Mihin lähtisit reissuun yksin, budjetti 1000 €, aikaa kesäloma 4 vko, matkan pituus voi olla mitä vaan tuon sisällä?
Ehkä voi mukaan tulla kaveri tms. toinen henkilö toisesta taloudesta. Koronan jälkeen tietystikin.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin maaseudulle Skolantiin, Walesiin tai Irlantiin. Tuo raha riittäisi oikein hyvin sellaisiin matkoihin mitä teen: yöpyminen jaetussa naisten huoneessa hostellissa, ruuanlaitto itse hostellin yhteiskeittiössä. Olen menossa kaikki päivät, ja käyn huoneessa vaan nukkumassa. En halua siis laittaa mitään + 50-100€ huoneeseen, jossa en ole juurikaan ole. Tykkään myös hakea ruuat paikallisesta supermarketista ja kokata itse ja tehdä itselleni eväät. Lisäksi tuolla maaseudulla on välillä ravintolat aika vähissä. Jonkun kerran voin käydä ravintolassa syömässä, mutta pääasiassa kokkaan itse. Yksi säästökohde on myös se, että kun tarpeeksi aikaisin ostaa juna/-bussiliput, ne saa huomattavan paljon halvemmalla noissa maissa.
Meitä on moneksi. Mä en pystyisi nukkumaan hostelissa jonkun vieraan kanssa. Olen myös introvertti, ja haluan olla ihan keskenäni sekä illalla että aamulla. En myöskään haluaisi jättää mitään tavaroitani huoneeseen, jonka asukkaita en tunne.
Muuten komppaan seutuehdotusta. Englannisssa voisi mennä jokilaivalla jonkun reitin. Tosin se ei onnistu ihan yksin. En tiedä, vuokrataanko niitä kimppakäyttöön sekalaiselle miehistölle. Jokilaivalla olisi asumus samassa, joten yöpymisistä ei tarvi maksaa erikseen.
Junalla Skotlantiin.
Maatilamatkailua Suomessa (on kallista).
Pariisi ei koskaan petä. Se on vaan niin ihana.
Tai menehän Itävaltaan. Ei ole kallis maa. Maisemat upeita, kuin Sveitsissä ja ruoka on hyvää Sacherkakut ja kirsikkajuustokakut. Ihmiset ystävällisiä ja rentoja.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa oikeastaan mikä tahansa kohde. Ranskassa Pariisi.
Pariisi on pilalla. 😞
Vierailija kirjoitti:
No ei tonnilla pääse oikein mihinkään.
Lieksa, Nurmes tai Outokumpu tuolla budjetilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tonnilla pääse oikein mihinkään.
Lieksa, Nurmes tai Outokumpu tuolla budjetilla.
Mieluummin retkeilyä lähellä kotia, ja säästyneillä rahoilla voi muuten hemmotella itseään.
Kotimaan matkailuun voi lisätä eksotiikkaa esim. yöpymällä vankilassa, kiven sisällä, Turun Kakola-hotellissa. Erilaista eksotiikkaa tarjoaa yöpyminen majakkahotellissa Kaskisten Sälgrundin saarella tai Kylmäpihlajassa. "Koe yö majakan tornissa ulkomeren laidalla". Jos minulla olisi romanttinen suhde, menisin ehdottomasti tuonne. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin maaseudulle Skolantiin, Walesiin tai Irlantiin. Tuo raha riittäisi oikein hyvin sellaisiin matkoihin mitä teen: yöpyminen jaetussa naisten huoneessa hostellissa, ruuanlaitto itse hostellin yhteiskeittiössä. Olen menossa kaikki päivät, ja käyn huoneessa vaan nukkumassa. En halua siis laittaa mitään + 50-100€ huoneeseen, jossa en ole juurikaan ole. Tykkään myös hakea ruuat paikallisesta supermarketista ja kokata itse ja tehdä itselleni eväät. Lisäksi tuolla maaseudulla on välillä ravintolat aika vähissä. Jonkun kerran voin käydä ravintolassa syömässä, mutta pääasiassa kokkaan itse. Yksi säästökohde on myös se, että kun tarpeeksi aikaisin ostaa juna/-bussiliput, ne saa huomattavan paljon halvemmalla noissa maissa.
Meitä on moneksi. Mä en pystyisi nukkumaan hostelissa jonkun vieraan kanssa. Olen myös introvertti, ja haluan olla ihan keskenäni sekä illalla että aamulla. En myöskään haluaisi jättää mitään tavaroitani huoneeseen, jonka asukkaita en tunne.
Minä olen myös introvertti, ja kykenen nukkumaan samassa huoneessa vieraiden ihmisten kanssa. Ilmeisesti lapsuuden ja nuoruuden partioleirien peruja. En seurustele muiden kanssa sen kummemmin, muutaman lauseen voin vaihtaa. Yleensäkin noissa yhteismajoituksissa kaikki elää ihan omaa elämäänsä toisilleen tilaa antaen, ja sielläkin saa olla rauhassa.
Mitä tavaroiden säilytykseen tulee, niin huoneissa on lukolliset kaapit, joihin tavaransa saa turvaan.
Lähtisin joko islantiin vaeltamaan tai britteihin pyöräilemään, tai mahdollisesti bussimatkaamaan itäeuroopan valtioihin (esim lento thessalonikiin kreikkaan, siitä Bulgariaan, pohjois-makedoniaan, albaniaan ja takas thessalonikiin ja suomeen.) Voi olla että aloituspiste olisi eri (esim bulgarian pääkaupunki, en lippujen hintoja niin tarkasti tiedä) mutta tuollainen kierros olisi mielenkiintonen.
En lähtisi reissuun vaan sijoittaisin tuon tonnin rahastoon tai osakkeisiin. Ei lomalla ole mikään pakko reissata.
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto voisi olla jossain Prinssi Edvardin saaren etäisessä kolkassa, mutta enpä tiedä riittäisikö tuo tonni sinne.
Prinssi Edvardin saari olisi ihana! Tonni riittäisi hyvin, halvimmat edestakaiset lennot Helsingistä sinne maksaa alta 350€ (kaksi vaihtoa). Yllättävän halpaa!
Olipas hyvä kysymys, joka teki mut todella hämmentyneeksi.
Olen jo toistakymmentä vuotta ollut ihminen, jolla on aina ainakin seuraava ulkomaanmatka suunnitteilla, yleensä myös varattuna.
Nyt mietin mihinkä todella kovasti tahtoisin kun korona on ohi. Tulee mieleen vain että jonnekin paikkaan mihin kaikki ihmiset eivät koronan loputtua hyökkää, monet varmasti haluavat heti matkustaa paljon, kun se on mahdollista ( ja toki myös matkailuyrittäjille hyväksi). Ehkä jopa toivoisin, että se olisi Suomessa, jotta voin kannustaa suomalaisia, ja erityisesti pienyrittäjiä. Toinen vaihtoehto voisi olla jossain Prinssi Edvardin saaren etäisessä kolkassa, mutta enpä tiedä riittäisikö tuo tonni sinne.