Sateenkaarilippu kirkossa - uusi kirkosta ero aalto tulosssa?
https://yle.fi/uutiset/3-11874886
Erokirkosta.fi taitaa käydä kuumana tänään.
Kommentit (1073)
Palsta-atskulta meni hermot, kun hänen osoitettiin olevan väärässä. Gematria on olemassa, ymmärsit sitä tai et. Argumentoi faktoilla, älä haukkumalla. Fakta on että kirjain aleph on 1, beth 2, gimel 3, daleth 4 jne. Kun niistä kirjaimista tehdään nimi tai sana, ja kirjainten luvut lasketaan yhteen, saadaan jokin lukuarvo. Eri henkilöiden tai paikkojen, esineiden, kasvilajien lukuarvoja voidaan vertailla ja huomata niissä loogisia yhtymäkohtia. Raamattu on nerokas kirja. Se sisältää informaatiota monella tasolla ja merkkijärjestelmällä, jotka ovat sopusoinnussa keskenään.
Joku raasu väitti, että Jesajan ennustukset eivät pidä/pitäneet paikkaansa. Yhtäkään konkreettista esimerkkiä ei pystynyt esittämään. Kehnoa argumentaatiota. Argumentaatiotaitoa pitäisi opettaa jo koulussa.
Nestori k kirjoitti:
Se on tehty kirjoitti:
Se vanha testamentti on vanhentunut jo kun Jeesus tuli se jäi . Kristityn kirja on uusi testamentti ja nämä sateenkaaret kuuluu sinne vanhaan testamenttiin missä Mooses tuhansia vuosia sitten Jumala teki liiton Nooan kanssa sateenkaari on merkkinä siitä. Golgatan risti on merkki sovituksesta. Vanhan testamentin homot luonnoton yhdyntä yrittää eksyttää kristittyjä siihen vanhaan testamenttiin . Kaikki profetiat täytettiin jo Jeesuksessa ristillä . The end.
Koska VT (Raamattu v.1.0) vanhentuneena ei ole enää voimassa, ei sen kymmenestä käskystäkään enää tarvitse välittää: "Älä tapa, älä tee huorin..." 🤭
Nyt meillä ja homoilla on parempi UT, Raamattu v.1.2! 🤗
Myöhemmin sitten sateenkaariväki väsää oman, vielä paremman Raamatun v.2.0, jossa näitä pervoja ei enää tuomita vaan julistetaan autuaiksi! 😇
Miksi kaikki ateistit ym Raamatun kieltäjät aina kuvittelee, että homostelu olisi kiellettyä vain Vanhassa Testamentissa? Miksi ne ei koskaan huomioi niitä kieltoja, mitkä on siellä UT:n puolella? Sitten suu vaahdossa meuhkaavat kuin vesitautiset, että kristityt napsii vain rusinoita pullista, kun itse ovat väärässä. En ymmärrä en...
VT:N 10 käskyä eivät ole vanhentuneita. Ne mainitaan myös UT:ssa. Siksi ne koskevat myös kristittyjä. (esim. Jeesuksen Vuorisaarna käsittelee 10 käskyä mainiten niistä tunnetuimpia.)
Jeesus lausui ääneen tuon Vanhan testamentin Mooseksen lain käskyn nro 6: älä tee huorin. Se on voimassa edelleen, koska Jeesus opetti sitä. Kyse ei ole mielivaltaisesta poiminnasta. Kun se on Vanhan testamentin lisäksi myös Uudessa testamentissa, se koskee myös kristittyjä. Se on loogista, ei mielivaltaista.
Miksi jotkut homot ja lesbot yrittää väkisellä saada kirkon hyväksynnän? Eihän heidän ole mikään pakko saada kenenkään hyväksyntää eikä kuulua kirkkoon. Helpommalla pääsisivät itsekin kun eivät yrittäisi edes. Kukaan ei tarvitse kirkkoa mihinkään.
Paavali muuten oli taivaassa ,kirjoitustensa mukaan,opiskelemassa Jeesukselta sitä mitä kirjoitti ja jonka oli saanut. 3v. mikä aika edellytetään apostolilta olla Jeesuksen opissa.
Paavalin katsotaan saaneen 12:tsa apostolin osan. Juudas Iskariotin tilalle.
Paavalia pidetään merkittävämpänä aikaansaajana kristinopin levittäjänä Jeesuksen jälkeen.
Olisi kiinnostavaa kuulla lisää tuosta Aatamista ja Marsin raudasta. Sanassa ihminen = Adama on samat konsonantit kuin sanassa edom = punainen tai edomilaiset (kansa). Rautapitoinen maa on punaista. Et osaisi kertoa lisää?
Homo jolla on lämmin, rakastava sydän on yhteydessä itse Jumalaan. Hetero, jolla on kylmä, tuomitseva sydän on kaukana Jumalasta. Jumala on RAKKAUS. Joka rakastaa pysyy Jumalassa. Jumala ei tuomitse ketään. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan. Te tuomitsevat tekopyhät ette vain tajua, että RAKKAUS on tärkein. Missä se teidän rakastava sydän on?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa kuulla lisää tuosta Aatamista ja Marsin raudasta. Sanassa ihminen = Adama on samat konsonantit kuin sanassa edom = punainen tai edomilaiset (kansa). Rautapitoinen maa on punaista. Et osaisi kertoa lisää?
En muista enää.
Noita latuja se ajatus meni.
Gematrikon mukaan siis muinaiset israelilaiset tiesivät Marsissa olevan rautapitoista mineraalia.
Osoitus, että gematrialla saa Raamatusta kaivettua ihan mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Homo jolla on lämmin, rakastava sydän on yhteydessä itse Jumalaan. Hetero, jolla on kylmä, tuomitseva sydän on kaukana Jumalasta. Jumala on RAKKAUS. Joka rakastaa pysyy Jumalassa. Jumala ei tuomitse ketään. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan. Te tuomitsevat tekopyhät ette vain tajua, että RAKKAUS on tärkein. Missä se teidän rakastava sydän on?
Raamatun mukaan on rakkautta nuhdella synnintekijää ja varoittaa tätä vaarasta joutua helvetiin. Vaarasta vaiti oleminen ja syntiin kannustaminen ei ole rakkauden osoittamista. Jeesuskin varoitti synnistä ja kadotuksesta.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista enää.
Noita latuja se ajatus meni.
Gematrikon mukaan siis muinaiset israelilaiset tiesivät Marsissa olevan rautapitoista mineraalia.
Osoitus, että gematrialla saa Raamatusta kaivettua ihan mitä tahansa.
Eihän tuo vielä kerro siitä, miten se kertoisi nimenomaan Marsista löytyvän nimenomaan rautaa. Tuo kertoo vasta sanojen Adama ja edom välisen yhteyden. Hieman enemmän tarvitsisi muistaa. Olisitpa painanut mieleen. Se olisi ollut kiinnostavaa.
Abraham tiputti siemenensä ja Ruuth tuli ja keräsi ne...Tämmöistä yhtä järjetöntä ja hyödytöntä höpinää tulee aina kirjanoppineiden suusta. He korottavat kirjaimen Jumalan hengen eli rakkauden edelle ja eksyvät täysin siitä mikä on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rakkaus on tärkein.
"Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, kaikella voimallasi ja kaikella ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.”
Luuk 10:27
" Rakkaus Jumalaan on sitä, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä hänen käskynsä ole raskaat.
" 1. Joh 5:3
Lämminsydäminen homo, joka harjoittaa homouttaan, on kuitenkin yhtä kaukana Jumalasta kuin mainitsemasi kovasydäminen hetero.
"Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, ei ole minulle kelvollinen. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen, ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.”
Matt 10:38-39
Vierailija kirjoitti:
Nestori k kirjoitti:
Se on tehty kirjoitti:
Se vanha testamentti on vanhentunut jo kun Jeesus tuli se jäi . Kristityn kirja on uusi testamentti ja nämä sateenkaaret kuuluu sinne vanhaan testamenttiin missä Mooses tuhansia vuosia sitten Jumala teki liiton Nooan kanssa sateenkaari on merkkinä siitä. Golgatan risti on merkki sovituksesta. Vanhan testamentin homot luonnoton yhdyntä yrittää eksyttää kristittyjä siihen vanhaan testamenttiin . Kaikki profetiat täytettiin jo Jeesuksessa ristillä . The end.
Koska VT (Raamattu v.1.0) vanhentuneena ei ole enää voimassa, ei sen kymmenestä käskystäkään enää tarvitse välittää: "Älä tapa, älä tee huorin..." 🤭
Nyt meillä ja homoilla on parempi UT, Raamattu v.1.2! 🤗
Myöhemmin sitten sateenkaariväki väsää oman, vielä paremman Raamatun v.2.0, jossa näitä pervoja ei enää tuomita vaan julistetaan autuaiksi! 😇Miksi kaikki ateistit ym Raamatun kieltäjät aina kuvittelee, että homostelu olisi kiellettyä vain Vanhassa Testamentissa? Miksi ne ei koskaan huomioi niitä kieltoja, mitkä on siellä UT:n puolella? Sitten suu vaahdossa meuhkaavat kuin vesitautiset, että kristityt napsii vain rusinoita pullista, kun itse ovat väärässä. En ymmärrä en...
Et siis edes lue, mitä "palsta-ateistit" kirjoittavat.
Olen mielestäni "palsta-ateisti"(eli olen ateisti ja kirjoittelen tällä palstalla), mutta olen tuonut esille niin Paavalin kuin Mooseksenkin tässä kysymyksessä.
Eli Raamatusta ei saa homomyönteistä, kuin erittäin vahvalla tulkinnalla.
Jos homopari rakastaa toisiaan, Jumala itse on heidät yhdistänyt. Sitä älköön ihminen erottako. Jumala on rakkaus. Meidän heteroiden ei pidä ajatella näitä asioita omilla aivoillamme. Meistä se tuntuu väärältä, koska emme itse voisi rakastaa samaa sukupuolta. Mutta on väärin kieltää ketään rakastamasta sitä ihmistä ketä he oikeasti rakastavat. Heille olisi syntiä olla naisen kanssa, kun kerran tuntevat sen ITSE vääräksi. Jokaisen ihmisen tulee elää OMAN uskonsa mukaisesti. Ei sinun eikä minun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Raamatussa pitäisi lukea piin lukuarvo? Miten liittyy mihinkään?
Muistaakseni (Salomonin temppeliin?) rakennetun pyöreän kaivon halkaisijan suhteesta ympärysmittaan.
Vierailija kirjoitti:
Synnin sanominen synniksi ei ole tuomitsemista. Mitä sinun mielestäsi on tuo rakkaus? Miten sen määrittelet?
Nämä ovat myös sieltä 1. Johanneksen kirjasta, jonka otit esille. On myös sitä ns väärää rakkautta maailmaa kohtaan, joka ei ole hyväksi. Mutta sitten on se aito, todellinen rakkaus, johon meidän tulisi pyrkiä.
Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaus ei ole hänessä. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmien halu ja elämän korskeus, se ei ole Isästä vaan maailmasta. Maailma katoaa himoineen, mutta joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti.
Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään. Rakkaus Jumalaan on sitä, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä hänen käskynsä ole raskaat.
Kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman. Ja tämä on se voitto, joka on voittanut maailman: meidän uskomme.
Vierailija kirjoitti:
Jos homopari rakastaa toisiaan, Jumala itse on heidät yhdistänyt. Sitä älköön ihminen erottako. Jumala on rakkaus. Meidän heteroiden ei pidä ajatella näitä asioita omilla aivoillamme. Meistä se tuntuu väärältä, koska emme itse voisi rakastaa samaa sukupuolta. Mutta on väärin kieltää ketään rakastamasta sitä ihmistä ketä he oikeasti rakastavat. Heille olisi syntiä olla naisen kanssa, kun kerran tuntevat sen ITSE vääräksi. Jokaisen ihmisen tulee elää OMAN uskonsa mukaisesti. Ei sinun eikä minun.
Levität harhaoppia. Luomiskertonus eikä Jeesus eivät puhuneet kahden miehen yhdistämisestä, vaan ja vain miehen ja naisen yhdistämisestä Jumalan tahtona.
Pari UT:n lausetta:
Koetelkaa kaikkea. Pitäkää se mikä on hyvää.
Hedelmistään puu tunnetaan.
Huoh.. Teikäläiset voisivat lukeakin sen Raamatun v. 1.2, koska ne 10 käskyä sisältyvät myös siihen (lukuunottamatta sitä sapatin viettokäskyä).