Uudet Selviytyjät Karibialla
Mukana Susanna Penttilä, radiojuontaja Ville "Viki" Eerikkilä, reality-tähti Ella Toivainen, muusikko ja malli Paul Elias Uotila, Miss Suomi 2014 Bea Toivonen, tv- ja radiojuontaja Lauri Salovaara, fitnessin maailmanmestari 2019 Eveliina Tistelgren, Suurin pudottaja Suomen -voittaja 2020 ja meikkitaiteilija Aarni Mikkola, esiintyjä ja media-alan yrittäjä Sanna Pikkarainen, näyttelijä ja muusikko Jon-Jon Geitel, tangokuningatar Eija Kantola, reality-tähti Daniel Lehtonen, laulaja ja somevaikuttaja Tuuli Oikarinen, ex-lumilautailija Heikki Sorsa, juontaja ja Miss Suomi 2016 Shirly Karvinen ja ammattiscoottaaja Helmeri Pirinen.
Kommentit (5613)
Vierailija kirjoitti:
Huomenta, onko ketään järjissään pysynyttä jäljellä? mä oon seonnut tähän Selviytyjiin, siis tulin hulluksi, koska olen niin Paulin puolella. Mutta nyt tuli jostain ajatus, sanokaa onko tässä mitään järkeä? Eli EVE. Eikö Eve tehnyt isoimman taktisen virheen, kun mokasi julkisuuskuvansa ja menetti faneja (mekin olimme ensin Even puolella) kun kääntyi liian julmasti Paulia vastaan? Paulhan tykkäsi Evestä ja jos olisi pysynyt jonkinlaiset välit, hän olisi valinnut Even ja Eve olisi voittanut. Eve olisi hyvällä käytöksellä ollut unelma voittaja, nainen joka pärjäsi myös kisoissa, mutta se kaatui tuohon syrjivään käyttäytymiseen ja suoranaiseen tuittuiluun. Mitä ootte mieltä? Mahtaako Eveä kaduttaa, ettei varautunut lainkaan siihen, että Paulia ei onnistuta pudottamaan.
Huomenta! Eve oli jo sopinut kolmen kimpan sekä sen sisällä vannonut Shirlyn kanssa että eivät missään olosuhteissa äänestä toisiaan. Siksi tämä Paulin toive yhdessä jatkoon menosta ei enää ollut mahdollinen.
Silloin kun Paul joutui hylättjyen saarelle niin oli hyvin pettynnyt Eveen.Sanoihan muutkin siellä saarella tyyliin ,että Eveen ei voi luottaa.Olihan tämä erikoinen jakso ja ekaa kertaa sellainen jakso missä tunteet ja viha nousi koti katsomossa.
En tarkoita, että olisi tehnyt varsinaista liittoa, mutta kun minulle tuli vaikutelma, että Paul ei nimenomaan tuon tuittuilun takia valinnut Eveä, sanoi jopa, ettei Even pää kestä peliä, mikä oli ihan totta. Evehän yritti mennä kyllä sopimaan Paulin kanssa Heikin äänestämisestä, mutta siinäkin jotenkin mokasi koko tilanteen. Ei mennyt oikeasti ystävällisenä vaan käskyttävänä.
tosi harmi, että Paul oli niin lapanen finaalineuvostossa.
ei kylläkään yllättävää, ettei verbaalisesti jaksanut kiusaajiaan haastaa, kun oli vedellyt niitä fyysisellä puolella turpiin oikein huolella.
tuotannolta selkeä ratkaisu kuvata hänet sankarina, joka kaatuu viime metreillä ja saada kunnon kohu aikaiseksi.
