Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka lukevat paljon, mutteivat kaipaa "oikean kirjan tuntua" tai keräile kirjoja?

Vierailija
16.04.2021 |

Otsikossa näkyvää asiaa pohdin. Olenko ainoa lukemista rakastava ihminen, joka ei näe mitään tarvetta kerätä kirjoja omaan hyllyyn? Luen paljon, 1-2 kirjaa viikossa, mutta en koe mitään tarvetta saada hyvääkään kirjaa omaan hyllyyni pölyyntymään. En myöskään kaipaa "okean kirjan" tuntua, vaan luen nykyään lähes kaikki kirjat tabletilta. Minulla on Storytel, josta olen löytänyt lukemista ihan kivasti. Ehkä pari kertaa vuodessa ostan kirjan, jos sitä ei ole tuolta saatavissa, ja haluan sen silti lukea. Tai sitten käy kirjastossa, niinkuin ennen Storytelia, jolloin olin kirjastojen suurkuluttaja.
Minusta kirja on esine siinä missä muukin materia, enkä näe mitään itseisarvoa kirjan omistamisessa. Oma kirjakokoelmani käsittää ehkä parisataa kirjaa, ja nekin on sullottu kaappiin oven taakse. Eivät siis ole olkkarin kirjahyllyssä "paraatipaikalla". Muita samanlaisia, vai onko teillä kaikilla ns. hylly täynnä kirjoja?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkreettisia kirjoja on helpompi esitellä  Ikean hyllyssä ja esittää ah niin sivistynyttä vaikkei olisi lukenut niistä puoliakaan.

Vierailija
22/26 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukulaite on paras. Se ei rasita silmiä, sivu on kuin paperia. Ja sitä pystyy lukemaan myös kirkkaassa auringonpaisteessa. Akku kestää viikkokausia ja mukana kulkee koko kirjasto. Ostan paperisina ainoastaan muutaman lempikirjailijani kirjat, jotka haluan hyllyyni näkyviin. Ostan e-kirjani enimmäkseen Elisa kirjasta tai Suomalaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v... taas näitä uniikkiusharhailijoita XDDDDDDDDDDD OLENKO AINOA 🤣🤣🤣 JOO, OLET TOTTA KAI AINOA LAATUASI🤣🤣🤣🤣🤣🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

PS. LUMIHIUTALEET EIVÄT OLE UNIIKKEJA. Asian voi tarkistaa helposti googlettamalla.

Vierailija
24/26 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotkut tietyt kirjat, jotka haluan omistaa ja luen niitä säännöllisesti/ tarkastan niistä jotain asioita työtäni varten. Ehkä n. 70 kappaletta.

Kuuntelen äänikirjoja ja luen e-kirjoja myös. Pidän kuitenkin paljon historiasta kertovista kirjoista, niitä on noissa kirjapalveluissa valitettavan vähän, joten siksi kyllä myös lainaan kirjoja kirjastosta.

Vierailija
25/26 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konkreettisia kirjoja on helpompi esitellä  Ikean hyllyssä ja esittää ah niin sivistynyttä vaikkei olisi lukenut niistä puoliakaan.

Kieltämättä tämä tulee joidenkin kohdalla mieleen. Ja tässä monet kertovat, että kirjahylly kertoo heidän kiinnostuksen kohteistaan. Eikö suurin osa kuitenkin osta ne kirjat ennen kuin ovat lukeneet niitä, joten mistä kukaan voi tietää, onko se itselle ostettu kirja sitten sellainen, mistä itse pitää. Eli siellä kirjahyllyssähän voi olla vaikka miten paljon hutiostoksia tai sellaisia kirjoja, joita ei ole edes viitsinyt lukea loppuun. Mitä se sitten kertoo sen kirjan omistajasta? Ja toisaalta, mitä se kirjahyllyn näkevä vieras sitten tietää niistä kirjoista, ellei itse ole lukenut niitä samoja kirjoja? väistämättä tulee mielikuva, että sinne hyllyyn ostetaan vain sellaisia kirjoja, joita halutaan näyttää vieraille, vaikka niistä ei välttämättä edes pidettäisi. 

Vierailija
26/26 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko tätä oikeasti kysyä vielä vuonna 2021? Meillä on ollut kirjastolaitos jo satoja vuosia ja viime vuosina on myös e-kirjat yleistyneet huomattavasti. Niin, voisikohan tosiaan esim Suomessa olla ihmisiä, jotka lukevat paljon, mutta eivät omista juuri mitään kirjoja..?