Kuinka paljon sinun nettotulosi on puolisosi nettotuloista?
Laita vaikka prosentteina kokonaisina kymmenlukuina pyöristettynä lähimpään 10 %.
Laske vain palkkaan, työttömyyskorvauksiin, eläkkeeseen jne. verrattavat tulot, ei siis lapsilisiä tai asumistukia vaikka ne sulle tulisikin.
Kommentit (69)
Suomeen pitäisi saada laki, jonka mukaan eri tulotason ihmiset eivät saa mennä naimisiin keskenään. Näin vältyttäisiin monelta murheelta.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää että näin monella tähän on vastannut enemmän tienaava palstanseuraaja. Voisin olettaa että täällä enemmistö vastaajista on naisia.
Oma tilanne on ehkä harvinaisuus; tienataan aika pitkälle sama summa nettona; vuosituloissa taitaa olla 10t€ ero.
Ei se mun mielestä ole yllättävää. Lukumääräisesti paljon paljon naisia työskentelee muuallakin kuin matalapalkka-aloilla, vaikka tällä palstalla mielellään tietyt tahot ylläpitävätkin mielikuvaa miehistä taloudellisesti hyötymään pyrkivästä naissukupuolesta. Myös julkisella sektorilla työskentelee paljon ihan ok palkkaa saavia naisia: Psykologeja, sosiaalityöntekijöitä (näillä palkat nousseet paljon viimeisen kymmenen vuoden aikana), aineenopettajia - lääkäreistä nyt puhumattakaan.
Itse tienaan sen viidenneksen enemmän kuin mieheni, olemme molemmat ihan hyvätuloisia mutta emme varsinaisesti isotuloisia ja työskentelemme julkisella sektorilla. (molemmilla kuukausipalkka alkaa nelosella).
Ei voi verrata. Olen treidari, tulot vaihtelee tappioista voittoihin.
Konttorirottamiehen tuloilla ei ole merkitystä taloudessamme, mutta onpahan pois jaloista päivät.
Eksän kanssa oli lähes täysin sama palkka. Ei kyllä ollut ikinä riitaa rahasta vaan kaikki maksettiin puoliksi.
250%