Paul, sydänten mestari
Mä viel mietin tuota kiusaamisjuttua, kutsuisin sitä enemmin syrjinnäksi ja ulos savustamiseksi. Mun lapsen luokalla on Paulin tapainen monilahjakas lapsi, on sitä kauttakin saatu käsitellä kateutta ja sitä miten siitä pitää ammentaa voimaa mennä itse eteenpäin ja löytää oma juttunsa vaikka näyttäisi siltä, että toinen vieressä saavuttaa aina kaiken helposti ja nopeasti. Se ei anna oikeutta syrjiä ja jättää ulkopuolelle kaveriporukasta.
Ymmärrän kyllä, että Heikillä, ammattiurheilijalla, otti koville, kun tulee muusikkoretku, joka voittaa hänet leikiten. Ja ymmärrän hyvin, että Vikiä otti Paulin ulkonäkö pattiin ja ulkonäön lisäksi oli vielä taidotkin. Kateus on kauhea tauti.
Tapahtumia saarella voidaan selittää Milgramin tottelevaisuuskokeen avulla. Sen mukaan eristetyssä yhteisössä voi suuri osa ihmisistä toteuttaa auktoriteettiasemassa olevan toiveita, vaikka ne olisivat epäeettisiä ja jopa epäinhimmillisiä. Avoimessa yhteisössä olisi esim Even saama hepuli kahdesta äänestään saanut vain muut rauhoittelemaan häntä ja kertomaan, että ei niillä ollut mitään merkitystä. Mutta eristetyssä sisäänlämpiävässä se aiheutti vihan äänien antajia kohtaan ja yhteisöstä eristämisen.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta, onko ketään järjissään pysynyttä jäljellä? mä oon seonnut tähän Selviytyjiin, siis tulin hulluksi, koska olen niin Paulin puolella. Mutta nyt tuli jostain ajatus, sanokaa onko tässä mitään järkeä? Eli EVE. Eikö Eve tehnyt isoimman taktisen virheen, kun mokasi julkisuuskuvansa ja menetti faneja (mekin olimme ensin Even puolella) kun kääntyi liian julmasti Paulia vastaan? Paulhan tykkäsi Evestä ja jos olisi pysynyt jonkinlaiset välit, hän olisi valinnut Even ja Eve olisi voittanut. Eve olisi hyvällä käytöksellä ollut unelma voittaja, nainen joka pärjäsi myös kisoissa, mutta se kaatui tuohon syrjivään käyttäytymiseen ja suoranaiseen tuittuiluun. Mitä ootte mieltä? Mahtaako Eveä kaduttaa, ettei varautunut lainkaan siihen, että Paulia ei onnistuta pudottamaan.
Huomenta. On tässä perää. Kukaan ei vain osannut arvata, että Paulilla on niin järjetön määrä kolikoita. Jälkiviisaana on tietenkin helppo sanoa, miten olisi pitänyt toimia.
Tuota käytöstä on minun mielestä liioiteltu. Lähinnä antanut outoja kommentteja ja ollut liian herkkä tirauttelemaan itkuja. Ja muutenkin jotenkin ärsyttävä aina haastatteluissa. Siihen kun lisätään resting bitch face aina heimoneuvostossa, niin en ihmettele, että osa katsojista ei hänestä pidä. Mutta melkoista ylitulkintaa ollut ja nuo narsisti ym. syytökset melko älyttömiä.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että moninkerroin parempi voittaja olisi ollut kuin Shirly.
Yritän vielä tarkentaa, eli kun Eve valitsi Heikin sinne villaan yöksi, hän pohti tarkkaan, miten on välit Heikkiin kunnossa ja välit Shirleyyn kunnossa ja kenet uskaltaa jättää Paulin kanssa. mutta hän unohti pitää omat välinsä Pauliin kunnossa siltä varalta, että Paul valitsee ja juuri niin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta! Eve oli jo sopinut kolmen kimpan sekä sen sisällä vannonut Shirlyn kanssa että eivät missään olosuhteissa äänestä toisiaan. Siksi tämä Paulin toive yhdessä jatkoon menosta ei enää ollut mahdollinen.
