Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö olla kiinnostunut puolison työasioista?

Vierailija
14.04.2021 |

En oikein jaksaisi kiinnostua aviomieheni työasioista. En ymmärrä hänen alasta paljoakaan joten suurin osa hänen työjutuista joita minulle puhuu menee ihan yli hilseen minulta. Ala ei myöskään kiinnosta minua ollenkaan. Sinänsä kyllä arvostan mieheni työtä ja työntekoa mutta en millään jaksaisi kuunnella kun hän puhuu työstään ja selittää työkuvioitaan. Hän on hyvin työorientoitunut ihminen ja puhuisi minulle joka ilta varmaan tunnin työkuulumisiaan. Itse en puhu hänelle omasta työstäni melkein koskaan mitään. Hän on loukkaantunut ja vihainen kun minua ei kiinnosta hänen työasiat. Kuulemma hän ja hänen työ ja ammatti on lähes sama asia ja jos en halua puhua hänen työasioista niin hänen mielestä se tarkoittaa että en ole kiinnostunut hänestä enkä hänen kuulumisistaan.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö rakasta miestäsi?

Vierailija
22/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs hittoa työasiat kuuluu firman ulkopuolisille? Mulla on ainakin vaitiolovelvollisuus ja vaikkei olisikaan niin sen verran pitää tajuta ettei firman asioita huudella kotona. Eipä ole kovin luotettava tai lojaali työntekijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä pitää jonkin verran kiinnostaa, tai ainakin suostua kuuntelemaan. Joskus voi sanoa, että voidaanko puhua jostain muusta kuin työasioista nyt, mutta kyllä mun mielestä on tärkeää että molemmat saa puhua työasioita myös kotona ja että puolisoa kiinnostaa sen verran, että kuuntelee ja vähän jotenkin reagoi, vaikkei mitään ymmärtäisikään. Meilläkin enimmäkseen työasioista "keskustelu" on sitä, että toinen kertoo ja toinen kuuntelee. Ei siinä tarvitse kovin paljon kommentoida, koska sitä toisen työtä ei välttämättä ymmärrä kovin hyvin. Riittää, että kuuntelee.

Vierailija
24/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta elämänkumppanien on hyvä olla kiinnostuneita toistensa elämistä. Töihin tulee uhrattua paljon aikaa ja energiaa, ja on luonnollista, että haluaa jakaa siihen liittyviä asioita puolisonsa kanssa. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo ja jaettu suru on puoli surua.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että toisen työasioista pitäisi jauhaa loputtomasti tai että vain hänen päivänsä purkaminen yhdessä on tärkeää. Totta kai myös toisen päivä (oli se sitten työpäivä tai päivä kotona lapsia hoitamassa) on yhtäläisen tärkeä.

En itse tunne yhtään mitään tarvetta selostaa miehelleni työasioitani. Toki jos minulla on ollut hankala keskustelu pomon kanssa, niin siitä ihan mielelläni lyhyesti joskus saatan kertoa tai mainita jos työssäni alkaa uusi kiinnostava projekti. Mutta en käsitä miksi puhuisin hänelle työni yksityiskohtia, en edes itse halua työpäivän jälkeen projektejani. Ap

Vierailija
25/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia olla kiinnostunut toisesta, johon liittyy myös jonkun verran toisen työ ja mitä hänelle sen suhteen kuuluu, kuin se, että toinen lataa koko työhönsä liittyvät ongelmakohdat puolisolle ja odottaa niihin panostusta ja ratkaisukeskeistä keskustelua. Me jutellaan paljon toistemme töistä, ja myös autetaan ja setvitään ajatuksia niiden suhteen. Yhdessä vaiheessa miehellä oli rankempi kausi duunissa menossa ja itse havahtui että puhuu liikaa työasioita. Voi olla rankkaa kuunnella niitä juttuja jatkuvasti, kun ei voi tehdä mitään. Jonkun verran niitä voi setviä, mutta jos ei mitään muuta puheenaihetta ole -ikinä- eikä vaan tyyliin jossain muutostilanteessa/kriisissä jossa se on ymmärrettävää, eihän sitä nyt kukaan jaksa. Kun elämässä ja parisuhteessa on muutakin. :)

Vierailija
26/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs hittoa työasiat kuuluu firman ulkopuolisille? Mulla on ainakin vaitiolovelvollisuus ja vaikkei olisikaan niin sen verran pitää tajuta ettei firman asioita huudella kotona. Eipä ole kovin luotettava tai lojaali työntekijä

Voi kuule. Varsinkin nyt etätyöaikaan sitä kuulee väkisinkin jotain, vaikkei haluaisi.

Vierailija
27/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän konkretisoida: olemme molemmat akateemisia, minä kulttuurialalla, mies dippainssi. Minun tausta ei riitä hänen työn sisällön ymmärtämiseen vaikka korkeasti koulutettu olenkin. Enkä ole yhtään kiinnostunut teknisistä asioista, vaikka arvostan ihmisiä, jotka sillä alalla ovat. En osaa kommentoida niihin mitään ja meinaan tulla hulluksi kun minulle piirretään jonkun teknisen kehitysprojektin vuokaavioita ja selostetaan jotain teknisiä yksityiskohtia ja mitä joku yhteistyökumppani johonkin tekniseen juttuun kommentoi ja mitä toinen yhteistyökumppani siihen kommentoi. Ja sitten odotetaan että sanon asiaan jotain. Ymmärrän kyllä että jotkut elää työnsä kautta eikä se ole minulle ongelma mutta en itse halua elää aviomieheni työn kautta yhtään tippaa. Ap

Vierailija
28/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä eikä tarvitse, se on sinun elämäsi. Voi sanoa ettei kiinnosta ollenkaan, että haluat elää täysin ilman sitä, et saa siitä mitään irti ja osa menee ohi kun et pääse sisälle siihen. Sinulla on omat työsi jo ja ongelmasi mitä ratkoa. Jos on joku stressitekijä hänellä (pomo, työkaverit, ala, aikataulu), se työ ei sovi ollenkaan hänelle tai hätä, sen poistosta voi jutella erikseen. Onko hänellä joku kaveri tai työkaveri jonka kanssa jauhaa työasiat, siten ettet kuule. Miksi olet jäykän pelkistä työasioista jauhajan kanssa, sopiiko silloin yhteen vai ei. Ehkä hänellä suhde toimisi paremmin jonkun saman alan ihmisen kanssa jolla on tapana puhua siitä innolla, syventyä siihen ja kiinnostaa oikein viimeisen päälle. Toinen vaihtoehto on että käyt 10-15 minuutissa läpi sen mitä sanoo, ja sitten aiheen vaihto toiseen. Ehkä hänellä on ratkaisemattomia ongelmia, jotka haluaisi puhua loppuun jonkun kanssa tai sitten se ala kiehtoo.

Vierailija
29/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä eikä tarvitse, se on sinun elämäsi. Voi sanoa ettei kiinnosta ollenkaan, että haluat elää täysin ilman sitä, et saa siitä mitään irti ja osa menee ohi kun et pääse sisälle siihen. Sinulla on omat työsi jo ja ongelmasi mitä ratkoa. Jos on joku stressitekijä hänellä (pomo, työkaverit, ala, aikataulu), se työ ei sovi ollenkaan hänelle tai hätä, sen poistosta voi jutella erikseen. Onko hänellä joku kaveri tai työkaveri jonka kanssa jauhaa työasiat, siten ettet kuule. Miksi olet jäykän pelkistä työasioista jauhajan kanssa, sopiiko silloin yhteen vai ei. Ehkä hänellä suhde toimisi paremmin jonkun saman alan ihmisen kanssa jolla on tapana puhua siitä innolla, syventyä siihen ja kiinnostaa oikein viimeisen päälle. Toinen vaihtoehto on että käyt 10-15 minuutissa läpi sen mitä sanoo, ja sitten aiheen vaihto toiseen. Ehkä hänellä on ratkaisemattomia ongelmia, jotka haluaisi puhua loppuun jonkun kanssa tai sitten se ala kiehtoo.

Hän kai haluaa että sprarraan häntä. Mutta oikeasti en haluaisi oman työpäivän jälkeen kuulla kenenkään työstä mitään enkä varsinkaan sparrata ketään, vaan haluaisin kerrankin rentoutua ja viettää vapaa-aikaa ja unohtaa työt. Ap

Vierailija
30/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se työ hänen lempiaiheensa elämässä ja hänestä on tullut osittain se työ. Olisiko siihen muita insinöörejä hänen kanssa juttelemaan.

