Missä yöpyä turvallisesti ja mukavasti perheen kanssa matkalla pohjoiseen ?
Ollaan matkaamassa perheen kanssa pohjoiseen omalla autolla (koska korona). Lapset ei jaksa yhtenä päivänä matkaa joten yöpyä pitäisi jossain puolessa välissä eli jossain Oulun korkeudella/hieman alapuolella. Hyviä suosituksia majoituksista? Hotellit siitä ongelmallisia että kontaktit (koska korona) ja myös se että meitä 5 niin ei normi huoneeseen oikein mahduta.
Kommentit (45)
Nää vuokrasi viime keväänä koko paikkaa aina yhdelle majoittujalle kerrallaan, vieläköhän on näin. Mutta ainakin on pieni hotelli, jos väkimäärä arveluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Nää vuokrasi viime keväänä koko paikkaa aina yhdelle majoittujalle kerrallaan, vieläköhän on näin. Mutta ainakin on pieni hotelli, jos väkimäärä arveluttaa.
Parempi linkki https://visitliminka.fi/tuote/hrl/
Ei oikein henkilöautossa mukavasti 5 ihmistä yövy :)
Älkää ainakaan erehtykö hotelli Keskipisteeseen Kärsämäellä. Kamala paikka. Kannattaa vaikka lukea booking.com asiakasarviot jos kaipaat lisätietoja.
Hei kiitti. Tämä näyttää kivalta jos on tuo 6 h perhehuone vapaana. Pikkuisen mutkaa tulisi tuolta 8-tieltä mutta varmaan ajallisesti vähemmän kuin poiketa Oulun keskustaan?
liisi kirjoitti:
Hei kiitti. Tämä näyttää kivalta jos on tuo 6 h perhehuone vapaana. Pikkuisen mutkaa tulisi tuolta 8-tieltä mutta varmaan ajallisesti vähemmän kuin poiketa Oulun keskustaan?
Siis tarkoitin tuota Limingan hotellia
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Eden-kylpylä hyvä?
Eikö se ole vilkas ja iso paikka? Just semmosta pientä jossa mahdollisimman vähän kontakteja.
Onko kellään kokemusta noista airbnb -paikoista?
Nykyään on melko paljon paikkoja, joihin pääsee sisään ovikoodilla. (Ovikoodilla voi pitää kohtaamiset minimissä, ja toisaalta henkilökunta on tavoitettavissa ja paikalla, jos tarvetta yhteydenotolle tulee.) Oulun seutua en niin hyvin tunne, mutta esim Jyväskylässä majoituin eräässä tosi viihtyisässä ja mukavasti sisustetussa hotellissa.
Tämän tyyppisten majoituspaikkojen ja hotellien etu on myös siinä, etteivät kuulu ketjuihin. Hotelliyrittäjät ovat paikallisia ihmisiä, usein nuorehkoja, jotka toteuttavat unelmaansa erilaisesta hotellista.
liisi kirjoitti:
Moottoritieltä on Oulun keskustaan n. 3 km, Liminganlahden luontokeskukseen siis on pidemmästi 8-tieltä. Mutta siis jos etsii sellaista ei-niin-ruuhkaista majoitusta, niin tuo on yksi hyvä vaihtoehto.
Kyllä tuossa nyt jokunen kilometri tulee 8-tieltä sivuun.
https://www.google.fi/maps/place/Liminganlahden+luontokeskus/@64.822722…
Oulussa on Nallikarissa pieniä mökkejä meren rannassa upeissa maisemissa.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa on Nallikarissa pieniä mökkejä meren rannassa upeissa maisemissa.
Ja vähän isompiakin, ja osa näistä mökeistä on melko hienoja.
(nro 11 jatkaa: itse olen yöpynyt myös useammassa airbn-paikassa. Lähes aina kohteen kuvaus ja sille annetut kommentit ovat vastanneet todellisuutta. Melko usein olen yllättynyt positiivisesti; pienehköltä kämpältä vaikuttanut majapaikka Turussa onkin ollut hyvin sisustettu yksiö täysin uudessa/vastarakennetussa talossa tms
Pulmana on ehkä se airbn-kuvauksiin täytyy perehtyä huolella ja se vie aikaa.
Ja esimerkki, kun airbn-kohde ei täysin vastannut kuvausta:
- varasin venäläiseltä vaikuttaneelta henkilöltä majoituksen napapiirin korkeudelta (jokin pienempi paikkakunta Suomessa, en muista enää tarkemmin). Oli talvi ja ilmoituksessa luvattiin lämmityspistokepaikka autolle (tarvitsimme sen, jotta auto käynnistyisi seuraavana aamuna). Kun paikan päällä pistoketta aloin kyselemään, ei sitä ei oikein tuntunut löytyvän. Alettiin soitella naapureille ja kyseltiin, kenen autopistokepaikka olisi ehkä vapaana. Lopulta lämmitysjohto vedettiin jostakin kauempaa jatkojohdolla.
Mutta keskimäärin minä ja perheemme olemme olleet positiivisesti yllättyneitä airbn-majoituksesta. Osa niistä on todella hyvällä maulla sisustettuja korkealuokkaisia majoituksia. (osa ehkä ei, mutta ne kuvaukset tosiaan kannattaa lukea tarkkaan.)
Kiitos kaikille vinkeistä, jospa näillä löytyisi. Nallikarin mökit näyttää kivalta. Samoin tuo Limingan hotelli. Löysin kyllä pari ihanaa kohdetta airbnb -palvelusta. Toinen olisi kyllä ihan reitillä. Mutta minä en ole koskaan majoittunut sen kautta. Onkohan turvallinen maksu? Ja onko nuo kohteet todella noin hyviä mitä mainostavat?
Scandic Kajaani ollut sopivalla sijainnilla, kun olen pk-seudulta ajanut Rovaniemelle.
Vierailija kirjoitti:
(nro 11 jatkaa: itse olen yöpynyt myös useammassa airbn-paikassa. Lähes aina kohteen kuvaus ja sille annetut kommentit ovat vastanneet todellisuutta. Melko usein olen yllättynyt positiivisesti; pienehköltä kämpältä vaikuttanut majapaikka Turussa onkin ollut hyvin sisustettu yksiö täysin uudessa/vastarakennetussa talossa tms
Pulmana on ehkä se airbn-kuvauksiin täytyy perehtyä huolella ja se vie aikaa.
Ja esimerkki, kun airbn-kohde ei täysin vastannut kuvausta:
- varasin venäläiseltä vaikuttaneelta henkilöltä majoituksen napapiirin korkeudelta (jokin pienempi paikkakunta Suomessa, en muista enää tarkemmin). Oli talvi ja ilmoituksessa luvattiin lämmityspistokepaikka autolle (tarvitsimme sen, jotta auto käynnistyisi seuraavana aamuna). Kun paikan päällä pistoketta aloin kyselemään, ei sitä ei oikein tuntunut löytyvän. Alettiin soitella naapureille ja kyseltiin, kenen autopistokepaikka olisi ehkä vapaana. Lopulta lämmitysjohto vedettiin jostakin kauempaa jatkojohdolla.
Mutta keskimäärin minä ja perheemme olemme olleet positiivisesti yllättyneitä airbn-majoituksesta. Osa niistä on todella hyvällä maulla sisustettuja korkealuokkaisia majoituksia. (osa ehkä ei, mutta ne kuvaukset tosiaan kannattaa lukea tarkkaan.)
Ok. Kiitos näistä :) . Tuo maksupuoli minua jännittää. Käsitinkö kuitenkin oikein että airbn on se joka välittää maksut. Että minun ei majoittajalle tarvii korttiani/kortin numeroa antaa?
Katsoin. Hostel ILO vaikuttaa siistiltä ja suositulta. Muuten aika kallista . Merkillistä .Ruotsin puolella ilmoiitavat pitkin tienvartta missä voi yöpyä halvalla. Ihan omakotitaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Scandic Kajaani ollut sopivalla sijainnilla, kun olen pk-seudulta ajanut Rovaniemelle.
KAJAANI?!! Miksi? Matka-aika kasvaa tunnilla tuota kautta kiertäessä.
Täydellisen kontaktitonta yhden yön välimajoitusta voi olla vaikea järjestää, ellette sitten pystytä telttaa auton viereen jonnekin sivutien varteen.
Hotelleilla on tällä hetkellä kohtalaisen hyviä tarjouksia perheille esim vierekkäisistä huoneista, joten kysyisin ensiksi niitä. Kunnon yöunien jälkeen matka jatkuu turvallisemmin. Kontakteja ei välttämättä tule kuin respassa jos sielläkään ja aamiaisenkin saa halutessaan tilattua huoneeseen.