Aivan, mutta eikö tämä Paulin toive koitunut nyt juuri Even tappioksi? Eli Eve mokasi oman voittonsa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Paul voitti kirjoitti:
Kummallinen anteeksipyytelijä toi "voittaja".
Siellä se raasu epätoivon vimmalla postailee instaansa jotain puol vuotta vanhoja Selvityjät-videoita.Erikoinen tapa pyytää anteeksi.
En anna, eikä anna moni muukaan.
Tämä muistetaan. Ne molemmat Karibian käärmeet ja yks käkkärääpää.
Mitäpä merkitystä kuvittelet kaltaisesi pahvin anteeksiannolla tai muistamisilla olevan yhtään kenellekään? Kaikenlaisia tahvoja sitä oikein onkin, hahahahhaha.....
Tuntuupa jotain merkitystä kuitenkin olevan, kun sinäkin heti aamusta aloit kirjoittajaa alatyylisesti nimittelemään...
Veikkaanpa, että samaa mieltä olevia on enemmän kuin yksi, ainakin tykkäyksistä päätellen. t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Yritän vielä tarkentaa, eli kun Eve valitsi Heikin sinne villaan yöksi, hän pohti tarkkaan, miten on välit Heikkiin kunnossa ja välit Shirleyyn kunnossa ja kenet uskaltaa jättää Paulin kanssa. mutta hän unohti pitää omat välinsä Pauliin kunnossa siltä varalta, että Paul valitsee ja juuri niin kävi.
En ole varma unohtiko. Tuossa vaiheessa taisi vain olla liian myöhäistä.. Ja Paul muutenkin varmaan ajatteli, että Shirly olisi helpompi voittaa viimeisessä äänestyksessä.
Jos Paul olisi varmaksi tiennyt, ettei voita, niin olisikohan kuitenkin valinnut Even? Sanoi jossain vaiheessa kuitenkin, että jos hän ei voita, niin sitten Eve.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun Paul joutui hylättjyen saarelle niin oli hyvin pettynnyt Eveen.Sanoihan muutkin siellä saarella tyyliin ,että Eveen ei voi luottaa.Olihan tämä erikoinen jakso ja ekaa kertaa sellainen jakso missä tunteet ja viha nousi koti katsomossa.
Minkähänlainen täystahvo sitä oikein pitää olla, että jostain tv-ohjelmasta nousee viha päälle kotikatsomossa?
Miksi Heikki lähti mukaan Selviytyjiin? Peesas vaan Eveä ja Söörliä. Ei halunnut pelata omaa peliään yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Heikki lähti mukaan Selviytyjiin? Peesas vaan Eveä ja Söörliä. Ei halunnut pelata omaa peliään yhtään.
Tämä! Heikin käytös oli kyllä erikoista. Keski-ikäinen mies kuitenkin kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Mä viel mietin tuota kiusaamisjuttua, kutsuisin sitä enemmin syrjinnäksi ja ulos savustamiseksi. Mun lapsen luokalla on Paulin tapainen monilahjakas lapsi, on sitä kauttakin saatu käsitellä kateutta ja sitä miten siitä pitää ammentaa voimaa mennä itse eteenpäin ja löytää oma juttunsa vaikka näyttäisi siltä, että toinen vieressä saavuttaa aina kaiken helposti ja nopeasti. Se ei anna oikeutta syrjiä ja jättää ulkopuolelle kaveriporukasta.
Ymmärrän kyllä, että Heikillä, ammattiurheilijalla, otti koville, kun tulee muusikkoretku, joka voittaa hänet leikiten. Ja ymmärrän hyvin, että Vikiä otti Paulin ulkonäkö pattiin ja ulkonäön lisäksi oli vielä taidotkin. Kateus on kauhea tauti.
Koulussa pitää toki tulla toimeen kaikkein kanssa, mutta ketään ei voi vaatia väkisin pitämään kaveriporukassaan vapaa-ajalla jotain lasta, jonka kanssa lapset eivät viihdy. Ei ole millään tasolla tuossakaan lapsesi luokan tapauksessa sanottua, että se ulkopuolelle jättäminen johtuisi millään tavalla toisen lapsen lahjakkuudesta vaan syyt voivat olla ihan muut. Myös ko. lapsen oma käytös muita kohtaan. Mutta tietenkään en voi siitä mitään sanoa, kun en tapausta tiedä. Silti nuo eivät ole yleensä ihan itsestään selviä tapauksia.
Minusta ei oikein missään vaiheessa näyttänyt, että Heikillä olisi ottanut mitenkään erityisen koville mikään tuolla. Mistä sinä tuollaista päättelet?
Vierailija kirjoitti:
Rantalomalle katselmeaan bikinipyllyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta paulin kiusaamisesta nyt on turha jankuttaa, kun Paul itse on todennut (seiskassa) ettei kokenut tulleensa kiusatuksi saarella. Voitto olisi kyllä kuulunut hänelle hienon taktikoinnin ja hurjan hyvän kisamenestyksen vuoksi, mutta hän vaikuttaa olevan silti kaikkien kisaajien kanssa hyvissä väleissä näin ohjelman jälkeen ja tyytyväinen myös Shirlyn voitosta.
Niin ihan muuten vaan joutui terapiaa ottamaan sen jälkeen?
Ja sitten taas se fakta missä on kerrottu että Paul oli terapiassa kiusaamisen takia???
Tuo ei ole mikään fakta, vaan vale. Miksi valehtelet? Haastattelussa sanoi, että on käynyt terapiassa, ei ole puhunut kiusaamisesta mitään. Moni muukin kilpailija on käynyy, tuotanto kustantaa.
Paul sanoi viikkoja sitten storyssaan, että on kahden vaiheilla siinä, tapahtuiko kiusaamista vai ei. Ei siis ole missään vaiheessa kieltänyt sitä kokonaan. Miksi esimerkiksi Shirly pyysi anteeksi käytöstään, jos mitään vääryyttä ei tapahtunut ja kaikki kuului vain peliin ja oli sallittua? Saaren tapahtumat olivat kuitenkin todellisia, eikä kukaan laittanut sanoja kenenkään suuhun tai käskenyt käyttäytyä tietyllä tavalla.
Shirly on pyytänyt huonoa käytöstään anteeksi, ei mitään "kiusaamista"
Äsken väitettiin, että Paul ei ole kokenut kiusaamista. Nyt kun se oikaistiin, aletaan vähättelemään kokemusta ja puolustelemaan kaksikkoa, jotka levittivät pelkkää pahaa oloa ympärilleen.
Aika jännä kun finaalissa kaikki sanoivat esim. Even olleen kaikille ystävällinen, vetäneen porukalle joogaa, samaa sanoivat myös shirlystä että oikein mukava. Näitä tilanteitahan meille ei koskaan näytetty vaan vain Pailin selviämistarina.
Että se siitä pahasta olosta ja sen lietsomisesta. Sen uskon että Paulilla oli varmasti paha olo kun ei saanut itselleen liittoa, mutta ihan yhtälailla hönelle siellä juteltiin, ainoastaan ei otettu mukaan ydinliittoa koskeviin asioihin.
Ei ole muiden vika että he solmivat vahvan liiton ekoina päivinä ja halusivat sen pitää.
Kun nimenomaan ei juteltu, ei katsottu silmiin ja välteltiin. Paulin omin sanoin.
Jos puhuttiin, tuliin valittamaan vääränlaisesta pelitaktiikasta tai syyteltiin samoista asioista, joita itse tehtiin moninverroin pahemmin.
Mitä sinä saat tästä valehtelusta? Tämäkin on moneen kertaan selvitetty, että mitään tuollaista ei ole tapahtunut, mutta ei kun pitää levitellä valheita ja mustamaalata muita kilpailijoita.
Paul sanoi saarella, että noin toimittiin. Olitko paikalla, vai mistä päättelet, että se on vale?
Eipä muuten ole noin sanonut. Tätä jo joku aiemmin väitti ja se kumottiin jo silloin. Se, mitä Paul sanoi oli, että äänestyksen lähestyessä tuosta välttelevästä käytöksestä huomasi, että häntä oltiin äänestämässä. Koska eivät halunneet tulla hänelle valehtelemaan.
Jos on ollut joku toinen kohta, niin laita jakso, mistä löytyy. Olen valmis muuttamaan mieltäni, jos todisteet on.
Tämä, Paul sanoi juurikin noin ennen iltanuotiota, eli se tapahtui silloin kun Paulia oltiin tiputtamassa, joku esittää asian niin että se olisi ollut jatkuvaa, eli tahallaan vääristelee.
Finaalin äänestys ja sitä edeltäneet keskustelut osoitti väitteesi täydeksi tuubaksi. Ei tuo porukka äänestänyt parasta vaan ketä tahansa paitsi paulia. Lisäksi niin oudoilla argumenteilla että luulisi muutamaa hävettävän jälkeenpäin että tuollaista on mennyt sanomaan ääneen telkkarissa.
Miten ne osoitti tuo väitteen "tuubaksi"? Ei mitenkään. Laita se jakso, hastattelu tai mikä tahansa, missä Paul on sanonut, että hänen eristämisensä olisi ollut jatkuvaa ja häntä olisi syrjitty.
Siitä olen samaa mieltä, että todella outoja kommentteja monetkin siellä antoivat ja melkoinen myötähäpeä heräsi. Ei kuitenkaan viha kuten joillakin täällä.
Ainoa argumenttisi oman väitteesi puolesta on sitkeä toistelu eikä se ole validi argumentti. Eli keksi parempi. Telkkarista huomattavan moni katsoja näki mitä tapahtui ja on täysin eri mieltä kanssasi ja se todistaa sen, että olet väärässä hokemisestasi huolimatta, ihan siitä riippumatta miten itse haluat tapahtumia selitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlainen täystahvo sitä oikein pitää olla, että jostain tv-ohjelmasta nousee viha päälle kotikatsomossa?
En tiedä. Raivokkaasta kommentointityylistäsi päätellen ehkä kerrot meille minkälainen sinä olet niin tämäkin kysymys saa vastauksen.
Minusta se siltakisa oli pohjanoteeraus melkein kaikkien osallistujien julkisuuskuvalle.
Juhana Helmenkalastaja oli jotenkin vittumainen tai ainakin hänet ohjelmassa esitettiin sellaisena, vaikka kiusaamistahan sekin oli. Silloin kun tuollainen samanlainen joukkoestäminen ensimmäisen kerran ohjelmassa tapahtui.
Mutta että kiusataan tuollaista Jeesuksen näköistä kilttimiestä, joka ei kenellekään sanonut poikkipuolista sanaa.
Kuinka moni noista osallistujista enää omaa minkäänlaista uskottavuutta, esim. jos pitäisi tukea jotain nuorten mielenterveyskampanjaa tms.?
Eija Kantola voi edelleen saada keikkaa jossain Elämä lapselle-konsertissa, koska hänen julkisuuskuvansa ei saanut säröä, mutta nuo muut, ei mitään toivoa.
Shirlyltäkin putosi pohja kaikelta minua on lapsena kiusattu -lässytykseltä. Ja Sannakin! En ikinä palkkaisi Sannaa enää mihinkään sohvaperunoihin naureskelemaan muille, kun itse seisoi Jeesuksen edessä Karibialla, oikein vittumainen virne naamallaan.
Tällaiselta se katsojien silmään näyttää.
Ja mitä tuolla estämisellä saavutettiin? Ei mitään. Paul jatkoi edelleen kisassa. Oman sielun pimeys ja pienuus paljastui, ei mitään muuta.