Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä jaa rokotetietojasi Facessa

Vierailija
14.04.2021 |

Nyt kiertää Facessa vimma, että piikittämistä tai rokotukseen menoa kuvataan ja julkaistaan kaikille. Älä jaa omia terveystietojasi Facebookille. On sanomattakin selvää, miksi tämä on vähintäänkin kyseenalaista, ellei jopa vaarallista, puuhaa.

Toisekseen, on groteskia selailla kahvikupin ääressä materiaalia, missä ihmisiä piikitetään. Tuskin kukaan sellaista newsfeedissään haluaa nähdä. Facessa on myös paljon alaikäisiä ja muutenkin hyvin vastenmielistä kuvastoa tuo.

Summa summarum: salassa pidettävät tiedot eivät kuulu Facebookiin.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kuva jossa piikkiä työnnetään lihaan”, hah :D Toki jollain voi olla fobioita, yritän pitää selfie-käden kurissa kun oma rokotusvuoro tulee.

Vierailija
22/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asia mitä itsestään haluaa jakaa. Itse en jaa koskaan yhtään mitään, mutta ei kuulu mulle miten muut tekee itsestään pellen. Tieto rokotuksesta nyt on ihan neutraali asia, tuskin ketään edes kiinnostaa. Myötähäpeää herättää jatkuva omien kuvien jakaminen eri vinkkeleistä (=kehujen kerjääminen-oletpa kaunis ja ihana), tai jatkuva parisuhdestatuksen muuttelu, tai pariskuntien julkinen riitely keskenään. Mutta edelleen: oma asia, jos ei tällaisiakaan tajua hävetä. Siitä vaan sitten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ottaa rokotteen🦠

Vierailija
24/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää että uskaltaa tavata

Vierailija
25/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jaoin videon kolonoskopiastani. Sen avulla erottaa tosiystävät ja akanoista.

Mainiota!

Vierailija
26/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Piikkiä tungetaan lihaan"

Siis tatuoidaan? Enkä saa jakaa sitä Faceen?

Ja noi laput ei ole mitään rokotustodistuksia. Ei niillä tee mitään, lapussa lukee vain rokotteen nimi ja seuraava aika. Ei sillä vielä matkusteta :D

Vierailija
27/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutamme, että kuvaukseen tulee olla aina lupa, ja siinä ei saa näky terveydenhuollon ammattilaisen kasvoja, tmv. tunnistettavaa osaa.!

Vierailija
28/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap vaikka yhden riskin mitä rokotetiedon jakaminen somessa sisältää? Miksi se olisi salassapidettävää tietoa?

Koska sosiaali- ja terveydennhuollon asiakkuus on lain mukaan salassa pidettävää tietoa.

t. taistelen työkseni näiden asioiden kanssa (itse saa tietenkin jakaa itsestään mitä tietoa tahtoo)

No niinpä. Kukaan muu ei saa jakaa kuvaa sinun rokotuksestasi, mutta ei se rokotus ole mitään salalaspidettävää tietoa, jota ei itse itsestään saisi jakaa. Mitä se sinun salailuusi vaikuttaa, jos joku toinen haluaa kertao omasta rokotuksestaan. Tuleeko paha mieli, kun ihan konkreettisesti näet, että suurin osa tuttavapiiristäsi ei olekaan yhtä helposti huuhaagurujen höynäytettävissä kuin sinä?

Vierailija
29/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap vaikka yhden riskin mitä rokotetiedon jakaminen somessa sisältää? Miksi se olisi salassapidettävää tietoa?

Koska sosiaali- ja terveydennhuollon asiakkuus on lain mukaan salassa pidettävää tietoa.

t. taistelen työkseni näiden asioiden kanssa (itse saa tietenkin jakaa itsestään mitä tietoa tahtoo)

Saahan sitä ITSE kertoa vaikka koko maailmalle ihan mitä tahansa OMAAN terveyteensä liittyvää! Ei liity millään tavalla salassapito siihen.

Saa, mutta aiheellista muistuttaa, että kertomuksessa on ongelmansa, turhan takia ei ole määrätty salassapidettäväksi.

Kerrotko nyt vielä, että mikä ongelma, kun sitä hoet? Saattaa vahingossa vaikuttaa fiksummalta kuin onkaan, kun on tajunnut ottaa rokotteen ja on sen saamisesta vielä iloinen?

Vierailija
30/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa että jengi kertoo. Lähes kaikki kuitenkin ottaa rokotteen. Tietty noloa olisikin tietää että on ano hörhöjä tuttavissa

Vierailija
31/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koronarokote "fiksujen" rokote

Vierailija
32/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni jakoi kuvan piikityksestä sekä kuvan seuraavan piikin ajankohdasta. En vain ymmärrä.

Vierailija
33/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni jakoi kuvan piikityksestä sekä kuvan seuraavan piikin ajankohdasta. En vain ymmärrä.

Jakoiko myös 4 vuotta sitten, kun otti jäykkäkouristustehosteen? Ei. No miksi ei jakanut sitä silloin?

Olisi pitänyt kysyjää hulluna jos olisi kysytty, että haluatko nyt jakaa tästä videon 300 facebook -tutullesi?

Vierailija
34/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma asia mitä itsestään haluaa jakaa. Itse en jaa koskaan yhtään mitään, mutta ei kuulu mulle miten muut tekee itsestään pellen. Tieto rokotuksesta nyt on ihan neutraali asia, tuskin ketään edes kiinnostaa. Myötähäpeää herättää jatkuva omien kuvien jakaminen eri vinkkeleistä (=kehujen kerjääminen-oletpa kaunis ja ihana), tai jatkuva parisuhdestatuksen muuttelu, tai pariskuntien julkinen riitely keskenään. Mutta edelleen: oma asia, jos ei tällaisiakaan tajua hävetä. Siitä vaan sitten!

Ajatteletko sinä siis noin omista kavereistasi? Aivan kuin halveksuisit kavereitasi?

Vierailija
35/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää että uskaltaa tavata

Jahas, tiedotus taas katkennut. Rokotuksen saanut voi levittää tautia muihin (esim rokottamattomiin vanhuksiin), joten normaalit koronarajoitukset ja suojaaminen koskee myös rokotettuja.

Vierailija
36/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmonen turaus sitten.

Järkevä turaushan tuo oli. Ei kun belfie näytille juutuubiin tinderiin ja fasebookkiin.

Eikös se piikki laiteta olkavarteen? Aika jööti haba saa olla, että takapuolelta kuvissa näyttää....

Harmillista. Olin jo miettinyt millä tekosyyllä pääsisin esittelemään perberiäni naamakirjaan.

Vierailija
37/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä  väliä? Mitä ymmärrettävää tuossa pitäisi olla?

Vierailija
38/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On sanomattakin selvää, miksi tämä on vähintäänkin kyseenalaista, ellei jopa vaarallista, puuhaa."

Anteeksi, mutta en tajua että miksi? Voisitko perustella tyhmälle, joka ei ilman sanomista ymmärrä.

Vierailija
39/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jaoin videon kolonoskopiastani. Sen avulla erottaa tosiystävät ja akanoista.

Erotellaan jyvät papanoista....

Vierailija
40/63 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmonen turaus sitten.

Järkevä turaushan tuo oli. Ei kun belfie näytille juutuubiin tinderiin ja fasebookkiin.

Eikös se piikki laiteta olkavarteen? Aika jööti haba saa olla, että takapuolelta kuvissa näyttää....

Harmillista. Olin jo miettinyt millä tekosyyllä pääsisin esittelemään perberiäni naamakirjaan.

🤣