Mikä järki on 200m2 omakotitalossa?
Kommentit (81)
Jos on paljon lapsia tai ovat hyvin vieraanvaraisia niin tilaa pitää olla. Mutta onhan tuossa siivottavaa ja talvella kauheat lämmityskustannukset.
Pröystäilyä. Ekologisempaa ja lopulta mukavampaa asua pienemmin.
Länsimaiden mittapuulla 200m2 omakotitalo on pieni. Sosialistisessa kehitysmaassa se toki on ökypröystäilyä.
No emme oikeasti tarvitse noin isoa mutta täytyyhän sitä saada köyhät sukulaiset kateellisiksi.
Meillä on nyt noin puolet tuosta kerrostaloasunnossa, 4h+k. Kaksi aikuista ja kaksi teiniä.
Koronavuoden aikana ollaan alettu kaivata näitä "ylellisyyksiä":
- 2 työhuonetta
- kuntoiluhuone
- sauna erilleen kodinhoitohuoneesta ja sen yhteyteen toinen olohuone (takkahuone)
- askarteluhuone/ateljee, jossa saisi maalata yms varomatta roiskeita
Eli kyllä mä keksisin käyttöä 200 neliölle. Leffahuone ja uima-allas olisi jees myös.
Jos ei liitu riitä, pitää ostaa tollanen pieni autotalli. Kyllä asunnossa vähintään 400 neliötä olla pitää.
Jokainen valitkoon vapaasti itselleen sopivimman asumismuodon. Miksi sitä pitää muille perustella?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nyt noin puolet tuosta kerrostaloasunnossa, 4h+k. Kaksi aikuista ja kaksi teiniä.
- 2 työhuonetta
- kuntoiluhuone
- sauna erilleen kodinhoitohuoneesta ja sen yhteyteen toinen olohuone (takkahuone)
Eli kyllä mä keksisin käyttöä 200 neliölle. Leffahuone ja uima-allas olisi jees myös.
Tosi pienet huoneet?
Vierailija kirjoitti:
- 2 työhuonetta
- kuntoiluhuone
Unohdin tästä vielä isomman keittiön ja kunnollisen ruokakomeron, sellaisen pienen huoneen johon voisi kävellä sisälle.
Meillä neliöitä reilu 300.
Mutta on iso perhekin, 6 lasta. Kaikilla lapsilla omat huoneet.
Lisäksi on miehen työhuone (teki etätöitä jo ennen koronaa) ja reilun kokoinen kuntoilu/jumppailu/tanssitila sekä askartelu/käsityö/puuhastelu verstas.
Välillä tuntuu, että neliöt käy tässäkin vähiin.
No en tiedä tuota mikä järki tuollaisessa on. Olemme pariskunta ja neliöitä on 540.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilainen on kateellinen.
En muuten ole. Asun kaupungin ydinkeskustassa 56m2 kaksiossa ja olen asuntooni todella tyytyväinen. 200m2 omakotitalo olisi mulle painajainen.
Kyllä, niin kuin kerrostaloissa yleensä. Jokainen makuuhuone voisi helposti olla tuplat pinta-alaltaan, eikä sittenkään hiertäisi. Ja keittiö on ihan vitsi.
Ostettiin, koska kaivataan jokainen omaa tilaa. Kolmelle lapselle omat huoneet, minulle ja miehelle yhteinen. Lisäksi minulle oma huone ja miehelle oma tila. Mitä se muille kuuluu. Emme nauti ahtaasti elämisestä eikä sen talven sähkölaskun maksaminenkaan liikaa kiristä ruuvia päässä, joten miksi ei?
No minulla on 9 sisarusta ja lapsuudenkotini on n.250m2.
Samalla paikkakunnalla monella vielä isompi talo ja enemmän lapsia.
Ei tuo neliömäärä tunnu suurelta kun porukkaa on paljon ja kaikki tarvitsevat oman tilan.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, voisitko tarkistaa, että onko sulla jäänyt edelliseltä uimarantareissulta hiekkaa pimppiin. Sen voi puhdistaa, ja sitten ei tunnu enää niin kurjalta.
Hih hih, oletpa sinä hauska.
Meillä on vähän vajaa 200m2, 4 henkeä - eikä yhtään turhaa neliötä!
Joku 100m2 koppi olisi tälle porukalle kauhistus.
Jo haluaa elää avarasti.
mies53v