Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö olla kiinnostunut puolison työasioista?

Vierailija
14.04.2021 |

En oikein jaksaisi kiinnostua aviomieheni työasioista. En ymmärrä hänen alasta paljoakaan joten suurin osa hänen työjutuista joita minulle puhuu menee ihan yli hilseen minulta. Ala ei myöskään kiinnosta minua ollenkaan. Sinänsä kyllä arvostan mieheni työtä ja työntekoa mutta en millään jaksaisi kuunnella kun hän puhuu työstään ja selittää työkuvioitaan. Hän on hyvin työorientoitunut ihminen ja puhuisi minulle joka ilta varmaan tunnin työkuulumisiaan. Itse en puhu hänelle omasta työstäni melkein koskaan mitään. Hän on loukkaantunut ja vihainen kun minua ei kiinnosta hänen työasiat. Kuulemma hän ja hänen työ ja ammatti on lähes sama asia ja jos en halua puhua hänen työasioista niin hänen mielestä se tarkoittaa että en ole kiinnostunut hänestä enkä hänen kuulumisistaan.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta.

Vierailija
2/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä miestäsi. Jos työasiat vaikuttavat häneen paljon niin tuohan tarkoittaa juuri ettei sinua kiinnosta kuunnella mitä hänelle oikeasti kuuluu. Aivan sama kuin jos häntä ei kiinnostaisi kuunnella sinun ihmissuhde- tai terveysongelmiasi, koska "ei kosketa häntä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, työkaverien kanssa seurustelusta on se haitta, että ne asiat tuodaan kotiin jossa palaveri jatkuu. Jotkut ei vaan tajua

Vierailija
4/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä musta on kohteliasta olla kiinnostunut kumppanin työstä ja on myös kiva kertoa oman työnpäivän kuulumiset. En mäkään aina kaikkia miehen työjuttuja ymmärrä, mutta silloin kysyn ja ihmettelen. Työpäivä vie kuitenkin ison osan arkipäivästä, joten olisi kummallista olla puhumatta siitä mitään.

Ja kyllä mua harmittaisi, jos miestäni ei kiinnostaisi kuulla mun kuulumisia ja mitä oon päivän aikana tehnyt.

Vierailija
5/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin. Mun mies kanssa aivan eri alalla kuin minä, painaa pitkää päivää eikä kotiin päästyään osaa puhua _mistään_ muusta kuin työasioista. Joka ilta. Puoliakaan en ymmärrä eikä rehellisesti edes kiinnosta.

Yleensä olen kuuntelevinani vaikka oikeasti katson telkkaria tai teen kotihommia, mietin omiani ja ynähtelen jotain väliin.

Kysyisi edes joskus mun päivästäni tai puhuisi ihan mistä muusta vaan, mutta ei. Työ työ työ.

Todella raskasta.

Vierailija
6/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me miehen ja kavereiden ja vanhempien ja sisarusten kanssa jutellaan työasioista.

Vierailija
7/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat oli about samalla alalla kun oltiin muksuja. Muistan monasti ku ne saatto tunninkin speksailla työasioita päivisin keskenäån. M38

Vierailija
8/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin? Sehän on pikainen tiivistelmä. Minulla jatkaa ja jatkaa.

Vierailija
9/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävän äiti on minulle katkera, kun olen miehen kanssa läheisempi kuin hän. Yksi minkä oon huomannut on se, ettei äitiä kiinnosta lapsensa työasiat yhtään. Minä taas kuuntelen, jotta opin niitä. Kyselen mitä en ymmärrä ja aina tavattaessa kysyn mitä töissä on viime aikoina ollut.

Äiti sulkee puolet pojan elämästä itseltään pois, ja sitten ihmettelee, kun eivät ole läheisiä.

Vierailija
10/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette päätyneet yhteen sellaisen kanssa jonka asiat ei kiinnosta pätkääkään? Varsinkin nyt korona-aikana varmaan on työrintamallakin kaikenlaista meneillään niin hyvässä kun pahassakin ja ihan kiva olla joku jolle puhua....

Vierailija
11/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin? Sehän on pikainen tiivistelmä. Minulla jatkaa ja jatkaa.

Jos kokeilisit vaivihkaa tunnin jälkeen vaihtaa puheenaihetta, tyyliin "Kato lintu!" ja sormella osotus.

Vierailija
12/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Mieheni on esimiesasemassa ja jatkuvasti valittaa alaisistaan ja omista esimiehistään, kun mikään ei toimi ja mikään ei mene perille ja hän joutuu yksin paimentamaan lähes jotain lastentarhaa... Jos hänelle sanoo, että puhu pomollesi, jos koet liian suurta vastuuta ja jotain epäoikeudenmukaisuutta työssäsi, niin hermostuu ja alkaa sen päiväinen paasaus ja työtehtäviensä luetteleminen ja sitä jatkuu ja jatkuu... Jos itse olen joskus huokaissut jotain omasta työstäni, niin eipä hänkään ymmärrä tai osaa neuvoa ja kääntää aiheen sitten omaan työhönsä, kuinka hänellä on vastuu jne. Raskasta.

Vierailija
13/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Joka helvetin asiaan pitää kysyä mielipidettä että onko ok. Olisihan se kertakaikkisen järkyttävää ja suuri synti, jos tekisi asioita eri tavalla kuin kaikki muut

Vierailija
14/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne. Mies haluaa kertoa ja esitellä piirroksin kaikki työhönsä liittyvät suunnitelmat. En ymmärrä niitä, eikä minua juuri kiinnosta. Tottakai olen valmis kuuntelemaan hetken, yleisellä tasolla, mutta en kaipaa teknisiä yksityiskohtia.

Itsellänikin on työ, josta mies ei ymmärrä mitään, eikä tulisi mieleenkään rasittaa häntä minun työni yksityiskohdilla.

Joillekin se vaan tuntuu olevan tärkeää, että saa käyttää toista roskakorina, johon kaadetaan kaikki.

Vierailija
15/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama meillä. Mies kertoo kaiken juurta jaksain, ihan rutiinihommatkin. Itse saatan muutamalla sanalla sanoa jos on jotain erikoista menossa omalla työpaikallani. Ei aina oikein jaksaisi kuunnella, kun samat asiat joka päivä.

Vierailija
16/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin. Mun mies kanssa aivan eri alalla kuin minä, painaa pitkää päivää eikä kotiin päästyään osaa puhua _mistään_ muusta kuin työasioista. Joka ilta. Puoliakaan en ymmärrä eikä rehellisesti edes kiinnosta.

Yleensä olen kuuntelevinani vaikka oikeasti katson telkkaria tai teen kotihommia, mietin omiani ja ynähtelen jotain väliin.

Kysyisi edes joskus mun päivästäni tai puhuisi ihan mistä muusta vaan, mutta ei. Työ työ työ.

Todella raskasta.

Kiitos kun ymmärrät. Minunkaan mies ei puhu oikein mistään muusta kuin työstään ja alastaan. Ja minun pitäisi jaksaa suunnilleen istua tekemättä mitään häntä kuuntelemassa vaikka kuinka pitkään. Ja hän odottaa, että kommentoin jotain niihin työasioihin, siis ihan projektien etenemiseen ja sisältöön. Ääh en jaksa enkä kestä, en tajua niistä projekteista mitään eikä minulla ole niistä mitään mielipidettä. Ja huom. minun työ ei häntä kiinnosta, tosin en siitä koskaan puhu eli asia on minulle täysin ok, että hän ei siitä tajua eikä ole kiinnostunut. Ap

Vierailija
17/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette päätyneet yhteen sellaisen kanssa jonka asiat ei kiinnosta pätkääkään? Varsinkin nyt korona-aikana varmaan on työrintamallakin kaikenlaista meneillään niin hyvässä kun pahassakin ja ihan kiva olla joku jolle puhua....

Ei hän todellakaan ensimmäisinä vuosina puhunut paljoakaan työstä vaan puhuimme kaikesta mahdollisesta. Ja voin minä tietenkin joskus välillä hänen työstä jutella, mutta kun pitäisi joka päivä jaksaa sitä kuunnella ja kommentoida. Ap

Vierailija
18/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta elämänkumppanien on hyvä olla kiinnostuneita toistensa elämistä. Töihin tulee uhrattua paljon aikaa ja energiaa, ja on luonnollista, että haluaa jakaa siihen liittyviä asioita puolisonsa kanssa. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo ja jaettu suru on puoli surua.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että toisen työasioista pitäisi jauhaa loputtomasti tai että vain hänen päivänsä purkaminen yhdessä on tärkeää. Totta kai myös toisen päivä (oli se sitten työpäivä tai päivä kotona lapsia hoitamassa) on yhtäläisen tärkeä.

Vierailija
19/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama tilanne. Mies haluaa kertoa ja esitellä piirroksin kaikki työhönsä liittyvät suunnitelmat. En ymmärrä niitä, eikä minua juuri kiinnosta. Tottakai olen valmis kuuntelemaan hetken, yleisellä tasolla, mutta en kaipaa teknisiä yksityiskohtia.

Itsellänikin on työ, josta mies ei ymmärrä mitään, eikä tulisi mieleenkään rasittaa häntä minun työni yksityiskohdilla.

Joillekin se vaan tuntuu olevan tärkeää, että saa käyttää toista roskakorina, johon kaadetaan kaikki.

Kyllä, meilläkin mies välillä jopa piirroksin ja erilaisin taulukoin selostaa minulle niitä töitään ja töiden etenemistä. Hänen työ on melko itsenäistä eli ei töissä voi joka päivä pomolleen tai työkavereilleen noita asioita selostaa vaan harvoin vain, joten hänen mielestä minun tehtävä on sitten kiinnostua siitä mitä hän päivät pitkät ajattelee eli hänen työasioista. Ap

Vierailija
20/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi joku jaksaa paasata päivästä päivään jotain työasioita vapaa-ajalla! Itse en todellakaan jaksa, vaan haluan keskittyä ihan muihin asioihin. Pahimpia on ne, jotka vielä mahtailevat esimerkiksi vuosituloillaan.