Onko ulkonäön vanheneminen vaikeampaa jos on ollut nuorena kaunis?
Onko se vaikeampi kokemus niille jotka nuorena ja varhaiskeski-iässä ovat olleet viehättäviä?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Eipä haittaa.
Olen ollut lapsesta asti häiritsevän huomion kohteena. Olen siis ollut ujo ja valitettavasti myös kaunis. Tietysti minua on pidetty ylpeänä, koska en ole osannut suhtautua kehuihin oikein mitenkään.
Tämä on omakin kokemukseni. Tai ihan lapsena olin koulukiusattu, sitten "puhkesin kukkaan" ja aloin saada liikaa huomiota. Koulukiusattu egoni ei osannut suhtautua siihen mitenkään päin, toiveeni on siitä koulukiusatusta lapsesta saakka ollut, että saisin vain olla rauhassa. En ole koskaan pitänyt sanottua kauneuttani etuna. Nyt kun ikää on 45 ja se alkaa näkyä, olen helpottunut. Pukeudun myös erittäin mitäänsanomattomasti, ei ole hienompaa tunnetta kuin saada viimein olla täysin näkymätön muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
En muuten hirveästi mieti tätä, mutta painonnousu kyllä ahdistaa kun on aina ollut hoikka. Se tapahtuu vielä niin yhtäkkiä ja salakavalasti, vaikkei mitkään elintavat ole muuttuneet mihinkään suuntaan.
N53
Painonnousu ahdistaa myös meitä pullukoita. Nyt tuntuu tulevan jostain ihan aiheettomia lisäkiloja ihan yllärinä tuosta noin vaan. Täytynee olla jotain hormonien heittelyitä tms. Jos ja kun kuitenkin syö about samaa ruokaa about saman verran joka päivä. Ja jos joskus keventää ja vähentää syömistä, tai syö enemmän heviä ja muuta terveellistä, niin se ei näy nykyään painossa ollenkaan! Ainoastaan pitkät kävelylenkit tuntuvat vähän housunvyötäröllä.
N53myös
Harmittaahan se rumuus enemmän nuorena kuin vanhana. Miehet ei ole katselleet perääni kauhean vilkkaasti kuin 18-25-vuotiaana. Nyt vanhana eivät katso enää ollenkaan. Flirttailisin kuitenkin mielelläni vielä nyt vanhanakin. Mutta erityisesti vanhemmat tai omanikäiset miehet ei enää välitä lainkaan, paria poikkeusta lukuunottamatta, joten taitaa se vika olla ennemminkin siellä miesten päässä. Nuorilta miehiltä sentään joskus irtoaa kevyttä huumoria aiheen tiimoilta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut nuorena oikeasti kaunis niin on vanhanakin. Kyllä ne piirteet näkyvät vanhempanakin. Ja jos on elänyt suht terveellistä elämää.
Kyllä se kauneus saattaa vaihdellakin ajan myötä. Esim. kauniit lapset ovat harvoin kauniita aikuisia, esim. Shirley Temple.
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus Ansa Ikosesta että hän oli ahdistunut ja pelännyt vanhenemistaan,vaikka oli muuten hyvin järkevä nainen.
Täytyy kyllä sanoa,että hän oli kaunis ikänaisenakin.
Mutta tietenkin se Ansamainen hehku oli haalistunut.Siitä hehkustakin osa oli filmiefektien ja kuvakulmien luomaa,niin hän itse kertoi muistelmissaan.
Minusta taas Ansa on aina ollut ruma. Ihmettelin jo lapsena, että miksi komean Tauno Palon vastanäyttelijäksi on valittu tuollainen ruma, mitäänsanomaton naisihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut nuorena oikeasti kaunis niin on vanhanakin. Kyllä ne piirteet näkyvät vanhempanakin. Ja jos on elänyt suht terveellistä elämää.
Kenties, jos on klassisen kaunis. Itse olin nuorena pikemminkin komealla tavalla kaunis: ylväs nenä, ohuet huulet ja veistoksellinen leuka. Yllättäen, nämä piirteet eivät vanhene kovinkaan hyvin ja varsinkin kun kulmakarvat haalistuvat ja kasvojen sirous häviää, niin jotenkin korostuu ihan naurettavuuksiin asti tuo iso nenä. :D En minä siitä stressaa, mutta on hassua ajatella, että joskus aikoinaan ihan oikeasti oli kaunis, sitä ei enää uskoisi.
Kulmakarvojen haalistuminen tai jopa tippuminen on muuten vanhemmiten järkkyä. Ilmeestä tulee todella outo, vaikkei nyt kauneutta murehtisikaan.
Ulkonäkö ei kuitenkaan standardisoidu kaikilla saman näköiseksi esim. 50v kohdalla. Useimmiten ne nuorena kauniita olleet ovat paremman näköisiä myös vanhempana.
Kyllä. Olen ollut työni takia välillä enemmänkin julkisuudessa. Vaikka asiantuntijahommissa ulkonäöllä ei *pitäisi* olla väliä, niin kyllä sitä kommentoidaan koko ajan. Nyt ihmiset varmaan ajattelevat että onpas tuokin vanhentunut ja rupsahtanut. Positiivisena puolena ikääntymisessä on ollut sekoboltsien ja limaisten yhteydenottojen vähentyminen.
Ei välttämättä. Toiset vanheneekin kauniisti. Kuten vaikkapa Seela Sella.
Minulle ei. Olin nuorena kaunis ja sain kyllä kuulla siitä. Nykyään ylipainoinen harmaantunut keski-ikäinen (tosin pidän harmaita hiuksiani kauniina), ja ajattelen että aikansa kutakin. Tyytyväinen nykyhetkeen.
Nyt 42 vuotiaana alkaa ekan kerran tuntumaan et ei oo enää nuori. Alkossa ei ole pariin vuoteen kysytty papereita ja nuoruuden kuvissa näyttää niin nuorelta. Mutta koska pohjimmiltaan kaunis niin yhä ulkonäössä voittaa parikymppiset jos ei ihan missitasoisia lasketa. Toki pelkään et miltä näytän esim. 10 v päästä.