Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni täällä on käynyt kunnon vanhan ajan ulkovessassa?

Vierailija
14.04.2021 |

Muistatteko sen keon, minkä päälle piti itse jätöksensä laskea? 💩😳
Onneksi nykyään on sisävessat.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyy olla todella tynnyrissä kasvanut, ettei ole koskaan käynyt ulkovessassa. Aika kauheita ovat.

Vierailija
2/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen, sellaiseen navettaan kytketyn puukökkäreen. Oli lapsena jännä paikka ja toki sinne piti ainakin kerran torttu vääntää, vaikka sisävessakin löytyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka kesä.. ja viime vuonna päivittäin omakotitalon raksa-aikana. Tykkään huusseista, on oma rauha asioida ja kakka ei loisku veteen.

Vierailija
4/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täytyy olla todella tynnyrissä kasvanut, ettei ole koskaan käynyt ulkovessassa. Aika kauheita ovat.

No minä en ole käynyt. En tiennytkään, että ulkovessoissa käyminen kuuluu jotenkin yleissivistykseen. Toki tiedän, että niitä on olemassa.

Vierailija
5/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ole käynyt. En tiennytkään, että ulkovessoissa käyminen kuuluu jotenkin yleissivistykseen. Toki tiedän, että niitä on olemassa.

Heh.

Vierailija
6/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yhden semmoisen, missä ulosteet oli niin korkealla, että pelkäsin, että pehva osuu jo niihin.

Vierailija
7/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisit mieluummin, että kuinka moni on käynyt huussissa päivittäin tai käy edelleen. Itse 16v.asti ei muuta kotona ollutkaan. Ja olen syntynyt 1980-luvulla.

Vierailija
8/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau.

Ehkä ne eivät nykyään ole mökeilläkään enää niin yleisiä. Meillä oli mökillä aito hyysikkä.

Vierailija
9/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan nyt vähintään bajamajassa on käynyt, mikä on käytännössä sama asia.

Vierailija
10/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien ukkien mökillä oli puusee 80-90-luvulla. 

Minusta se paskakasa haisi jotenkin vähemmän pahalta kuin miltä vesivessassa haisee. Kai se oli sen verran maatunut, tai sekoittui johonkin luonnon tuoksuihin. 

Toisen ukin mökillä oli rotat käyneet syömässä vessapaperia. Jälkeenpäin ajateltuna on yllättävää, ettei siitä paperista tullut mitään alapään tulehdusta.

Ja kädet huljaistiin tietysti järvivedessä pari sekuntia, eikä saippuasta tietoakaan. Ei se vesikään varmaan mitään kovin puhdasta ollut.

Vierailija
11/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Bajamaja on muovia ja se säiliö haisee kamalalta. Puuseessä on ihan erilainen tunnelma ja se hajukaan ei ole niin paha.

Vierailija
12/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisit mieluummin, että kuinka moni on käynyt huussissa päivittäin tai käy edelleen. Itse 16v.asti ei muuta kotona ollutkaan. Ja olen syntynyt 1980-luvulla.

Meillä oli koulussakin ulkohuussit. Monta reikää vaan rivissä. T. Syntynyt 1980

Vierailija
13/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, jos ei ole koskaan käynyt.

Eikä ne ole ollenkaan sellaisia haisevia hyyskiä kuin ennen vanhaan.

Kuiviketta tarpeeksi, eikä kuseksi sinne vaan puskiin, niin ei kesälläkään haise tai kerää kärpäsiä.

Ainakin kolmena päivänä viikossa käytän ulkovessaa eli siis mökillä.

Vierailija
14/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lapsuuden kesät mökilla 70-80-luvulla.

Vierailija
15/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kaverin mökillä pari vuotta sitten. Sitä ennen äitini mökillä siellä käydessäni. Nyt se on myyty.

Mummolassa oli vain ulkovessa. Siellä kävin viimeisen kerran 90-luvun alussa. Isoäiti sai nauttia vesiklosetista vasta vanhainkodissa.

Vierailija
16/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

About kaikki. Ulkovessoja on vielä esim. hautausmailla, jollei kotona ja mökillä saa tätä elämystä.

Vierailija
17/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Bajamaja on muovia ja se säiliö haisee kamalalta. Puuseessä on ihan erilainen tunnelma ja se hajukaan ei ole niin paha.

Ap muisteli kekoa jonka päälle omat jätökset lasketaan ja se kyllä bajamajastakin löytyy.

Vierailija
18/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy navettaan kytketty malli.

Tuotokset putoavat sellaiset 1,5 metriä eli ihan heti ei keko kannikoita kutittele.

On sisävessakin. Mutta ulkona ollessa ja varsinkin kesäisin tulee käytettyä huussi-versiota.

Maija

Vierailija
19/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole käynyt bajamajassa. Miksi olisi pitänyt käydä?

Vierailija
20/73 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi pääsiäisenä. Miehen sedällä, 80+, ei muuta olekaan.

Kätevä näin korona-aikaan kun pääse pihavierailulla vessaan, ei tarvinnut mennä metsään kyykkimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi