Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattako 37-vuotiaan jo luopua lapsihaaveesta?

Vierailija
14.04.2021 |

En ole koskaan potenut varsinaista vauvakuumetta, mutta viime vuosina lapsen saaminen on pohdituttanut minua yhä useammin ja herättänyt yhä voimakkaampia tunteita.

Elän avoliitossa ikäiseni miehen kanssa, suhde on kestänyt 7 vuotta. Mies ei osaa päättää, haluaako lapsia vai ei, vaan kuulemma odottaa, että minä mietin ensin itsekseni, mitä haluan, ja hän tekee sitten sen pohjalta omat valintansa. Aika käy vähiin (ellei ole jo loppunut) ja minusta tuntuu, ettei suhteemme etene siihen pisteeseen, että lapsi olisi oikeasti tervetullut.

Onko tässä iässä enää mitään järkeä lähteä etsimään uutta kumppania, jonka kanssa saada lapsia, vai pitäisikö vain hyväksyä lapsettomuus?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ukko vaihtoon, vielä ehdit saamaan uuden! Yäk mikä mies sulla, tollasta miesvauvaa en kattelis oli lapsia tai ei. Ja minkä helkkarin takia sä passaat sitä????

Vierailija
42/46 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi olemaan miehen kanssa joka tuossa iässä pitää naista löysässä hirressä lasten suhteen, aivan h*lvetin itsekästä ja häikäilemätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen melkein 40 ja aion vielä hankkia uuden miehen ja lapsen. Yksi lapsi on jo. Täytyy vain laittaa toimeksi eikä kysellä täällä palstoilla toisten mielipiteitä.

Vierailija
44/46 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna kenenkään miehen viedä omaa lapsihaavettasi. Kaikista pahin skenaario tilanteessasi on että lapset jäisi tuon vähän vässykältä vaikuttavan miehesi takia sinulta kokonaan saamatta. Mies vaihtoon tai itsellisesti äidiksi jos nykyinen ei vieläkään tiedä mitä elämästä haluaa. Voi käydä niinkin että kun itse olet ohittanut lapsensaanti-iän, mieshän pystyy siinä vaiheessakin muuttaa mielipiteensä ja perustaa perheen jonkun muun kanssa. Sinun taas on ryhdyttävä toimeen heti ennen kuin tulee ikää liikaa.

Vierailija
45/46 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passaan miestä vastentahtoisesti, koska en pystyisi elämään sellaisessa kaaoksessa, joka kotonamme vallitsisi, jos päättäisin tehdä vain 50% kotitöistä.

Lapsen hankkiminen yksin on käsittääkseni äärettömän kallista, joten en tiedä, olisiko minulla edes taloudellisesti siihen mahdollisuutta. Myös turvaverkkojen puuttuminen nykyisellä kotipaikkakunnalla arveluttaa, sillä muutto ei töiden vuoksi oikein tule kysymykseen. -ap

Vierailija
46/46 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, että haluatko lapsen enemmän kuin parisuhteen? Jos näin on, niin ota ero ja tutkituta hedelmällisyytesi tila. Terveydestä ja nuorekkuudesta ei valitettavasti voi päätellä mitään varmaa. Harkitse joka tapauksessa vakavasti hedelmöityshoitoja lahjaspermalla. Vaikka uusi suhde löytyisi helpostikin voi miehenkin spermassa olla vikaa ja monilla onkin nykyään. Se, että täällä jotkut  ovat saaneet lapsia vielä 45-vuotiaana ei poista sitä faktaa, että keskimäärin naisten hedelmällisyys alkaa laskea 30. ikävuodesta eteenpäin ja lasku kiihtyy 35.ikävuoden jälkeen.

Mahdollisuuksia siis todennäköisesti vielä on, mutta aikaa ei ole hukattavaksi.