Vierailija
31/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kai haluaa että sprarraan häntä. Mutta oikeasti en haluaisi oman työpäivän jälkeen kuulla kenenkään työstä mitään enkä varsinkaan sparrata ketään, vaan haluaisin kerrankin rentoutua ja viettää vapaa-aikaa ja unohtaa työt. Ap

Niin. Hänen täytyisi ehkä itse sparrata itseään tai hänen kaveri /vanhempi. Sinulla on oikeus omaan vapaa-aikaan.

Vierailija
32/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta puolison tai kavereiden työasiat. Pääpiirteet kyllä kerrotaan toisille, mutta mitään tuntien monologeja en ala kuuntelemaan. Todella raskasta olla ystävä tai puoliso ihmiselle, jolla ei ole sivistystä sen vertaa, että osaisi muusta kuin yhdentekevästä arjestaan keskustella.

Vierailija
33/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kiinnostunut, juuri sen enempää kuin että kysyy menikö töissä mukavasi tms.

Vierailija
34/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Varsinkin nyt etätyöaikaan sitä kuulee väkisinkin jotain, vaikkei haluaisi.

No ei niitä enää tarvitse erikseen lörpötellä jos jotain jääkin kuulematta.

Meillä yksi rouva sai varotuksen kun oli pyytänyt miestään katsomaan työkonettaan kun ei osannut tehdä jotain juttua. Sanottiin että olet allekirjoittanut paperin jossa lupaat olla luovuttamatta työvälineitä ulkopuolisille ja että teknisissä ongelmissa on it-tuki eikä mies apuna. Olin ihan samaa mieltä. Ehkä joillain ei ole mitään omaa ja jaetaan kaikki puolison kanssa mutta työnantajan asiat pitäisi pystyä pitämään sentään erillään

Vierailija
35/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Hänen täytyisi ehkä itse sparrata itseään tai hänen kaveri /vanhempi. Sinulla on oikeus omaan vapaa-aikaan.

Sanon monesti hänelle, että voisiko puhua näitä asioita senjasen kanssa, kun minä en ymmärrä näistä, mutta sitten hän pahastuu ja joskus suuttuukin kun kuulemma hänelle olisi todella tärkeää että juuri minä hänen kanssaan niistä puhuisin. Ap

Vierailija
36/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lähin, joka kerta kun työasioiden jahkaaminen jatkuu enemmän kuin 1/2 h niin alat viettelemään miestäsi, pistä sen ajatukset muuhun. Kyllä se työ on hyvä jättää sinne työpaikalle. En kyllä jaksaisi tuota jokapäiväistä höpötystä, maksimissaan pari kertaa viikossa. Ja kyllä voisit kerran edes kokeilla sitä, että kerrot useamman tunnin omasta työstäsi, ja jos edes yrittää tehdä aasinsiltaa omiin työjuttuihin niin heti keskeytät ja sanot, että nyt on hänen vuoronsa kuunnella. Jos sitten ehkä ymmärtää oman kohtuuttomuuden.

Vierailija
37/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on puoliso, jota kiinnostaa, mihin käytän lähes puolet hereilläoloajastani.

Vierailija
38/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Joku raja pitäisi olla. Toki päällimmäiset kuulumiset voi kertoa. Toisaalta aika paljon työasioita on sellaisis, ettei niitä saisi edes kertoa muille.

Vierailija
39/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienyrittäjä kivijalassa.

Mies piruilee: taas olet menossa sinne istumaan.

Liike elätti minut ennen koronaa

Otin lainaa jota maksan 4 vuotta.

Tukia olen saanut sen 2000 eur , olen kyllä hakenut.

Menen töihin..olo on kurja..kurkkua kuristaa..

En puhu työpäivästä tai olostani kotona..

Vierailija
40/68 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pienyrittäjä kivijalassa.

Mies piruilee: taas olet menossa sinne istumaan.

Liike elätti minut ennen koronaa

Otin lainaa jota maksan 4 vuotta.

Tukia olen saanut sen 2000 eur , olen kyllä hakenut.

Menen töihin..olo on kurja..kurkkua kuristaa..

En puhu työpäivästä tai olostani kotona..

Lopeta yrityksesi, kaiken saa prismasta.

Uusia yrittäjiä tulee tilallesi, joko ymmärrät?