Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tori.fi:ssä myyjä ei vastaa tarjousviestiin

Vierailija
11.04.2021 |

Myyjä pyysi tuotteesta 200€. Mielestäni tuote oli hieman ylihintainen (ollut myös yli viikon myynnissä, joten ei ole mitenkään käsistä revitty) ja lisäksi tuote on niin suuri, ettei sitä voi järkevillä kustannuksilla lähettää, joten minun pitäisi myös ajaa autolla noin 150km edestakaisin tuotteen haun takia. Nämä seikat huomioon ottaen tarjosin 150€. Myyjä on lukenut viestini jo kaksi päivää sitten, mutta ei vastaa mitään.
Voisi edes kohteliaasti ilmoittaa, jos hylkää tarjouksen. Naurettavaa ottaa nokkiinsa kohtuullisesta tinkimisestä, jos itse ensin laittaa hinnan yläkanttiin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laittanut myynti-ilmoituksiin aina maininnan, jos hinnassa on mielestäni neuvottelun varaa. Tyyliin hinta 200euroa, huomioin mahdollisesti myös asialliset hintatarjoukset. Tuosta jo käy ilmi, etten välttämättä noteeraa tarjousta mitenkään, jos se ei mielestäni ole asiallinen.

Niin, se vaan, että on niin monta mielipidettä, mikä tarjous ja hinta on asiallinen. Itse olen sitä mieltä, että sellainen perus käyttötuote, vaikka olisi kuinka hyväkuntoinen ja vähän käytetty, niin nyrkkisääntönä hintaa voi pyytää max puolet uuden hinnasta. Tätä periaatetta olen noudannut itsekin tavaraa myydessä. Ei ole mitään järkeä maksaa uudenkaanveroisesta käytetystä tuotteesta 75% uuden hinnasta, koska siinä vaiheessa tuote on sama hakea jo kaupasta suoraan avaamattomassa paketissa. Mielestäni kaupankäynnin pitää olla järkevää molempien osapuolten kannalta.

Vierailija
22/33 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Älä osta, kun ei näköjään ole rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Puhutko nyt älykkyysosamäärästäsi?

Vierailija
24/33 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty on käytetty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo

Taidat olla itse niitä nylkyreitä, jotka yrittää käytetystä romusta saada lähes uuden hintaa sillä perusteella että "tuote on hyväkuntoinen".

En. Mutta en myöskään tingi sen takia, että hakumatka on 150km. Se ei todellakaan ole myyjän ongelma.

Vierailija
25/33 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta 200e on vähän ylihinnoiteltu ja tarjoan 150e, mutta myyjä ei vastannut..."

Oletko täysin sekaisin? Kerro ensin mitä olet ostamassa, niin voimme päättää, kuka on siinä tapauksessa typerä! Vai oletko vain toinen nuori äiti, joka ajattelee, että kaikki mitä haluat, pitää antaa sinulle?

Kerran laitoin myyntiin pienen Android Digitaalisen TV-boksin. Uusi vastaava maksoi noin 65e toimitettuna Kiinasta. Joissakin kaupoissa Suomessa hinta oli noin 75-80e. Käytin sitä noin 6 kuukautta enkä pitänyt siitä. Se toimi täydellisesti, mutta ei ollut minun juttuni.

Sitten laitoin sen myyntiin 25e:llä ja postitin myös kuvia ostopäivästä, jotta näkyisi kuinka vanha se oli ja mitä se maksoi. Sain paljon "tarjouksia" 10-20e...

Vastasin joihinkin, mutta sitten oli kaksi henkilöä, jotka joka toinen päivä kertoivat minulle, kuinka suuri virhe oli olla hyväksymättä 20e tarjousta ja kuinka markkinat olivat täynnä tuollaisia laitteita jne..

Jos niitä on paljon, miksi vaivaat minua ylimielisyydelläsi?

Annoin sen vain kaverilleni, joka piti siitä ja siinä tarina loppuun..

Toinen kerta oli puhelin. 4 vuotta vanha, täydellisessä toimintakunnossa, vaihdettu akku ja mainoksessa laitoin videon siitä, kuinka se toimii, näytin sen kunnon ja myös laskun akusta.

Ei lommoja, naarmuja ja jopa alkuperäinen laatikko oli mukana.

Uuden hinta - 320e. Minun pyytämäni hinta 4 vuotta vanhasta puhelimesta - 35e, koska en tarvitse niitä kerätä.

Joku arabia puhuva (nimimerkki oli jotain arabia) alkoi tinkiä, ja halusi myös soittaa minulle, koska "se on parempi tapa". Miten keskustella, dr Phil? On hinta, ja asut 40km päässä minusta. Tule katsomaan, jos pidät, ota se 30e:llä ja siinä tarina loppuu! Markkinat ovat täynnä vaihtoehtoja, ei tarvitse olla jatkuvasti ärsyttävä..

Sitten oli joku, joka oli ilmeisesti huumeiden käyttäjä, joka tarjosi minulle TV:tä, jonka pitäisi maksaa ylimääräistä saadakseni sen vaihdossa tuohon puhelimeen..!?!?

Ja täytyy todeta, että monesti olen laittanut jotain myyntiin ja olemme tavanneet jossain puolivälissä ostajan kanssa tai olen nähnyt jotain, josta pidän ja tehnyt tarjouksen. Jos tulee pieni tinkiäminen, hyvä. Jos myyjä ei hyväksy, se on hänen päätöksensä ja jatkan eteenpäin..

Jos tarjouksia on lähellä uuden hinnan, ohita ne ja älä itke internetissä, kuinka paskiainen myyjä on..

Vierailija
26/33 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjällä ei ole kiire myydä, joten voi odottaa rauhassa järkeviä tarjouksia. Minulla monesti ostaja ilmaantunut vasta muutaman viikon päästä eli hinta ollut kohdallaan, vaikka myyminen vienyt aikaa. 

Se kuinka pitkä hakumatka ostajalla on, ei liity millään tavalla tuotteen hintaan.

Vierailija
27/33 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko vastata. Ilmeisesti närkästynyt tarjouksestasi. Itse vastaan aina. Torissa on liian kallista ja siksi ostan uutena kaikki,

Omani myynyt pilkkahintaan. Kaikki on mennyt ja koti kierrätetty. Nykyään harkitsen kaikki ostoni.

Vierailija
28/33 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompa apllä logiikka jos tuote on 300km päässä poronperseestä se pitäisi hälle antaa ilmaiseksi

Vierailija
29/33 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei vastaa viestiin tarkoittaa, ettei ole kiinnostunut.

Vierailija
30/33 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitinkijöille en myy. On tilaa säilyttää. Ajan kanssa löytyy ostaja joka ei tingi ja kauppa sujuu ja nämä kitupiikit kai säilyttää viestit sillä ilmoituksen poistettua tulee viestitulva vieläkö löytyy ja ostaisin. You bad, myyty ja nauran partaani. 

Vierailija
31/33 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn tavaraa Tori.fi:ssä ja yritän hinnoitella asiallisesti. Vastaan aika hitaasti jo tarjous on puolet tai alle hinnasta. Joskus laita vastatarjouksen mutta toisinaan kiitän kiinnostuksesta. Jos on useampi kiinnostunut niin sitten en lähde hintaa tiputtelemaan ollenkaan. Jos parin viikon jälkeen tulee joku järkevä tarjous niin toki hinnanalennus tulee kyseeseen tai sitten on vain laitettava tavara myöhemmin uudestaan myyntiin.

Vierailija
32/33 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laittanut myynti-ilmoituksiin aina maininnan, jos hinnassa on mielestäni neuvottelun varaa. Tyyliin hinta 200euroa, huomioin mahdollisesti myös asialliset hintatarjoukset. Tuosta jo käy ilmi, etten välttämättä noteeraa tarjousta mitenkään, jos se ei mielestäni ole asiallinen.

Niin, se vaan, että on niin monta mielipidettä, mikä tarjous ja hinta on asiallinen. Itse olen sitä mieltä, että sellainen perus käyttötuote, vaikka olisi kuinka hyväkuntoinen ja vähän käytetty, niin nyrkkisääntönä hintaa voi pyytää max puolet uuden hinnasta. Tätä periaatetta olen noudannut itsekin tavaraa myydessä. Ei ole mitään järkeä maksaa uudenkaanveroisesta käytetystä tuotteesta 75% uuden hinnasta, koska siinä vaiheessa tuote on sama hakea jo kaupasta suoraan avaamattomassa paketissa. Mielestäni kaupankäynnin pitää olla järkevää molempien osapuolten kannalta.

Mielipiteitä on monia mikä on oikea hinta. Joskus voi olla niin että tavara ei ole enää saatavana ei uutena tai käytettynä. Kun tavarasta on pulaa niin hintaa voi pyytää enemmän jos vain on kiinnostusta. Vanhaa kameraa olen myymässä ja huomasin että kyseisen mallin hinta on viime vuosina noussut mikä oli itselle yllätys.

Olen toki käyttänyt uuden tavaran hintaa hyvänä lähtökohtana. Muutama kerta on käynyt niin että vuosikymmenen ajan käyttämättä tai vähäisessä käytössä olleesta tavarasta olen saanut saman kuin ostaessani kun nykyhinta on noussut sen verran paljon.

Oikea hinta on toki se millä kaupat syntyvät. Joskus on tarve päästä tavarasta nopeasti eroon vaikka tilanpuutteen vuoksi ja silloin on ihan ok laskea hintapyyntöä,

Vierailija
33/33 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo

Ei muuten ole provo. Mua oikeasti vetuttaa nämä tyypit, jotka ylihinnoittelee tavaransa, jolle jollakin toisella olisi tarpeellista käyttöä. Minä olen aina myynyt tuotteeni sillä periaatteella, että pois pyörimästä ja jos ei vajaassa viikossa ole tullut tarjouksia, niin lasken hintaa nopealla aikataululla ja pian se tavara näin aina meneekin. Torissa on hyvin pitkälti oman huomioni mukaan se nyrkkisääntö, että jos tuotteelle ei viikossa löydy ostajaa, niin se on ylihintainen. Tämä siis normaalin käyttötavaran kohdalla, jota suurin osa myytävistä tuotteista on.

ap

Ei hinnoittelusta kannata ottaa nokkiin. Tuskin myyjäkään loukkaantuu jonkun -60 prosenttia tarjouksesta. Myymistäni tuotteista voin tinkiä 10 prosenttia alas mutta siihen se jää. Ylitinkijät onneksi eivät hirveästi vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän