Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä jaa rokotetietojasi Facessa

Vierailija
14.04.2021 |

Nyt kiertää Facessa vimma, että piikittämistä tai rokotukseen menoa kuvataan ja julkaistaan kaikille. Älä jaa omia terveystietojasi Facebookille. On sanomattakin selvää, miksi tämä on vähintäänkin kyseenalaista, ellei jopa vaarallista, puuhaa.

Toisekseen, on groteskia selailla kahvikupin ääressä materiaalia, missä ihmisiä piikitetään. Tuskin kukaan sellaista newsfeedissään haluaa nähdä. Facessa on myös paljon alaikäisiä ja muutenkin hyvin vastenmielistä kuvastoa tuo.

Summa summarum: salassa pidettävät tiedot eivät kuulu Facebookiin.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin idiootti, että jaksaa itsestään kaikki mahdolliset tiedot niin ei voi mitään.

Vierailija
42/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On sanomattakin selvää, miksi tämä on vähintäänkin kyseenalaista, ellei jopa vaarallista, puuhaa."

Anteeksi, mutta en tajua että miksi? Voisitko perustella tyhmälle, joka ei ilman sanomista ymmärrä.

Selvästikin sp on joku Q'anon-hullu, joka uskoo, että rokotteesta saa mikrosirun ja sen avulla puuhataan uutta maailmanjärjestystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Kyllä itsestään ja itseensä liittyen saa kertoa ihan mitä vaan haluaa. Järkevää ei ole kertoa esim. liian tarkkoja tunnistustietoja (hetu, käyttäjätunnukset, salasanat, jne), mutta rokotustiedoilla ei kyllä kukaan tee mitään. Sama asia kuin joku sanoisi, että älä kerro käyneesi koronatestissä. Tai laboratoriokokeissa. Ei niissä ole mitään salaista. En itse rokotusta ole somessa mainostanut, mutta jos se jotenkin jossain tulisi ilmi, niin ei se haittaisi yhtään.

Vierailija
44/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin idiootti, että jaksaa itsestään kaikki mahdolliset tiedot niin ei voi mitään.

Rokotuksesta kertominen = jakaa kaikki mahdolliset tiedot?

Puhdasta AV-logiikkaa.

Vierailija
45/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa rokotukseen ensi viikolla, ja tämä aloitus varmisti sen, että tosiaankin aion jakaa tiedon facebookissa.

Vierailija
46/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä. Kyllä itsestään ja itseensä liittyen saa kertoa ihan mitä vaan haluaa. Järkevää ei ole kertoa esim. liian tarkkoja tunnistustietoja (hetu, käyttäjätunnukset, salasanat, jne), mutta rokotustiedoilla ei kyllä kukaan tee mitään. Sama asia kuin joku sanoisi, että älä kerro käyneesi koronatestissä. Tai laboratoriokokeissa. Ei niissä ole mitään salaista. En itse rokotusta ole somessa mainostanut, mutta jos se jotenkin jossain tulisi ilmi, niin ei se haittaisi yhtään.

Sama kuin kertoisi käyneensä testissä? On siinä nyt vähän eroa kerronko käyneeni testissä vai jaanko siitä videon , kun hoitaja työntää puikkoa syvälle räkäkammiooni.

O tempora, o mores.

Sama pätee myös muihin testeihin, mutta ei mennä niihin, kun täällä on jo se kolonoskopiakin käyty läpi.

Ap, ei sp

Vierailija
47/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa rokotukseen ensi viikolla, ja tämä aloitus varmisti sen, että tosiaankin aion jakaa tiedon facebookissa.

Edelleen, on suuri ero siinä, jakaako tiedon vai piikitysvideon. Mutta jokainen taaplaa tyylillään. 👍🏻

Vierailija
48/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin kertoisi käyneensä testissä? On siinä nyt vähän eroa kerronko käyneeni testissä vai jaanko siitä videon , kun hoitaja työntää puikkoa syvälle räkäkammiooni.

O tempora, o mores.

Sama pätee myös muihin testeihin, mutta ei mennä niihin, kun täällä on jo se kolonoskopiakin käyty läpi.

Ap, ei sp

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Olen monta päivitystä nähnyt, mutta en yhtään piikinkuvaa tai videota. Vain iloisia kasvoja jotka kertovat että rokote on saatu. Ihan samalla tavalla ollaan tsempattu niitä jotka ovat kertoneet saaneensa tartunnan. Ei koronaan pitäisi liittää mitään salailua tai stigmaa.

Vierailija
49/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faceen kuuluu päivittää kaikki se, mitä ihmiset ei muuten tietäisi. Sehän sen koko pointti on. Esim juuri syntymäpäivä, puhelinnumero, osoite, kotipaikkakunta, terveydentila, suoliston liikkeet, fetissit, live-videot jotka jää vahingossa kuvaamaan ja joilla nolaa itsensä täysin, aivopierut ja seksielämä. Miten ihmiset muuten näistä tietäisi, jos niitä ei faceen laita?

Vierailija
50/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuon jakamisesta voi seurata? Omassa lapussani on THL:n ja Valtioneuvoston logot, rokotevalmisteen nimi ja rokotusten päivämäärät. Ei muuta. Kai teoriassa innokas asuntomurtajautuja voisi päätellä toisen annoksen päivämäärästä sellaisen ajankohdan, jolloin en ole kotona..?

Vierailija
51/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se, että minut on rokotettu, olisi jotenkin salassa pidettävää terveystietoa?? 

Sain rokotteen tunti sitten. Ei, en laittanut kuvaa enkä tietoa Facebookiin koska en muutenkaan julkaise siellä ikinä mitään (minulla on tili vain että voin käyttää tiettyjä palveluja). Mutta jos olisin innokas Facebookin käyttäjä niin varmaan laittaisinkin tiedon. Olen noita nähnyt muutamilta ystäviltä ja minusta ne ovat ihan kivoja.

Vierailija
52/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O tempora, o mores.

Ap, ei sp

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Olen monta päivitystä nähnyt, mutta en yhtään piikinkuvaa tai videota. Vain iloisia kasvoja jotka kertovat että rokote on saatu. Ihan samalla tavalla ollaan tsempattu niitä jotka ovat kertoneet saaneensa tartunnan. Ei koronaan pitäisi liittää mitään salailua tai stigmaa.

Juu, ei mitään ongelmaa iloisissa kasvoissa, siitä ei ollut kyse. En olisi tänne tehnyt aloitusta, jos minun kokemus olisi tuo, mitä sinulla.

Mutta sitä tosiaan voi pohtia, että miksi kaiken maailman muita rokotetietoja ja piikittämisiä ei aikaisemmin ole jaettu julkisesti? Mutta enpä itse jakaisi paljon muutakaan, (takapuoli- ja paljastelukuvat etunenässä) mitä jotkut ihmiset ilmeisesti jakavat. Mielenkiintoista nähdä mitä 5 tai 10 vuoden päästä jaetaan....

Ap

Vierailija
53/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotuksesta kertominen = jakaa kaikki mahdolliset tiedot?

Puhdasta AV-logiikkaa.

Perus av, lukee otsikon ja ekat rivit, ei muuta, ja alkaa kommentoimaan...

Vierailija
54/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi tehdä postauksen, että on rokotettu. Menee vaan maski naamalla ottamaan peukku pystyssä selfien paikallisen terveyskeskuksen edustalle. Somessa ihan mikä tahansa jaettu voi olla feikkiä.

Vierailija
55/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan oikein että olisikin suurinosa ihan feikkiä.

Vierailija
56/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa joku ehtii ottaa kuvan, miten piikki työnnetään omaan käsivaarteen? Aika on kortilla, muut odottavat vuoroaan ja PirjoPetteri siellä vaan kuvailee itseään. Eikö sen ajan voi käyttää siihen , että antaa rokottajan tehdä työnsä ja sitten vaan reippaasti siitä pois jaloista. älyääkö PirjoPetteri kuvausvimmassaan kiittää rokottajaa? Eikö se kiitoksen sanominen ole tärkeää?

Voiko näin tyhmästä joku toimia rokotuspisteessä+ Juuri tulin rokotuksesta, eikä siellä jäädä luurin kaanssa lojumaan rokotuspisteelle.

Vierailija
57/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asia mitä itsestään haluaa jakaa. Itse en jaa koskaan yhtään mitään, mutta ei kuulu mulle miten muut tekee itsestään pellen. Tieto rokotuksesta nyt on ihan neutraali asia, tuskin ketään edes kiinnostaa. Myötähäpeää herättää jatkuva omien kuvien jakaminen eri vinkkeleistä (=kehujen kerjääminen-oletpa kaunis ja ihana), tai jatkuva parisuhdestatuksen muuttelu, tai pariskuntien julkinen riitely keskenään. Mutta edelleen: oma asia, jos ei tällaisiakaan tajua hävetä. Siitä vaan sitten!

Ajatteletko sinä siis noin omista kavereistasi? Aivan kuin halveksuisit kavereitasi?

Ei mulla ole tuollaisia kavereita. Joskus ollut tällaisia puolituttuja jotka olen hyväksynyt fb ”kavereiksi”, ja poistanut kun olen tajunnut minkä tyylisiä päivityksiä suoltavat. Oikeat kaverit nyt on muutenkin ihan erikseen kuin kaikenmaailman random tyypit fb:ssä.

Vierailija
58/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se on joku ongelma, että alaikäinen näkee kuvan tai videon rokotuksesta? OMG, sehän onkin lapsille vierasta puuhaa... Eiku.

Itse jaoin kuvan facessa, kun olin käynyt rokotuksessa (ulkoa). Mm. sen vuoksi, että haluan levittää positiivista suhtautumista rokotuksiin. Ja sen vuoksi, että riskiryhmäläisenä odotin rokotusta kovasti ja olin helpottunut kun siihen pääsin, eli myös ystäväni iloitsivat puolestani. 

Vierailija
59/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap vaikka yhden riskin mitä rokotetiedon jakaminen somessa sisältää? Miksi se olisi salassapidettävää tietoa?

Joku vajaapäinen kulkutauti myönteinen lyö lättyyn.

Vierailija
60/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää että uskaltaa tavata

Mitähän tämäkin tarkoittaa?

Uskallat tavata rokotetun, ettet vahingossa tartuta häntä?

Vai, ettei hän tartuta sinua?

Tiedoksesi: kumpikaan ei päde!

Rokotettu voi sairastua ja sinä voit saada tartunnan rokotetulta.