Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketoilun aloittaminen ja jatkuva nälkä

Vierailija
13.04.2021 |

Onko täällä muita ketoilijoita?
Olen nyt vasta muutaman päivän noudattanut ketogeenistä ruokavaliota ja tehnyt ketoruokia mm yhden kirjan ohjeiden mukaan. Mutta mulla on vähän väliä ihan hirveä nälkä vaikka olisin syönyt reilusti isomman annoksen kuin mitä em kirjassa yhdelle hengelle on määritelty. Ja vaikka söisin välipalaksi manteleita, avokadoa, juustoa ym rasvaista.
Olen kuullut, että ketoillessa on paljon harvemmin nälkä kuin normiruokavaliolla ja rasva tekee kylläiseksi. En tietenkään vielä ketoosissa ole, mutta mietin, että kuuluuko tän aloituksen olla oikeasti näin vaikeeta? Ei mulla ennen tällaista pohjatonta nälkää ole ollut...

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vasta muutaman päivän...

Vierailija
2/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kannattaa syödä paljon sallittuja ruokia. Vähitellen ruokahalu vähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaita määkii ketoilun puolesta. Mää...

Vierailija
4/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt vasta muutaman päivän...

Jos nyt tarkkoja ollaan niin 5 päivää.

Ap

Vierailija
5/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi kannattaa syödä paljon sallittuja ruokia. Vähitellen ruokahalu vähenee.

Kiitos vastauksesta.

Tuntuu vaan aika hurjilta ne syömisten määrät ja kalorit niissä.

Ap

Vierailija
6/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko tarkemmin syömisiäsi. Mitkä on makrojen suhteet, kuinka monta ateriaa päivässä?

Miten hyvin olet perehtynyt asiaan?

Vierailija
7/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl menestyksekkääseen laihduttamiseen vaan kuuluu kestää nälkää ensimmäiset viikot.

Se nyt on biologinen fakta minkä aivot tekevät kun eletään energiavajeessa vaikka läskiä on varsin riittävästi kaikkialla pitämään hengissä.

Kestä ja laihdu.

Vierailija
8/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin syömisiäsi. Mitkä on makrojen suhteet, kuinka monta ateriaa päivässä?

Olen pyrkinyt siihen, että rasvoja olisi se väh se 70%, proteeinia max 20 ja hiilareita 10%. En kyllä kaikkea mittaa tarkasti... Esim öljyjä laitan vain reilulla kädellä esim kahvin ja salaatin/ kasvisten joukkoon.

Ruokaohjeissa olen käyttänyt pitkälti Elviira Krepperin Järkevä Ketoruokavalio kirjaa ja netistä ottanut joitain ohjeita. Kunnon ns lämpimiä aterioita tulee syötyä kolmesti päivässä, sen lisäksi aamupala ja välipaloja ruokailujen välillä. Paljon olen kyllä aiheesta lukenut ja sallitut ruoka-aineet on hyvin tiedossa.

Ap

Vierailija
9/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl menestyksekkääseen laihduttamiseen vaan kuuluu kestää nälkää ensimmäiset viikot.

Se nyt on biologinen fakta minkä aivot tekevät kun eletään energiavajeessa vaikka läskiä on varsin riittävästi kaikkialla pitämään hengissä.

Kestä ja laihdu.

Luulen, että kaloreita kertoo kyllä oikein reippaasti. Laihtuminen tässä ei ole pääasia, vaan muut vaikutukset, mitä ketogeenisellä kerrotaan olevan. Mutta kiitos tsempeistä!

Ap

Vierailija
10/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyrkinyt siihen, että rasvoja olisi se väh se 70%, proteeinia max 20 ja hiilareita 10%. En kyllä kaikkea mittaa tarkasti... Esim öljyjä laitan vain reilulla kädellä esim kahvin ja salaatin/ kasvisten joukkoon.

Ruokaohjeissa olen käyttänyt pitkälti Elviira Krepperin Järkevä Ketoruokavalio kirjaa ja netistä ottanut joitain ohjeita. Kunnon ns lämpimiä aterioita tulee syötyä kolmesti päivässä, sen lisäksi aamupala ja välipaloja ruokailujen välillä. Paljon olen kyllä aiheesta lukenut ja sallitut ruoka-aineet on hyvin tiedossa.

Ap

Jätä ne välipalat pois ja syö 3, korkeintaan 4 ateriaa päivässä.

Lue lisää aiheesta, muutakin kuin "sallitut ruuat"

Ihan ok noi suhteet sulla näyttää olevan.

Vierailija
11/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ketoruokavaliossa ei syödä välipaloja, kolme ateriaa/vrk, ei muuta.

Vierailija
12/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jätä ne välipalat pois ja syö 3, korkeintaan 4 ateriaa päivässä.

Lue lisää aiheesta, muutakin kuin "sallitut ruuat"

Ihan ok noi suhteet sulla näyttää olevan.

Varmaan pitää sitten lisätä vielä se yksi, neljäs, kunnon ateria päivään. Muuten ei ilman välipaloja kestä...

Olen tietysti lukenut muutakin kuin vain sallitut ruoka-aineet, ilmaisin tuon vähän epäselvästi. Olen jo useamman kuukauden aihetta tutkiskellut ja puntaroinut ennen kuin tähän lähdin. Yllätti vain tää pohjaton nälkä, kun kaikki ovat puhuneet ja kirjoittaneet ihan päinvastaista.

Ap

Vierailija
13/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solujen mitokondrioiden muutokset, sekä mm. maksan ketoneiden täysimääräisen tuotannon saavuttamiseen menee n. kolme viikkoa.

Kannattaa syödä jos on nälkä ja huolehtia näin aluksi, että hiilihydraattimäärä pysyy <20 g/vrk tasolla.

Rasvaa syödään energian saamiseksi ja proteiineja max. 1,5 g/kehon painokilo, koska ylimääräinen proteiini muutetaan glukoosiksi joka estää ketoosiin pääsyä.

Vierailija
14/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan asiaan parin kuukauden päästä.

Vierailija
15/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palataan asiaan parin kuukauden päästä.

Toivottavasti jo vähän aiemmin :D

Ap

Vierailija
16/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapas tätä aamu/välipalaa. Sekoita kannelliseen säilytysrasiaan 6rkl chian siemeniä kookomaitopurkilliseen ja loraus sitrustiivistettä mausteeksi. Anna seistä jääkaapissa yön yli ja siitä saat kätsästi "hiukopalan" kolmeen eri ateriaan ja varsinkin noihin alun nälkäkohtauksiin. On toiminut ainakin minulla. Makrojen määrää en muista mutta ne voit varmaan laskea jollain laskurilla.

Vierailija
17/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kunnon ateriaa ja välipalat?

Fyysistä työtäkö teet? Miten ihminen voi syödä noin paljon?

En tarkoita pahalla, ihmettelen.

Vierailija
18/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitapas tätä aamu/välipalaa. Sekoita kannelliseen säilytysrasiaan 6rkl chian siemeniä kookomaitopurkilliseen ja loraus sitrustiivistettä mausteeksi. Anna seistä jääkaapissa yön yli ja siitä saat kätsästi "hiukopalan" kolmeen eri ateriaan ja varsinkin noihin alun nälkäkohtauksiin. On toiminut ainakin minulla. Makrojen määrää en muista mutta ne voit varmaan laskea jollain laskurilla.

Kiito vinkistä! Pitääpä kokeilla tätä.

Ap

Vierailija
19/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketoillessa ei syödä mitään välipaloja.

Vierailija
20/72 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä kunnon ateriaa ja välipalat?

Fyysistä työtäkö teet? Miten ihminen voi syödä noin paljon?

En tarkoita pahalla, ihmettelen.

Ap koittaa ketoruokavaliota, mutta soveltaa sitä virallisten suositusten mukaisesti syömällä kaiken aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi