Uskomaton konsertti pihalla oli äskettäin.
Saavuin fillarilla kotiin ja pihalla lauleskeli kaksi satakieltä. Näin vieläpä toisen niistä.
Kommentit (27)
Minä olen nyt kahdesti varhaisella aamulenkilläni nähnyt pellolla kaksi kurkea. Upeita lintuja ja mahtava ääni.
En ole koskaan ennen nähnyt, äänen kyllä kuullut usein.
Ihana! Minua nauratti eilen, kun kaksi varpusta peilaili itseään auton sivupeilistä... Koittivat räpytellä kolibrien tapaan :)
Kun asuin Kirkkonummella niin satakielen pusikko, 10m x 10m, jyrättiin säälimättömästi kerrostalojen tieltä. Sitä ennen satakieli tuli uskollisesti joka vuosi tuohon paikkaan. Sama kohtalo oli ruisrääkällä, joita oli parhaimmillaan 4 äänessä samalla alueella. En tiedä sinnitteleekö vielä punavarpunen paikalla. Rakennustyömaiden sorakentillä viihtyvä kivitasku tuli sitten tilalle. Olenpa nähnyt tuolla kyykäärmeenkin pyörätiellä, oli raukka kohmeessa joten huolehdin että pääsi kivien väliin piiloon.
Niin että kaupunkirakentamisessa ei ainakaan luontoarvot paina tippaakaan, se on sitten hyvä sieltä betonilähiöstä määräillä kuinka maaseudulla pitäisi suojella.
100
Milloinkahan saapuu Suomeen 100-kieli.
Nyt on jo punarinta äänessä Etelässä.
Täälläpäin on ollut aamuisin vähemmän viehkeitä konserttoja, nimittäin lähikentällä on aamulenkin aikaan ollut valehtelematta 150-200 lokkia kirkumassa yhteen ääneen. Enimmäkseen naurulokkeja, jotenkin pahaenteinen tunnelma kiertää se kenttä ympäri vaikken ole Hitchcockin Lintuja nähnytkään. :D