Uskomattoman nolo juttu tapahtui työhaastattelussa!!! =/
Menin siis haastatteluun mukanani työtodistukset sekä opiskelutodistukset... kyse on ihan " tavallisesta" työstä, ei mikään huippuvirka tms.
Noh, haastattelija alkoi selaamaan papereitani ja puheli siinä samalla työpaikasta niitä ja näitä.. Sitten katsoi erästä työtodistusta jossa lukee irtisanomisen syynä " henkilökohtainen" ja kysyi miksi siinä lukee niin..... häh, en mä tiennyt mitä ihmeellistä siinä nyt on ja vastasin vaan että luulen sen tarkoittavan sitä että itse olen irtisanonut itseni kyseisestä paikasta. Haastattelija sanoi, että jos työtodistuksessa lukee noin, se tarkoittaa yleensä sitä että työnantaja on irtisanonut sopimuksen sen takia että työntekijä on jäänyt kiinni jostain rikkeestä tms. että sopimus on purettu heti samantien ilman irtisanomisaikaa!! Uskomatonta, että en tiennyt tällaisesta asiasta aikaisemmin vaikka tuon todistuksen kirjoittamisesta on jo 6,6v!!!! =O Ja itse todellakin irtisanoin itseni ja olin irtisanomisajan normaalisti. Eikä kyse ollut todellakaan mistään rikkeestä!!! Arvatkaa vaan oliko noloa..... Haastattelija sitten sanoi, että jospa todistuksen kirjoittanut henkilö ei tiennyt tätä asiaa... ja sitten kun ajattelin niin todella kyseessä oli sellainen henkilö joka ei varmaan ollut montaa työtodistusta elämänsä aikana kirjoittanut!
Kaikesta huolimatta tuntuu, että mulla silti olisi ihan hyvät mahdollisuudet tuohon työhön....
Mutta koskaan en varmaan kyllä kehtaa tuota todistusta enää kellekään haastattelijalle näyttää!! Meni sekin vuoden työ hukkaan käytännössä! =( Vieläkin olen ihan ihmeissäni asiasta.....
Kommentit (5)
vuoden päästä pitää pystyä todistus työsuhteesta toimittamaan, oliko lie ihan laissa säädetty.
Enpä minäkään tuosta olisi tiennyt.
Ihanko tosiaan tuo meinaa ulkopuolisen silmissä jotain ' rikettä' muka?
näin pitäisi kuulema oikeasti lukea!! en ole koskaan ajatellut että olisi jotain vikaa tuossa.... =(
-ap
mikäli työsuhteen päättymisestä on alle 10 vuotta.