Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~o~~HELMInauha tiistaina~~o~~

15.08.2006 |

Uusi päivä, uudet kujeet!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin minä oon aamuvirkkuna. No kyllä kai ku jänskättää se tytön kouluun meno niin etten unta meinannu saada ja ku vihdoin nukahin näin kaikenlaisia painajaisia ja heräilin jatkuvasti.. Kauhia sentää.

Omaa kouluun- ja opiskeluunmenoa en jännäny läheskää näi paljo. Kyllä tää äitiys on ihanata.. =) Täytyypä muuten muistaa varata nenäliinoja taskuun.. :' )

[b]mammutti[/b], jaxamista sulle, ei o mukava tilanne siä. Mutt kovasti uskon ett [b]vili[/b]llä on kaikki kunnossa. *halaus*

[b]Loviisa[/b], mä kans uskon (haluun uskoo) etten o ainoo tunteet pinnassa oleva äiti siä koulun pihalla. Ja jos oon ni mitä sitte. =) Oon muutenki tunteella elävä ihminen, ja tää raskaus on nostanu tunteet potenssiin miljuuna.

Meillä nää lapset on ollu kotihoidossa joten ei tarvi miettiä sitä asiaa sen kummemmin. Eipä se mullakaan järin kummonen tukiverkko o, esim. anoppi on hoitanu lapsia viimex sillo ku lähin kuopusta tekemään (täyttää lokakuun lopulla 3), äitille taas viina on useimmiten tärkeempää kun nää muxut ja isä taas on nii vanha ja raihnanen ett siit ei lapsenvahix o. Onnex miehen sisko ottaa näit lapsukaisii sillon tällön luoxee ni saa lepuuttaa hermojaan. =) Mutt aika aikaasa kutaki, lapset on pieniä niin vähän aikaa..

Nyt on mentävä aamupalan laittoon ja herätettävä mieski tähän suureen päivään. Tuun varmaan uudemman kerran tänne vollottamaan jossain vaiheessa. [b]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja![/b]

Maaret(ti) & örppänä [color=red]♥[/color] (rv15+4/16+2)

Vierailija
2/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia helminauhalaisille!

Onnea ultrassakävijöille! Mukana taisi olla tuplaylläreitä :) Mukava että teitä on useampi.

Jotkut haikaili sitä esikoiset lähtevät kouluun/esikouluun. Itse tulin äsken aamulenkiltä ja vastaan tuli äiskiä ja iskiä jotka olivat saattelemassa pienokaisiaan ensimmäistä kertaa kouluun. Oli muuten aika hellyttävä näky. Ihan itsekin herkistyi... ja rupesi miettimään että miltähän se sitten tuntuu :O)

Harmi että jotkut vieläkin kärsivät pahasta olosta. Tsemppistä siihen! Itselläni paha olo loppui joskus 10vkolla - aamupahoinvointia lähinnä oli. Nyt on taas usein illalla kuvotus oloa eikä ruoka meinaa mennä alas ja oksu on lähellä. Eli pahoinvointi tuli vähän takaisin. Onko kellään käynyt näin? Ja että pahoinvointi tulee illasta?

Nyt taidan keitellä teetä ja aloittaa päivän kirjoitushommat. Vielä tämän kuun loppuun pitäisi ahertaa koneella ja sitten gradu on valmis jätettäväksi.

Hyvää päivää kaikille!

Junebug & toukkis tänään tasan 13rv! hiphei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ihan hassuissa tunnelmissa, ultra oli aamulla ja voi sitä ihanan kaunista näkyä! Siellä [color=red] ♥ [/color] Pikkuinen [color=red] ♥ [/color] viuhtoi hurjaa vauhtia ja kaikki oli hyvin. Niskaturvotusta oli normaali eli 1,3 ja sydän hakkasi kovaa vauhtia. Kätilö ihmetteli kun näkyi jo sydämen osat ja virtsarakko ym. Muutenkin ultran kuva oli selvästi parempi kuin pari vuotta sitten vaikka ultra tehtiin vatsan päältä. Laskettu aikakin aikaistui 5 päivällä. :)

Saatiin muutama hyvä kuva ja yksi ihan mainio missä Pikkuinen morjenstaa käsi pystyssä! [color=red] ♥ [/color]

Nyt vasta alan uskoa että

todellakin

meille tulee toinen lapsi ihanan esikoisen seuraksi!

Huh.. mitenköhän tästä saisi itsensä taas skarpattua työntekoon... no aloitetaanpa vaikka kommentoimalla eilistä pinoa... ;)

Ensinnäkin [b] Iciarille [/b] tuplaonnittelut! Kivaa että helmisten joukossa on niin monia tuplien odottajia, saatte varmasti paljon tukea ja juttuseuraa toisistanne! :)

[b] Heiduh, [/b] minä kärsin edelleen voimakkaasta iltapahoinvoinnista. Eikä loppua näy... Tämän päivän Hesarissa s. D1 on muuten juttua raskauspahoinvoinnista!

[b] SillySausage, [/b] tulisinhan minä sinne yhteisöön, mutta ei kuulu kutsua... Siksi huhuilinkin eilen sitä modea että onko se hakemus tullut perille vai ei... =/

Kivanvärisen huggan tilasit! ;)

Ja toivottasti [b] Medvellä [/b] on paljon iloisia kuulumisia tänään kerrottavana... bd!!! [b] Mammutille [/b] myös kovasti tsemppiä ja jaksuja! *hali*

Tsemppiä [b] Maaretille ym. joiden lapsoset aloittavat koulutien tänään! [/b] Muistan itsekin kun häpesin ekana päivän kun oma äiti pillitti koulunpihalla... Täytyy rehellisesti sanoa että nyt ymmärrän äitiä...;)

Eilisestä kyselystä.. Meillä myös esikoinen toivottavasti saa jatkaa omassa ihanassa hoitopaikassa vaikka vauva syntyy. Ajattelin 2-3 päivää viikossa vähän lyhennettynä. Perusteluita mm. se, että hoitopaikat on täällä kiven alla ja tämä on tosi hyvä paikka ja hoitajat ihania. Lisäksi kavereista on seuraa jo silloin, esikoinen on 3 kun vauva syntyy. Jos olen kotona pari vuotta niin sittenhän esikoinen pian jo kolkuttelee eskarin ovia... kääk!

No nyt töiden kimppuun!

MP & Pikkuinen rv 13+5 [color=red] ♥ [/color]

Vierailija
4/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana " ihana" toistuu tekstissä miljoona kertaa ja sydämiäkin riittää...Sorry!

t. MP, tänään vähän tohkeissaan... ;)

Vierailija
5/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tuota Maarettia! Ihan lukea noita juttuja - raporttia päivän kulusta odotellaan!

MamaPoohille paljon onnea ultrakuulumisista! Minä en osaa sanoa mikä tuossa sun yhteisöön pyrkimisessä tökkii - osaako joku sanoa tähän jotain viisasta?

Junebug - mulla ei ainakaan yhtään katso kelloa tämä pahoinvointi. Eikä päivää. Välillä menee monta päivää ihan hyvin, ja sit taas yhtäkkiä jostain tulee kammottava kuvotus. Eilen illalla kaupassa iski oikea kuvotuksen aalto - ihmiset haisi ja ruoat haisi. Lisäksi iski ilkeä päänsärky. Kumpikaan vaiva ei oo yön aikana häipyny mihinkään, ja tuskailen tässä kun pitää töihin lähteä. Yhyyyyyy.

Vaan ei auta itku markkinoilla. Töihin mars, oksupussin kanssa...

