Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poreallas rivitalon terassille; kokemuksia ja mielipiteitä puolesta ja vastaan

Vierailija
11.04.2021 |

Eli mietinnässä olisi hankkia ulkoporeallas rivitaloasuntomme pihaan. Terassille, joko upotettuna tai ei. Onkohan ihan päätön idea :).

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri hankki porealtaan ilman lupaa ja niinpä me viime kesänä raahattiin porukalla pari penkkiä takapihansa äärelle ja istuttiin siinä iltaa tuijotellen terassille. Tätä kun oli kuukauden verran tehty (rivarissa 18 asuntoa ja yli 50 asukasta), niin allas lähti.

Miksei naapuri ampunut teitä? Minä ainakin olisin.

Vierailija
62/69 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollistaako tuo hallintaoikeus sen, että omalle läntille voi laittaa jotain jotain sellaista, josta voi olla haittaa kiinteistölle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä olen nähnyt yhden rivarin pihassa. Mielestäni ympäristöhaitta muille ihmisille kun siellä munasillaan ja läskit hyllyen patsastelevat vilkkaan kulkureitin vieressä. Omakotitalossa eri asia, koska niissä usein on mahdollista sijoittaa allas järkevämmin.

Paljonko tuollaiset maksavat? Montako kertaa vuodessa siinä tulee käytyä? 100 kertaa olisi jo 2 x viikossa ja jos allas maksaa vaikka 2500 euroa niin maksaa 25 euroa/kerta. 

Miksi se allas olisi vain vuoden käytössä?? Meillä on aina lämmin palju. Käydään 2-3 kertaa viikossa ja ollut nyt käytössä kolme vuotta. Ei ole mitään aikomusta luopua siitä.

Vierailija
64/69 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut., että upotettu poreallas terassilla olisi kiva. Asianmukaisesta tyhjennettävän veden ohjauksesta toki huolehtisimme. (Ja asumme kyllä omakotitalossa.)

Meille ei ehkä kuitenkaan tule sitä. Lähinnä ehkä se, että tuo tila olisi pois muusta. Tällä hetkellä taaperomme tykkää ajella terassilla potkuautolla ym. Muutakin käyttöä terassille on, syömme siellä joskus toisiaan, mies grillailee jne Kalusteet ovat kevyitä ja siirrettäviä ihan juuri siksi, että terassi olisi monikäyttöinen. Jos terassilla olisi palju, veisi se tilaa ja olla jököttäisi paikallaan, vaikka aina ei käyttöä olisikaan. Ja onhan sen huolto oma juttunsa, suodattimien jne puhdistus, melkoista tavaraa sinne kai kertyy, kun vettä kierrätetään pitkään. (Vaikka miten huolellisesti peseydyttäisiin ennen altaaseen menoa.)

Ehkä ylihuolehtivainen ajatus, mutta varsinkin upotetusta altaasta haluaisin varmistua, että kansi todellakin olisi lapsiturvallisesti lukittu.

Jonkin verran olemme käyneet tuttavien paljuissa, ja jossakin porealtaassakin. Joskus olemme vuokranneet paljun itsellekin. Ihan kivoja ne on olleet, mutta itselle en ehkä tosiaan ottaisi.

Kun ei ole korona-aikaa, saatamme käydä kylpylöissä ja uimahalleissa. Vesi puhdasta ja valvottua. Hallissa pääsee lisäksi uimaan kunnolla ja pidempää allasta; itse olen tykästynyt siihen liikuntamuotona.

Mut apa, jos sinusta ja perheestäsi tuntuu, et poreallas on juttunne, niin ei muuta kuin selvittämään asiaa!

Vierailija
65/69 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva idea se on. Kannattaa ekana miettiä, että mihin sen poistoveden ohjaatte. Jos sen pihalle laskee, niin siitä saattaa naapurit hiiltyä.

Sen voi ohjata tarkastuskaivosta salaojajärjestelmään, ei mikään ongelma. Näkösuoja on mun kysymys: miten tuon järjestätte?

En ole ihan varma, mutta minusta allasvesi on harmaata vettä ja se kyllä pitäisi ohjata viemäriin kaava-alueella , ei hulevesijärjestelmään.

Ei ainakaan Espoossa tarvitse.

Vai tarkoitatko Porvoossa?

Vierailija
66/69 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan porealtaat hieman sama kuin 80-luvun uima-altaat talojen sisällä. Tuttava osti äskettäin tällaisen talon, koska tykkäsi talosta muuten. Mutta miettii, mitä ihmettä tekisi rinnetalon pohjakerroksessa olevan uima-altaan kanssa.  : )

Vaan ehkä porealtaasta pääsee helpommin eroon.  :  )

Vierailija
67/69 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teillä maksetaan vedestä kulutuksen mukaan.

Altaan vesi vaihdetaan noin puolen vuoden välein ja moni teini kuluttaa saman parissa kuukaudessa🤣

Puoli vuotta, mitä xxxxxa.

Niin poreallas ei ole palju, jossa vesi on vaihdettava joka käytön jälkeen. Ulkoporealtaassa on vedenpuhdistusjärjestelmä ja siksi riittää vaihtoa 2 kertaa vuodessa, noin 6 kk välein. Lisäksi niissä käytetään vedenhoitoaineita.

Tämä takia tuota vettä ei sitten saa laskea pudistamattoman .... 

Vierailija
68/69 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän paljussa ainakaan ole kemikaaleja eikä saippuaa. Saunan jälkeen siellä ollaan.  Paritaloyhtiö  Etelä-Suomessa, ei Pk-seudulla.  Aina  tyhjennettään käytön jälkeen.  Syyspimeällä  ihana lillua  poreissaa ja  katsella tähtiä. Iso tontti ja palju on upotettu  terassiin. Molemmat asunnot on meidän perheen omia ja vain etäkäytössä. Trampoliinin voi laittaa pienessä taloyhtiössä  jos  kaikki sitä haluaa. On meillä   myös taramppa. Kuten melkein   kaikilla  lapsiperheillä.

Vierailija
69/69 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä olen nähnyt yhden rivarin pihassa. Mielestäni ympäristöhaitta muille ihmisille kun siellä munasillaan ja läskit hyllyen patsastelevat vilkkaan kulkureitin vieressä. Omakotitalossa eri asia, koska niissä usein on mahdollista sijoittaa allas järkevämmin.

Paljonko tuollaiset maksavat? Montako kertaa vuodessa siinä tulee käytyä? 100 kertaa olisi jo 2 x viikossa ja jos allas maksaa vaikka 2500 euroa niin maksaa 25 euroa/kerta. 

Mieluiten kävisi kylpylässä tuolla rahalla