Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelu hiiteen, kun ostat maksusitoumuksella!

Vierailija
12.04.2021 |

Mua hävettää muutenkin tämä tilanne, kun osapäivätyöllä ei tule omillaan toimeen ja jouduin pyytämään toimeentulokea pyykinpesukoneen hajottua. Lapsen kanssa menin sitten liikkeeseen, johon tuo maksusitoumus myönnettiin.

Myyjä oli erittäin ok ja avulias, eikä moksiskaan maksusitoumuksesta. Tiesi toki, että hinta ylittää luvatun summan, mutta ei kertonut sen olevan este, että maksan itse loput.

Kassa sitten olikin eri ihminen ja hänen oli ihan pakko kuuluvaan ääneen todeta, että niin tämä on maksusitoumus. Emme voi myydä tuoteyta, kun summa ylittää sovitun summan. Soitto esimiehelle :"täällä on TAAS maksusitoumus mikä ylittää esitetyn summan". En voi myydä tuotetta tähän hintaan, voit mennä etsimään toisen tuotteen. Olin niin loppu siinä vaiheessa, että kiitin ja poistuimme paikalta. Olisiko minun pitänyt olla tuosta asiasta tietoinen, että tuotteen täytyy olla maksimissaan sen hintainen kuin paperissa lukee? Mutta eniten ärsyttää se, että noin arkaluontoinen juttu (maksusitoumus) pitää mainita kuuluvaan ääneen. En tiedä nyt mitä tehdä, en pysty enää menemään sinne takaisin tuon jälkeen. Olen kyllä jo kohta kuukauden pessyt pyykkimme käsin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tukea silmälaseihin 200€ ja maksoin ylimääräisen osan itse n.70€. Tosin en tiedä onko lasit sitten eri asia kuin maksusitoumus huonekalukauppaan.

Joku viisaampi voinee auttaa tässä.

Vierailija
2/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan teitä auttanut myyjä ajatteli, että ei mainitse tuosta asiasta niin he saavat vähän katettakin tuotteesta. Kassamyyjällä taas oli paska asenne, luulisi että tuollaisen voisi hoitaa jotenkin muuten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sinulle olisi jäänyt itsellesi maksettavaa?

Vierailija
4/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne myydä kunhan maksaa itse erotuksen!Tee valitus siitä kassasta.

Vierailija
5/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä ylimääräisen saa itse maksaa. Mikä lie outo käytäntö ollut.

Vierailija
6/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin asiallisen valituksen kassatyöntekijästä ja vaatisin hyvitystä.

Ei millään firmalla ole varaa pitää asennevammaista asiakaspalvelutehtävissä.

Vierailija
7/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan ne myydä kunhan maksaa itse erotuksen!Tee valitus siitä kassasta.

Niin minäkin ajattelin, että ei tässä nyt voi olla ongelmaa, mutta niin vain oli. Noin 60€ olisin itse maksanut. Katson tuota kolmen hengen pyykkivuorta ja mua itkettää.

Vierailija
8/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi onnistua. Olisit pyytänyt esimiehen paikalle. t. entinen kassapäällikkö

Vierailija
9/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi onnistua. Olisit pyytänyt esimiehen paikalle. t. entinen kassapäällikkö

Hän soitti siis esimiehelle.

Vierailija
10/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä uhriudu. Menet samaan kauppaan, otat valitsemasi koneen, maksat ylimenevän osan. 

Se on siinä. Ei ole vaikea

Vierailija
11/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä uhriudu. Menet samaan kauppaan, otat valitsemasi koneen, maksat ylimenevän osan. 

Se on siinä. Ei ole vaikea

No näin juuri olin toimimassa, mutta se ei heille sopinut. Paha niitä kai on pakottaa ja aiheuttaa kohtaus.

Vierailija
12/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko romani? Yleensä vain romanit saavat maksusitoumuksia.

Vierailija
13/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normi köyhätkin saa.

Vierailija
14/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vitsi mikä älynväläys 🤦

Me olemme ihan tavallinen suomalainen perhe ja olemme saaneet maksusitoumuksen pesukoneeseen.

Eli kyllä, myös valkoiset suomalaiset hetero pariskunnat (perhe) voivat saada maksusitoumuksen...

Idari olet

Vierailija
15/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Järjellä kuvittelisi, että tuon osan voi itse maksaa. 

Ei ole omaa kokemusta maksusitoutumuksista, mutta kai siellä olisi infottu, jos tuote ei saa maksaa enempää kuin sen tietyn summan? Tsemppiä kuitenkin AP, ikävää käytöstä tuolta kassamyyjältä. 

Vierailija
16/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kassalle ja kyselet kuinka tämä toimii jos ja kun ostokset ylittävät summan.

Et ole ensimmäinen maksusitoumuksella maksava asiakas etkä viimeinenkään.

Ota selvää. Älä tähän kirjoittele vain kysy kaupasta. Ja hoida se homma loppuun asti. Muuten sitoumus mene umpeen ja jäät ilman.

Vierailija
17/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä liikkeessä johon nuo sitoumukset käy ja meilläkään ei saa ylittää senttiäkään. Elikkä ei voi ostaa kalliimpaa ja itse maksaa loput.

Vierailija
18/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sostoimistot rajaavat ostetun tuotteen hinnan ja maksusitoumuksen niin, että itselle ei saa jäädä (ainakaan paljoa) makettavaa. Koska mikä järki on myöntää 300 e maksusitoumus 600 e:n koneeseen kun asiakas saisi sillä 300 e maksusitoumuksella itse sen halvan ruppanan.

Ap soittaa sostoimeen ja kysyy käytäntöä

Ap soittaa eri ja samaan kauppaan ja kysyy sen mukaan miten tehdään.

Vierailija
19/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-maksusitoumukset

No tietenkään ei ole kielletty maksaa itse osaa summasta! Eihän se kone usein ole mikään tasarahahinta, melkeinpä aina se on vähän alle tai vähän yli sitoumuksessa mainitun hinnan.

Ja se on täysin fine. Sinun taloudellinen tilanteesi on kyllä tarkistettu Kelassa eikä se kuulu kodinkoneliikkelle pätkääkään!

Se on sitten toinen asia, että sitoumuksessa mainitusta rahasta ei saa rahaa takaisin, mutta se ei kuulu siis myyjälle eikä edes Kelalle, jos köyhä haluaa panostaa jonkun kympin vähistä rahoistaan väliä.

Joko aloitus siis on tyhmä trolli tai kohdallesi on osunut harvinaisen tyhmä myyjä ja myyjän esimies.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007400673.html

"Neva-aho-Simonsen kertoo, että maksusitoumuksissa pitää olla henkilön nimi ja summa. Siitä tarkistetaan myös, minkälaiseen tarkoitukseen se on myönnetty. Ostoksen summa saa ylittää maksusitoumuksen summan, jos asiakas maksaa erotuksen itse."

Vierailija
20/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä liikkeessä johon nuo sitoumukset käy ja meilläkään ei saa ylittää senttiäkään. Elikkä ei voi ostaa kalliimpaa ja itse maksaa loput.

Kieltääkö kunnan sostoimi sen?