Makkara rv13+5

Vierailija
6/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne se pikkuneiti reippain askelin hyppeli koulun ovesta sisälle jonon viimisenä.. :' ) Sain itteni pidettyä kasassa siinä koulun pihalla, itkin aamupalapöydässä vissiin tarpeex (vähäx aikaa... ;)) Ei tarvinnu tytön hävetä äitiä. ;) Kohtahan sen tinttanan saa hakea kotio, pääsee " kuulustelemaan" päivän tapahtumat ja tekemiset. Saattaa olla ett sit taas parku tulee..

[b]MamaPooh[/b], onnittelut ilosista ultrakuulumisista/-näkymistä!

[color=green]---<--[/color][color=red]@[/color] Hieno juttu ett pikkusella kaikki ok!

Muitten ultrakuulumisia odotellessa..

Siitä yhteisö-hommasta, meän mode on kadonnu ku pieru Saharaan, en tiä pystyyx apumode hyväxymää hakemuxia. Six varmaa vastauxet kestää. Toivottavasti " pääjehulla" on kaik ok, sen verran pitkä aika ollu sillä hiljaiseloa ett alkaa hirvittää.. No, toivotaan parasta.

Voipi olla ett tuun viä illemmalla kertoilemaan koululaisen kuulumiset, ultrauutiset nyt käyn ainaki kattomassa. Nyt ei muuta ku [color=purple][b]päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja![/b][/color]

Maaret(ti) & örppänä [color=red]♥[/color] (jne.. =))

Vierailija
7/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipaha hassusti toi viesti..

Ei pitäs kikkailla liikaa.. =D

Vierailija
8/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ihan uutukaisia tällä palstalla, mutta ajattelimme liittyä iloiseen joukkoonne!:)

ELikäs alkuun voisin varmasti esitellä meidät.. Olen 21-vuotias 2-vuotiaan pojan (Jermu) äiti ja uusi tulokas on vatsassa, rv 15+3. Eli ihan helmikuun alussa on laskettuaika.:)

Jermu on tällä hetkellä päivähoidossa, vaikka itse olen työtön. Tai oikeastaan olen ollut vasta hetken työtön ja nyt vähän hölmö olo, että mitä pitäisi tehdä kun tosiaan raskaana eikä viitisisi mitään kovin pitkäaikaista aloittaa.. äitiysloman alkuun kuitenkin korkeintaan 5kk (hui! onpas se äkkiä edessä)

Mieheni työskentelee moottoripyöräliikkeessä ja omistaa maatilan, jonne meidän olisi tarkoitus muuttaa vielä ennen pienokaisen syntymää (toivottavasti pääsisimme jo ennen jouluakin);)

Raskaus on sujunut vaihtelevasti, todella pahaa pahoinvointia ollut koko kesän (tämä helle ei ole yhtään asiaa auttanut) ja nyt myös migreeni on taas nostamassa päätään..:( Jouduin tammikuussa lopettamaan hormonaalisen ehkäisyn, kun aiheutti migreeniä.. Päätimme silloin sitten alkaa lasta yrittämään kun ajankohta tuntui sopivalta ja ehkäisykin piti lopettaa. :)

Muuten raskaus sujunut hyvin, anemiakaan ei ole (vielä ainakaan) iskenyt niin kuin esikoista odottaessa..:)

Lapsen sukupuolesta ei ole vielä tietoa, mutta on kyllä vähän semmonen tyttöolo, ja vanhan kansan uskomusten mukaan kaikki merkit viittaavat tyttöön;) Olisi kyllä ihan tervetullutta vaihtelua kun yksi poika jo on, mutta toki poikakin on yhtä toivottu lapsi;)

Hupsista, tulipa tästä pitkä viesti pelkästään meidän kuulumisia kertoessa..!:)

Onnea ja menestystä toivotamme kaikille koulutiensä aloittaneille kuin myös heidän vanhemmilleen!:)

Ja tietenkin myös kaikille muillekin raskaudenjohdosta!:)

-frog2 ja rv15+3

Vierailija
9/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa siis kaikki ok, ihanaa!! ja ihan vastaa viikkoja, joten la pysyy 26.2 ja viikot nyt 12+1. Kaveri ensin nukku, ja vähän säikäytti äitiä kun ei liikkunu yhtään, mut sitten alotti kyllä kunnon jumpan! Voi toista kun oli sulonen!! Pienen pienet sormetkin erotti ihan hyvin kun heilui ja huitoi niin kovasti... On se vaan niin kummallista, olo on jotenkin ihan sekava, tuijottelen vaan noita ihmeellisiä kuvia jatkuvasti...

Ai niin, tervetuloa Frog2 porukkaan!

Loviisa rv 12+1

Vierailija
10/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra!!!!!

JES!!!!!

Siellä se meidän pikkuinen kellui!!!! Kaikki on kunnossa. Niskapoimu oli 1,4 ja kaikki muukin näytti olevan ok.

Esikoisesta en muista oikein ekasta ultrasta mitään, sellainen olo, että joku möykky siellä oli, en saanut oikein mitään selvää. Nyt oli toisin.

Nähtiin kaikki sormet, varpaat jne. Ja ihanaa, kun näimme kuinka pikkuinen oikein oikaisi jalkansa suoraksi, venytteli. Ihan tuli tippa linssiin , niin ihana näky se oli.

Laskettuaika siirtyi ja on nyt sitten virallisesti 23.2.07.

Seuraava ultra on heti lokakuun alussa.

En malttanut edes lukea teidän muiden viestejä, kun piti kiireellä päästä kertomaan omat ilouutiset, sori.

Kedelig joka on nyt ihan sekaisin rv viikoista, kun en muistanut neuvolakortista nyt sitten tsekata uutta tilannetta....kai se on jotain 12+3.....

Vierailija
11/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ollaan onnellisissa ultra tunnelmissa. Olipas tosi suloista nähdä kuinka pikku Helmi pyöri ja viuhtoi masussa. Meillekin vilkutteli välillä ja sitten imi peukaloa ;))) Tuli niin ihanan onnellinen olo. Minäkin ihmettelin kuinka ultran kuva oli tällä kertaa tosi tarkka. Oli kuulemma uusi laite, joten ehkä se vaikutti asiaan. Saas nähdä kuinka vilkas tästä uudesta kaverista tulee. Esikoisen ekassa ultrassa piti odottaa 40 min että poika suostui kääntymään. Tämä uusi tulokas taas pyöri ja hyöri ja potki ihan koko ajan :) Helmi oli koon perusteella rv13 joten neljä päivää olisi tullut lisää, mutta la:ta ei silti muutettu.

Tuiskuliina ja Helmi rv12+3 edelleen

Vierailija
12/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MamaPoohille, meilläpäin ei tueta hesaria.. :D (no joo, lähinnä vitsi) Mut kiitos neuvosta, tarvii men vaiks kirjastosta katteleen. :) Mulla hieman helpottanu, mut nukkua voisin sellaset 16 tuntia vuorokaudessa.. o_O

Frogille, tervetuloa joukkoon.

Kauheen malttamaton oon, tekis mieli käydä ostamas kaikki tavarat jo vauvalle, mut en uskalla vielä. Eikä taida olla kovin viisastakaan, kun on muuttokin vielä edessä ennen synnytystä.

Entä onko tietoa HYVISTÄ äitiysvaateliikkeistä? Katselin tossa googlella, ja aika huonosti oli tarjontaa.. ei oikein mun mieleisiä vaatteita ollut yhtään. :(

Hyvät päivän jatkot kaikille...

Vierailija
13/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b] Tuiskuliinalle, Loviisa78:lle ja MamaPoohille [/b].

Toivottavasti loputkin meistä tänään ultratuista tuo hyviä uutisia.

Tervetuloa uusille!!!

Mullakin on pahoinvointi suurinta juuri illasta. Välillä on poissa ja sitten taas tulee uudestaan.... viimeksi ei ollut tällaista.... joten jospa tyttö olisi tulossa....

jotain piti muutakin kommentoida, mutta arvaa muistanko enää.....

Hitsi.

*tauko*

Nyt tuli mieleen.

Meillä ultraaja sanoi, että heille on annettu ohje, että jos la muuttuu kolmella päivällä, niin se la on muutettava!!! Ja mulla se muuttui 4 päivää. Olen kyllä itse varma, että sitä ei olis tarvinnut muuttaa, mutta minkäs teet....

Nyt pääsee täyttelemään vakuutuspapereita vauvalle!!!

Ja päästään miettimään vauvalle tekonimeä!!!!!

Ja esikoinen on varmasti tosi iloinen, kun illalla kerron jymyuutiset!!!!

Kedelig 12+ jotain.....

Vierailija
14/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille, jotka ovat ihania ultrakuulumisia saaneet tänään!!!Ja uudelle helminauhalaiselle: tervetuloa joukkoon!

Mä odotan jo malttamattomana rakenneultraa,jonka varasin. Tuntuu, että raskaus rytmittyy aina neuvolakäyntien ja ultrien odotteluksi.

Mä olen ainakin ihan sekaisin miten enää lasken raskausviikkoja, kun toinen lääkäri on yhtä mieltä ja toinen toista. Olen nyt laskenut ultran mukaan, menkkojen mukaan päiviä on muutama vähemmän. Meilläpäin ei taas olla innostuneita muuttamaan laskettua aikaa, vaikka heittää viikollakin ja mulle sillä olisi itse asiassa merkitystä, koska äippäloma pitäisi aloittaa joulukuun lopussa, jotta saisin 2004 vuoden tulojen mukaan.Ja jos he suostuvat sitä muuttamaa ultran mukaan, niin äippälomaa ei tarvitse varhentaa.Mutta seuraillaan mitä sanovat rakenneultrassa vielä...

Ihanaa, kun tulee syksy!Jospa pahoinvointikin sitten lakkaisi, kun painostavat helteetkin hellittää.

sjt+puuha-pete 16+0

Vierailija
15/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys kaikille!

Täällä olis taas yks uusi tulokas helmikuun odottajiin. En olekaan ikinä ennen käynyt täällä vauva-lehden keskustelupalstoilla.

Meillä laskettu aika on 26.2.2007 eli nyt olisi viikkoja 12+1. Olen 21-vuotias ja tulossa olisi siis toinen lapsi. Esikoinen on vasta kohta 10 kuukatta eli lapsille tulee ikäeroa 1 v 4 kuukautta. Onpahan sitten leikkikaverit omasta takaa... :)

Eka neuvola ja ultra on takana. Täällä meidän paikkakunnalla kesli-suomessa ei saakaan kun yhden ultran raskauden aikana ja se on ihan alkuraskaudessa. Esikoiselta pääsin kuitenkin useammin kun jouduin ramppaamaan äitipolilla korkean verenpaineen takia. Ensi viikolla on ensimmäinen lääkäri ja kuunnellaan sydänääniä ensimmäistä kertaa.

Pahoinvointia on ollut aika vähän, oksentanut en ole kun muutaman kerran mutta etova olo on kyllä vaivannut. Väsyttää kovasti, olenkin ottanut tyttöni kanssa päikkäreitä melkein joka päivä. No, onneksi seki n luultavasti kohta helpottaa.

Vierailija
16/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla oli onnellisia ultrakuulumisia, onnea siitä.

Me olimmekin sitten onnettomampia. Ultrassa todettiin tuulimunaraskaus, ja vuodotkin olivat jo tänään runsaammat... Nyt odottelen, että kohtu alkaa supistella. Mies on ihanana tukena, muuten varmaan hajoaisin täysin. :´´(

Kiitos teille ihanille Helmille tuestanne kaikessa ja onnea loppuraskauteen. Minä poistun itkemään nämä itkut ja sitten myöhemmin kenties yrittämään uudestaan.

medve

Vierailija
17/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi IKINÄ uskonut, että meille helminauhalaisille tulee vielä suruviestejä....

En tiennytkään, että Medvellä oli jotain vuotoja =`(

Suuri osanottoni ja iso lohtu halaus!!!

Olen aivan sanaton.

Kedelig joka pyyhkii kyyneleitä =`(

Vierailija
18/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani puolestanne!!! Olen koko päivän odottanut sun viestiä, mutta näitä uutisia ei olisi saanut tulla.. :' (

Varmasti kaikkien helmisten puolesta voin sanoa pahoittelut ja toivoa teille voimia kestää surun läpi... iso, iso hali...

t. MP myös kyyneleet silmissä :' (

Vierailija
19/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vasta nyt eilis illan viestit....

Itkettää vieläkin Medven puolesta.....

Mutta muutamiin keskusteluaiheisiin kommentoisin minäkin:

[b]Päivähoito [/b], meillä esikoinen jatkaa päivähoidossa (puolipäiväisenä, jos vaan suostuuvat) toukokuun loppuun saakka.

Hän on vauvan syntyessä myös 5½ -vuotias (ihana, kun muillekin syntyy isolla ikähaitarilla lapset, saa hyvää vertaistukea täältä).

Juttelin jo päiväkodissa ja sanoivat, että ehdottomasti kannattaa lapsemme takia jatkaa (kaipaa kovasti virikkeitä ja seuraa. Ja omassa pihapiirissä ei ole yhtään leikkikaveria).

[b] Vauvatavaroita [/b] joudumme hankkimaan lähes kaiken uudestaan. Kerkesimme myydä kaiken pois, kun vauvaa ei kuulunut... onneksi tutuilta saadaan jotain käytettynä. Rattaat näillä näkymin pitää ostaa uutena.

[b] Pissistä ultraan mennessä [/b]. Menin tänä aamuna ultraa rakko aika täynnä, kun ohjeissa sanottiin, että täytyy olla virtsaa rakossa, kun mahan päältä ultrataan. Nyt sitten mun täpötäysi rakko oli vähän haittana. Sanokin, että seuraavaan ultraa ei tarvii olla noin täynnä, että vähempikin virtsamäärä riittää....

Mulla todellakaan ei ole seurapiiri rakko ja 4h virtsanäytteen antaminen tuottaa TUSKAA!!!

[b[Mammutti [/b] tsemppiä. Yritä ajatella, että se mikä ei tapa se vahvistaa. Olet tämän kokemuksen jälkeen paljon viisaampi ja vahvempi ihminen. Sulla on nyt todella rankkaa....

Lähetän sulle paljon voimaa, suojelus enkeleitä ja halauksia!!!!!

Joko muille on tullut [b] mielitekoja [/b] ?

Mun oli eilen illalla ihan pakko saada paikkakuntamme kesäkuppilan ananashampurilainen ja ranskalaiset. Sinne sit koko perhe ängettiin 20.00 aikaa =D Sai poikakin tosi " terveellisen" iltapalan.....

Kuppila vain sulkeutuu nyt lauantaina, mitä mä teen, jos himo iskee uudelleen?????? KÄÄK!!!

Kedelig 12+ jotain

Vierailija
20/36 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut suru-uutisesta. Tuli kyllä tosi paha mieli sun puolesta, voi itku. Kylläpä helminauhaa koetellaan aina vain, toivottavasti nyt ei enää kukaan tipu porukasta. Tsemppiä teille ihan hirveesti, koittakaa jaksaa. Ei tässä oikeen sanat riitä lohduttamiseen. =(

loviisa