Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mausteita käytätte säännöllisesti ruoanlaitossa?

Vierailija
13.04.2021 |

Siis vähintään kerran kuukaudessa ainakin. Itsellä suola, valkosipuli, sipuli, eri pippurit, paprikajauhe ja curry.

Nyt osti ensimmäistä kertaa juustokuminaa, jotta tulisi makua mm nachopeltiin ja jos jotain aasialaistakin ruokaa laittaisi. Avasin ja haistoin ja maistoin niin sehän on kuvottavaa. En moista makua ole intialaisten ravintoloiden ruoissa maistanut. Mitä muut käytätte?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä tuli aika läjä mausteita. Lisänä muutama mauste: etikka, viini, olut, vodka. Toisaalta myös herukan, kirsikan ja tammen lehdet.

Sitten kysymys. Mausteet, joita ette löydä. Minulla on muutama:

Szechuanin pippuri

paprikatahna

eri curryja

Vierailija
42/46 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsamaustetta, mustapippuria, garam masalaa, broilerimaustetta ja currya.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suola ja pippuri.

Nämä riittää. Miksi ostaa raaka-aineita joiden maku täytyy peittää ❓

No kyllä currykastike ilman currya vain suolalla ja pippurilla on aika ankeaa... Itse en ainakaan halua peittää raaka-aineiden makua, vaan tuoda sitä sopivasti esiin ja maustaa erilaisilla vivahteilla. Jos teen vaikka pizzaa, niin kyllä vaan valkosipuli ja oregano sitä sopivasti maustaa. Tai kaneli montaa eri leivonnaista.

Vierailija
44/46 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläpä tuli aika läjä mausteita. Lisänä muutama mauste: etikka, viini, olut, vodka. Toisaalta myös herukan, kirsikan ja tammen lehdet.

Szechuanin pippuri

paprikatahna

eri curryja

Mitä se Ajvar on? eikö se ole paprikatahnaa.  vai onko kyse jostain muusta? Olen nähnyt ainakin citymarketissa.

Vierailija
45/46 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Szechuanin pippuri

paprikatahna

eri curryja

Mitä se Ajvar on? eikö se ole paprikatahnaa.  vai onko kyse jostain muusta? Olen nähnyt ainakin citymarketissa.

Osittain: paprika, tomaatti ja munakoiso.

Vierailija
46/46 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Szechuanin pippuri

paprikatahna

eri curryja

Ripaus alkoholia syventää ruoan makua.

Herukan lehdistä voi tehdä mehua ja täyterullia, mutta mitä teet kirsikan ja tammen lehdillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä