Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"50+ rokotukset alkavat kohta, jos rokotuksille ei tule rajoitteita"

Vierailija
14.04.2021 |

Tänään aamulla luin useamman hyvin positiivisen uutisen, jossa arvioitiin, että alle kolmikymppisiäkin päästäisiin rokottamaan kesällä ja näin syksyllä oltaisiin tosi hyvässä rokotekattavuudessa.
Kaikissa kuitenkin korostettiin, että tämä ei onnistu mikäli nyt Suomessa päätetään rajoittaa esim. AZ vain yli kuusikymppisille.
Minä olen viisikymppisten ryhmää, kannatan rokotuksia, mutta en halua AZ:taa. Tiedän, että riski on pieni, mutta minä myös lottoan, vaikka riski voittaa ne muutama miljoonaa on tosi pieni (vitsi..). Tuli sellainen ikävä fiilis, että nyt on laitettu propagandamylly jauhamaan, jotta AZ:aa voidaan käyttää ja sitä halutaan käyttää kaikille.
Minä en halua sitä, enkä ole ainoa näin ajatteleva ja "muuten järkevä ihminen". Pelkään myös, että tuollainen päätös aiheuttaa lisää rokotevastarintaa. Siis ihan kaikkia rokotteita vastaan. Tähän vielä yhdistetään kesä ja laskevat koronamäärät niin ihmisille tulee se vaarallinen turvallisuuden tunne eivätkä he halua rokotusta ollenkaan.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työikäisillä ja nuoremmilla ei ole mitään syytä ottaa rokotetta johonkin marginaaliseen flunssavarianttiin.

Koronatauti on nostanut suomalaisten eliniänodotetta jo parilla vuodella, niin eikö olisi hyvä jatkaa tuolla linjalla?

Mielenkiintoinen pointti. Terveelle työikäiselle korona on usein oireeton tai vähintäänkin hyvin lievä. Aivoveritulppa joko vie hengen tai aihettaa mittavia vaurioita joista ehkä selviää pitkäaikaisella kuntoutuksella.

Tässäkö osasyy sille että Astrat annetaan eläkeikäisille? Toisaalta heidän ikäryhmässään koronatartuntoja on hyvin vähän, koska he pyrkivät välttelemään tartuntaa.

Vierailija
22/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa että tässä käy kohta niin että kaivellaan kaikista rokotteista jotain äärimmäisen harvinaisia haittavaikutuksia ja kohta mitään rokotetta ei voida antaa näiden takia. Jotain suhteellisuudentajua pitäisi olla tässä. Kyse on kuitenkin maailmanlaajuisesta pandemiasta joka vaikuttaa meidän kaikkien elämään rankasti. Ja siis siitä ulospääsystä mahdollisismman nopeasti. Ja ihmiset tarttuvat samaan aikaan hyvin pieniin riskeihin kuin ne olisivat valtavia. En oikein ymmärrä. 

Ymmärtäisitkö sitten paremmin, jos pieniä verihyytymiä todettaisiin kaikilla rokotetuilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan tunnin päästä koronarokotteen! Kaksi viikkoa vielä maskeja ja sitten... OHI ON!

Voi tätä onnen päivää!

Ei maskin käyttöä saa lopettaa rokotteen saamisen jälkeen.

Hyvin harvassa paikassa maassamme on maskipakko joten yksilön oma valinta käyttääkö. En ole ap mutta minä olen lopettanut maskin käytön kaikkialla muualla paitsi työpaikalla ja kampaajalla. 

Vierailija
24/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan tunnin päästä koronarokotteen! Kaksi viikkoa vielä maskeja ja sitten... OHI ON!

Voi tätä onnen päivää!

Ei maskin käyttöä saa lopettaa rokotteen saamisen jälkeen.

Pitääkö maskin käyttö sitten aloittaa rokotteen saamisen jälkeen?

Meniköhän kirjoittajalla maskisuositus ja maskipakko jotenkin sekaisin?

Vierailija
25/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku tuli tähän keskustelemaan maskeista? Olen ap ja käytän maskia. Maskia pitää käyttää rokotteen jälkeenkin.

Vierailija
26/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa että tässä käy kohta niin että kaivellaan kaikista rokotteista jotain äärimmäisen harvinaisia haittavaikutuksia ja kohta mitään rokotetta ei voida antaa näiden takia. Jotain suhteellisuudentajua pitäisi olla tässä. Kyse on kuitenkin maailmanlaajuisesta pandemiasta joka vaikuttaa meidän kaikkien elämään rankasti. Ja siis siitä ulospääsystä mahdollisismman nopeasti. Ja ihmiset tarttuvat samaan aikaan hyvin pieniin riskeihin kuin ne olisivat valtavia. En oikein ymmärrä. 

Ymmärtäisitkö sitten paremmin, jos pieniä verihyytymiä todettaisiin kaikilla rokotetuilla. 

Tietenkin. Mutta näin ei ole. Nyt haitat ovat niin harvinaisia että ne eivät ole missään suhteessa niihin haittoihin joita koronaepidemia aiheuttaa.

Vierailija
27/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Mutta näin ei ole. Nyt haitat ovat niin harvinaisia että ne eivät ole missään suhteessa niihin haittoihin joita koronaepidemia aiheuttaa.

Se ei paljon lohduta mullan alla.

Vierailija
28/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nämä tärkeimmät jutusta (rajasin pois kehitteillä olevat ja tiivistin). Tässä näkyy valmistusero, annosmäärä, rajoitukset ja teho. J&J:n uusi rokote toimii samoin kuin AZ.

Comirnaty / Biontech-Pfizer

Saksa/USA

Vaikuttavana aineena on lähetti-RNA:ta (mRNA) eli ribonukleiinihappoa, joka sisältää koronaviruksen pintaproteiinin valmistusohjeen

Yli 16-vuotiaille, annoksia2. Teho: 95 %

Covid-19-rokote / Moderna

USA

Vaikuttavana aineena on lähetti-RNA:ta (mRNA) eli ribonukleiinihappoa, joka sisältää koronaviruksen pintaproteiinin valmistusohjeen

Yli 16-vuotiaille, annoksia 2. Teho: 94,10 %

Vaxzevria / Astra Zeneca

Ruotsi/USA

Rokotteen tyyppi: Vaikuttavana aineena on adenovirusta, joka sisältää koronaviruksen pintaproteiinin koodin.

Yli 65-vuotiaille, annoksia 2.Teho: 60–82 %

Ad26.COV2.S / Johnson & Johnson ∕ Janssen Group

USA / Belgia

Rokotteen tyyppi: Vaikuttavana aineena on adenovirusta, joka sisältää koronaviruksen pintaproteiinin koodin.

Yli 16-vuotiaille, annoksia 1.Teho: 67- 85,9%

Unohdit Sputnik V:n.

Teho 91,6%.

2 annosta.

Vaikuttavana aineena adenovirusta.

Sillä olisi voitu rokottaa jo koko alkuvuoden ajan, kuten Slovakia, Tsekki ja Unkari ovat tehneet ja rokotuskattavuus olisi aivan eri luokkaa.

Vierailija
29/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pandemiahan ei meidän elämään vaikuta eikä vaikuttaisi, vaan hysterian aiheuttamat täysin ylimitoitetut toimet.

Vierailija
30/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nämä tärkeimmät jutusta (rajasin pois kehitteillä olevat ja tiivistin). Tässä näkyy valmistusero, annosmäärä, rajoitukset ja teho. J&J:n uusi rokote toimii samoin kuin AZ.

Saksa/USA

USA

Vaxzevria / Astra Zeneca

Ruotsi/USA

USA / Belgia

Teho 91,6%.

2 annosta.

Sillä olisi voitu rokottaa jo koko alkuvuoden ajan, kuten Slovakia, Tsekki ja Unkari ovat tehneet ja rokotuskattavuus olisi aivan eri luokkaa.

Eikö tällä ole kuitenkin sama toimintamekanismi kuin AZ:lla ja J&J:lla?

Vierailija
31/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksa/USA

USA

Vaxzevria / Astra Zeneca

Ruotsi/USA

USA / Belgia

Teho 91,6%.

2 annosta.

Eikö tällä ole kuitenkin sama toimintamekanismi kuin AZ:lla ja J&J:lla?

Mutta, jos Sputkinkin teho on noin paljon parempi, niin mahdollinen yhtä suuri veritulppariski on perusteltavissa. Varsinkin kun Sputnikia ilmeisesti olisi saatavilla heti ja riittävästi.

Vierailija
32/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AZ-rokotetta ei käytetä vaikka yli 50-vuotiaille miehille, kun naisille niitä haittavaikutuksia on tullut. Miehet voivat ottaa sen 100% turvallisesti. Onhan tässä muutenkin rajattu ketä rokotetaan ja millä, vanhukset saaneet vain Pfizeria ja Modernaa.

Vierailija
33/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan se reilua 65 täyttäneitä kohtaan että samaa astranpaskaa tarjotaan myös muille.

Heh heh.

Ehkä se pitäisi laittaa tarjontaan kaikille. Tyyliin avataan tietty päivä viikosta, jolloin KUKA TAHANSA voi ottaa rokotteen. AZ-rokotteen. Niin ei menisi hukkaan.

Tulispa melkoiset tappelut kun kaikki "ettekste tiedä kuka mä oon" tyypit olisi siellä jonossa ja osa jäisi väkisinkin ilman. 

Tuskin, kun kovin moni sitä ei halua.

Vierailija
34/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi AZ-rokotetta ei käytetä vaikka yli 50-vuotiaille miehille, kun naisille niitä haittavaikutuksia on tullut. Miehet voivat ottaa sen 100% turvallisesti. Onhan tässä muutenkin rajattu ketä rokotetaan ja millä, vanhukset saaneet vain Pfizeria ja Modernaa.

Tämä on hyvä ehdotus. Julkisuuteen ei ole kerrottu minkä ikäisiä nämä 3+1 henkilöä HUS:n alueella ovat olleet (4 tapausta, 1 kuollut jos nyt oikein muistan uutisista). Veikkaan, että kaikki ovat naisia, hedelmällisessä iässä ja max nelikymppisiä.

Vierailija
35/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksa/USA

USA

Vaxzevria / Astra Zeneca

Ruotsi/USA

USA / Belgia

Teho 91,6%.

2 annosta.

Kuten alussa mainitsin, otin vain tärkeimmät mukaan. Lehden jutussa on enemmän, myös kehitteillä olevia.

Itse en luota Sputnikin tulostietoihin. Olen niin vanha, että muistan vielä miten "Neuvostoliitossa ei ole HIV:tä eikä aidsiin sairastuneita yhtään" -uutiset...

Vierailija
36/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kuollut rokotteeseen nuoria. Avatkaa video ja lukekaa kommentteja

Vierailija
37/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisipa kotimaisen rokotteen! Valitettavasti ei aivan pian mahdollista, kun rokotetehdas ajettu Suomessa alas vuosia sitten.

Nyt pitäisi vaikka pohjoismaisena yhteistyönä avata rokotetehdas tulevaisuutta ajatellen. Näitä viruksia kun jatkossakin tulee ja kiertää ympäri maailmaa.

Rokotteiden kehittäminen ja rokotteiden tuotanto ovat kaksi ihan eri asiaa. Ei joku pohjoismainen tehdas voi tuottaa kuin jotain muualla kehitettyä rokotetta jos kukaan ei erikseen kehitä omaa rokotetta. Eikä se kotimaisesti kehitetty rokote ole automaattisesti sen turvallisempi kuin mikään mukaan.

Suomessa olisi kaikki mahdollisuudet tuottaa rokotteita itse, mm. juuri koronaan. Valtio ei vain halua tukea rokotekehitystä ollenkaan.

On ihan hyvä kysymys se, että onko tämä turvallista? Pitäisikö varautua seuraaviin pandemioihin jo nyt? Ne saattavat olla vaarallisempia. Silloin rokotteet menevät satavarmasti niille, joilla on rahaa ja valtaa. Suomi ei kuulu siihen porukkaan.

Näkeehän sen nytkin mitä tää huoltovarmuus on käytännössä kun terveydenhoidon säästösannat hakee halvinta tarjousta kiinasta eikä kotimainen tuotanto kelpaa noille. Sitten kun kiinalla on yhtäkkiä 7 miljardia asiakasta jonossa niin tavarat saa ne jotka röyhkeimmin ne ylihintaan ostaa. Esim. amerikkalaiset osti suoraan jopa lentokentiltä kiinalaisia muualle menossa olevia tavaraeriä vuosi sitten keväällä.

Maskeja alettiin tuottaa kotimaassa mutta ne ei kelpaa terveydenhoidolle kuten maskivalmistajat sanoo. Sama ongelma rokotusneulojen kanssa eli niitäkin kait odotellaan kiinasta lisää kun kotimaasta ei saa eikä kukaan halua niitä ruveta tuottamaankaan kun terveydenhoito siirtyy takaisin kiinalaisten asiakkaaksi heti kun mahdollist.a 

Vierailija
38/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan se reilua 65 täyttäneitä kohtaan että samaa astranpaskaa tarjotaan myös muille.

Heh heh.

Ehkä se pitäisi laittaa tarjontaan kaikille. Tyyliin avataan tietty päivä viikosta, jolloin KUKA TAHANSA voi ottaa rokotteen. AZ-rokotteen. Niin ei menisi hukkaan.

Tulispa melkoiset tappelut kun kaikki "ettekste tiedä kuka mä oon" tyypit olisi siellä jonossa ja osa jäisi väkisinkin ilman. 

Kysyit kaikilta rokotevastaisen klubisi jäseniltä joten nyt tiedät kansan mielipiteen?

Vierailija
39/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh.

Kysyit kaikilta rokotevastaisen klubisi jäseniltä joten nyt tiedät kansan mielipiteen?

En ole rokotevastainen. En vain halua AZ:aa.

40/55 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pistää miettimään, että Suomeen tullut/tulossa:

- 3,7 miljoonaa annosta AZ rokotetta ja siitä käytetty reilu 200.000 kpl, eli mahdollisesti 3,5 miljoonaa rokotetta hukkaan = 1,75 miljoonan Suomalaisen koko rokotus (1+1 piikkiä).

- 2,4 miljoonaa J&J rokoteannosta ja kun ko. rokotetta riittää 1 piikki, niin 2,4 miljoonan Suomalaisen rokotus.

SIIS noilla rokottain yli 4 miljoonaa Suomalaista.

Sitten Suomeen on tullut/tulossa 6,2 miljoonaa Pfizeriä ja 2 miljoonaa Modernaa, mutta millä aikavälillä ja toimitustahdilla. Näistä jo käytetty miljoona annosta ja pitää ymmärtää, että pikkuhiljaa annokset menevät etenevissä määrin 2-piikkeihin.

Kyllä tuo rokotustahti hitaantuu selkeästi, jos noiden kahden varassa mennään.

Itse olen 4 viikkoa sitten AZ:saanut (48v nainen) ja jatkosta en tiedä, mutta pikkuhiljaa kuitenkin tuntuu hyvältä se, että riski sairastua koronan vakavaan muotoon on pienentynyt. Sillä ajatuksella itse menen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi