Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-40-vuotiaat, aiotteko ottaa koronarokotteen?

Joooa
16.04.2021 |

Mietin tässä, että kun nyt vanhempi väestö on innoissaan ottamassa rokotteen, niin miten käy kun vuorossa ovat nuoremmat..? Toteutuuko se 70% rokotettavuus oikeasti? Tästä asiasta ei ole puhuttu mediassa..

Kommentit (261)

Vierailija
101/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa. Olen 30v ja otin sikapiikin lapsellisuuttani. En enää osallistu mihinkään tällaisiin, mistä pidemmän aikavälin tutkimusta ei ole ja tieto muuttuu päivittäin.

Vierailija
102/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vuosittain tuupataan verenkiertoon geneettinen ohje (mRna) koronaviruksen pintaproteiinin valmistukseen. Ja sitten elimistön immuniteettisysteemi aktivoituu ja alkaa tuhota sitä.

En suostu tämmöiseeen pelleilyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli-ikäinen eli 47v nainen. Ei ole perussairauksia ja D-vitamiinitasot korkeat... ylipainoa ehkä 10kg. Koen silti että todennäköisyyteni saada vakava korona tai kuolla on niin pieni että en edes harkitse tätä ”rokotetta”... pitkäaikaisvaikutuksista ei ole MITÄÄN tietoa!

Lievänäkin sairastetun koronan pitkäaikaisvaikutuksista sen sijaan on jo paljon tietoa, joten ehkäpä olet päättänyt valita mieluummin korkean riskin niihin. Jos asia ei ole tuttu niin googlaa long covid. Onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
104/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ottaa. En saa siitä mitään hyötyä elämääni joten täysin turhaa osallistua tähän valtavaan ihmiskokeeseen. Samoin ajattelee valtaosa tuntemistani 20-30 -vuotiaista.

Vierailija
105/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu otan. Ei ole ongelmia sitten lentämisen kanssa.

Vierailija
106/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joooa kirjoitti:

Itse olen kahden vaiheilla. Lähes kaikki tuttuni 35-45v ovat sanoneet, etteivät ota. Tai vasta 3v kuluttua, kun nähdään miten vaikuttaa. Itse olen 35v nainen, kahden alle kouluikäisen äiti.

-Ap

Mitä sillä kolmen vuoden kuluttua tekee? Harvinaisen pöhköjä ikäryhmänne edustajia olette. Tätä ei pitäisi edes joutua kysymään, rokotteen ottaa jokainen järkevä aikuinen.

Otetaanhan muihinkin tauteihin rokote, vaikkei niitä "enää ole", esim lapsille.

Niin, lapsena rokotetaan eli kerran elämässä. Koronarokotetta sen sijaan ei anneta lapsille ollenkaan. Vaikka lapsetkin sairastuvat. Oletko ihmetellyt tätä?

Ja ilmeisesti esim. Pfizerin rokotetta pitää piikittää ensin kaksi kertaa ja jatkossa kerran vuodessa. Vrt. Influenssarokote.

Ehtii sen shown aloittaa myöhemminkin. Nyt annettavat rokotteet eivät suojaa koronalta enää vuoden päästä, tuskin edes puolen vuoden.

Mitähän ihmettä? Tässähän nyt ei ole mitään järkeä. Tehosteiden antaminen ja myöhemmin mahdollisiin variantteihin tarvittavat rokotteet on eri asia kuin rokotteen uusiminen vuosittain. Miksi nyt otettu rokote ei suojaisi vähintään sitä 6-9kk, minkä verran immuniteetin nyt tiedetään olevan?

Et ole sitten seurannut rokotevalmistajien tiedotusta.

Nyt vaikuttaa siltä, että koronarokote on uusittava vuosittain kuten influenssapiikki.

Ei se ole mitenkään "eri asia".

Ja kuten influenssarokotteissa teho on joinakin vuosina heikompi, samoin tullee käymään koronapiikkien kanssa. Viruskannat muuttuvat nopeammin, eikä rokoteteollisuus pysy perässä.

Ja jos mutaatioihin sit tulee omat rokotteensa joskus, ei se poissulje tähän annettavan rokotteen hyötyjä. Sehän puhuu myös nimenomaan sen puolesta, että turha ”näitä talkoita” on myöhemmin aloittaa.

Vierailija
107/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joooa kirjoitti:

Itse olen kahden vaiheilla. Lähes kaikki tuttuni 35-45v ovat sanoneet, etteivät ota. Tai vasta 3v kuluttua, kun nähdään miten vaikuttaa. Itse olen 35v nainen, kahden alle kouluikäisen äiti.

-Ap

Mitä sillä kolmen vuoden kuluttua tekee? Harvinaisen pöhköjä ikäryhmänne edustajia olette. Tätä ei pitäisi edes joutua kysymään, rokotteen ottaa jokainen järkevä aikuinen.

Niin, lapsena rokotetaan eli kerran elämässä. Koronarokotetta sen sijaan ei anneta lapsille ollenkaan. Vaikka lapsetkin sairastuvat. Oletko ihmetellyt tätä?

Ja ilmeisesti esim. Pfizerin rokotetta pitää piikittää ensin kaksi kertaa ja jatkossa kerran vuodessa. Vrt. Influenssarokote.

Ehtii sen shown aloittaa myöhemminkin. Nyt annettavat rokotteet eivät suojaa koronalta enää vuoden päästä, tuskin edes puolen vuoden.

Mitähän ihmettä? Tässähän nyt ei ole mitään järkeä. Tehosteiden antaminen ja myöhemmin mahdollisiin variantteihin tarvittavat rokotteet on eri asia kuin rokotteen uusiminen vuosittain. Miksi nyt otettu rokote ei suojaisi vähintään sitä 6-9kk, minkä verran immuniteetin nyt tiedetään olevan?

Nyt vaikuttaa siltä, että koronarokote on uusittava vuosittain kuten influenssapiikki.

Ja kuten influenssarokotteissa teho on joinakin vuosina heikompi, samoin tullee käymään koronapiikkien kanssa. Viruskannat muuttuvat nopeammin, eikä rokoteteollisuus pysy perässä.

Aivan, tehoste, edelleen eri asia.

Boosteri eli tehoste on se toinen piikki, joka annetaan parin, kolmen kkn kuluttua ensimmäisestä.

Ne vuosittaiset rokotukset eivät ole tehosteita, vaan eri rokotteita, joissa eri sisältö.

Vrt. influenssa, edelleen.

Vierailija
108/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä otan ehkä en

Vierailija
109/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli-ikäinen eli 47v nainen. Ei ole perussairauksia ja D-vitamiinitasot korkeat... ylipainoa ehkä 10kg. Koen silti että todennäköisyyteni saada vakava korona tai kuolla on niin pieni että en edes harkitse tätä ”rokotetta”... pitkäaikaisvaikutuksista ei ole MITÄÄN tietoa!

Lievänäkin sairastetun koronan pitkäaikaisvaikutuksista sen sijaan on jo paljon tietoa, joten ehkäpä olet päättänyt valita mieluummin korkean riskin niihin. Jos asia ei ole tuttu niin googlaa long covid. Onnea valitsemallasi tiellä.

Ei kyllä se olet sinä joka tarvitset onnea tuon päivittäisen pelkosi kanssa.

Joku "long covid" tulee niin harvalle pienelle osalle sairastuneista, ettei senkään riskiä jotenkin oikein osaa pelätä... Ja tiedän kyllä, että vaikka minä henkilökohtaisesti en tunnekaan ketään tuohon vaaralliseen long covidiin sairastunutta, niin jokunen pari hassua kappaletta niitä silti on. Ihan samalla tavalla kun on vajaa tuhat jatkoajalla ollutta tautiin nyt kuolluttakin.

Tai noh, ihan suoraan sanottuna, minä nauran kaikelle tälle pelottelulle :D ensin uhkailtiin miten tuhansia tulee kuolemaan, noh kun ei mitään tapahtunut niin alettiin keksimään tätä long covidia, että pelätkää nyt sit ees tätä.

Vierailija
110/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joooa kirjoitti:

-Ap

Boosteri eli tehoste on se toinen piikki, joka annetaan parin, kolmen kkn kuluttua ensimmäisestä.

Ne vuosittaiset rokotukset eivät ole tehosteita, vaan eri rokotteita, joissa eri sisältö.

Jos tulee vuosittaiset rokotteet, on ne mutaatioihin, miksi se vaikuttaisi nyt tähän tilanteeseen? Ai, että tätä vastaan ei ota, mutta mutaatioihin sit ehkä?

Vierailija
111/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joooa kirjoitti:

-Ap

Ja jos mutaatioihin sit tulee omat rokotteensa joskus, ei se poissulje tähän annettavan rokotteen hyötyjä. Sehän puhuu myös nimenomaan sen puolesta, että turha ”näitä talkoita” on myöhemmin aloittaa.

En kyllä ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Edellisen vuoden rokotteen teho on mennyt, vaikka seuraava aalto olisi samaa virusvarianttia. Yleisesti ajatellaan oireisena sairastetun taudon antavan hyvän, pitkäaikaisen suojan. Koronan tapauksesa tämäkään ei päde. Vasta-ainetasot laskevat usein jo muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
112/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika ristiriitaista tuo Astran haittavaikutuksista uutisoiminen. Kerrotaan, että vakavia haittavaikutuksia saa niin häviävän pieni osa rokotetuista. Haittavaikutuksista huolimatta aletaan valita sitten ikäryhmiä joille se annetaan.

Tavallaan haittavaikutuksista terveysviranomaiset puhuvat vähätellen tai sitten kriittisemmin riippuen siitä, mille ikäryhmälle huonoja rokotteita milloinkin tuputetaan. Pelätään, että esim. Astran jää käyttämättä, vaikka toisaalta toitotetaan, että halukkaita ottajia kyllä on. Taitaa olla niin, että nuoremmissa ikäryhmissä pelko iskee takaraivoon juuri siinä hetkessä, kun heille tarjotaankin näitä huonompia rokotteita. Miksi sitten vanhempien pitäisi olla käsi ojossa innoissaan niitä ottamassa ilman mitään kriittisyyttä asiaan?

No ihan mutulla voisi ajatella että jos rokotteesta saisi jonkun harvinaisen pitkäaikaisen sivuoireen niin on sen hoitokustannukset paljon halvemmat jos kyseessä on vanhus kuin nuori. Näin itse järkeilisin. Eli vaikka vaiva olisi kohtuullisen pieni (esimerkiksi niveltulehdus tms) niin aiheuttaisi se nuorelle pitkällä ajanjaksolla paljon hoitosuhteita, sairaslomia yms, kuin eläkkeellä olevalle vanhukselle.

Vierailija
113/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai otan. En keksi mitään syytä, miksen ottaisi. Syön tarvittaessa myös ibuprofeenia ja antibiootteja, vaikka niissäkin on vaaransa.

Terv. perusterve, urheileva, normaalipainoinen 30-v. nainen

Ja piti vielä lisätä, että koko perheeni ja ystäväpiirini odottaa rokotetta, ja ottaa sen kun saa, tarjotusta rokotteesta riippumatta. En tiedä ketään, joka ei olisi ottamassa.

Minä taas en tiedä ketään 25-35-vuotiasta, joka ottaisi.

Meinaatteko ottaa uuden rokotteen joka kerta, kun näitä erilaisia viruksia putkahtelee?

En vain ymmärrä miten tämä rokotteen tuputtaminen median ja poliitikkojen osalta on uponnut näin moniin ihmisiin. Että te tosissanne ajattelette, että jokainen matkustusta haluava tulee pakkorokottaa? Vaikkei virus itsessään ole vaarallinen kuin murto-osalle.

Vierailija
114/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21 ja sain rokotuksen jo tammikuussa

Vierailija
115/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan vielä pitkään aikaan. Seuraan ensin tuleeko rokotetuille oireita pitkällä aikavälillä. Toki niitä ei ikinä myönnetä rokotteesta johtuvaksi, mutta kyllähän sen jokainen tajuaa.

Matkustaminen kiinnostaisi, mutta jaksan kyllä odottaakin toisenkin vuoden.

N35

Vierailija
116/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vuosittain tuupataan verenkiertoon geneettinen ohje (mRna) koronaviruksen pintaproteiinin valmistukseen. Ja sitten elimistön immuniteettisysteemi aktivoituu ja alkaa tuhota sitä.

En suostu tämmöiseeen pelleilyyn.

En nyt ihan ymmärrä mitä kuvittelet tapahtuvan?

Mielestäni huomattavaa on ettei yksikään tuntemani biologi, kemisti tai lääkäri pelkää näitä rokotteita, mutta lähipiirin yksittäiset kouluttamattomat välttävät niitä kuin ruttoa...

Vierailija
117/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joooa kirjoitti:

-Ap

Jos tulee vuosittaiset rokotteet, on ne mutaatioihin, miksi se vaikuttaisi nyt tähän tilanteeseen? Ai, että tätä vastaan ei ota, mutta mutaatioihin sit ehkä?

Ehditään kerätä dataasekä taudin että rokotusten pitkäaikaisvaikutuksista. Näinhän yleensä tehdäänkin, kun uusia rokotteita kehitellään. Koronan suhteen hypättiin käyttämään koeasteella olevaa rokotetta. Tiesithän, että valmistaja on kirjallisesti ilmoittanut vetäytyvänsa vastuusta, mitä tulee mahdollisiin haittavaikutuksiin, ml. kuolemantapaukset. Et ole vakuutettu rokotehaittojen varalta, vaikka sinulla olisi kattava yksityinen sairausvakuutus.

Vierailija
118/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä isä teidän "long covid"-pelokkaiden kanssa! 😂🤦‍♀️ "Jos et kuole, niin sairastut johonkin pitkäaikaiseen vaivaan". Hyvin teidät on kyllä peloteltu. Korona on vaarallinen murto-osalle ihmisistä ja joku "long covid" on äärimmäisen harvinaista. Mutta toki, pelkää sinä näitä.

Vierailija
119/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. On niin helvetin ärsyttävää tuputtamista ja oireiden vähättelyä näillä Nohynekeilla (jotka itse eivät rokotetta ota), että ei kiitos. Nämä ovat selkeästi vapautettu kaikesta vastuusta liittyen rokotteisiin.

Vierailija
120/261 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut jo.

N31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän