Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mies ei ole 10v aikana koskaan ostanut mitään lahjaa tai millään tapaa yllättänyt minua

Vierailija
11.04.2021 |

En ole asiasta koskaan miehelleni sanonut, koska voin ostaa itse itselleni sen mitä tarvin. Silti koen aika erikoisena sen ettei omalle puolisolle, lastensa äidille halua koskaan ostaa mitään. Jouluisin ja syntymäpäivisin hän sanoo että minun tulee käydä itse osatamassa jotain ettei häntä sitten nolota jos joku kysyy mitä sain häneltä.
Kun aloimme seurustella, oli kyse rahasta. Tai sen puutteesta. (Tosin silloin itse leivoin ja tein miehelleni "ilmaisia" yllätyksiä) sitten kun rahatilanne helpottui, ajattelin että tilanne muuttuisi.

No ei muuttunut.

Onko muita joita mies ei muista koskaan yllätyksillä tai lahjoilla?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies mökötti tästä useamman päivän ja kiukutteli, että menenkö nyt sänkyyn tämän miehen kanssa kun se kerran muisti synttärit ja hän ei!

Tämä oli kyllä huippupöhköä mieheltä, mikäli on totta. :D

Kaikkein älytöntä tässä on se, että mies ei edes ole mikään kallu perähikiältä, vaan korkeakoulutettu ja hyvässä työpaikassa. Muutenkin järki-ihminen rasittavuuteen saakka, mutta kun tulee joku solmu ihmissuhdeasioissa niin reaktiot ovat todella erikoisia ja lapsellisia.

Vierailija
22/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole asiasta koskaan miehelle sanonut".

Voi elämä.

Jaa, että pitää informoida miestä että miehen kuuluu osoittaa huomaavaisuutta vaimolleen? Mies ei muuten sitä voi mitenkään ymmärtää? No ei tietenkään voi! Naisen työ on ymmärtää ja naisen työ on kertoa. Miehelle riittää kun on ja möllöttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei keskimäärin piittaa tai muista moisia asioita, eikä ne tajua sanattomia vihjeitä. Miksi et puhu?

Mä olen edelleen yllättynyt ja hämmästynyt, että nyt 33-vuotiaana mulla on ensimmäistä kertaa ikinä mies, joka järjestetää mullekin pieniä yllätyksiä ja silloin tällöin muistaa huvikseen jolloin pienellä lahjalla. Ennen tätä olen viettänyt 12 vuotta elämästäni miesten kanssa, joille se vaan ei meinaa pskaakaan ja olin jo tottunut siihen, että jos jotain halua niin pitää avata suunsa tai mieluiten tehdä se itse.

No kun emme me muutkaan halua miestä jolle se ei meinaa pskaakaan. Emme halua sitä keskimääräistä miestä vaan haluamme paremman. Eikä se huono mies muutu hyväksi vaikka ohjeistamme miten pitää teeskennellä hyvää miestä.

Vierailija
24/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olet ap kouluttanut sen huonosti

Vierailija
25/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sä olet ap kouluttanut sen huonosti

Tai sitten mies ei välitä ap:sta yhtään.

Vierailija
26/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, sinulla on ihQun tasa-arvoinen lokkimies.

Vierailija
27/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole millään tavoin yllättänyt? Onko miehesi kuollut? Vaikka minun mieheni ei minulle lahjoja ja kukkia ostakaan, niin kyllä hän yllättää minut aika useinkin eri tavoin.

Hän saattaa vaikka pestä autoni ilman sen enempiä kyselemisiä, lisätä siihen tuulilasinpesunestettä samalla kuin lisää sitä omaan autoonsakin, hän saattaa ostaa k-raudassa käydessään kukkamultaa kukkasilleni tai kevätlannoitetta pihakasveille ja laittaa sitä sen enempää numeroa asiasta tekemättä. Normaalia on myös, että hän on laittanut takkaan tulen sillä aikaa, kun olen koiran kanssa sateessa kävelemässä tai sitten saunan lämpiämään ja tuonut sinne samalla puita sen verran, että ne riittävät hyvin. Hän vaihtaa puhtaat lakanat sänkyymme etätyöpäivänsä aikana ja käytössä olleet löytyvät puhtaina ja kuivina kaapista viikattuina. Hän laittaa usein myös ruokaa niin, että töistä tullessani täällä odottaa ihana tuoksu ja pöytä on katettu valmiiksi.

Ihan tällaisia normaaleja ihania mukavia yllätyksiä siis tulee lähes joka päivä. Meillä on hyvä olla yhdessä, juttelemme paljon ja välitämme toisistamme.

Hieman erikoisia "yllätyksiä" miehen puolelta, sanoisin.

Hän on sitten kai vastavuoroisesti myös "yllättynyt", kun sinä olet vaihtanut teidän sänkyynne lakanat tai laittanut ruokaa ja kattanut pöydän?

Meillä nuo ovat ihan arkitoimintaa ja yllätykset sitten jotain muuta.  :) 

28/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen poikaystävä oli niin pihi, ettei häneltä saanut mitään lahjaa ja kun menin kylään hänen luokseen, piti ruokaostoksetkin puolittaa ettei hän vaan jäisi yhtään miinukselle. Sitten kävi niin, että kun oltiin seurusteltu puoli vuotta, hän jätti minut hieman ennen minun syntymäpäivää, jottei tarvitsisi ostaa lahjaa.

Vierailija
29/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin omalle miehelleni tavatessamme, että minulla on sellainen vaatimus miehelle, että hänen pitää ostaa aina minulle syntymäpäivälahja. Mies sanoi, että se käy. Aina olen saanut kivat synttärilahjat. Joululahjoja en tarvitse, enkä juhli muitakaan päiviä, mutta syntymäpäivänäni haluan kokea olevani tärkeä. Näistä asioista pitää puhua. Ei toinen voi lukea ajatuksiasi.

Ihan hyvä sulle, ap.

Oon kuitenkin sitä mieltä, että aikuisen ihmisen pitää ymmärtää sanomattakin, mikä kuuluu hyviin tapoihin.

Tytöt ja pojat oppivat kasvaessaan ihan samalla lailla, että syntymäpäiväsankarille annetaan lahja ja että jouluna annetaan lahjoja kaikille läheisille.

Mikä ihme siinä on, että toiselle sukupuolelle on ihan ok unohtaa tämä oppi saman tien, kun itse pitäisi toimia niiden lahjojen antajana.

Vierailija
30/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin omalle miehelleni tavatessamme, että minulla on sellainen vaatimus miehelle, että hänen pitää ostaa aina minulle syntymäpäivälahja. Mies sanoi, että se käy. Aina olen saanut kivat synttärilahjat. Joululahjoja en tarvitse, enkä juhli muitakaan päiviä, mutta syntymäpäivänäni haluan kokea olevani tärkeä. Näistä asioista pitää puhua. Ei toinen voi lukea ajatuksiasi.

Ihan hyvä sulle, ap.

Oon kuitenkin sitä mieltä, että aikuisen ihmisen pitää ymmärtää sanomattakin, mikä kuuluu hyviin tapoihin.

Tytöt ja pojat oppivat kasvaessaan ihan samalla lailla, että syntymäpäiväsankarille annetaan lahja ja että jouluna annetaan lahjoja kaikille läheisille.

Mikä ihme siinä on, että toiselle sukupuolelle on ihan ok unohtaa tämä oppi saman tien, kun itse pitäisi toimia niiden lahjojen antajana.

Siinä näytetään toiselle paikkansa. Hän ei ole lahjan arvoinen. Naiset on opetettu itsekin tähän ajatteluun: "En minä mitään tartte!" "En minä välitä!" "Ei minua varten tarvitse keittää!"

Miehet eivät totisesti ole samanlaisia. Heitä varten tarvitsee, heitä pitää huomoida, heillä on tarpeita.

Vierailija
31/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mun entinen poikaystävä oli niin pihi, ettei häneltä saanut mitään lahjaa ja kun menin kylään hänen luokseen, piti ruokaostoksetkin puolittaa ettei hän vaan jäisi yhtään miinukselle. Sitten kävi niin, että kun oltiin seurusteltu puoli vuotta, hän jätti minut hieman ennen minun syntymäpäivää, jottei tarvitsisi ostaa lahjaa.

Nämä pihistelevät lokkimiehet yleensä myös varmistavat, että saavat kahmittua suihinsa jopa 80% ruoista, vaikka on puoliksi maksettu. Jää kato voitolle nääs.

Vierailija
32/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole osoitus että olet tärkeä. Esitit vaatimuksen ja mies noudatti määräystäsi. Ei hän siksi anna lahjaa että haluaisi antaa, vaan siksi että sinä komensit tekemään niin.

Jos olisit tärkeä, mies "lukisi ajatuksesi" ja huomioisi sinut syntymäpäivänäsi, koska haluaa.

Vierailija
33/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä nuo asiat selväksi jo seurustelun alkuaikoina. Minä sanoin miehelle että odotan muistamista syntymäpäivänä, jouluna jne. varsinkin jos odottaa itse minulta saavansa lahjoja. Nykyään hän on jo varsin hyvä asiassa. 

Itse seurasin lapsuuteni ajan vanhempiani, kuinka äiti lahjoi ja palveli isää eikä juuri koskaan saanut mitään itse. Päätin etten itse sellaiseen suostu. 

Vierailija
34/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole osoitus että olet tärkeä. Esitit vaatimuksen ja mies noudatti määräystäsi. Ei hän siksi anna lahjaa että haluaisi antaa, vaan siksi että sinä komensit tekemään niin.

Jos olisit tärkeä, mies "lukisi ajatuksesi" ja huomioisi sinut syntymäpäivänäsi, koska haluaa.

Ei, vaan jotkut eivät vaan pidä lahjojen antamista tärkeänä tai edes muista toisten syntymäpäiviä. Monet miehet (suomalaiset) on sellaisia että niille pitää sanoa suoraan mitä odottaa. Toisen huomioimista voi opetella jos se ei tule luonnostaan. 

Vierailija
35/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaisi arvostaa lahjaa, jonka saan vain siksi, että olen komentanut toista antamaan sen.

Aikuinen ihminen osaa kyllä antaa toiselle lahjan ihan itse, jos ja kun arvostaa tätä.

Mun mieheni kasvoi leski-isän ja kahden veljen kanssa. Nyt se on vähän hukassa, kun elää vaimon ja kolmen tyttären kanssa.

SILTI se ostaa meille kaikille aina sekä joululahjat, synttärilahjat että jopa nimipäivälahjat. Ja mulle tietysti hääpäivälahjat.

Usein ne ovat aika liikuttavia, joskus ihan pöhköjä, mutta pääasia on, että sydämestä tulevat. Mä sain kerran kalastusvälineet mutta paras on vanhimman tyttären 15-vuotislahja eli mopo.

Ei siinä mitään, aloin sitten opetella kalastuksen saloja ja mies onnellisena opetti. Ja tyttö ajaa nykyään koulumatkat mopolla.  :)

Vierailija
36/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ostatko sä itse miehellesi lahjoja tai järjestätkö hänelle yllätyksiä? Millaisia?

Mitä mies sanoo saadessaan lahjan tai kivan yllätyksen?

Vierailija
37/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä miehiä on erilaisia, osa sosiaalisempia, rajoittuneimpia, ollut erilainen nuoruus, kotiolot.

Lahjan, kukkien, omalle rakkaalle naiselle mukavien yllätyksien suunnittelu ja toteutus voi tuntua olla epänormaalilta eikä ne koskaan pyöri mielessä.

Vierailija
38/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä nuo asiat selväksi jo seurustelun alkuaikoina. Minä sanoin miehelle että odotan muistamista syntymäpäivänä, jouluna jne. varsinkin jos odottaa itse minulta saavansa lahjoja. Nykyään hän on jo varsin hyvä asiassa. 

Itse seurasin lapsuuteni ajan vanhempiani, kuinka äiti lahjoi ja palveli isää eikä juuri koskaan saanut mitään itse. Päätin etten itse sellaiseen suostu. 

Ihan oikeasti? Että nämä asiat pitää tehdä erikseen selväksi, aikuiselle ihmiselle?

Vierailija
39/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan jotkut eivät vaan pidä lahjojen antamista tärkeänä tai edes muista toisten syntymäpäiviä. Monet miehet (suomalaiset) on sellaisia että niille pitää sanoa suoraan mitä odottaa. Toisen huomioimista voi opetella jos se ei tule luonnostaan. 

Niin, sitä opetellaan lapsena. Aikuisena on sitten oma valinta, päättääkö huomioida muita kuten opetettiin vai kohteleeko muita välinpitämättömästi, suomalaisuuteen (!?) vedoten.

Vierailija
40/63 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti? Että nämä asiat pitää tehdä erikseen selväksi, aikuiselle ihmiselle?

Ikävä kyllä. On olemassa todella paljon miehiä jotka eivät "osaa" ostaa vaimolle/tyttöystävälle lahjaa. Ei kai sitten äiti ole opettanut. Koulutettujakin tapauksia, mutta tällaiset kohteliaat tavat on oppimatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme