhden yön leikkausen jälkeen taisin joutua sairaalassa olemaan.
Sinällään kyllä leikkaus oli ehdottoman kannatta juttu, on tosi ihanaa kun kerrankin sai riittävästi ilmaa vedettyä keuhkoihin myös nenän kautta.
Mulle tehdään tuo leikkaus polikliinisesti, eli jos kaikki menee normaalisti niin pääsen samana päivänä kotiin. Toki jännittää, kun koskaan en ole ollut nukutettuna...
Mistä syistä sulla oli vino nenärusto, ihan synnynnäinen juttu vai tapaturma tms.? Mulla eivät oikein tiedä.
Näkyvätkö ne tupot nenässä kovin paljon päällepäin? Mulla olisi nimittäin yhdet ristiäiset seuraavana päivänä, mietin että kehtaako sitä mennä " nenä paketissa."
Vierailija:
Itse leikkaus ei tainnut olla iso juttu, mutta ainahan leikkaukset ja nukutukset ainakin minua pelottavat - vaikka ei varsinaista syytä olekaan.
Päällepäin ei näkynyt mitään kummallisempaa (ei mustelmia tms, paitsi että nenä oli tietenkin turvoksissa jonkin aikaa. Jotkut tupot laittoivat nenään pitääkseen luut/rustot paikoillaan kunnes ne luutuivat uudelleen (eli viikko pari niitä pidettiin ja sitten jälkitarkastuksessa poistettiin) Asiaan tietenkin saattaa vaikuttaa se miten nenän välilevy on vinossa ja mistä kohtaa sitä joudutaan rusikoimaan uuteen uskoon.
Elämässäni on kerran tullut verta nenästä - silloin kun lapsena sotkeennuin koiran pitkään talutushihnaan ja kaaduin suoraan nenälleni. Eli saattaa olla että on mennyt silloin. Ei kuitenkaan tietoa oliko rusto sitä ennen paikoillaan vai ei, tuosta tapaturmasta leikkaukseen kului aikaa noin 25 vuotta...
Mulla on tunne, että seuraavana päivänä ei kyllä ihan ole juhlakunnossa - nenä on paketissa turvonneena (eli muistaakseni ne tupot jotenkin teipeillä kiinni sierainten alta) - ja saattoi olla jotakin verijälkiä ihossa. Eikä ihan heti tehnyt mieli lähteä niitä putsaamaankaan ja nenään koskemaan. Nenä oli kosketusarka vielä viikkoja - ellei kuukausia leikkauksen jälkeen.
Vierailija:
Näkyvätkö ne tupot nenässä kovin paljon päällepäin? Mulla olisi nimittäin yhdet ristiäiset seuraavana päivänä, mietin että kehtaako sitä mennä " nenä paketissa."
Näin on paljon mukavampaa kävellä rantsussa kesällä, kun on kunnon rinnat ;) Ja vaatteetkin istuu päällä huomattavasti mukavammin..