Älä jaa rokotetietojasi Facessa
Nyt kiertää Facessa vimma, että piikittämistä tai rokotukseen menoa kuvataan ja julkaistaan kaikille. Älä jaa omia terveystietojasi Facebookille. On sanomattakin selvää, miksi tämä on vähintäänkin kyseenalaista, ellei jopa vaarallista, puuhaa.
Toisekseen, on groteskia selailla kahvikupin ääressä materiaalia, missä ihmisiä piikitetään. Tuskin kukaan sellaista newsfeedissään haluaa nähdä. Facessa on myös paljon alaikäisiä ja muutenkin hyvin vastenmielistä kuvastoa tuo.
Summa summarum: salassa pidettävät tiedot eivät kuulu Facebookiin.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Semmonen turaus sitten.
Järkevä turaushan tuo oli. Ei kun belfie näytille juutuubiin tinderiin ja fasebookkiin.
Kannattaa kertoa niin saadaan oikeaa tietoa jos kuolet piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmonen turaus sitten.
Järkevä turaushan tuo oli. Ei kun belfie näytille juutuubiin tinderiin ja fasebookkiin.
Eikös se piikki laiteta olkavarteen? Aika jööti haba saa olla, että takapuolelta kuvissa näyttää....
Kerrotko ap vaikka yhden riskin mitä rokotetiedon jakaminen somessa sisältää? Miksi se olisi salassapidettävää tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ap vaikka yhden riskin mitä rokotetiedon jakaminen somessa sisältää? Miksi se olisi salassapidettävää tietoa?
Koska sosiaali- ja terveydennhuollon asiakkuus on lain mukaan salassa pidettävää tietoa.
t. taistelen työkseni näiden asioiden kanssa (itse saa tietenkin jakaa itsestään mitä tietoa tahtoo)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sosiaali- ja terveydennhuollon asiakkuus on lain mukaan salassa pidettävää tietoa.
t. taistelen työkseni näiden asioiden kanssa (itse saa tietenkin jakaa itsestään mitä tietoa tahtoo)
Nimenomaan. Itsestään saa kertoa mitä vaan, se ei ole salassapidettävää materiaalia. Kenenkään muun rokotustietoja ei tietenkään saa jakaa, se on selvä.
Ei jumalauta tulis mieleenkään. Miksei enne ole kerrottu? "Tänään sain hepatiitti a ja b rokotteet".
Ja kaverit ihastelevat. "Onnea Ritva!!! Ihanaa!!! ♥️♥️"
Jokainen tekee, mitä tekee.
Typerät ihmiset jakaa tietojaan siellä.
Vierailija kirjoitti:
Typerät ihmiset jakaa tietojaan siellä.
No mitäs ne ihmiset sitten ovat, jotka eivät osaa kertoa, mitä haittaa siitä on, jos kertoo rokotuksestaan?
Parissa ryhmässä on ihme buumi jakaa selfie rokotetodistuksen kanssa, näkyvissä on ihan kaikki, koko nimi, syntymäaika, rokotteen erät jne. Itse en laittaisi... Joku voi yrittää identiteettivarkauksia ja Amerikassa on jo ensimmäiset väärentäneet itselleen kuvista rokotustodistuksia vaikka eivät ole piikkiä saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta tulis mieleenkään. Miksei enne ole kerrottu? "Tänään sain hepatiitti a ja b rokotteet".
Ja kaverit ihastelevat. "Onnea Ritva!!! Ihanaa!!! ♥️♥️"
Tässä kiteytyy hyvin se isoin pointti, mitä ajoin takaa. Hyvin kiteytetty.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä ITSE kertoa vaikka koko maailmalle ihan mitä tahansa OMAAN terveyteensä liittyvää! Ei liity millään tavalla salassapito siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä ITSE kertoa vaikka koko maailmalle ihan mitä tahansa OMAAN terveyteensä liittyvää! Ei liity millään tavalla salassapito siihen.
Saa, mutta aiheellista muistuttaa, että kertomuksessa on ongelmansa, turhan takia ei ole määrätty salassapidettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa, mutta aiheellista muistuttaa, että kertomuksessa on ongelmansa, turhan takia ei ole määrätty salassapidettäväksi.
Mikä ihmeen ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt lukisit aloituksen ensin Ei ole tervettä jakaa valokuvaa tai videota, missä piikkiä työnnetään lihaan. Ei itselle tulisi mieleenkään. Liittyy myös salassa pitoon. Ei terveystietoja kannata jakaa. Jos myöhemmin kaduttaa, niin et saa sitä enää millään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos osa jakaa synnytyskuviakin ja lasten kakkavaippakuvia jos kaikki on aina vain ok ja "minä saan koska minä minä". Se kuva on lahja sinun ystäville, kuulumisten jakamista. Kaikki ei halua nähdä piikittämistä, verta jne. Onko vaikea olla hienotunteinen?
Minä jaoin videon kolonoskopiastani. Sen avulla erottaa tosiystävät ja akanoista.
Semmonen turaus sitten.