Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelu hiiteen, kun ostat maksusitoumuksella!

Vierailija
12.04.2021 |

Mua hävettää muutenkin tämä tilanne, kun osapäivätyöllä ei tule omillaan toimeen ja jouduin pyytämään toimeentulokea pyykinpesukoneen hajottua. Lapsen kanssa menin sitten liikkeeseen, johon tuo maksusitoumus myönnettiin.

Myyjä oli erittäin ok ja avulias, eikä moksiskaan maksusitoumuksesta. Tiesi toki, että hinta ylittää luvatun summan, mutta ei kertonut sen olevan este, että maksan itse loput.

Kassa sitten olikin eri ihminen ja hänen oli ihan pakko kuuluvaan ääneen todeta, että niin tämä on maksusitoumus. Emme voi myydä tuoteyta, kun summa ylittää sovitun summan. Soitto esimiehelle :"täällä on TAAS maksusitoumus mikä ylittää esitetyn summan". En voi myydä tuotetta tähän hintaan, voit mennä etsimään toisen tuotteen. Olin niin loppu siinä vaiheessa, että kiitin ja poistuimme paikalta. Olisiko minun pitänyt olla tuosta asiasta tietoinen, että tuotteen täytyy olla maksimissaan sen hintainen kuin paperissa lukee? Mutta eniten ärsyttää se, että noin arkaluontoinen juttu (maksusitoumus) pitää mainita kuuluvaan ääneen. En tiedä nyt mitä tehdä, en pysty enää menemään sinne takaisin tuon jälkeen. Olen kyllä jo kohta kuukauden pessyt pyykkimme käsin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, jos myyjä kehottaa ostamaan kalliin tuotteen ja maksamaan itse loput ja kassa torppaa koko homman. Eikö paikkakunnallasi ole muita liikkeitä. Rahaahan tuo maksusitoumus liikkeelle on, joten vähäjärkinen kassa kyseessä.

Vierailija
22/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas voi ostaa, pitää vain lyödä eri tavalla kassaan. Jaa joo täyttyy ensin soittaa ja varmistaa lomakkeen jutut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouduitko maksamaan erotuksen? Monilla on vain maksusitoumus jolloin kassa , ehk luuli ettei sinulla ole rahaa.

Vierailija
24/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä liikkeessä johon nuo sitoumukset käy ja meilläkään ei saa ylittää senttiäkään. Elikkä ei voi ostaa kalliimpaa ja itse maksaa loput.

No joko valehtelet taiteillä on väärät ohjeet. Valitse siitä. Kela ei millään tavalla kiellä sitoumuksen saajaa maksamasta erotusta.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007400673.html

"Neva-aho-Simonsen kertoo, että maksusitoumuksissa pitää olla henkilön nimi ja summa. Siitä tarkistetaan myös, minkälaiseen tarkoitukseen se on myönnetty. Ostoksen summa saa ylittää maksusitoumuksen summan, jos asiakas maksaa erotuksen itse."

Vierailija
25/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä liikkeessä johon nuo sitoumukset käy ja meilläkään ei saa ylittää senttiäkään. Elikkä ei voi ostaa kalliimpaa ja itse maksaa loput.

No joko valehtelet taiteillä on väärät ohjeet. Valitse siitä. Kela ei millään tavalla kiellä sitoumuksen saajaa maksamasta erotusta.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007400673.html

"Neva-aho-Simonsen kertoo, että maksusitoumuksissa pitää olla henkilön nimi ja summa. Siitä tarkistetaan myös, minkälaiseen tarkoitukseen se on myönnetty. Ostoksen summa saa ylittää maksusitoumuksen summan, jos asiakas maksaa erotuksen itse."

Vierailija
26/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pystyyn vaan ap. Et ollut rikosta tekemässä, etkä almuja vaatimassa. Olet tavallinen maksava asiakas. Sinulla vain on poikkeava maksujärjestely, mutta ei mikään ainutlaatuinen. Mene takaisin ostoksille ja jos vielä tulee sanomista, syyttä niitä syrjinnästä. Ja vaadi paperille selvitys, miksi kauppa ei onnistu.

Vierailija
27/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha onpa tossa Aamulehden jutussa epäilyttävän samanlainen stoori. Pyörätuolipotilaan sijaan on pyykinpesun näännyttämä yhäri.

Myönnä ap siis pois, että trollasit. Ei noin törttöä asiakaspalvelua ole missään! Yksi myyjä myy koneen ja kassa kyykyttää ja kieltää ostamasta! Ei se kuulu liikkeelle mitenkään, ja Kelaakaan ei kiinnosta, koska kone maksaa Kelalle joka tapauksessa sen saman 200 euroa.

Vierailija
28/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitko kassalle, että maksat loput, vai olit itkuntuhruisin silmin tuppisuuna ja sitten poistuit paikalta?

Vierailija
29/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista oli meilläkin kun olin vielä kassaneitinä. Osa kassoista kohtelee töykeästi näitä sossu-tapauksia. Itsekin olen syyllistynyt siihen että palveluni ei ole ollut kovin ystävällistä... Johtui siitä että itselläni ei ollut varaa kyseisiin tuotteisiin työssäkäyvänä mitä nämä sossupummit saa sitoumuksella. Saavat esim uusia telkkareita, itse en ole koskaan ostanut uutta telkkaria sillä olen tyhmänä käynyt töissä.

Vierailija
30/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä idiootti kaupassa ei pysty osaa maksamaan käteisenä ja osaa laskulla? Ei siellä sitten pysty varmaan maksamaan 1000e tietokonettakaan puolet luottokortilla ja puolet pankkikortilla, jos on noin jäykkä kassasysteemi.

Vierailija
31/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia noita maksusitoumuksia edes myönnetään ihmisille joilla on niin hyvä rahatilanne että omaakin rahaa liikenee että saa hienomman pesukoneen? Minun koneet on aina ollut käytettyjä ja hyvin on riittäneet. Ihan järjetön systeemi, kiva taas mennään töihin ja rahoittaa tätä.

Vierailija
32/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maksanut ainakin lidlissä ylimenevän osan kortilla, välillä 5 senttiä välillä muutaman euron kun vähän laskimella laskettiin väärin, kun ollaan isälle käyty ostamassa ruokaa. Kerran sanoivat toisessa kaupassa että ei se pitää olla tasa summa tai alle mitä lapussa lukee. Hirvee säätö siinä sitten poistella niitä kuitilta (kassa ei tiennyt miten poistaa tuotteen kuitilta) ja laittaa eri kuitille se yks maito tms. minkä sitten olen itse maksanut erikseen.

Luulis että kalliimman ostoksen voisi jakaa kahdelle kuitille ja korjata saldon jälkeenpäin. Toki sitten myynti kate ja artikkelit heittää häränpyllyä. Ilmeisesti eri käytännöt eri paikoissa ja saa aina jännittää miten noloa se on tällä kertaa. Sujuuko vai onko kassalla kauhee jono ja esimies ja kaikki ihmettelemässä kassalla.

Vierailija
33/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoitko kassalle, että maksat loput, vai olit itkuntuhruisin silmin tuppisuuna ja sitten poistuit paikalta?

Hän otti maksusitoumuksen ja soitti heti esimiehelleen, koska hän ei uskalla tuotetta myydä. Jostain verotuksellisista syistä mainitsi. En sitten tonttuna tullut todenneeksi itsestään selvää asiaa, että minä maksan puuttuvan osan. Sehän on selvä kai?

Vierailija
34/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia noita maksusitoumuksia edes myönnetään ihmisille joilla on niin hyvä rahatilanne että omaakin rahaa liikenee että saa hienomman pesukoneen? Minun koneet on aina ollut käytettyjä ja hyvin on riittäneet. Ihan järjetön systeemi, kiva taas mennään töihin ja rahoittaa tätä.

