Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"50+ rokotukset alkavat kohta, jos rokotuksille ei tule rajoitteita"

Vierailija
14.04.2021 |

Tänään aamulla luin useamman hyvin positiivisen uutisen, jossa arvioitiin, että alle kolmikymppisiäkin päästäisiin rokottamaan kesällä ja näin syksyllä oltaisiin tosi hyvässä rokotekattavuudessa.
Kaikissa kuitenkin korostettiin, että tämä ei onnistu mikäli nyt Suomessa päätetään rajoittaa esim. AZ vain yli kuusikymppisille.
Minä olen viisikymppisten ryhmää, kannatan rokotuksia, mutta en halua AZ:taa. Tiedän, että riski on pieni, mutta minä myös lottoan, vaikka riski voittaa ne muutama miljoonaa on tosi pieni (vitsi..). Tuli sellainen ikävä fiilis, että nyt on laitettu propagandamylly jauhamaan, jotta AZ:aa voidaan käyttää ja sitä halutaan käyttää kaikille.
Minä en halua sitä, enkä ole ainoa näin ajatteleva ja "muuten järkevä ihminen". Pelkään myös, että tuollainen päätös aiheuttaa lisää rokotevastarintaa. Siis ihan kaikkia rokotteita vastaan. Tähän vielä yhdistetään kesä ja laskevat koronamäärät niin ihmisille tulee se vaarallinen turvallisuuden tunne eivätkä he halua rokotusta ollenkaan.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa hyväksytyistä Moderna olis tän hetken ymmärryksen mukaan paras Pfizerin ohella.

Sputnik taitaa olla seuraava ja sitten AZ. 

J&J on jo huomattavasti heikompi, jossain arveltiin tehon olevan jopa niinkin alhainen kuin 40%. PArempi sekin kuin ei lainkaan rokotetta. Maskilla tosin pääsee suunnilleen samaan, joten kylä mietityttäis mikä on rokotteen hyöty. 

Tässähän on se mahdollisuus, että meidän yliviisaat päättäjät, pandemiaekspertti ja virologi Mariini etunenässä, päättää uudesta ns. kansanrokotteesta AZ tilalle. Sellaiseksi valikoituu joku kiinapaska (jonka teho oiekasti mitätön , jopa Kiina myöntää) ja toimittajaksi valitaan taas joku kiinankaupan terävintä kärkeä edustava luotettava toimija kuten t Jylhä. Sitten ihmetellään kun rokotteet ei kelpaa vaan kansa jonottaa itärajalla Sputnikkia siirrettävästä kontista. MAksavatkin hyväkkäät 100E/laaki rokotteesta.

Valitettavan todentuntuinen vaihtoehto kiitos hallituksen, joka on paitsi kyvytön myös osaamaton. 

42/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan se reilua 65 täyttäneitä kohtaan että samaa astranpaskaa tarjotaan myös muille.

Heh heh.

Ehkä se pitäisi laittaa tarjontaan kaikille. Tyyliin avataan tietty päivä viikosta, jolloin KUKA TAHANSA voi ottaa rokotteen. AZ-rokotteen. Niin ei menisi hukkaan.

Tulispa melkoiset tappelut kun kaikki "ettekste tiedä kuka mä oon" tyypit olisi siellä jonossa ja osa jäisi väkisinkin ilman. 

Sanotaan näin, että Tiedän todella monen ottavan myös tuon rokotteen mielellään, siis ei riskiryhmäläisiä, mutta jos pääsisivät nyt heti niin ottaisivat. Näitä palstoja kun ei kuitenkaan kaikki lue ja kirjoittele täällä.

Ihan sydämestäni toivon, että ne henkilöt jotka ovat nyt omasta vuorostaan rokotejonossa luopuneet kun eivät AZ halua, osa voi joutua odottamaan vaikka 3 kk uutta mahdollisuutta ..... niin, etteivät sitten sairastuisi vakavaan versioon. Kyllä itse siinä tilanteessa myöskin "jossittelisin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nämä tärkeimmät jutusta (rajasin pois kehitteillä olevat ja tiivistin). Tässä näkyy valmistusero, annosmäärä, rajoitukset ja teho. J&J:n uusi rokote toimii samoin kuin AZ.

Comirnaty / Biontech-Pfizer

Saksa/USA

Vaikuttavana aineena on lähetti-RNA:ta (mRNA) eli ribonukleiinihappoa, joka sisältää koronaviruksen pintaproteiinin valmistusohjeen

Yli 16-vuotiaille, annoksia2. Teho: 95 %

Covid-19-rokote / Moderna

USA

Vaikuttavana aineena on lähetti-RNA:ta (mRNA) eli ribonukleiinihappoa, joka sisältää koronaviruksen pintaproteiinin valmistusohjeen

Yli 16-vuotiaille, annoksia 2. Teho: 94,10 %

Vaxzevria / Astra Zeneca

Ruotsi/USA

Rokotteen tyyppi: Vaikuttavana aineena on adenovirusta, joka sisältää koronaviruksen pintaproteiinin koodin.

Yli 65-vuotiaille, annoksia 2.Teho: 60–82 %

Ad26.COV2.S / Johnson & Johnson ∕ Janssen Group

USA / Belgia

Rokotteen tyyppi: Vaikuttavana aineena on adenovirusta, joka sisältää koronaviruksen pintaproteiinin koodin.

Yli 16-vuotiaille, annoksia 1.Teho: 67- 85,9%

Unohdit Sputnik V:n.

Teho 91,6%.

2 annosta.

Vaikuttavana aineena adenovirusta.

Sillä olisi voitu rokottaa jo koko alkuvuoden ajan, kuten Slovakia, Tsekki ja Unkari ovat tehneet ja rokotuskattavuus olisi aivan eri luokkaa.

Eikö tällä ole kuitenkin sama toimintamekanismi kuin AZ:lla ja J&J:lla?

Adenoon tämäkin perustuu mutta mekanismi on toinen. Oli selitetty lehdissä parisen viikkoa sitten. Tähän perustuen teho on huomattavasti parempi. Käyttipä joku ilmaisua "nerokas keksintö".

Vierailija
44/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nämä tärkeimmät jutusta (rajasin pois kehitteillä olevat ja tiivistin). Tässä näkyy valmistusero, annosmäärä, rajoitukset ja teho. J&J:n uusi rokote toimii samoin kuin AZ.

Comirnaty / Biontech-Pfizer

Saksa/USA

Yli 16-vuotiaille, annoksia2. Teho: 95 %

Covid-19-rokote / Moderna

USA

Yli 16-vuotiaille, annoksia 2. Teho: 94,10 %

Vaxzevria / Astra Zeneca

Ruotsi/USA

Yli 65-vuotiaille, annoksia 2.Teho: 60–82 %

Ad26.COV2.S / Johnson & Johnson ∕ Janssen Group

USA / Belgia

Yli 16-vuotiaille, annoksia 1.Teho: 67- 85,9%

Unohdit Sputnik V:n.

Teho 91,6%.

2 annosta.

Vaikuttavana aineena adenovirusta.

Sillä olisi voitu rokottaa jo koko alkuvuoden ajan, kuten Slovakia, Tsekki ja Unkari ovat tehneet ja rokotuskattavuus olisi aivan eri luokkaa.

Eikö tällä ole kuitenkin sama toimintamekanismi kuin AZ:lla ja J&J:lla?

Adenoon tämäkin perustuu mutta mekanismi on toinen. Oli selitetty lehdissä parisen viikkoa sitten. Tähän perustuen teho on huomattavasti parempi. Käyttipä joku ilmaisua "nerokas keksintö".

Jos hallituksella olisi ollut munaa ja selkärankaa niin meillä pyörisi jo kotimainen Sputnik-tuotanto. Ei tarttis miettiä AZ tai J&J verihyytymiä tai saatavuutta.

S**tanan tunarit, taas kerran. Mykistävää typeryyttä kautta linjan.

"BBC:n mukaan Sputnikin kummatkin rokoteannokset keskittyvät koronavirukselle tunnusomaiseen ”piikkiosaan”, mutta koodia mukanaan kuljettava neutralisoitu virus on rokotekerroilla erilainen. Eri variaatoilla tähdätään pidempikestoisen immuniteetin aikaansaamiseen."

Tässä yksi artikkeli aiheeseen

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kova-teho-koronaa-vastaan-minkalain…

Vierailija
45/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan se reilua 65 täyttäneitä kohtaan että samaa astranpaskaa tarjotaan myös muille.

Heh heh.

Ehkä se pitäisi laittaa tarjontaan kaikille. Tyyliin avataan tietty päivä viikosta, jolloin KUKA TAHANSA voi ottaa rokotteen. AZ-rokotteen. Niin ei menisi hukkaan.

Tulispa melkoiset tappelut kun kaikki "ettekste tiedä kuka mä oon" tyypit olisi siellä jonossa ja osa jäisi väkisinkin ilman. 

Sanotaan näin, että Tiedän todella monen ottavan myös tuon rokotteen mielellään, siis ei riskiryhmäläisiä, mutta jos pääsisivät nyt heti niin ottaisivat. Näitä palstoja kun ei kuitenkaan kaikki lue ja kirjoittele täällä.

Ihan sydämestäni toivon, että ne henkilöt jotka ovat nyt omasta vuorostaan rokotejonossa luopuneet kun eivät AZ halua, osa voi joutua odottamaan vaikka 3 kk uutta mahdollisuutta ..... niin, etteivät sitten sairastuisi vakavaan versioon. Kyllä itse siinä tilanteessa myöskin "jossittelisin".

Minä olen työikäinen, perusterve, viidenkympin hujakoilla. Jos ja kun oma rokotevuoro tulee, niin toivon  saavani Modernaa tai Pfizeriä mutta otan myös AZ jos sitä on tarjolla. Täälläpäin on todella iso todennäköisyys tartunnalle jos yhtään nenäänsä ulos laittaa, vaikka vaan lähikauppaan.

Vierailija
46/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän heinäkuussa 50. En ota rokotetta nyt. Se toimii kuitenkin korkeintaan kuusi kuukautta tutkimusten mukaan, seuraavan joskus talvella voin ottaa jos tulee. Aion kesän pärjäillä ilman piikkiä. Jos korona jatkuu, niin seuraavan variantin piikkiä lienee tarjolla ennen talvea.

Vierailija
47/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh.

Minä olen työikäinen, perusterve, viidenkympin hujakoilla. Jos ja kun oma rokotevuoro tulee, niin toivon  saavani Modernaa tai Pfizeriä mutta otan myös AZ jos sitä on tarjolla. Täälläpäin on todella iso todennäköisyys tartunnalle jos yhtään nenäänsä ulos laittaa, vaikka vaan lähikauppaan.

Missäköhän noin suuri todennäköisyys on? Ei edes täällä Helsingissä ole tuollaista vaaraa tartuntaan missään lähikaupassa.

Vierailija
48/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslain suomia oikeuksia ei väitteillä oteta pois. Hallitus rikkoo nürenbergin rikostuomioistuimen 10 kohdan kieltoa. Lääketieteelliset toimet vaativat aina yksilön suostumuksen ja koskee niin maskeja, testejä kuin rokotuksia. Ne jotka rikkovat, pääsevät varmasti vastuuseen. Esimiehen laitonta käskyä toimeenpannessa, on itse rikosoikeudellisessa vastuussa. Virkamiehenä siis miettisin tarkoin tekojani!!!

Välttelisin tätä kokeellista dna:n muuttavaa rokotetta kuin ruttoa.

Vierailija
49/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi AZ-rokotetta ei käytetä vaikka yli 50-vuotiaille miehille, kun naisille niitä haittavaikutuksia on tullut. Miehet voivat ottaa sen 100% turvallisesti. Onhan tässä muutenkin rajattu ketä rokotetaan ja millä, vanhukset saaneet vain Pfizeria ja Modernaa.

Euroopan terveysvirasto on todennut että AZ-rokotteen veritulppariski ei riipu millään tavalla potilaan iästä tai sukupuolesta. Miksi yli viisikymppiset miehet siis pitäisi uhrata?

Vierailija
50/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku tuli tähän keskustelemaan maskeista? Olen ap ja käytän maskia. Maskia pitää käyttää rokotteen jälkeenkin.

🐑

Vierailija
51/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli hyvä päätös :) AZ:aa ei anneta alle 65-vuotiaille, ainakaan toistaiseksi.

Vierailija
52/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sanoisin että reilua olisi tarjota Astraa niille jotka sitä haluavat ottaa. Riski on aika pieni ja laumasuojan muodostuminen hyödyttäisi kaikkia.

Vierailija
53/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein sanoisin että reilua olisi tarjota Astraa niille jotka sitä haluavat ottaa. Riski on aika pieni ja laumasuojan muodostuminen hyödyttäisi kaikkia.

Joo, mullekin sopisi se, että kaikki halukkaat voivat sen ottaa. Itse en ottaisi, mutta se olisi jokaisen päätettävissä.

Vierailija
54/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli hyvä päätös :) AZ:aa ei anneta alle 65-vuotiaille, ainakaan toistaiseksi.

No eihän sitä nyt viime viikkoinakaan ole annettu alle 65-vuotiaille ainakaan toistaiseksi.

Ainakin Tanska lopetti jo koko AZ:n käytön ihan kaikilta.

Vierailija
55/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei oteta vakavasti ihmisten pelkoa Astra Zenecan rokotetta kohtaan ja anneta toinen vaihtoehto, niille, jotka eivät tätä rokotetta halua.

Ihmishenki on kullankallis ja pelko on myös todellista, eikä sitä pidä aliarvioida.

Itse odotan edelleen, että suomalainen nenäsumuterokote tulisi markkinoille, sillä sen ottaisin ihan mielelläni ja olisin valmis jopa hiukan maksamaan rokotteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan