Mitä mausteita käytätte säännöllisesti ruoanlaitossa?
Siis vähintään kerran kuukaudessa ainakin. Itsellä suola, valkosipuli, sipuli, eri pippurit, paprikajauhe ja curry.
Nyt osti ensimmäistä kertaa juustokuminaa, jotta tulisi makua mm nachopeltiin ja jos jotain aasialaistakin ruokaa laittaisi. Avasin ja haistoin ja maistoin niin sehän on kuvottavaa. En moista makua ole intialaisten ravintoloiden ruoissa maistanut. Mitä muut käytätte?
Kommentit (46)
Pitsamaustetta, mustapippuria, garam masalaa, broilerimaustetta ja currya.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suola ja pippuri.
Nämä riittää. Miksi ostaa raaka-aineita joiden maku täytyy peittää ❓
No kyllä currykastike ilman currya vain suolalla ja pippurilla on aika ankeaa... Itse en ainakaan halua peittää raaka-aineiden makua, vaan tuoda sitä sopivasti esiin ja maustaa erilaisilla vivahteilla. Jos teen vaikka pizzaa, niin kyllä vaan valkosipuli ja oregano sitä sopivasti maustaa. Tai kaneli montaa eri leivonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpä tuli aika läjä mausteita. Lisänä muutama mauste: etikka, viini, olut, vodka. Toisaalta myös herukan, kirsikan ja tammen lehdet.
Sitten kysymys. Mausteet, joita ette löydä. Minulla on muutama:
Szechuanin pippuri
paprikatahna
eri curryja
Mitä se Ajvar on? eikö se ole paprikatahnaa. vai onko kyse jostain muusta? Olen nähnyt ainakin citymarketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläpä tuli aika läjä mausteita. Lisänä muutama mauste: etikka, viini, olut, vodka. Toisaalta myös herukan, kirsikan ja tammen lehdet.
Szechuanin pippuri
paprikatahna
eri curryja
Mitä se Ajvar on? eikö se ole paprikatahnaa. vai onko kyse jostain muusta? Olen nähnyt ainakin citymarketissa.
Osittain: paprika, tomaatti ja munakoiso.
Vierailija kirjoitti:
Szechuanin pippuri
paprikatahna
eri curryja
Ripaus alkoholia syventää ruoan makua.
Herukan lehdistä voi tehdä mehua ja täyterullia, mutta mitä teet kirsikan ja tammen lehdillä?
Szechuanin pippuri
paprikatahna
eri curryja