Ymmärrän hyvin ja olen itsekin samaa mieltä. Aina ostanut käytetyn koneen ja niillekin tulee hintaa kun se kyyti täytyy järjestää ja entisen kuskaaminen pois. No mutta, oli sen verran nolo juttu, että menenpä nettiin ja ostan taas käytetyn ja pitäkööt maksusitoumuksensa. Ap

Vierailija
35/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kysyin kyseisen liikkeen chat-palvelusta asiaa ja vastaus oli, että kyllä voi itse maksaa ylimenevän osan. Hyvä tietää, mutta en aio siellä enää näyttäytyä.

Vierailija
36/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on niitä kaikenlaisia myyjiä kyllä. Mulla oli sellainen juttu, että olisi pitänyt palauttaa yksi tuote, jonka olin ostanut saman ketjun toisesta kaupasta. Ei infossa työskentelevän asiakaspalvelijan mukaan onnistu. Heidän nettisivuiltaankin vielä tarkistin ja pitäisi palautuksen onnistua, mutta niin vaan se aspa väitti että EI onnistu! Soittikin vielä jonnekin josta tämä hänelle vahvistettiin. Mitäs tuollasessa tilanteessa voi tehdä? Itse tietää olevansa oikeassa, mutta kun et voi sitä palautusta itsekään tehdä?!

Laitoin vielä tästä netissä kyselyä ja minulle vastattiin että kyllä sen palauttamisen pitäisi onnistua ja että perehdyttävät ne työntekijänsä paremmin.

Noh, jäi palautus tekemättä, kun summa ei ollut niin suuri, enkä jaksanut enää lähteä asiasta vänkäämään.

Vierailija
37/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän otti maksusitoumuksen ja soitti heti esimiehelleen, koska hän ei uskalla tuotetta myydä. Jostain verotuksellisista syistä mainitsi. En sitten tonttuna tullut todenneeksi itsestään selvää asiaa, että minä maksan puuttuvan osan. Sehän on selvä kai?

Jäin miettimään, että mitä sen myyjän päässä liikkui. Kenenköhän se kuvitteli sen puuttuvan summan maksavan?

Vierailija
38/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt osalla puurot ja vellit sekaisin, perustoimeentulotuen maksusitoumukset eivät ole sama asia kuin täydentävänä/ehkäisevänä toimeentulotukena myönnetyt maksusitoumukset. Kela myöntää perustoimeentulotukea omilla ohjeillaan ja niihin kuuluvat esim. maksusitoumukset silmälaseihin. Sossu myöntää täydentävät ja ehkäisevät, ja näissä voi olla kuntakohtaisia käytäntöjä. 

Se, että Kela myöntää maksusitoumukset tavalla x, ei tarkoita, että kunta tekee täsmälleen niin. Eivät ole sama taho eivätkä myönnä samaa etuutta.

Vierailija
39/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö myyjä todellakaan kysynyt, että maksatteko itse ylittävän summan?

Vierailija
40/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista oli meilläkin kun olin vielä kassaneitinä. Osa kassoista kohtelee töykeästi näitä sossu-tapauksia. Itsekin olen syyllistynyt siihen että palveluni ei ole ollut kovin ystävällistä... Johtui siitä että itselläni ei ollut varaa kyseisiin tuotteisiin työssäkäyvänä mitä nämä sossupummit saa sitoumuksella. Saavat esim uusia telkkareita, itse en ole koskaan ostanut uutta telkkaria sillä olen tyhmänä käynyt töissä.

Sellainen entinen kassaneiti siellä. En kyllä työssäkäyvänä ja silti sossupummina ilkeäisi televisiota olla vailla, mutta pyykinpesukone nyt on melkoisen välttämätön. Saako joku muka television maksusitoumuksella?